ورود / عضویت
برای ورود یا ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد کنید

واکنش متفاوت محراب قاسم خانی به اتفاقات اخیر سریال «سرزمین کهن»: شما مردم تهران بى غيرت ترين مردم ايران هستين

۶ سال پیش

به گزارش سلام سینما، محراب قاسم خانی با انتشار متنی در صفحه شخصی فیس بوکش، واکنش متفاوتی به اتفاقات اخیر و اعتراضات اخیر قومی نسبتبه فیلمها وسریال ها داشته است.
محراب قاسم خانی نوشت: 

من از همينجا اعلام ميكنم كه شما مردم تهران بى غيرت ترين مردم ايران هستين. سالهاست توى سينما و تلويزيون هر چى دزد و قاتل و فاحشه و كلاه بردار و معتاد و خائنه اهل تهرانه ولى انگار نه انگار. حالا كافيه يكى با لهجه تركى يا لرى يا اصفهانى يا شمالى يا جنوبى توى يه فيلم يا سريال انگشت تو دماغش بكنه... خوب يه كم خجالت بكشيد از خودتون. از بقيه ياد بگيريد. اگه يه جو غيرت داشتين ٩٩٪ فيلم ها و سريال هاى ايرانى اصلاً ساخته نميشدن.
به اميد روزى كه همه ما از هر قومى و با هر لهجه اى دست به دست هم بديم و با غيرت و تعصبمون جلوى ساخته شدن هر فيلم و سريالى رو بگيريم.

 

نظرهای منتشرشده

حنان
۶ سال پیش
خوبه این جور بحث ها، بهتره تا این که بشینن ملت و از هم دیگه بد بگن. به هر حال این اهتراض بختیاری این حسن رو داشت که مردم یاد بگیرن وقتی می خوان اعتراض کنن، مسائل رو با هم قاطی نکنن. جالب بود که توی همه ی این اعتراضات حتی یه شعار هنجارشکنانه داده نشد.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
عاطفه
۶ سال پیش
چه خبره شما ها بی دلیل یکی روی حرف دومی می پریدو چرا تهرانی ها را وسط این جنگ دخالت می کنید
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مزبان حبیبی
۶ سال پیش
جناب میم، بنده کاملا مشخص می دونم چی می خواهیم، در ابتدا عرض کنم خدمت شما که در آن اعتراض صنفی فرهنگیان بنده هم یکی از بازداشتی ها بودم، هر چند در همان اعتراض هم برخی از همکاران بنده خواسته یا ناخواسته شعارهای صنفی را به صمتی سوق دادند که بسیاری از همکاران دیگر که بنده هم یکی از آنها بودم با آن شعارها و خواسته ها مخالف بودم، اگر متن های نوشته شده توسط خودتان را دوباره مطالعه کنید متوجه خواهید شد که شما از این شاخه به آن شاخه پریده اید یا من، در ضمن در مورد جعفرقلی خان هم اگر از شما بیشتر اطلاعات نداشته باشم قطعا کمتر ندارم، در ضمن شما هم که به سبک بخی ها بگم بگم راه انداخته اید اخوی جان. کی گفته بنده در مورد کشته شدن علیقلی خان و باباخان حرفی ندارم، در مورد شعارهای دوستانتان در اعتراض کذایی دریاچه ارومیه هم یافتن عکس های تجمع مورد نظر در اینترنت کار سختی نیست، شما باز هم برای فرار از پاسخگویی و ارائه ادله برای ادعای خود، مثال دیگری را وارد بحث نموده اید"اعتراض معلمان" که ب هیچ عنوان از یک جنس نبوده اند، نویسنده این متن نه از اعتراض معلمان دفاع کرده ام و نه از اعتراض مورد حمایت شما، در این بحث فقط به توهین و جعل تاریخ در سریال اعتراض دارم و هنوز هم بر مواضع خود پایبندم، شما چرا می خواهید با اتصال خود به جناح خاصی که مردم در مورد آن حساسیت دارند و قرار دادن طرف مقابلتان در جبهه مقابل می خواهید برای خود وجاهت بخرید و مظلوم نمایی کنید؟ شما از کجا می دانید من شما را فتنه گر و ... نامیده ام مگر اینکه حکم را صادر و در حال اجرا باشید. از کجا معلوم شما دیگران را فتنه گر و جدایی طلب ندانید؟ یعنی شما معتقدید در آذربایجان کسی جدایی طلب نیست؟ و در آن اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه کسی شعار جدایی طلبی نداد؟ هر چند بحث ما این موارد نیست. در مورد مشخصات هم به نظر من بی منطقی است که هرچه دلتان بخواهد بنویسید و هیچ مسولیتی هم نپذیرید.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
میم
۶ سال پیش
جناب حبیبی من ادعایی نکردم یا خبری منتشر نکردم فقط نظر دادم نمی دونستم فضای اختناق به حدی گسترش پیدا کرده که حتی نظرشخصی اونهم در یک سایت سینمایی نمی شه داد! خنده دار اینه که در اکثر سایت های سیاسی که ما نظر میدیم اصلا نیازی به نوشتن نام نیست اصرار عجیب شما هم اصلا من رو سر لج انداخت! مثلا شما فکر میکنی شغلت رو نوشتی نظرات تاریخیت اثبات پذیر شدن!این هم از اون حرفهاست!!!چی شد دیگه ادعا نداری درباره شهادت جان گداز جعفرقلی خان. میخوای یاداوری داشته باشیم درباره حسینقلی خان پدر سرداراسعد؟ چی شده حالا از تحریف تاریخ رسیدید به توهین به سنتها؟ اونوقت به کدوم سنت تو فیلم توهین شده؟ دیدید خودتون هم نمی دونید دقیقا مشکلتون چیه؟ توهین به بختیاری ها، توهین به سردار اسعد،توهین به سنت ها؟ اما هرکی غیرشما معترض بود یا تجمع کرد یا فتنه گره یا جدایی طلب! شما خودتون اونجا بودید یا از قول فارس نیوزو رجانیوز و...میگید؟ازاین ادعاتون هم معلومه ازچه قماشی هستید!!!شما که خودتون معلمید تجمع چند سال پیش معلم ها که صرفایک اعتراض صنفی بود به کجا انجامید؟ اون معلم های بیچاره هم جدایی طلب بودن؟ خیلی متاسفم البته نه برای شما که برای خودم که توجامعه ایی زندگی میکنم که هنوز تعصب قومی وقبیله نقش خیلی مهمی داره و هرکس که تعصب کور نداشته باشه متهم میشه به بی هویتی!!!ترس ازاصالت!!!واقعا متاسفم!!!
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
محمودی
۶ سال پیش
عجب مباحثه ی جالبیه، اما در این موارد معمولا باید نام ونشان خود را نوشت و بقول یک از این دو نفر، مسولیت نوشته هایمان را بپذیریم
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مزبان حبیبی
۶ سال پیش
جناب ميم, همينکه من مجبورم بنويسم ميم خود دليلي است براي لزوم امضاي شخص نويسنده با نام و فاميل درپاي نوشته ها, نوشتن بدون امضا هم از اختراعات ماست براي فرار از قبول مسوليت و اثبات ادعاهاي خودمان, در ضمن من هم نه مشهور هستم و نه مسول, دبير رياضي ناحيه ١ آموزش و پرورش شيراز هستم, هرچند يافتن اين اطلاعات به کمک نام و نام فاميل زياد سخت نيست, پس بهتر است مسوليت نوشته هاي خود را حتي در محيط به قول شما مجازي را هم