ورود / عضویت
برای ورود یا ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد کنید

تازه اکران / معرفی فیلم «چ» + عکس های فیلم و پشت صحنه و پوستر

۵ سال پیش
فیلم «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا از سه شنبه 20 اسفند، اکران نوروزی خود را آغاز می کند.فیلم «چ» در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و سیمرغ بلورین بهترین تدوین، بهترین صدابرداری، بهترین جلوه ویژه میدانی، بهترین جلوه ویژه بصری و بهترین بازیگر مکمل مرد را برای بازی بابک حمیدیان دریافت کرد.

سلام سینما- فیلم «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا از سه شنبه 20 اسفند، اکران نوروزی خود را آغاز می کند.

فیلم «چ» در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و سیمرغ بلورین بهترین تدوین، بهترین صدابرداری، بهترین جلوه ویژه میدانی، بهترین جلوه ویژه بصری و بهترین بازیگر مکمل مرد را برای بازی بابک حمیدیان دریافت کرد. همچنین فیلم «چ» در بخش های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین طراحی صحنه و لباس نامزد دریافت سیمرغ شد.

 

خلاصه فیلم «چ»:

همزمان با بحران شهر پاوه در مرداد ماه ۱۳۵۸، دکتر مصطفی چمران به عنوان معاون دولت موقت در امور انقلاب به همراه سرتیپ فلاحی فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش وارد شهر پاوه می شوند تا به اوضاع و امور سرکشی نمایند. در این میان گروه اصغر وصالی به عنوان فرمانده نیروهای مردمی تنها مدافعین شهر پاوه محسوب می شوند. «چ» روایت ۴۸ساعت از زندگی دکتر مصطفی چمران در غائله محاصره شهر پاوه توسط نیروهای ضدانقلاب است.

 

عوامل فیلم «چ»:

کارگردان: ابراهیم حاتمی کیا/ تهیه‌کننده: مهدی کریمی و محصول بنیاد سینمایی فارابی/ فیلم‌نامه‌نویس: ابراهیم حاتمی‌کیا/ مدیر فیلمبرداری: حسین جعفریان/ صدابردار: بهمن اردلان/ چهره‌پرداز: مهرداد میرکیانی/ طراح صحنه و لباس: عباس بُلوندی/ تدوین: مهدی حسینی‌وند/ صداگذاری: سیدعلیرضا علویان/ موسیقی: فردین خلعتبری/ عکاس: اسماعیل حاتمی‌کیا

بازیگران: فریبرز عرب نیا، سعید راد، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، مهدی سلطانی، اسماعیل سلطانیان، امیررضا دلاوری

 

عکس های فیلم و پشت  صحنه فیلم «چ»:

 

فریبرز عرب نیا شهید چمران ابراهیم حاتمی کیا فیلم چ

 

ابراهبم حاتمی کیا بابک حمیدیان شهید چمران فیلم چ

 

ابراهبم حاتمی کیا مریلا زارعی امیررضا دلاوری فیلم شهید چمران فیلم چ

 

فیلم چ ابراهیم حاتمی کیا شهید چمران فریبرز عرب نیا

 

فیلم شهید چمران ابراهیم حاتمی کیا فیلم چ مریلا زارعی

 

ابراهیم حاتمی کیا فیلم چ بابک حمیدیان

 

فیلم چ ابراهیم حاتمی کیا مریلا زارعی

 

ابراهیم حاتمی کیا فریبرز عرب نیا شهید چمران عکس پشت صحنه فیلم چ

 

ابراهیم حاتمی کیا بابک حمیدیان عکس پشت صحنه فیلم چ

 

ابراهیم حاتمی کیا پشت صحنه فیلم چ عکس

 

حواشی فیلم «چ»:

ابراهیم حاتمی کیا در اختتامیه سی و دومین جشنواره فیلم فجر به علت چینش از پیش تعیین شده ی آرا (بنا بر گفته خودشان)، حضور نیافت.

ابراهیم حاتمی کیا، فیلم «چ» را به مریلا زارعی و فیلم «شیار143» تقدیم کرد.

ابراهیم حاتمی کیا در نشست خبری فیلم «چ» گفت: چمران عضو نهضت آزادی است، اما فراتر از نهضت آزادی است.

مهدی چمران(برادر شهید چمران) به همراه همرزمان شهید چمران در موزه شهید چمران از فیلم «چ» و ابراهیم حاتمی کیا تقدیر کردند و مهدی چمران «چ» را فیلمی ساخته شده براساس واقعیت های پاوه دانست.

