ورود / عضویت
برای ورود یا ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد کنید

پرفروش ترین بازیگر غیرکمدی سال ۹۷: هادی حجازی فر

۱۸ روز پیش
هادی حجازی فر بازیگر خوب سینمای ایران که با فیلم «ایستاده در غبار» به سینما معرفی شد، عنوان پرفروش‌ترین بازیگر غیر کمدی سال ۹۷ را از آن خود کرده است.

اختصاصی سلام سینما- هادی حجازی فر با بازی در دو نقش اصلی در فیلم‌های «لاتاری» با فروش  ۱۴,۸۰۱,۱۴۴,۰۰۰ میلیارد تومان و «به وقت شام» با آمار فروش ۱۳,۰۵۲,۶۰۷,۰۰۰ تومان و در نقشی فرعی در فیلم «دارکوب» با فروش ۲,۱۶۲,۴۹۴,۰۰۰ تومان پرفروش‌ترین بازیگر سینمای غیر کمدی ایران  در سال ۹۷ است. این درحالی است که جواد عزتی عنوان پرفروش‌ترین بازیگر سال، برای فیلم‌های کمدی را تصاحب کرده است.

در فیلم «لاتاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، حجازی‌فر یکی از خاص‌ترین نقش‌های کارنامه کاری خود تا به اینجا را بازی کرده است: رزمنده و نیروی انقلابی دیروز که امروز مربی فوتبال تیمی محلی است و سیاست را به‌کلی کنار گذاشته.

هرچند در ابتدای فیلم او کاراکتری فرعی معرفی می‌شود و تماشاگر چندان جدی‌اش نمی‌گیرد اما به مرور و با پیش‌رفتن درام، فیلمساز او را در نظر تماشاگر پررنگ‌تر و پررنگ‌تر می‌کند تا جایی که در نیمه دوم فیلم درواقع اوست که قهرمان اصلی و شخصیت اول فیلم است. عادت عصبی‌گونه حاج موسی که همه آگهی‌های تبلیغاتی را از در و دیوار خانه‌ها می‌کند و پاره می‌کند و جدیت و مواضع گاها افراطی‌اش، در عین جدیت و سرسختی سویه‌ای بامزه به او می‌دهد تا یک کاراکتر تک بعدی نباشد و بتوان لایه‌های مختلف شخصیتی‌اش را کشف کرد. هادی حجازی‌فر به خوبی در نقش حاج موسی نشسته و با کاراکتر اخت شده است. عصبانیتش به‌جا و به‌اندازه و دلرحمی‌اش درونی و نامحسوس اما قابل شهود است.

حاج موسی لاتاری

 

در فیلم دیگر «به وقت شام» آخرین ساخته ابراهیم حاتمی کیا، حجازی‌فر نقش یک خلبان جنگی را بازی می‌کند که همراه با پسرش در ماموریتی در سوریه به سر می‌برد و باید هواپیمایی را از یکی از آخرین مناطق تحت تصرف داعش پرواز دهد تا مردمی را که در هواپیما پناه گرفته‌اند به منطقه امنی برساند.

آنچه درباره این شخصیت جالب توجه است و فیلمساز هم در همان ابتدای فیلم برآن تاکید می‌کند رابطه دوگانه‌اش با فرزند خود است. حاتمی‌کیا که حواسش در همه فیلم‌های متاخرش به اختلاف نگاه در نسل‌های مختلف و میان پدران و پسران است، در اینجا هم پدر را رزمنده‌ای شجاع تصویر می‌کند که البته به زعم فرزندش در پدری کردن کم گذاشته و همیشه در جنگ و ماموریت بوده است و حالا قبول این ماموریت آخر در سوریه حکم یک چالش میان پدر و پسر را دارد. پدر اصرار به بازگشت پسر دارد و پسر می‌خواهد همراه پدر بماند. اما شماری از اسیران داعشی هواپیما را های جک و مجبور به فرود می‌کنند.

پدر در قفس داعش می‌افتد و پسر باید کنترل پرواز را در دست بگیرد. نکته فیلم که درواقع نکته شخصیت پدر هم هست، شکل حضورش از نیمه فیلم به بعد است. جایی که انگار در قفس اسرا حضور دارد اما در واقع داعش او را سر بریده و شهید شده و این روحش است که در آن‌جا حضور دارد تا پسر را تنها نگذارد. از اینجا به بعد هرچند با اشاراتی واضح مانند کیفیت نوری و گریم و البته بدون دیالوگ شدن و سکوت حجازی‌فر قرار است به شکلی غیر مستقیم بر شهادت او صحه گذاشته شود اما بسیاری از تماشاگران تا انتها به این موضوع دقت نمی‌کنند. وقتی در انتهای فیلم پدر دست پسر و نجات را رد می‌کند اشاره به حضور غیرمادی و معنوی او به اوج خود می‌رسد. حضور حجازی‌فر در «به وقت شام» موجز اما به‌شدت گیراست.

بابک حمیدیان و هادی حجازی فر در «به وقت شام»

 

در فیلم «دارکوب» بهروز شعیبی هرچند هادی حجازی‌فر نقشی فرعی و کوتاه بازی می‌کند اما باز هم بسیار خوب و همدلی‌برانگیز جلوی دوربین ظاهر می‌شود. با توجه به نقش کوتاه او، حتی اگر آمار فروش «دارکوب»‌ را هم محاسبه نکنیم باز عنوان پرفروش‌ترین بازیگر غیرکمدی سال ۹۷ متعلق به او خواهد بود.

هادی حجازی فر در فیلم «دارکوب»

 

هادی حجازی فر متولد 1355 در شهر خوی آذربایجان غربی است. پدرش رئیس آموزش و پرورش نقده و میاندوآب بود. او فارغ‌ التحصیل کارشناسی نمایش عروسکی از دانشکده‌ی هنرهای زیبا دانشگاه تهران است و بازیگری را در دوره‌ی دانشجویی خود، در فیلم «مزرعه پدری» رسول ملاقلی‌پور آغاز کرده است. در سال 1394 وقتی 39 ساله بود در فیلم «ایستاده در غبار» در مقام بازیگر نقش حاج احمد متوسلیان را بازی کرد، این فیلم سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فجر را گرفت.

هادی حجازی فر در نشست خبری «لاتاری» در برنامه دو قدم تا سیمرغ در سینما ملت

نظرهای منتشرشده