ورود / عضویت
برای ورود یا ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد کنید

حمله تند بهاره رهنما به پیام تسلیت نیکی کریمی برای عباس کیارستمی/ امان از این همه توهم و تکبر

۲ سال پیش
بهاره رهنما در صفحه شخصی خود در اینستاگرامش بابت متن پیام تسلیت نیکی کریمی برای عباس کیارستمی به تندی انتقاد کرد.

به گزارش سلام سینما، پس از درگذشت عباس کیارستمی نیکی کریمی در بخشی از یادداشت تسلیت خود نوشته بود:

و الان ... نتیجه ی ناگزیر فراتر رفتن از سطح انتظار عموم، فاصله گرفتن از سطح شناخت آنان هم هست.
شاید همین است که آشفته بازار يادداشت نوشتن و تسلیت گفتن هاي رفتنت، صرفا سرشار از جمله سازی با نام و کارهای توست.
ان هم براي تويي كه فرسنگ ها از ابتذال و ميان مايگي دور بودي
كجا بودند اين غريبه هاي دير اشنا ؟

 

بهاره رهنما بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه شخصی خود نسبت به این قسمت پیام نیکی کریمی موضع تندی گرفت. و آن را ناشی از توهم و تکبر نیکی کریمی دانست.

 

بهاره رهنما در صفحه شخصی خود نوشت:

برايم عجيب بود كه كسي كه خودش با نام ايشان رشد كرده بود جايي نوشته بود، از خيل تسليت ها و يادداشت هاي ادم هاي حتي عادي در شگفت است و اينها كه در حد شما نيستند از كجا پيدايشان شده و،..
امان از اينهمه توهم و تكبر و حفيقي نبودن و روشنفكر نمايي !
كسي نيست بگويد، يك اسطوره به همه ملتش تعلق دارد ، شما ببخشيد كه اعلام نشده بود عموم مردم حق تسليت گفتن و نوشتن از احساسشان در مورد اين ضايعه را نداشتند، خلاصه اينكه گرچه خيلي از مردم مثل شما شانس نجات پيدا كردن از ميانمايگي توسط بزرگان رانداشته اند اما تك تك مردم ايران حق تسليت و ابراز احساسشان براي چنين بزرگاني رادارند، كاش در محضر ايشان لااقل اموخته بوديد:
درخت هرچه پر بار تر افتاده تر...

 

