ده فیلم برتر سال 95 از نگاه کاربران سلام سینما/ «فروشنده» بهترین فیلم

فیلم فروشنده بهترین فیلم سال 95 سینمای ایران کاربران سلام سینما انتخاب شد.

ده فیلم برتر سال 95 از نگاه کاربران سلام سینما/ «فروشنده» بهترین فیلم

به گزارش سلام سینما با به پایان رسیدن سال 95، برآن شدیم بهترین فیلم های سال 95 از نگاه کاربران سلام سینما را که در طول سال گذشته با آرای خود با سایت سلام سینما، بزرگ ترین مرجع سینمایی ایران، همراه بودند، اعلام نماییم.

از بین تمامی آثار اکران شده در سال 95، کاربران سلام سینما بیشترین امتیاز را به فیلم «فروشنده» با امتیاز 7.62 اختصاص دادند.

سال 93 فیلم «پرویز» با امتیاز 8.06 عنوان بهترین فیلم از نگاه کاربران سلام سینما را بدست آورد.

سال 94 فیلم «محمد رسول الله» با امتیاز 7.34 عنوان بهترین فیلم از نگاه کاربران سلام سینما را بدست آورد.

 

ده فیلم برتر سال 95 از نگاه کاربران سایت سلام سینما را در جدول زیر می توانید مشاهده کنید.

 

ده فیلم برتر سال 95 از نگاه کاربران سلام سینما

رتبه

نام فیلم

تعداد آرا

امتیاز

1

فروشنده

1577

7.62

2

ابد و یک روز

2109

7.46

3

سینما نیمکت

258

7.37

4

ایستاده در غبار

1294

7.24

5

بادیگارد

1679

7.06

6

بارکد

1523

7.05

7

اژدها وارد می شود

1536

7.03

8

لاک قرمز

339

6.73

9

خشم و هیاهو

991

6.65

10

نفس

534

6.64

 

*فیلم هایی که کمتر از 200 رای دارند و در سال 1395 اکران شدند، در این لیست قرار نگرفتند.

* فیلم های اکران نوروزی سال 96 که از اسفند ماه سال 95 اکران عمومی شدند برای لیست برترین فیلم ها سال 96 بررسی می شوند.

 


https://www.salamcinama.ir/news/4168/ده-فیلم-برتر-سال-94-از-نگاه-کاربران-سلام-سینما-محمد-رسول-الله-بهترین-فیلم-  ده فیلم برتر سال 94 از نگاه کاربران سلام سینما


 


ده فیلم برتر سال 93 از نگاه کاربران سلام سینما  ده فیلم برتر سال 93 از نگاه کاربران سلام سینما


 

نظرهای منتشر شده

ترانه

۴ سال پیش

۶ اسفند ۱۳۹۶

اه اه اه اه.حالموبهم زدین بااین طرزتفکر.اگه بخوایم بگیم سیاه نمایی که من اصلااین واژه روقبول ندارم،ابدویک روزخیلی بدترازفروشنده این کاروکرده.درضمن بایددرجواب ع بگم که آدم ازانتقام گرفتن ازکسی،اونم یه پیرمرددم مرگ که واقعاازکارش پشیمونه چیزی گیرش نمی آد.خصوصااینکه این کارداغ اون ماجراروبرای رعنای قصه تازه می کنه وزخمشو عمیق تر.بعدشم توی این فیلماکسی نگفته که موضوعاتی مثل تجاوزواعتیادفقط واسه ایرانه.این موضوعیه که توهمه ی جهان هست.بعدشم فیلم فروشنده فیلم خیلی خوبی ازلحاظ ساختارومفهومه.اینوهمه قبول دارن.البته اگه سلیقه ای حساب نکنند.اما عده ای از مابدون فکرکردن به مفهوم فیلم وتحلیل آن وتحقیق درمورداینکه آیااین فیلم مستحق تعریف وتمجیدهست یاخیر؟به دلیل افتخارآفرینی درخارج اونو می کوبیم.اما چطورمثلاوقتی ماهواره ازرهبر(که البته منم خیلی ایشونو قبول دارم)تعریف می کنه،اسمشومی ذاریم اقراربه خوب بودن کسی.اماوقتی ازطرف کشورایی که ممکنه بامادشمنیایی داشته باشن،ازهنرمندان ماتجلیل می شه،کورکورانه اونویه اتفاق سیاسی می دونیم.من بهتون پیشنهادمی کنم که برین پاسخی روکه شهاب حسینی به کسی که همین مسئله رودرموردفیلم جدایی مطرح کرده بودوبخونید.یه جمله این بود:مادشمنانمون رووادارکردیم که برامون دست بزنن واین خیلی مهمه.اصغر،شهاب وترانه علیدوستی هرسه عالی وفیلمشون هم یکی ازبهترین فیلم هایی که من تاحالا دیدم.
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۲۳ آذر ۱۳۹۶

