نقد فیلم بادیگارد همسر مزدور, The Hitman's Wife's Bodyguard, شلخته و خسته‌کننده

۶ ماه پیش

۳۱ خرداد ۱۴۰۰

پیتر بردشاو

امتیاز منتقد به این اثر: ۴ از ۱۰

برای افزودن اضطراب به شخصیت مایکل، او در مقام مقایسه با ناپدری خود که یک محافظ باسابقه افسانه ای است قرار می گیرد و دچار احساس حقارت شخصیتی می شود: این موضوع پتانسیل ایجاد یک کمدی عالی را دارد که کاملاً در این قسمت هدر رفته است. بعضی سکانسهای واقعا خنده دار در فیلم وجود دارد، اما لطفاً به من بگویید که ما در سال 2023 منتظر فیلمی تحت عنوان "بادیگارد مادر زن یک آدمکش" نیستیم!

- /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۰ رای

امتیاز دهید :

مایکل برایس این‌بار مامور می‌شود که جان همسر دارییِس کِنکید، سونیا، را نجات دهد و بر خلاف میل خود رابطه‌ی دوستی خود با آن‌ها را ادامه دهد.

ترجمه اختصاصی سلام سینما

در اینجا به بررسی کمدی اکشن خسته کننده با مقدمه درهم و برهم (و ناخوشایند) آن پرداخته شده است: محافظان (بادیگاردها) به طور کلی از اشخاص در برابر مزدوران (آدمکش ها) محافظت می کنند و ضاربان به طور کلی نیازی به محافظ ندارند زیرا در معرض دید عموم نیستند... اما این اصل مطلب نیست. به هر حال ، در اینجا عنوانی وجود دارد که فوق العاده ناشیانه و دارای ایهام است.

رایان رینولدز در نقش مایکل برایس ، بادیگارد سابق دارای سه درجه الف (A)، اکنون با توجه به شکست های حرفه ای خود در ارتباط با دستگیری قاتل معروف داریوش کینکاید ، با بازی ساموئل ال جکسون ، تحت تعقیب و آزار قرار می گیرد. مایکل از "پروانه" محافظت از اشخاص محروم شده و اکنون تحت درمان است. اما درست زمانی که تصمیم می گیرد یک استراحت ترمیمی در کنار استخری در اروپا را تجربه کند ، مایکل توسط همسر بدخواه کینکاید ، سونیا ،با نقش آفرینی سلما هایک بار دیگر و مجددا به سمت ماجراهای پر دردسر کشیده می شود. بنابراین این سه نفر دوباره به هم ملحق می شوند ، رینولدز کمدی فیلم را بعهده دارد، علیرغم اینکه او از وضعیتی که این زن و شوهر برای او ایجاد کرده اند افسرده و مضطرب شده است ، هرچند افسردگی او با تصورات مخاطب بسیار متفاوت است.

آنها خود را در برابر ابرشرور یونانی ارسطو پاپادوپولوس ، با بازی آنتونیو باندراس می بینند که امتناع عجیبی از لهجه یونانی دارد که در ابتدا باعث گنگی داستان فیلم می شود. ایده اصلی فیلمنامه این است که او قصد استفاده از یک مته فوق العاده قوی برای صدمه زدن به جعبه اتصالی موجود در زیر آب که شامل داده های مربوط به سیستم های رایانه ای اتحادیه اروپا است را دارد؛ به عنوان انتقامی از اتحادیه اروپا در راستای ظلمهای صورت گرفته به کشوش. بنابراین تعداد زیادی لوکیشن اروپایی و صحنه های تعقیب و گریز اتومبیل در شهرهای توریستی و زیبا وجود دارد که اتومبیل ها از پله های سنگی در حال فرو ریختن و در یک مرحله حتی از میوه فروشی های سنتی عبور می کنند. برخی از ارجاعات عجیب و غریب موشکافانه به Goldie Hawn comedy Overboard نیز وجود دارد ، که شاید برای جلوگیری از اعتراض به تقلیدهای ناشیانه موجود در فیلمنامه باشد.

برای افزودن اضطراب به شخصیت مایکل، او در مقام مقایسه با ناپدری خود که یک محافظ باسابقه افسانه ای است قرار می گیرد و دچار احساس حقارت شخصیتی می شود: این موضوع پتانسیل ایجاد یک کمدی عالی را دارد که کاملاً در این قسمت هدر رفته است. بعضی سکانسهای واقعا خنده دار در فیلم وجود دارد، اما لطفاً به من بگویید که ما در سال 2023 منتظر فیلمی تحت عنوان "بادیگارد مادر زن یک مزدور" نیستیم!