نظرهای منتشرشده


هستی
۲ سال پیش
خانم بهاره رهنما نمیدونم این پیام روزی به دستت میرسه یا نه.میخوام بگم با وجود احترامی که برای شما و احساسات پاکتون قائلم باید بگم متاسفانه شما کلا متوجه ی منظو. خانم نیکی کریمی نشدی. بد نیست نگاهی به تعداد بیشمار تسلیت از طرف مسئولین ریز و درشت بندازی که شاید تا همین دیروز آقای کیارستمی رو نمی شناختن و تنها چیزی که ازش میدونن نام فیلم"طعم گیلاس " هست که به مدل های مختلف و در جمله های پرطمطراق استفاده کردن و مرده پرستی،سنت دیرینه ی ایرانی ها رو به اوج خودش رسوندن.کسانی که اجازه ی ساخت و پخش فیلم در این خاک رو به کیارستمی زنده ندادند،حالا برای مرده ی کیارستمی فرش قرمز پهن می کنن. خانم نیکی کریمی با ادبیات بسیار زیبا و زبان ادبی غنی خودشون منظورشون رو به مخاطبین حساس و نکته سنج خودشون رسوندن.متاسفم که شما اینبار در این دسته از مخاطبین قرار نگرفتین. چشم ها و نگاهتون رو بشورید و جور دیگری ببینید.شما و خانم نیکی کریمی هم صدا هستید،خوب گوش کنید! هم صدا.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
hannaneh
۲ سال پیش
چه قدر بچه بازی واقعا...
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
فرشاد مجاهدی
۲ سال پیش
بر بساطی که بساطی نیست...!
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
رضوان
۲ سال پیش
درود به همگی
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ملیکا
۲ سال پیش
خانم رهنما شما اول برو یکم ادب و شعور یاد بگیر بعد بیا از این حر فا بزن
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
روژین کاظمی
۲ سال پیش
مینا جان چه ربطی به هیکل داره؟؟حرفت مضحک و ابلهانه بود واقعا!
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مینا
۲ سال پیش
بهاره رهنما اول بره هیکلشو درست کنه بعد حرف بزنه . این چه هیکلیه برای یک بازیگر؟؟؟ خارج از استاندارده . استاندارده .
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
amirbikh
۲ سال پیش
جفتشون مث بچه ها عمل می کنن
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
علی سواری
۲ سال پیش
حالا نیکی کریمی یک چیزی گفته خواسته یجور خودشو لوس کنه. اینقد عصبانیت نداره خانم رهنما. بذار خودشو تحویل بگیره.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
فاطمه
۲ سال پیش
ببخشید خانم کریمی اون فیلمای بی ارزش و مبتذلی که یکی دو تا هم نیستن بازی کردید شما نبودید ?این ادعاها به شما نیومده
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
جواد
۲ سال پیش
یکی نیست به خود این بهاره رهنما انتقاد کنه من واقعا موندم این رو چه حسابی بازیگر شده ومشهور بخواطر حرکات جلفو سبکش یا بازیهای همش تکراریش که همش جیغ جیغ میکنه واشکش درمیاد اونوقت میاد از سنبل بازیگری بانوی ایران نیکی کریمی انتقاد میکنه تو برو اول از خودت انتقاد کن که پر از اشکالی من هر وقت میبینم تو تو فیلمی بازی کردی دیگه اصلا اون فیلمو نمیبینم عصبی میشم چون دوباره همون لوس بازیهای همیشگی رو داری
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
روژین کاظمی
۲ سال پیش
آقای بنیامین وقتی ینفر داره حرف مزخرف میزنه هر کسی در اون زمینه شعور بالاتری داشته باشه حق نقد داره.چه ربطی به تجربه داره؟و بازهم ربط دادن ..... با شقیقه توسط مردمان این خاک!!!!
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
محمد
۲ سال پیش
خانم نیکی کریمی خیلی خفنند ایشون تو هیات داوران جشنواره فجر بودند هههههه یعنی انگشت کوچیک هدیه هم نمیشی
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سارا
۲ سال پیش
من کلا سینمای ایران رو ضعیف میدونم حالا تو این سینمای ضعیف دیگه اینهمه به رخ کشیدن و شاخ و شونه کشیدن واقعاااااا خنده داره نمیدونم چرا مردم ما حتی تو تسلیت گفتن و ارزوی رحمت کردن بهم هم دچار مشکلن؟؟؟؟؟؟ وااسفاااااا هم خانم رهنما خودشیفتست هم نیکی کریمی خودبزرگ بین یکم از این پیله خود دیدن بیان بیرون دیگران رو هم ببینین بد نیست این معضل فقط مختص این قشر نیست بیشتر مردم از هر قشری بهش دچار شدن کوبوندن هم چه دردی دوا می کنه بگید ما هم بدونیم؟؟؟ روح عباس کیارستمی قرین شادی ابدی
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مرجان
۲ سال پیش