دوستان بزرگوار و فهمیده اگه به سابقه فرهادی رجوع کنین متوجه مسائلی میشین که اصلا در سطح تعریف و تمجید های کوکورانه م عده ای نیست.و باز اگه به فیلمهای دهه اخیر فرهادی دقت کنید همش میخواد یه تم رو القا کنه.تم شک.که امروز شاهد تقلید فیلمسازان جوان از نوع نگاه فرهادی هستیم.امروز در سینمای ایران دیگر سینمای فرهادی نداریم بلکه جریان فرهادی داریم.با دقت تو برخورد فرهادی با داستان فیلمهاش متوجه میشین که منظور از روایت داستاناش برن میگرده به روایات سیاسی و تاریخی که اصلا تصادفی نیست.فیلم فروشنده یک فیلم ضد ایرانیه.جوایزی رو هم که فیلمهای فرهادی میگیره مطمئنا ریشه سیاسی داره.فیلم جدایی نادر یه فیلم ضد اسلامیه.فیلم درباره الی یه فیلم دخانوادگیه.برای همه این ادعاها دلیل دارم.بدانیم که فرهادی یک جریانه...
پاسخ
گزارش تخلف
حمید

۴ سال پیش

۸ آذر ۱۳۹۶

من نمی دونم چرا به هر اتفاق هنری و ورزشی تو این کشور نگاه سیاسی میکنیم .... واقعیات جامعه رو خیلی هم کتمان نمیشه کرد ..تلویزیون که خدارو شکر جای سانسوره و مال ی طیف خاص از جامعه لطفا برا سینما که گه گاهی یک فیلم خوب میسازن و چیزایی رو گوشزد میکنن نمیخاد اینقدر تعصبانه نظر بدین
پاسخ
گزارش تخلف
یگانه

۴ سال پیش

۸ آذر ۱۳۹۶

فقط بازی شهاب حسینی تو فروشنده خوب بود و بار اصلی فیلم رو به دوش می کشید.به نظرم ابد و یک روز سیمرغ که هیچ،باید اسکار میگرفت! حقیقته دیگه!فیلمنامه ی خوب و پردازش شده،بازی خوب و طبیعی بازیگران که انصافا مو لای درزش نمیره و کارگردانی خوب آقای روستایی.
پاسخ
گزارش تخلف
کوروش کبیر

۴ سال پیش

۱۸ آبان ۱۳۹۶

الحق که ماه گل گل گفتی... واقعا هم همینجوره... آخه چطور میشه دختر پسرهایی که توی فیلم به بهونه تاتر و هنر، قشنگ با هم [...]، آدم های خوب و پاستوریزه داستان باشند بعد یه پیرمرد زحمت کش و ساده و معمولی بشه آدم بده داستان... آفای فرهادی ما حرفاتو باور کنیم که دم از فرهنگ و تمدن ایران میزنی یا فیلم هاتو که ایرانی ها رو منحرف و عقده ای نشون میدی؟ رجوع کنید به دیالوگی که شهاب حسینی و دانش آموزش درباره نشستن توی تاکسی داشتند...
پاسخ
گزارش تخلف
ماه گل

