ورود / عضویت
برای ورود یا ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد کنید
0
مهیار محمد ملکی
۳ سال پیش - ۱ دقیقه مطالعه
منبعکتاب آناتومی فیلم

گونه جنایی ۳

فصل چهارم  مبحث امروز  منبع:کتاب آناتومی فیلم  گونه های فیلم (جلسه پانزدهم  ) منتقد و تحلیلگر:مهیار محمد ملکی #مهیارمحمدملکی بخش عظیمی از قدرت سینمای گنگستری کلاسیک آمریکا در گرو بازیگران آن...

فصل چهارم 

مبحث امروز 

منبع:کتاب آناتومی فیلم 

گونه های فیلم (جلسه پانزدهم  )

منتقد و تحلیلگر:مهیار محمد ملکی

#مهیارمحمدملکی


بخش عظیمی از قدرت سینمای گنگستری کلاسیک آمریکا در گرو بازیگران آن میباشد به  عبارت دیگر این بازیگران به نماد ها و نشانه هایی برای این گونه نمایشی تبدیل شده اند بازیگرانی مثل جیمز کاگنی .همفری بوگارت .ادوارد جی .رابینسون و جان گارفیلد


گنگستر های سینمایی کسانی هستند از جنس خود ما ،اما کمی ضعیف تر یا نیرومند تر .آنها سویه منفی خود ما هستند و دست به اعمالی میزنند که ما جرات یا جسارت انجام آنها را نداریم آنها با این اعمال به رویای آمریکایی ثروت و شهرت دست میابند


ما از یک طرف خوشحالیم که به جای آنها نیستیم و از طرف دیگر به جرات و جسارت آنها غبطه میخوریم چون به قول یکی از پژوهشگران فیلم ،یک گنگستر ((نمونه مجسم آمریکایی رویا پردازی است که اعمال و رفتارش از رویای مشترک اغلب کسانی که در متن مولفه ها و تناقضات جامعه آمریکایی زندگی می کنند فراتر می رود ،رویایی در تعارض با اجتماع))


امروزه نمایش خشونت بر پرده سینما نسبت به دهه ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ آزادتر است چرا که شاهد کشت و کشتار و خشونت بیشتری در تصویر هستیم نمونه بارز ان را میتوان فیلم قاتلان مادرزاد اثر اولیور استون محصول سال ۱۹۹۴ نام برد


پایان بحث امروز 

منتقد و تحلیلگر متن:مهیار محمد ملکی

#مهیارمحمدملکی