علی کشوری، پسر شهید کشوری نامه ای گلایه آمیز با عنوان «حاتمی‌کیا همیشه حرف‌های مهمی برای گفتن دارد» درارتباط با فیلم «چ» و نادیده گرفته شدن نیروی زمینی موثر در پاوه و همه آن رشادت‌های هوانیروز، ارتش و حتی شخص تیمسار فلاحی و دیده نشدن چمران در این فیلم نوشته است.

دختر سرهنگ اربابی یادداشتی در صفحه فیسبوکش در ارتباط با فیلم «چ» و ابراهیم حاتمی کیا منتشر کرد: بغضم را شکستید آقای حاتمی کیا، با ده ها سند و مدرک، چمران را پدر من و 25 نفر دیگر نجات دادند.

یکی از حواشی‌های این فیلم اختلافی بود که بین نقش اصلی، فریبرز عرب‌نیا و کارگردان، ابراهیم حاتمی‌کیا وجود داشته است. به همین علت، خبرهایی در سایت‌ها مبنی بر توقف فیلمبرداری فیلم «چ» منتشر شد. این اختلاف باعث شد با تغییر پایان بندی فیلم، آخرین سکانس، بدون حضور عرب‌نیا به عنوان بازیگر نقش اول، فیلمبرداری شود.

سعید راد، یکی دیگر از بازیگران فیلم، از حواشی به دور نبوده است. او نیز از موضوع اختلاف بین عرب‌نیا و حاتمی‌کیا ناراحت بود و همچنین با عوامل فیلم به مشکل برخورده بود.

از دیگر حواشی فیلم میتوان به حضور مهدی چمران (برادر شهید مصطفی چمران) و وزیر ارشاد سابق و برخی دیگر از مسئولین در پشت صحنه فیلم اشاره کرد.

 

پوسترهای فیلم «چ»:

 

پوستر فیلم چ ابراهیم حاتمی کیا

 

شهید چمران فریبرز عرب نیا سعید راد  پوستر فیلم چ ابراهیم حاتمی کیا

 

شهید چمران فریبرز عرب نیا پوستر فیلم چ ابراهیم حاتمی کیا

 

پوستر انگلیسی فیلم «چ»:

 

پوستر انگلیسی فیلم چ

 

سایت اصلی و جدید فیلم «چ»: www.chemovie.ir

فیلم «چ» در سایت اجتماعی فیسبوک، صفحه ای به نام che.hatamikia دارد.

 

فیلم چ در زمان جشنواره - سایت سلام سینما:

این فیلم در زمان جشنواره با 711 رای از سوی کاربران با امتیاز 7.53 از 10 رتبه دوم را در بین فیلم‌های سی و دومین جشنواره فیلم فجر در سایت سلام سینما بدست آورد.

چهل و نه کامنت اول، مربوط به کامنت‌های خبر این فیلم در زمان جشنواره می‌باشد که به این خبر منتقل شده است.

لینک صفحه خبر فیلم سینمایی چ در زمان سی و دومین جشنواره فیلم فجر

 

