ورود / عضویت
برای ورود یا ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد کنید
1
مهیار محمد ملکی
۲ سال پیش - ۱ دقیقه مطالعه
منبعکتاب آناتومی فیلم

گونه های فیلم (جلسه چهارم)

فصل چهارم  مبحث امروز  گونه های فیلم (جلسه چهارم) منتقد و تحلیلگر:مهیار محمد ملکی #مهیارمحمدملکی فیلم موزیکال مربوط به مسائل و کارو بار نمایش این گونه فیلم ها مربوط به تشریح ماجراهای پشت صحنه...


فصل چهارم 

مبحث امروز 

گونه های فیلم (جلسه چهارم)

منتقد و تحلیلگر:مهیار محمد ملکی

#مهیارمحمدملکی


فیلم موزیکال مربوط به مسائل و کارو بار نمایش


این گونه فیلم ها مربوط به تشریح ماجراهای پشت صحنه یک نمایش میباشد (وقایع و غم و شادی های پشت صحنه یک  نمایش )که به چند دسته تقسیم میشوند


دسته اول:موفقیت یک شبه :

موفقیت یک شبه نصیب بازیگر  گمنامی از یک نمایش میشود که در یکی از نمایش ها جای ستاره اصلی را میگیرد و خود به ستاره تبدیل میشود

مانند:پگی سایر(روبی کیلر برای فیلم خیابان چهل و دوم ۱۹۳۳)


دسته دوم:فروپاشیدن گروه نمایشی

مضمون جدا شدن افراد یک گروه زمانی رخ میدهد که برای مثال در فیلم هیچ کاری مثل کسب و کار نمایش نیست (۱۹۵۴)وقتی بچه های یک خانواده اهل نمایش بزرگ میشوند و تصمیم میگیرند راه خود را از بقیه خانواده جدا کنند


دسته سوم :نوشتن اشعار آواز

در برخی فیلم های مربوط به پشت صحنه،محور اصلی داستان جفت و جور کردن یک شعر خاص با ملودی مناسب ان است در این گونه فیلم ها فرض بر این است تماشاگر این شعر را میشناسد بنابراین از مشکلاتی که در این مسیر وجود دارد پرده بر میدارد(تقلای شاعران برای یافتن واژه مناسب اواز و.‌‌...)


دسته چهارم:نوشتن یک اواز حساس :

در بعضی از فیلم های موزیکال اواز بسیار مهمی وجود دارد که بخش غیر قابل تفکیکی از طرح داستان به شمار میاید


نکته:فیلم های موزیکال مربوط به ماجراهای پشت صحنه غالبا با صحنه پایکوبی و اواز پر دامنه و پر تعداد به پایان میرسد


پایان بحث امروز 

منتقد و تحلیلگر متن:مهیار محمد ملکی

#مهیارمحمدملکی