۴ سال پیش

۴ مهر ۱۳۹۶

آیدا اره واقعا اتفاق بو فروشنده . تصورش مشگل است در کشوری که انقلاب شد با اهداف مشخص و جنایتهایی که آمریکا در حق مردم دنیا انجام داده بعد از خود زنی یازده سپتامبر نیرویی در ایران رشد کنه که رفتن روی فرش قرمز هالیود این صنعت حامی جنایتکاران که برنامه های کاخ سفید را به شکل فیلم در میاره یک سری انسان به غایت سرسپرده سرو دست بشکنند تا برند روی فرش قرمز. مارلون براندو این هنرمند ارزنده که برنده جایزه اسکار شده بود دوست دخترش در مراسم شرکت کرد و جایزه را رد کرد به خاطر اینکه هالیود که نسل سرخپوستها را از سیاستمدران کشورش از بین برده بودند آنها را آدمخوار نشان میداد آنوقت فرهادی حقیر به قول خودش وسط کار یکدفعه کارش را در اسپانیا ول میکنه بدو بدو میاد ایران یک سناریوی دزدی شده وصله پینه شده را که هیچ سرو تهی نداره و یک دفعه یک پیرمرد که از پله ها میاد بالا نفسش میگیره در عرض ده دقیقه به یک زن تجاوز میکنه و میره از خانه بیرون و کلید ماشینش را جا میگذارد و داستان مسخره ادامه پیدا میکنه تا فرهادی به قول خودش « ثابت »‌کنه که تعصب چقدر بد است !! این فیلم سفارشی به او داده شد تا مثلا دو هنرپیشه مطرح سریال شهرزاد را ببرند روی فرش قرمز و دار و دسته پادوهای خودشان اضافه کنند برای روز مبادا که بهشون نیاز دارند . فیلم فروشنده به معنای واقعی وصل حال فرهادی است که خود را به یک سری جنایتکار جهانی فروخت و واقعا اتفاق بزرگی است که هنوز نیروهایی وجود داشته باشند که اینگونه کشورشان را می فروشند . حالا آیدا اگر فرهادی یک فیلم در مورد جنایات جنگهایی که آمریکا شانزده سال است راه انداخته می ساخت اصلا کسی او را آدم حساب میکرد چه برسد به اینکه دو تا مجسمه طلا بگذارند در بغلش .
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۵ شهریور ۱۳۹۶

آقایون خانومایی که نظر دادین دقت بکنید این 10 فیلم برتر از نگاه کاربران این سایت هست !!!
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۶ تیر ۱۳۹۶