بپذيريم . باز هم تاريخ را از دري از ديدگاه کساني ذکر ميکنيد که ما در مورد آنها حرف هاي زيادي داريم و اسناد زيادي براي شک در نوشته هايشان وجود دارد. اينکه شخصي در گروه حکم کننده به اعدام شيخ فضل الله بوده, نه افنخار است و نه باعث ابت شخصيت کسي. در مورد وضعيت سياسي هم بنده اعتقاد دارم در همان شرايطي که جنابعالي مي فرمايبد هيچگاه با اعتراضات قومي در مورد بي حرمتي به سنت ها کسي بطور غير منطقي برخورد ننمود, نمونه هايي در چهارمحال و اصفهان و خوزستان بود اما چون در تجمعات شعارهاي جدايي طلبانه همانند مدافعان دروغين درياچه اروميه داده نشد, براي رسانه هاي معاند جذابيت نداشت, دوست عزيز با کمي جستجو در اينترنت مي توانيد شعارهاي جدايي طلبانه ي دوستان شما به بهانه دفاع از درياچه اروميه قابل رويت است. چرا در هر مورد شما اصرار به مغالطه داريد و مسائل را به هم مربوط مي کنيد, اعتراض قوم بختياري به سريال مورد اشاره به هيچ عنوان هيچ سنخيتي با اعتراض مورد نظر شما در آذربايجان ندارد, هيج کس جرات سواستفاده اين اعتراض را ندارد چرا که خواسته هاي آنها کاملا روشن و واضح است, اما در مورد درياچه اروميه برخي شعارها پیرامون جدایی از ایران در تجمعات ذکر شده ی مورد حمایت شما داده شد، که بنده به شدت با چنین شعارهایی مخالفم و ایرانی بودن و بختیاری بودنم را به هیچ عنوان نمی توانم از هم تفکیک کنم در حالیکه بسیاری از کسانی که فیلم به شدت از آنها حمایت کرده و از لسان آنها به بختیاری توهین شد، هم اینک نیز در محیط های مجازی دم از جدایی از ایران می زنند، به سادگی می توان در اینترنت به اهداف و شعارهای اینان دست یافت. نبايد با جدايي طلبان برخورد مي شد؟ همين که شما در اينجا بدون نشان حاضر مي شويد خود مي تواند دليلي بر عدم صداقت شما باشد دوست عزيز من. چرا همواره دم از فرهنگ و تمدن مي زنيم و هيچگاه حاضر به پذيرش مسوليت گفته ها و نوشته هايمان نيستيم؟ تمامي بختياري هايي که در اين اعتراض شرکت داشته و يا مطلب نوشته اند غالبا همانند من با نام و نشان شرکت کرده اند چرا که اعتقاد و ايمان راسخ دارند به اعتقادات و سنت هاي قوم خود.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
محمد ز
۶ سال پیش
چشم نظرشمارانمیخوانیم حق باشمااست بزرگوار....
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
کاوه
۶ سال پیش
راست میگه ها! من که متحول شدم. از این به بعد من به عنوان یک تهرانی غیور میخوام از حق خودم دفاع کنم! نه سازش، نه تسلیم، نبرد با سینما!
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
میم
۶ سال پیش