نظرهای منتشرشده


کوردم
۲ سال پیش
سلام قرارنیست همه نظرشون مثل هم باشه هر کس از نگاه خودش داره نظر میده ونظر همه محترم من اهل پاوه م وچیزهایی که مردم شهرم میگن این که چمران خیلی جسور تر ونترس تر ازچیزیه که توفیلم نشون داده
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
فاطمه
۲ سال پیش
این لینک سخنان آقای چمران این لینک سخنان آقای چمران است:http://www.aparat.com/v/IUGvf/%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C_%D8%B3%D9%82%D9%88%D8%B7_%D9%BE%D8%A7%D9%88%D9%87_%D8%A7%D8%B2_%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86_%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1_%D9%85%D8%B5%D8%B7%D9%81%DB%8C_%DA%86%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%86
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مریم
۲ سال پیش
اصلا جالب نبود.. کاملا واضح هست که نقش ارتش به تصویر کشیده نشده و تنها حرف از سپاه زده میشه [...]
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
علی
۲ سال پیش
متاسفم آقای حاتمی است با این فیلمت
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ali nori
۳ سال پیش
قطعا این فیلم واقعیت نیست و برخی تحریف ها توسط خود آقای حاتمی کیا صورت گرفته اما بازی ها عالی است به ویژه بابک حمیدیان که در این فیلم معرکه بود و کاملا باورپذیر
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
بابک زهتابیان رضائی
۳ سال پیش
کلا دروغ بود که ... شبیه پست فطرت های لعنتی کوئنتین تارانتینو بود ... کلا جریان پاوه کار حذب دموکرات کردستان نبود که جریان سالار جاف بود بیشتر تخیلات ذهنی حاتمی کیا بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
علی امیری
۳ سال پیش
با سلام من در این عملیات شرکت داشتم عضو گردان 184 لشگر 81 با یک گروه رزمی متشکل از واحدهای توپ و تانک وپیاده عازم شهر پاوه شدیم که دداستان خیلی طولانی میشه ، در شهر روانسر فلاحی خلخالی و نوه امام سیدحسین خمینی را برخورد کردیم و با هم بعد اتفاقات چندی که رخ داد وارد پاوه شدیم شهید چمران همان روز با هلیکوپتر وارد شده بود گواه من نوه امام و همکارانم که اکنون زنده هستند چند تن را نام میبرم در صورت لزوم ادرس خود و دوستان را جهت صحت و سقم گفتارم به شما میدهم . سرواان مهرعلی نوری سروان رفیع رجبی سروان اصغر نژاد جعفر ستوان محمد سیاکمری. و ...... اما تا لحظه ورود ما هیچکس جرات ورود به پاوه را نداشت. اگر اقای حاتمی کیا فکر میکنه یک پاسدار و شهید چمران پاوه نگه داشتن پس چرا امام دسنور اکید به نیروهای مسلح داد ، ونقش دلاوران هوانیروز و ارتش چه بوده .نمیخواهم خیلی واقعیتها را اینجا بگم . با احترامیکه برای شهید چمران قایلم . ولی واقعا حاتمی کیا خیلی اشتباه کرده که مطالبب را تحریف کرده. .چه بگویم که نگفتنم بهتره
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ابتین
۳ سال پیش
بعضی از دوستان هم اسم خودشون رو منتقد گذاشتن .شما ها بیشتر تحت تاثیر سینمای هالیودی هستید .نکنه انتظار داشتید یهو سوپر چ وارد بشه همه رو بزنه لت وپار کنه .این ی بخش کوچکی از زندگی این بزرگ مردبود .دوست داشتی بیشتر بشناسیش برو سرچ کن ...البته فک نکنم.ودر اخر نظراتتون رو واسه خودتون نگه دارید .
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
...
۳ سال پیش
بدددددد
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
هادی
۴ سال پیش
خوشحالم که برای ديدن اين فيلم زحمت سينما رفتن رو به خودم ندادم به نظرم نسخه دوم از آژانس شيشه ای رو ساخته مناظرات آدم ها که هر کدوم نماينده يک جريان هستند و در موقعيت مقتضی دور هم جمع شدن دوران اين سينما و اين جور شعار دادن رو خيلی وقته سر اومده حتی همون نسخه اورجينال که آژانس باشه الان به فانتزی به نظر مياد متأسفم که فيلم ابتر و مسخره ای مثل چ اينقدر مطرح شده در فضای رسانه ها
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
علیرضا
۴ سال پیش