درسال٩٥ ٦٥فيلم اكران شدوغيراز١فيلم كه فروشنده شاهكاراستاداصغرخان فرهادي است بقيه ازدم ضعيفن ابدويك روزيك فيلم فارسي است ابدويك روزتوهين به مردم ايران است چراشخصيت خواستگارافغاني است؟چراترك ولروعرب وبلوچ وگيلكي وتركمن وكردوفارس نيست؟كارگردان محترم نكنه ميخواهدبگويدكه افغانيا وضعشان ازمابهتراست؟فقر وفلاكت وتباهي وادم فروشي ان هم خواهرفروشي زماني كه غيرت قيصرراداشتيم كه متجاوزان خواهرش راكشت امااينبارمرتضي راداريم كه خواهرش راميفروشدشرم براين نگاه بادوازهمه مهم ترديالوگيست كه ميگويدهركسي تواين خانه بمونه سگ وهركي ازاين خونه بره وبرگرده ازسگ كم تر منظورازخانه چيست؟مكرغيرازاين است كه منظورازخانه وطن است وايران وابدويك روزيك فيلم كثيف وسطح پايين است باديگارد باديگاردمامردم كجاست؟حاج ابراهيم چماغ به دست كي ميخواهي اززدن مردم دست برداري؟باديگاردمظلومان حكومتي ومردمان ناراضي وبازهم چماغ به دست مزدوري به اسم حاتمي كيا اژدهاوادميشود اصلاكجااژدهاواردميشود؟اژدهايي واردنميشوداولا دوما اژدهاواردميشودبه شدت روده درازوحراف است فيلمي است كه چندبارتمام ميشودوجالب است پايان ندارداصلاپاياني دركارنيست دراين فيلم واصلاايا ماني حقيقي فيلم نامه اي داردفيلمش يانه كه من ميگويم فاقدفيلم نامه است خشم وهياهو كدامين خشم؟كدامين هياهو؟هياهويي بياربراي هيچ خب يكباه اقاي سيدي بگوداستان فيلمم داستان فيلم شهلاجاهداست وناصرمحمدخاني چرااينقدرقضيه راكش ميدهي؟جالب است خشم وهياهوبه طوركامل ازداستان شهلاجاهدكپيشده وحتي صحنه هاي دادگاه موبه مو ازروي قضيه شهلاجاهدكپي شده ويك نكته ديگراين است كه قاتل كيست اقاي سيدي؟نفس نفس ازفيلم قبلي نرگس ابيارضعيف تراست خانم ابيارشماچه ميخواهي درسينما؟چه كسي به شماگفته كارگرداني بلدي؟درفيلم قبليينان شيار١٤٣كه كلايه تله فيلم سطح پايين بودكه كسل كننده بودومسخره وبي داستان كه كل فيلم ماميفهميديم پسرشهيدشده انتظارمادرالكي وكشداروفيلم هندي وتنهابازي هاعالي بودتونفس كه ديگريه افتضاح تمام معناست نفس اصلاشروعي نداردكه بخواهدپاياني داشته باشدنفس درباره چه ميگويددرباره فقر؟درباره عشق وعلاقه درخانواده؟درباره انقلاب وجننگ؟درباره نوستالژي؟اماجالب است درباره هيج كدام ازاين هاهيچي نميگويدچون اصلاحرفي نداردكه بزنداماايستاده درغبارايستاده درغباررياكارترين فيلم متظاهرانه ترين فيلم ومزخرف ترين فيلم اكران شده درسال٩٥است فيلمي كه نان اسم شهيدمتوسليان راميخوردفيلمي كه ميخواهددرباره شهيدمتوسليان حرف بزند اماصداي بازيگرايفاكننده نقشش راميگيردوصداي خودشخيدمتوسليان راميگذاردچرا؟مگرغيرازرياكارانه بودن كارگردان ومطرح كردن اسمش است جالب است فيلم به چنددوره تقسيم شده مطرح كردن دوران كودكي ان شهيدبراي چه است درحاليكه حدودنيم ساعت طول ميكشدوبه راحتي ميتوان ان راحذف كردوازدوران جواني فيلم راشروعزكرددراين فيلم صداونوارازفيلم جلوتراست وبس استفاده ازنگاتيوكهنه چه معنايي دارد؟جزرياكاري كارگردان محترم ميخواهدبگويدمن نوستالژي بازهستم اماهيچي نيست جزيه مرجودرياكارومتظاهرنماكه نون اسم شهيداحمدمتوسليان راميخوردوسينمانيمكت كه سينمانيمكت درحدصفراست واصلافيلم نيست ملغمه اي است ازاسم فيلم هاكه اين فيلم هم رياكاراست ومتظاهرنمابه مانندايستاده درغباروسينمانيمكت هم نان اسم هاوديالوگ هاي فيلم هاي شاهكارتاريخ سينماروميخوردوبس وبازهم ميگويم درسال٩٥فقط يه شاهكاراكران شدوان هم فروشنده بودكه بهترين وتنهافيلم شاهكاروخوب سال بودوبه حق اسكارراگرفت بقيه فيلم هابه هيچ دردي نميخورندوبقيه فيلم هاي اكران شده مزخرف هستنددرسال٩٥
پاسخ
گزارش تخلف
امير

۵ سال پیش

۷ فروردین ۱۳۹۶

اژدها وارد ميشود توي ١٠ فيلم بد تاريخ سينماي ايرانه
پاسخ
گزارش تخلف
محسن

۵ سال پیش

۶ فروردین ۱۳۹۶

ایستادن در غبار
پاسخ
گزارش تخلف
آیدا

۵ سال پیش

۵ فروردین ۱۳۹۶

واقعا فروشنده یکی از بهترین اتفاقات تاریخ سینمای ایرانه.
پاسخ
گزارش تخلف
ع

۵ سال پیش

۵ فروردین ۱۳۹۶

فروشنده بدترین فیلم تاریخ سینماست فیلمی که درراستای اجرا سیاست های یهودیت وپاک کردن غیرت از جامعه ساخته شد امیدوارم اگر روزی همچین بلایی سر شهاب حسینی یا اصغر فرهادی آمد به همین راحتی وریلکسی بگذرند.وبایک سیلی سرته قصه رابهم بیارن.
پاسخ