جناب حبیبی شماکه میفرمایید"بهتر است در پایین هرمطلبی که می نویسید مشخصات شما باشد تا خواننده بداند با چه کسی طرف است" مگه خودتون در پایین مطلب مشخصات دادی؟نوشتن یه اسم مزباب حبیبی که منحتی نمی دونم زنه یا مرد!خیلی اطلاعاته!!!شما حلا فکر کن اسم من محمد یا مهرداد،مریم یا ماندانا واقعا چه فرقی میکنه یا چه شما چه جوری از روی اسم یا حتی فامیلی میفهمی من ازچه قومیتی هستم یا سوادم چقدره؟نشما لابد خودت فکر میکنی خیلی مشهوری همه از رو اسمت میشناسنت! اما من نه تنها اصلا مشهور نیستم تا از رو اسمم شما یا هرکس دیگه من رو بشناسه بلکه اسم و فامیلم هم از نام های بسیار معمولی وشایع دراقصی نقاط کشوره که گاهی خودم از دیدن اینکه چقدر آدم یا این نام و فامیل هستند حیرت میکنم! اما در مورد تاریخ شما خودت اگه زیاد مطالعه داشته باشی می دونی که درمورد وقایع مختلف تاریخی و بخصوص افراد ممکنه نظرات متفاوتی وجود داشته باشه که یکی از این افراد هم جناب سردار اسعد بختیاریه. چه در زمان حیاتش و چه بعد از مرگ عده ایی اون رو به حمایت ازانگلیس متهم میکردن که نمونه اش ضرغام السلطنه بختیاری یا از تاریخ نویسا عبدالهادی حائری. اگرچه در بیشتر موارد ازاو به نیکی یاد شده.قصد من فقط ذکر موارد اختلاف نطربود.و خوب البته حضور ایشون توشورایی که شیخ فضل الله رو به اعدام محکوم کرد براش مخالفای زیادی ترشید. اونم تو دوره فعلی که ازنظرمسئولین محترم وکتابهای تاریخ مدارس(و نه خود بنده)شیخ فطل الله قهرمان مشروطه است!!!شما فرمودید جعفرقلی خان در جنگ با رضاخان شهید شده!!! جل الخالق لابد مزاح فرمودید چون همه میدونن که ایشون در به قدرت رسیدن رضاخان نقش داشته درکابینه های مختلف اون دوران پست داشته وزمانی که رضاخان شروع کرد به اعدام عده ای از نزدیکانش وپس از ماجرای تیمورتاش ایشون هم به جرم همدستی با تیمورتاش وتوطئه علیه شاه دستگیرو اعدام شد. اگه تیمورتاش شهید محسوب میشه خوب ایشون روهم میشه شهید محسوب کرد.من نمی خوام درموردخادم یا خائن بودن ایشون قضاوتی داشته باشم فقط برای اینکه بدونید هرادعایی رو نمی شود اینقدر راحت مطرح کرد این مورد رو ذکر کردم. مطلب دیگه اینکه همه یادمونه که تا همین چند ماه پیش تا هرجا هرکس میخواست اعتراضی کنه حتی صنفی یا درباره محیط زیست (نمونه اش تجمع کوچک و آرام مردم برای دریاچه ارومیه ....!!!)چطور بلافاصله ... باهاشون برخورد میشد!حالا چطوره تواین ماجرا که این همه شهرها شلوغ شده و حتی بعضی جاها کار به تخریب اموال عمومی کشیده از این نیروهای خودجوش خبری نیست!!!به نظرمن که این عزیزان تو این مورد خودشون دست اندر کارند وگرنه نمی شه ت ....!!!توخود حدیث مفصل بخوان ازاین مجمل.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
محمد صادقی
۶ سال پیش
چرا اجازه نميدن اقوام از خودش دفاع ميکنن؟ مگر نه اينکه همين ها بدور از باجخواهي از کشور دفاع کردن؟ چرا تا بحث اقوام خاصي مطرح مي شود مرکز نشينان و برخي افراد خاص شروع به حمله مي کنند؟ من حق رو به بختياري ها ميدم و از آقاي قاسم خاني گله دارم که مردم تهران رو با اين عنوان ياد کردن, تهراني جرا عکس العمل نشون بده؟ هرچند هيچگاه به تهراني بودن کسي توهين نشده تاحالا
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
میم جدید
۶ سال پیش
من هم موافقم، باید اسم ها کاملا نوشته بشه، بعدشم هرکسی به هر حال از یه قومیتی هست، از زیر بوته که نیومده!!