فیلم بسیار بد . چمران ناتوان . چمران ترسو . چمران بزدل . این چیزی بود که حاتمی کیا به تصویر کشید . حداقل اسم فیلم را چیز دیگه ای میگذاشتن . چرا اسم این بنده خدا رو خراب کردند . آخر کار هم که به فرمان امام همه چیز درست شد . پس این وسط چمران لال ناتوان ترسو چکاره بود؟ چمران ترسو در کل این فیلم چه نقشی داشت ؟ یاد فیلم امروز با بازی پرستویی افتادم . در هر دو مورد شخصیت اصلی داستان که از منظر کارگردان ابر مرد هستند ، لال و بدبخت و ناتوانند . حیف وقت ....حیف !!!
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
داود
۴ سال پیش
فکر کنم پیام فیلم یه چیزه دیگه بود نه شخصیت چمران
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مریم
۴ سال پیش
حاشیه زیادباعث شدهاصل مطلب شخصیت دکترچمران دیده نشه.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مهوان
۴ سال پیش
فیلم خیلی قشنگی بود ععععاااالللیییی بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
محمد
۴ سال پیش
اولا فیلم به دلم ننشست.دوم بعد از دیدن فیلم به شخصه هیچ شناختی از چمران پیدا نکردم در حالی که فیلم در مورد ایشون بود.تو این فیلم چمران یه کت تنش بود و همش حرف میزد و میگفت عزیزان من! ما چمرانو جور دیگه شناخته بودیم بازی عرب نیا هم خیلییی معمولی بود ممنون
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ایمان
۴ سال پیش
دانلود نمیشه
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
خلیل
۴ سال پیش
جدایی از نقایص فیلم...باید بگم این نقد هاواقعا سازنده نیست و مخربه نقادان مثل خرمگسانی اند که گاو رواز شخم زدن میزنند... میدونم شخصیت شهید بزرگوار خوب معرفی نشده بود ولی قسمت هایی از فیلم واقعا مظلومیت اهالی پاوه و سختی های به بار نشستن این انقلاب رو نشون میداد خدا رحمت کنه تمام شهدای جنگ و انقلاب رو به خصوص شهید بزرگوار چمران که خدایی باید بگم ی شخصیت بینظیر بود... خدایش با انبیا محشورش گرداند...
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
1
۴ سال پیش
گر خسته دلی نعره زند بر سر کویی عیبش نتوان گفت که بی‌خویشتن است او این پاسخ کوتاه عباس کیارستمی از کتاب "اشعار سعدی به روایت عباس کیارستمی" است به جنجال هایی که ابراهیم حاتمی کیا طی‌ چند روز گذشته به پا کرده و خواهان برخورد بالاترین مقامات رسمی ایران با این فیلمساز سرشناس ایرانی‌ شد، است.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
شهرام
۴ سال پیش
خیلی سعی کردم خودمو به تماشای این فیلم راضی کنم. ولی نشد. (چ) شاید فیلمی خوش ساختی باشه و یا مفاهیم ارزشمندی هم بازگو کرده باشه،ولی.... حرف خوبو همه میتونن بازگو کنن، حتی آدمهای بد. ولی عمل کردن به حرفهای خوب یه چیز دیگست. حرف خوبو فقط آدمهای خوب میتونن بازگو کنن به شکلی که به دل مردم بنشینه. چون از حرف تاعمل این آدمها فاصله ای نیست.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
شادی
۴ سال پیش
منم با نظر طهورا موافقم.حاتمی کیا فقط بلده شعار بده تو فیلماش ! کارگردان شعار !! بابا تو هم مثل اونایی دیگه !
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
طهورا
۴ سال پیش
باز هم شعرای حاتمی کیایی!!! ایشان مز... بیش نیستن والا
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
فاطمه میری
۴ سال پیش
من از نمام فیلم های اقای ابراهیم حاتمی کیا بسیار خوشم میاد فیلم چ یه فیلم فوق العاده است موسقی فیلم عالیه دیالوگ ها عالیه یه خسته نباشی گرم به اقای حاتمی کیا وتمام عوامل این فیلم میگم
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مصطفی
۴ سال پیش
فیلم سفارشی همینه همینه لا مصب پول چه کارها که نمی کنه بعد ما می گیم آمریکا تبلیغات می کنه و ما حقیقت هستیم اصلا ارتش در جنگ حضور داشت؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
Ma.Re
۴ سال پیش
فیلم عالیه با جلوه های ویژه ای که فراتراز سینمای ایرانه و کارگردانی حاتمی کیاهم که نیازی به تعریف نداره.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
نوید
۴ سال پیش
من از فیلم گریه کردم تا آخرش وههمش به چمران غبطه خوردم ای کاش فقط 3 ثانیه مانند او زندگی کنم.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
اذین
