ورود / عضویت
برای ورود یا ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد کنید
0
مهیار محمد ملکی
۳ سال پیش - ۱ دقیقه مطالعه
منبعکتاب آناتومی فیلم

گونه جنایی ۲

فصل چهارم  مبحث امروز  منبع:کتاب آناتومی فیلم  گونه های فیلم (جلسه چهاردهم  ) منتقد و تحلیلگر:مهیار محمد ملکی #مهیارمحمدملکی برای القای حس از دست دادن قدرت در زندگی یک گنگستر زمان اصابت گلوله ،این...

فصل چهارم 

مبحث امروز 

منبع:کتاب آناتومی فیلم 

گونه های فیلم (جلسه چهاردهم  )

منتقد و تحلیلگر:مهیار محمد ملکی

#مهیارمحمدملکی


برای القای حس از دست دادن قدرت در زندگی یک گنگستر زمان اصابت گلوله ،این نمایش به شکل سقوط از پله یا ارتفاع صورت میگرفت


سینمای جنایی نیز مثل سینمای وسترن صحنه های مرگ سینمایی فوق العاده ای عرضه کرده است


مانند فیلم فرشتگانی با چهره آلوده (۱۹۳۸)


فیلم گنگستری مولفه های مشترک دیگری هم با سینمای وسترن دارد 

در هر دو گونه سینمایی اسلحه نوعی نماد است اگر در سینمای وسترن اسلحه هویت دارنده ان را باز می تاباند در سینمای گنگستری نشانگر روان رنجور ی یا توان جنسی دارنده اش است


ماجرای یک فیلم گنگستری اغلب در :

رستوران های ارزان قیمت .ماشین های شیک پر زرق و برق .خیابان های پایین شهر .هتل های کثیف و رنگ و رو رفته .بارهای مخفی و غیر قانونی .کلوپ های شبانه .اتاق های اجاره ای .اپارتمان هایی عجیب و غریب و خانه هایی مقبره مانند میگذرد


بر خلاف فیلم وسترن که در ان قهرمان تنها و تک رو (حتی ضد قانون و قانون شکن )اجازه پیدا میکند که زوج خود را بیابد و از ان پس خوش و شادمان زندگی کند قهرمان فیلم گنگستری چنین امکانی نمیابد  قهرمان اغلب در فیلم های گنگستری زوج خود را به این دلیل پیدا میکند که در بخش پایانی در آغوش وی جان دهد


پایان بحث امروز 

منتقد و تحلیلگر متن:مهیار محمد ملکی

#مهیارمحمدملکی