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ساره
۶ سال پیش
مزبان حبیبی راست میگن، چرا می نویسی میم؟ خوب از چی می ترسی؟
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مزبان حبیبی
۶ سال پیش
جناب میم، معرفی نام و مشخصات ربطی به نوشتن مقاله و مطلب برای سایت ندارد بلکه بهتر است در پایین هرمطلبی که می نویسید مشخصات شما باشد تا خواننده بداند با چه کسی طرف است همان طوری که شما به راحتی می توانید بدانید طرف مقابلتان چه کسی است تا از به کار بردن جمله ی "منظورم رو که میفهی!" خودداری نمایید، چون اگر بدانید خواننده شما بیسواد نیست بطور یقین جمله ای دیگر را جایگزین آن خواهید نمود "منظورم رو که میفهی!"؟ بحث اروپا بودن رو نه به خاطر تفاخر گفتم و نه بخاطر چیزی دیگه، فقط هدف این بود که شما هم کمی بیشتر مطالعه کنید و اینهمه کتاب هایی که مطالعه می کنید یک بار هم بخوانید که در اروپا و آمریکا و سایر نقاط دنیا اقوامی هستند که تمام تاریخشان پر است از غارت و راهزنی و ... اما هیچ گاه در تلویزیون لهجه و گویش آنها را برای دزدان و راهزنان استفاده نمی کنند، بحث اینکه خود را معرفی نمایید برای این بود تا دلیل دفاع شما رو از سریال بیشتر متوجه بشم، "منظورم رو که میفهی!"؟ دوست عزیز، چرا مغلطه می کنید، شما تمام اطلاعاتتون احتمالا از همین سریال هاست و الا کمی تاریخ می خوندید متوجه می شدید که دکتر قریب تسلط کامل به زبان لری داشتن و اگر سریال می خواست واقعیت رو نشون بده باید ایشون با راهزنان لری صحبت می کرد که احتمالا در آن شرایط چنین کاری رو کرده باشن. در ضمن راهزنان لر زبان در آن مسیر اقدام به راهزنی نمی کردند. "منظورم رو که میفهی!"؟ اگه نمی فهمید بیشتر توضیح بدم. وجدان خودتون رو قاضی می گیرم که اگر در یک سریال دزدان و راهزنان به زبان مادری شما صحبت کنن(البته اگر زبان مادری برای شما معنی داشته باشد) چه احساسی به شما دست خواهد داد؟ باز هم می گویید به من ارتباطی ندارد؟ به ره حال بحث ما سریال سرزمین کهن است و با توجه به پذیرش از طرف مسولین صدا و سیما می شود پذیرفت که ایراد وارد شده کاملا صحیح است، در ضمن خانواده ای که در فیلم به ارتباط با انگلیس و جیره خواری متهم شده است از خانواده با اصالت بختیاری است که در تمام انقلاب مشروطه در حال مبارزه با روس و انگلیس و به ویژه رضاخان بوده اند. دوست عزیز اگر بختیاری قدرت طلب بود حتما در زمان اشغال تهران توسط بختیاری برای خود سهم خواهی می کرد و به چهارمحال و اصفهان بازنمی گشت و بر تهران حکومت می کرد. علاوه بر این، ایران از اقوام متعددی تشکیل شده است و توهین یا انکار هر کدام از آنها لطمه به اصل ایران و ایرانی است، چرا به محض اینکه اقوام و عشیره ها اقدام به دفاع از حقوق و سنت های خود می کنند سریعا به تعصب بیجا و باد کردن رگ گردن و ... متهم می شوند؟ مگر ایشان مانند شما حق دفاع از حقوق خود را ندارند؟ یا برخی از هم وطنان فکر می کنند چون متمدن شده اند می توانند برای اقوام محلی تعیین تکلیف کنند؟ نکته آخر اینکه، به عنوان یک بختیاری، با تمام وجود از اعتراض بختیاری ها به فیلم مورد اشاره دفاع کرده و به عنوان یک شهروند ایرانی و به استناد قانون اساسی خواستار تشکیل یک دادگاه صالح برای محاکمه همه ی دست اندرکاران از نویسنده و تهیه کننده و کارگردان فیلم تا مسولین صدا و سیما هستم و از همین جا اعلام می کنم که بسیاری از هم تباران بنده برای مناطره با مبنای تاریخی در مورد جعل تاریخ در این فیلم با نویسنده آن امادگی کامل دارند.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سارا
۶ سال پیش
من اصلا متوجه این همه تعصب بی جا نمیشم اقا جان اخه کدوم قومی بی عیب بوده؟یکم به جا اینکه سر هر چیزی سریع رگ گردن کلفت کنید کتاب بخونید تاریخو مرور کنید اخه تاریخ که فقط 8 سال جنگ نیست که. برید تاریخ دورهی رضا خان و چگونگی به سلطنت رسیدنشو مطالعه کنید میفهمید که بعله....اخه گل بی خار خداست جانم.....بیاید دیگه اشتی اشتی.....تورو خدا تمام کنید این بحثای الکیو واقعا نمیفهمم مشکلات اصلیو ول کردید چسبیدید به یه دیالوگ فیلم ؟؟؟؟؟؟؟
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
محمد ز
۶ سال پیش
اقایاخانم میم شماچرا میخواهی نظرت رابه دیگران تحمیل کنی هرکس نظر خودش راداره به عقاید دیگران احترام بگذاریم.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
میم
۶ سال پیش
جناب اقای محمدز من کی و به چه وسیله ایی نظرم رو به کسی تحمیل کردم؟ چیه تا کسی دو کلمه حرف حساب میزنه طاقت نمیارید؟ تازه شما نخون نظرات بنده رو !!! مجبوری مگه باباجان!!!