به نقل از فیس بوک کاوه راد، یک وکیل جوان: یکم. آقای وزیر دعوت کرده‌اند برویم برای جشن بخشش. برای تجلیل از خانواده‌هایی که از حق قصاص خود گذشته‌اند. از سید حسن خمینی و علی جنتی تا عادل فردوسی‌پور و معصومه ابتکار و رضا کیانیان و هادی ساعی و رضا عطاران آمده‌اند. تالار وحدت احتمالا هیچگاه این تنوع از چهره‌های مشهور را یکجا ندیده. طبیعتا بهاره رهنما هم حضور دارد. یک صندلی جلو‌تر، حسین هدایتی نشسته.حسین هدایتی را چه کسی دعوت کرده است؟؟ دوم. احسان علیخانی از رهنما می‌خواهد که روی سن بیاید تا جایزه‌اش به پاس خدمات در گسترش فرهنگ بخشش در جامعه را تحویل بگیرد. میکروفن را دست می‌گیرد و رها نمی‌کند. بیست دقیقه‌ای از همه چیز و همه کس، بی ربط و باربط حرف می‌زند تا بالاخره علیخانی مجبور شود به زور متوقفش کند. تمام صحبتش هم این است که باید تلاش کنیم فرهنگ مدارا و محبت در جامعه فراگیر شود؛ ببخشیم تا نوار خشم در جایی پاره شود و این سیکل معیوب انتقام تا ابد جامعه‌ی ما را گرفتار خود نکند. همه کلافه شده اند.خداحافظی می‌کند و از پله‌ها می‌رود پائین. اما انگار ناگهان چیزی یادش می‌آید. دوان دوان برمی‌گردد و بدون میکروفون ، لبه‌ی سن می‌ایستد و می‌گوید یک جوان در آستانه‌ی اعدام است و خانواده مقتول 350 میلیون خواسته‌اند. 150 میلیون کم دارند و کمتر از یک هفته فرصت.یک ردیف جلو‌تر از جای خالی بهاره رهنما، لبخندی روی صورت حسین هدایتی نقش می‌بندد. سوم. چند دقیقه پیش، حسین هدایتی یکی از نوچه‌هایش را فرستاده که به رهنما بگوید از سالن بیاید بیرون تا با " حاج حسین" خصوصی حرف بزنند. خانم ابتکار دارد از محیط‌بانی می‌گوید که در درگیری با شکارچیان متخلف کشته شده و حالا خانواده‌اش رضایت داده‌اند. میانه‌های صحبت است که ناگهان رهنما ، زلف‌آشفته و پیرهن‌چاک و صراحی در دست وارد سالن ‌می‌شود و مهتاب کرامتی و مریلا زارعی را که مثل ما حیرت‌زده اند در آغوش می‌کشد و گریه می‌کند. فهم‌اش دشوار نیست. هدایتی زحمت صد و پنجاه میلیون کسری را با یک برگ چک کشیده است. حالمان چیزی بین خوشحالی و غم و نفرت و شادکامی و بیزاری و ذوق و دلمردگی‌ست. آب روغن قاطی کرده می‌رویم بیرون تا سیگاری دود کنیم. چهارم. چه کسی می‌تواند بگوید رهنما حق شکایت از فتوره‌چی را نداشته است؟ چه کسی می‌تواند بگوید کار رهنما از گرفتن پول از هر کسی –ولو حسین هدایتی- برای نجات جان یک جوان اعدامی غلط بوده است؟ اما بلافاصله یک سئوال بنیادین در ذهن ما شکل می‌گیرد. گزاره‌های واقعیِ- و نه نمایشی- اخلاقی کجای این ماجراها ایستاده‌اند؟ همان روزها نوشتم که جمع‌کردن پول دیه برای اعدام نشدن یک جوان بد نیست، اما باید ببینیم امثال هدایتی با رانت و فساد گسترده اقتصادی چقدر در شکاف طبقاتی و گسترش فقر و فحشا و جرم در جامعه دست داشته‌اند که حالا سخاوتمندانه پول خرج بخشش می‌کنند؟ مگر می‌شود با یک امر اخلاقی برخورد گزینشی کرد؟ به عنوان یک وکیل صراحتا می‌گویم رهنما حق دارد از فتوره‌چی شکایت کند. اما مگر همین خانم رهنما، منادی تکثیر مدارا در جامعه نیست؟ چطور است از خانواده‌ای که داغدار خونِ جوانی ست انتظار مدارا دارد اما درمواجهه با ابتلای کوچک خود، کمر به خشم و انتقام و شکایت و دادگستری بسته است؟ چگونه می‌شود جامعه را به گذشت و مهربانی فراخواند اما خود کمترین میانه‌ای با مدارا نداشت؟ نویسنده‌ای با ادبیاتِ تند او را مخاطب قرار داده و حرف‌هایی را صحیح یا غلط به وی نسبت داده است؛ راه حلش برای رهنما،هر چه باشد دادگستری نیست. برای کسی که در کردارش مکررا بر روی گسترش مرزهای اخلاقی و مذهبی جامعه تاکید می‌کند این حجم از ناشکیبایی و بی‌حوصله‌گی قابل پذیرش نخواهد بود. پنجم. پای‌فشاری افراطی براصول اخلاقی، یک نتیجه‌ی اجتناب‌ناپذیردارد وآن سنگین شدن مسئولیت مدعی در برابر جامعه‌ای است که او را به دقت رصد ‌می‌کند. رهنما می‌تواند به عنوان روش زندگی، حضور پررنگ در رسانه‌ها و تبلیغ بخشش و مدارا و مهر‌ورزی را انتخاب کند اما نمی‌تواند در بزنگاهی که خودش باید مجریِ حرفهایی باشد که می‌زند ناگهان از همه چیز شانه خالی کند. این چیزی است که باید قضاوت شود. بعد از تحریر : چند روزی بعد از انتشار ویدیویی که باران کوثری روی آهنگ "چرا رفتی" همایون شجریان ساخته بود, فتوره‌چی نقدی بسیار تندتر از آنچه بر رهنما نوشته است علیه باران و ویدئو عجیبش نوشت. یادم هست همان روزها با همایون شجریان و سهراب پورناظری در مورد واکنش‌ها به کار باران صحبت می‌کردم. ویدیویی که داستان عجیبی داشت. یکی دو روز مانده به رونمایی از" آلبوم نه فرشته ام نه شیطان" مطلع می‌شوند تالار وحدت امکانی را فراهم کرده است که همزمان با مراسم, ویدیویی نیز از اثر پخش شود. در همان فرصت کم, تصمیم می‌گیرند یک صندلی بگذارند گوشه خانه سهراب و آن ویدیو معروف ، در عرض یکی دو ساعت، آن هم فقط برای پخش در مراسم رونمایی از آلبوم ضبط ‌می‌شود و بعدا لو می‌رود و حاشیه‌های فراوانی درست می‌کند. از سهراب پرسیدم باران نمی‌خواهد جوابی به این آدم بدهد؟ پاسخ سهراب را حالا بیشترمی‌توانم درک کنم ؛آن‌روزها پذیرفتنش برایم سخت بود. خندید و گفت : هنرمندجماعت اندازه کافی از غیر‌خودی خورده است. دیگر خودی‌هایمان نباید به جان هم بیفتیم. کاش یک نفر حرفِ سهراب پورناظری را به گوش رهنما برساند."
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
بنیامین
۲ سال پیش
بهاره رهنما در حد خانم نیکی کریمی نیس که بخواد اونو به چالش بکشه بهتره به همون چالشی که گفته تاکنون در مقابلش ناموفق بوده بپردازه !! نیکی کریمی از لحاظ تجربه ، بازیگری ، داوری بین المللی تیپ و سبک بازی نه تنها از رهنما که از خیلی از بازیگران زن ایران سرتره ...
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ستاره
۲ سال پیش
ببین کی داره حرف از توهم و تکبر میزنه.این خانم به اصطلاح محترم که خودش سمبل توهمه.خانم رهنما شما لازم نیست در مقام دفاع از مردم حرف بزنی.برو خودتو جمع و جور کن و قرصاتو هم نشسته نخور که خیلی خطرناکه برات.زیاد هم جوش نزن که خدای نکرده یه وقت لاغر میشی!!
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
علی
۲ سال پیش
ایشان کجا محبوب دل همه سینما دوستان بودن؟ تا زنده بودن فیلمهاشون سمبل سیاه نمایی و خدشه دار کردن تصویر ایران بود. من کاملا با خانم کریمی موافقم. چرا باید الان همه به فکر آقای کیارستمی بیفتن و البته از خانم رهنما اصلا نوشتن همچین متن سخیفی دور از انتظار نبود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
الهام
۲ سال پیش
با اینکه نیکی کریمی رو هم چندان قبول ندارم، اما نگفته حق ندارید تسلیت بگید، از این صرفاً جمله سازی با اسم فیلم های کیارستمی توسط آدم هایی که حتی فیلم هاش رو ندیدند گلایه کرده، که به جاست. برخورد رهنما بیشتر نشونگر حسادته که چرا تو رشد و نجات پیدا کردی و من نه!
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
آوا
۲ سال پیش
راستی پیمان طلاقت داده؟
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
امید
۲ سال پیش
چند ماه پیش خانم رهنما شما به همین مردم عادی توپیدید و برایشان آرزوی بدترین ها کردید که چرا تو زندگی من دخالت میکنید ، این مردم احتیاجی به وکالت شما ندارند . اگه مسئله دیگه با خانم کریمی دارید خودتون را جای دیگه و شکل دیگه خالی کنید. یا علی
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مینا
۲ سال پیش
ممنون خانم رهنما.....واقعا این کریمی خجالت نکشید با این پیامی که گذاشت...ظاهرا میخواست تسلیت بگه ولی در عمل میخواست برای خودش کلاس بزاره عقده ای.همه اومدن درست و حسابی تسلیت گفتن...جز این.. قبل از مرگ کیارستمی آویزونش بود که مطرح بشه بعد از فوتش هم خواست استفاده کنه....زنگ زد رفتم دیدنش....عقده ای..... مرسی خانم رهنما که جوابشو دادی
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
R.S
۲ سال پیش
خانم نیکی کریمی گویا متاسفانه دچار تکبر و خودشیفتگی شده اند.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
باران
۲ سال پیش
واقعا متاسفم خانم کریمی برای این مدل طرز فکر شما . استاد کیا رستمی محبوب دل همه ی سینما دوستان و سینماگران بودن و همه ی ما حق داریم برای ایشون عزاداری کنیم. افرین خانم رهنمای عزیز
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
صفدر
۲ سال پیش
دم فتوره چی گرم که این واژه رو ساخت و اینا رو انداخت به جون هم :)))
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
محمد فتح الهی
۲ سال پیش
عالی بود خانم رهنما
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
خاتون
۲ سال پیش
نیکی کریمی حتی نمی دونه معنی میانمایگی یعنی چه که ازش مایه گذاشته...بهتره خودش رو اینقدر به کیارستمی نچسبونه
خطر لو رفتن داستان
پاسخ