۴ سال پیش
فیلم سرشار از ریتم و هرلحظه اگه سربرمیداشتی یه بخش از داستان از دستت درمیرفت کسل کننده و سرد نبود از طرفی اونقد شلوغ و درهم نبود که ادم متوجه نشه چه اتفاقی درحال رخ دادنه ارامش و تفکر چمران رو خوب نشون میداد جلوه های ویژه عالی بود و بدبختی و استیصال مردم رو کلا خیلی خوب به فیلم پرداخت شده بود از چ که اکران نوروزیش رو دیدم تا حالا خیلی فیلمهای مختلفی رو دیدم اما الان اومدم بگم بهترینش واقعا هنوز چ هست باید خیلی بگذره تا شاید فیلمی به این قدرت و انسجام ساخته بشه بازیها همه قوی بود بیمارستان واقعا شبیه دوران جنگ بود مریلا زارعی خیلی قوی حاضر شده بود............
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
محمد
۴ سال پیش
سلام دوستان نقد من در مورد فیلم چ را بخوانید و نظر بدهید http://man-o-khoda.blogfa.com/post/9
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
طاها
۴ سال پیش
اقای صادق ابراهیمی شما با فیلمهای جالب مخالفی با فیلمهای کسل کننده ای مثل معراجیها موافق
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
نوشين
۴ سال پیش
براي ديدن اين فيلم حاضر شدم تنهايي برم و ديروقت برگردم خونه . گفتم شايد ارزش ديدن را داشته باشه . فيلم اصلا نتونسته بود شخصيت چمران را نشون بده. شايد بگين توي يك فيلم يكساعته نمي شه ولي فيلمهاي زيادي ديده ام كه قهرمان داستان را طوري نشون مي ده كه در پايان تماشگر عاشق قهرمان مي شه . اگر اين فيلم براي نسل جديده اصلا بدردشون نخورد اصلا نفهميدن چمران كيه . شايد ماها كه سني ازمون گذشته بزرگي چمران را حس كنيم ولي براي جوانها نه . مخصوصا با بازي سرد و بيروح عرب نيا . توي فيلمهاي مستند چمران آرامش از قيافه اش مي باريد ولي اين آقا .... . كاش اقلا دوبله اش را عوض مي كردن . همش آدم را به ياد مختار مي نداخت . از حاتمي كيا انتظار داشتم كه فيلم بهتري بسازه در مورد چمران . يك شخصيت گنگي از او به نمايش گذاشت . لااقل براي جوانهايي كه نمي شناسنش فيلم خوبي نبود .
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
نگار
۴ سال پیش
بی شک این فیلم برای من خیلی زیباتراز معراجی هابود"چراکه واقعی بودوبرای تماشاگران قابل لمس" به قول مقام معظم رهبری: چمران فیلم " چ" همان چمرانی ست که من میشناسم.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
فاطمه
۵ سال پیش
فیلم رو دیدم. خیلی خیلی خوب بود. با تمام وجودم، برای همه عواملش دعا کردم.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
زهرا
۵ سال پیش
آقای ا. و انگارخیلی مردم ما به دیدن فیلمهای فارسی مملو از توضیح واضحات عادت کرده اند. البه نقد شما متین و برداشت شما محترم ولی چرا باید همه چیز در فیلم ها کاملا روشن بیان شوند و زمانی که فیلمی جلوتر از زمان ما به حرکت درآمده، اینچنین با دریافتهای غلط روبرو شود؟؟؟ مثلا سکوت همیشه نشان مقهور بودن نیست بلکه گاهی در جواب تفکرات خام وتاپخته به عقب باید نششست تا بموقع با قولی لین بازگشت و قانع کرد...
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
حسین
۵ سال پیش
به تظر من فیلم خوبی بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
نوید نوری
۵ سال پیش
این فیلم چ قشنگ نبود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
محمد حسین
۵ سال پیش
میگم خوب شد حاتمی کیا این فیلم رو ساخت تا یک سری بیسواد بیان و نظر بدن .........مثل ا.م.ی.ر ن.ر.ا.ق.ی و ا.ر.د.و.ا.ن.و.ز.ی.ر.ی
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
زهرا
۵ سال پیش
بادیدنش، با تمام وجود آنچه را حس کردم که در یک جنگ میتواند سر مردم بی پناه بیاید. این همه فیلم در دنیا درباره ی این مسئله ساخته شده است. این هم مثل آنها. شخصیتهای اصلی فقط بهانه اند و یک هنرمند/نویسنده هرطوردلش بخواهد میتواند قهرمان خود را بپروراند تا جایی که دلچسب باشند کاش با تبلیغات گسترده این فیلم را به دنیا نشان دهندتا ببینند مردم ما موقع جنگ هم به دنبال صلح اند و چه ها کشیده اند. آنها که نمیدانند واقعا چمران و فلاحی و... که بوده اند. برای آنها تاثیر دراماتیک فیلم مطرح است...
