ورود / عضویت
برای ورود یا ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد کنید

علی منصوری

اطلاعات کاربر
نام و نام خانوادگیعلی منصوری
درباره منروبیک منصوری (1379-1317) روبیک (علی) منصوری فارغ التحصیل هنرستان عالی موسیقی و ساز تخصصی اش فلوت بود اما وقتی وارد کار سینما شد به رغم اینکه نامش به عنوان سازنده یا انتخاب کننده موسیقی متن ثبت می شد رشته تخصصی اش را دنبال نکرد. منصوری از سال 1334 به پیشنهاد حسن مصیبی به استودیو برنا که توسط استفان نایمن اداره می شد، رفت و صداگذاری فیلم فرنگی شیطان فراری را انجام داد. نخستین فیلمی که نام منصوری در عنوان بندی آن ثبت شده است طوفان در شهرما نام دارد.او در این فیلم دستیار سوریک خاچیکیان و هانریک آودیسیان در صداگذاری فیلم بود و در قاصد بهشت (1337) فیلم بعدی خاچیکیان در کنار سوریک و هاکوپ گیورگیز به مقام صدابردار ارتقا یافت. از آن پس در صدها فیلم نام روبیک منصوری به عنوان صداگذار، میکساژ، افکت، سینکرون، انتخاب موسیقی متن و ... ثبت شده است و فعالیت بی وقفه او تا واپسین لحظه های مرگش در 62 سالگی ادامه یافت. منصوری پس از آژیر فیلم فعالیت خود را در استودیوهای ایران فیلم پارس فیلم میثاقیه شاهین فیلم و فیلمکار گسترش داد و در صداگذاری فیلمهای فریاد نیمه شب (ساموئل خاچیکیان1340) آقای قرن بیستم (سیامک یاسمی 1343) مومیایی (حمید مجتهدی 1345) یوسف و زلیخا (مهدی رئیس فیروز 1347) دنیای آبی (صابر رهبر 1348) قیصر (مسعود کیمیایی 1348) حسن کچل (علی حاتمی 1349) فرار از تله (جلال مقدم 1350) خداحافظ رفیق (امیر نادری 1350) صادق کرده (ناصر تقوایی 1351) پستچی (داریوش مهرجویی 1351) خاک ( مسعود کیمیایی 1352) حاجی واشنگتن (علی حاتمی 1361) بایکوت (محسن مخملباف 1365) کال (ابوالفضل جلیلی 1368) و نرگس (رخشان بنی اعتماد 1371) مشارکت کرد. مهارت، خلاقیت، حسن خلق و سابقه طولانی روبیک منصوری در سینما موجب شده بود که بسیاری از کارگردانان هم دوره اش و نسل متأخر جایگاه کارشناس و مشاور برای او قائل شوند و موقع همکاری با او اختیار کامل به وی بدهند.