ورود / عضویت
برای ورود یا ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد کنید
0
سامان سامانی
۹ ماه پیش - ۱ دقیقه مطالعه
منبع.

خارج از سینما

عملکرد و فرمان ذهن

چند کلام کوتاه خارج از حوزه سینما:


با مکث 3 تا 5ثانیه در حرکات پیش رویمان احتمالآ نتیجه ای بهتر خواهیم گرفت .


مثلا اگر کسی از ما سؤالی ميپرسد، سريعا جواب ندهيم،حدود چند ثانيه مكث کرده، سپس جواب دهيم.  


يا در ماشين نشسته ايم و خیلی هم عجله داريم، قبل از روشن كردن ماشين، بر روی صندلی ماشین به آرامی، حدود چند ثانيه مكث كنيم بعد ماشين را روشن كنيم.


حتی در برخی موارد در برخورهای  احتمالی با دیگران چه فیزیکی چه لفظی ،تنها با چند ثانیه مکث  میتوانیم از بروز فجایعی جدی جلوگیری کنیم. باید بدانیم برنده شدن ،حتی در بدترین لحظات که گمان داریم باید یا برنده باشیم یا تلافی کنیم ،میتواند باقیمانده زندگی را آنچنان دگرگون سازد که گاهی آرزو میکنیم ،کاش برنده نبودیم و کمی خشممان را اداره میکردیم و با عصبانیت در لحظه خود و دیگری را در راهی غیر قابل بازگشت قرار ندهیم.

       

اين مكث های چند ثانيه ای معمولآ باعث افزایش قدرت تصمیم گیری ما شده و در نتیجه میتواند باعث رشد توان روانی و بالا رفتن سقف تحمل و آرامش نسبی درون ذهن ما گردد .


در استمرار این حرکت ، و جایگزینی آن بعنوان یک اصل در بر خورد با حرکت بعدی خود ، میزان احتمالی خطا در عمکرد را به میزانی قابل توجه کاهش میدهیم.


اساسی ترین نتیجه این مکث ها ، جلوگیری از بروز خشم و عصبانيت میباشد و به ما اجازه ميدهد كه اداره رفتارمان را در دست داشته باشیم .


خشم یک حالت درون مغز و عصبانیت یک رفتار و عملکرد بیرونیست و آبی است که بروی خشم درونی ریخته میشود . بیاییم با اداره خشم که نمونه ای از آن مکث در تصمیم بعدیست ،میزان آسیبها را کمتر کنیم .

سامان سامانی