منبع: گاردین

مترجم: وحید فیض خواه


نقدهای مرتبط با این اثر

یک مکان ساکت 2 (A Quiet Place 2)
چیزی که این فیلم را جالب می‌کند، نمایش یک وضعیت آخرالزمانی است که در مدت کوتاهی جامعه‌ی انسانی را وحشت زده کرده و در حالت زندگی استعماری و مغلوب قرار گرفته است. انسانها یک پله پایین‌تر به موجوداتی وحشی تبدیل می‌شوند که بی‌صدا یکدیگر را به جنب و جوش می‌اندازند. کمی شرم آور است که فیلم برای هنرنمایی «امیلی بلانت» که خیلی عالی است، وقت زیادی نمی‌گذارد.ادامه مطلب
کسانی که آرزو دارند من بمیرم (Those Who Wish Me Dead)
در مجموع «کسانی که آرزو دارند من بمیرم» را می‌توان اثری شجاعانه و قدرتمند دانست که فاصله‌ی زیادی با «جایی برای پیرمردها نیست» اثر «برادران کوئن» ندارد. تصادفاً از نقش‌آفرینی کلانتر لاغر اندام و مسن فیلم با بازی «دیوید هایت» در سکانسی که هنگام خوردن صبحانه شروع به نصیحت «ایتن» می‌کند، لذت بردم. و همچنین پیش‌درآمدی درباره‌ی «گیلن» و «هولت» در نقش دو قاتل می‌تواند بلیط برنده‌ی «کسانی که آرزو دارند من بمیرم» باشد.ادامه مطلب
پیتر بردشاو
امتیاز منتقد به فیلم / ۱۰
مالکوم و مری (Malcolm & Marie)
موضوع اصلی «مالکوم و مری» اعتبار است و اینکه چگونه این فضیلت ضروری توسط کسانی که تخصص و دانش کافی درباره‌ی موضوعات مورد ادعای خود را ندارد ولی تصور می‌کنند که تفکرات و سر و صداهای بی‌پایه‌ی آنان است که اصالت دارد، لطمه می‌بیند. این فیلم درباره‌ی نیاز و احترام به صحت و اعتبار است. این نکته‌ای زیرکانه درباره‌ی «مالکوم و مری» است. مهم نیست که سکانس نقد فیلم «مالکوم» معتبرترین چیز درباره‌ی آن فیلم است اما این بخشی از هوشمندی و اجرای شجاعانه‌ی فیلم...ادامه مطلب

پربازدیدترین نقدها

انگل (Parasite)
   انگل اگرچه نام یک بیماری در دستگاه گوارش بشر است اما نمونه روانی – سینمایی آن را به خوبی از دوربین بونگ جون هو به تماشا نشستم . فیلم ساز در این اثر با نمایش اخلاقیات در چارچوب شرایط و تلطیف آن بنابر سلیقه شخصیت ها یک روند تکاملی در سیر صعودی روان آدمی را شکسته است . از آنجاییکه همه فیلم های هو و مشخصا : «خاطرات قاتل» و «مادر» در کوشش تغییر اخلاقیات به واسطه شرایط و سائق های شخصی دست و پا می زنند ، «انگل» تا به امروز ضعیف ترین نمونه دیده شده...ادامه مطلب
گشت ارشاد 3
بهنام بانی و شادمهر عقیلی هرچند بلحاظ موسیقایی، کاملا متفاوت از یکدیگرند ولی در تجربه بازیگری یک وجه اشتراک دارند که به نوعی خوش‌شانسی آنها محسوب می‌شود.ادامه مطلب
علی رضایی
امتیاز منتقد به فیلم / ۱۰
دشمن (Enemy)
نیکی و بدی که در نهاد بشر است، شادی و غمی که در قضا و قدر است، با چرخ مکن حواله کاندر ره عقل، چرخ از تو هزار بار بیچاره‌تر است.ادامه مطلب
معین رسولی
امتیاز منتقد به فیلم / ۱۰
عطر: داستان یک قاتل (Perfume: The Story of a Murderer)
عطر،داستان یک قاتل، فیلمی است برگرفته از کتابی با همین نام اثر پاتریک سوسکیند که پرفروش ترین کتاب سال 1985 نیز بوده است.ادامه مطلب
پسر - مادر (son - mother)
«مهناز محمدی» کارگردانی خوش‌سلیقه است که شوق او برای پرداختن به مسائل اجتماعی مرا به یاد «رخشان بنی اعتماد» می‌اندازد. او یک گروه فنی بسیار حرفه‌ای را در کنار خود دارد. یکی از آنها فیلمبردار «پسر-مادر» یعنی «اشکان اشکانی» است که موقعیت‌های ساده را نورپردازی خلاقانه‌ی خود تبدیل به سکانس‌های رویایی می‌کند و اتمسفری خلاقانه را به فضای فیلم می‌بخشد.ادامه مطلب

نظرهای منتشر شده