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سپنتا
۵ سال پیش
به نظر من فیلم خیلی جذاب و غرور انگیزی بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
قاسم رحیمی قر
۵ سال پیش
خوب به نظرمن خوب هست
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
یاوری
۵ سال پیش
آیا تمام شخصیت چمران در دو روز در پاوه خلاصه میشد.به قول اصغر وصالی "چمران نمی فهممت" اگر بعد از مدتهامیخواهیم چمران را روی پرده بیاوریم باید کاملتر و جامع تر بیاوریم.این فیلم شخصیت اصغر وصالی را بهتر از چمران نشان میداد.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
احسان
۵ سال پیش
فیلمنامه ضعیف بود. قصه نداشت اما سکانس سقوط هلی کوپتر محشر بود. در کل بعد از دیدن فیلم از بابت پرداخت پول وصرف وقت برای دیدن آن راضی هستی و این خیلی مهمه.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
صادق ابراهیمی
۵ سال پیش
سلام به نظر من اصلا فیلم خوبی نبود اون موقع که چمران رفت برای گفتگو انقد حرفهای بی مربوط زدن که من اومدم بیرون و بقیه فیلمو ندیدم کلا فیلم خوبی نبود با لحجه کردی و زیر نویسی که رفته بود تو کله آدما تو سینما اصلا قشنگ نبود معراجی ها اشک آدم درمیاره عالیه ولی در مورد فیلم چ واقعا متاسفم
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
eli
۵ سال پیش
بی نظیر بود مخصوصا سقوط هلی کوپتر .ادم احساس میکرد اونجا حضور داره ...هنوز چشمام پر از اشکه ...عالی بووود .مرسی
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
الی
۵ سال پیش
عالی بود .الان چند ساعتی از دیدن فیلم میگذره ولی هنوزتصاویرفیلم توی ذهنم هست .عالیییییی بود .هنوز چشمام پراز اشکه مریلا زارعی مثل همیشه بی نظیر بود .....
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
هادی
۵ سال پیش
اگر کسانی در مورد قائله پاوه مطالعه کرده باشن میفهمن در این فیلم یک مسئله فراموش شده واینکه ارتش پاوه رو نجات داد که در این فیلم ارتش رو به نحوی معرفی کرده که انگار دل خوشی از انقلاب نداره این در حالیه که ارتش میتونست سرنوشت انقلابو تغییر بده اما فرماندهان ارتش نگذاشتند به سمت مردم تیراندازی بشه
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مجتبی جمعیان
۵ سال پیش
سلام فیلم خوب بود اما یک صحه من را آزرده کرد آن هم صحنه آخر فیلم بود، چرا دکتر چمران فیلمی که نشان از تعلقات روحی و وابستگی منطقی و عقلانی و اسلامی بود را پاره کرد که به نظر من این به منزله پاره پاره کردن وابستگی ها که من رو به یاد اندیشه مارکسیسمی می اندزد. خدا کند که اشتباه کرده باشم
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
احمد
۵ سال پیش
من و ما هائیکه دکتر چمران رو از نزدیک می شناسیم از چمران این فیلم خیلی گله و شکایت داریم و با همه کسانیکه این چمران رو چمران واقعی نمی دونند هم نظریم .گرچه از نظر هنر فیلم سازی و پرداختن به سینمای دفاع مقدس باید از کارگردان محترم تشکر کرد .
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ک
۵ سال پیش
بفرمایید نقش ارتش چی بود؟؟؟ چرا ارتش در متن فیلم اینقدر مظلومانه بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
محیا
۵ سال پیش
من این فیلمو تو جشنواره دیدم عرب نیا عالیییییییییی بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
هادی
۵ سال پیش
اون احمقی که گفته حاتمی کیا با این کار چمران رو یزر سوال برده بره متن دیدار رهبری با حاتمی کیا رو بخونه ایشون فرموده بودند چمران فیلم چ همان چمرانی ست که من می شناسم
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
احسان
۵ سال پیش
خیلی عالی بود . جدا حاتمی کیا گل کاشت اما الان وقت خوبی برای اکران فیلم بزرگی مثل چ نبود به قول خانم مریلا زارعی : آقای کارگردان ،حالا چه وقت باریدن بود؟ نمی‌دانید که باعث زحمت کرم‌های خاکی شده‌اید؟ بیچاره‌ها داشتند از اندک هوای انباشته در میان منافذ خاک باغچه تنفس می‌کردند. نگفتید این بارش نابهنگام، منافذ را پر از آب می‌کند و کرم‌ها از بیم جان از خاک بیرون می‌زنند؟ با این همه اوصاف، توقع تایید دارید؟
خطر لو رفتن داستان
پاسخ