ورود / عضویت
برای ورود یا ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد کنید
0
مهیار محمد ملکی
۴ سال پیش - ۱ دقیقه مطالعه
منبعکتاب آناتومی فیلم

تصویر-مکان-فیلم(جلسه هفتم)

فصل سوم  مبحث امروز  فیلم-مکان-تصویر (جلسه هفتم) منتقد و تحلیلگر:مهیار محمد ملکی #مهیارمحمدملکی اگر قرار نما نقاب گذاری شود و قاب بندی تصویر دچار تغییر گردد این موضوع باید با منطق روایی و معنای...

فصل سوم 

مبحث امروز 

فیلم-مکان-تصویر (جلسه هفتم)

منتقد و تحلیلگر:مهیار محمد ملکی

#مهیارمحمدملکی


اگر قرار نما نقاب گذاری شود و قاب بندی تصویر دچار تغییر گردد این موضوع باید با منطق روایی و معنای نمادین کار همخوانی داشته باشد مانند نمای شخصی که از داخل سوراخ کلید در اتاقی را تماشا میکند


قاب در قاب (قاب بندی دوگانه):اصطلاحا زمانی را گویند که بازیگر در قاب در ایستاده باشد که در ان قاب بندی دیگری در دل کار ایجاد کند قاب بندی دوگانه اطلاعاتی در رابطه با شخصیت نمایش داده شده در قاب ارائه میکند


باید برداشت بلند (نمایی که بیش از یک دقیقه طول بکشد )را هم قاب بندی کرد


زمان نما معمولا بین ۱۰ تا ۲۰ ثانیه است


اما نماهای بلند تا سه دقیقه هم وجود دارد


در پایان بحث قاب بندی باید به عرض رساند که نما را میتوان بر حسب 

۱-خطوط گرافیکی ( افقی-عمودی -مورب)

۲-اشکال هندسی(دایره -مثلث)

۳-شمایل سازی 

۴- عمق میدان زیاد یا کم 

۵-زاویه سر بالا یا سرپایین 

۶-قاب بندی دوگانه (قاب در قاب)

میتوان تنظیم نمود


نما ممکن است یک تا ۱۰ دقیقه طول بکشد 

فیلم ساز بر مبنای فیلمنامه

صحنه ای که باید به شکل خاصی فیلمبرداری شود 

ملاحظات زیبایی شناسانه که فیلمنامه را تقویت کرده و روایت را غنا میبخشد 

نمای خود را سازمان دهد


پایان بحث امروز 

منتقد و تحلیلگر متن:مهیار محمد ملکی

#مهیارمحمدملکی