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
داود
۶ سال پیش
به قول شهریار: ... کجاست آن کرد و لر یاقی کزو هر مشکل آسان بود...
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
میم
۶ سال پیش
جناب مزبان بنده برای سایت خبری مقاله ننوشتم که حتما از اسم خودم استفاده کنم برای یه مطلب نظر دادم پس اگه نمی دونی بدون که هیچ ضرورتی نداره از نام کامل استفاده کنم. اگه توبعضی سایت ها نوشتن اسم اجباریه برای اینه که کسی با اسامی مختلف نظرات مختلف یا یکسان نده منظورم رو که میفهی!اینکه شما اروپا رته تشریف دارید یا با خرده فرهنگ های اروپایی آشنایی دارید چه دخلی به مطلب ما داره ؟متاسفم برای کسانی که تا میگی قوم پرست نباشید ادعای اروپا رفتن و زندگی در اروپارو به رخ میکشن!اما من خیلی از اروپا رفته هایا حتی آدم هایی که سالهاست اونجا زندگی میکنند رو میشناسم که هنوز درگیر افکار پوسیده برتری قومی و ملیتی هستند. حالا فرقی نمی کنه چه اونی که فکر میکنه ایرانی بهترین قوم یا اونی که میگه ترک یا کرد یا... بهتره و به خاطر همین عقیده چشم رو خطاهای گذشته بستن و مرطب احساس میکنن که بهشون توهین شده.شما لابد اصلا سریال دکتر قریب رو ندیده بودید چون در این صورت حتما مد دونستید که ایشون متولد تهران و اصالتا از گرکان از توابع آشتیان بودند که فارس هستند. تو سریال هم با کاروان یه سمت غرب کشور سفرمیکردند بنابراین نمی شه چون ممکنه که قوم غیور کردبربخوره تو این قسمت فیلم یا راهزن ها فارسی حرف بزنن یا دکتر قریب یهو لر بشه!!! معلوم که در زمانی که توکشور امنیت نبوده همه جا دزدو گردنه گیر داشته ولی خوب معلومه سمت غرب که به علت کوهستانی بودن گردنه بیشتری داشته و ازطرفی به علت سفرهای زیادی که به عتبات میشده مسافر بیشتر شرایط مساعد تری برای این مشکل داشته. تو فیلم های زیادی دزد و جانی و راهزن نشون داده که فارسی صحبت میکردند مثلا سریال هشت بهشت یا روزی روزگاری و... اما خدا نکنه یه وقت تو فیلم یه دزدی چیزی کردی یا لری حرف بزنه همه اون قوم فکر میکنن بهشون توهین شده در حالی که شاید مردم دیگه اصلا نفهمیده باشن که دزده به چه زبونی صحبت میکرده! من ادعای آشنایی با اقوام مختلف رو ندارم ولی کتاب تاریخی زیاد خوندم شما اگه فکر میکنید تو کتابهای تاریخی یا فیلم سریالها قهرمانهای شما شناسونده نشدن بسم الله خودتون دست به کارشید ماشالا نشون دادین هم تعدادتون زیاده هم زورتون!!! خوب شما هم فیلم بسازید.نه اینکه هرکی هرچی ساخت به یه گوشه اش گیر بدید که به ما توهین شد.در ضمن اینکه مردم کرد تو این شرایط تحریک شده برای اعتراض به فیلم و کارگردان در ضمن برای ایجاد چالش امنیتی برای دولت جدید به نظر من کاملا واضحه! امیدوارم روزی برسه که تمام اقوام و قومیت های این سرزمین درضمن برخورداری از آزادی کامل در آموزش زبان و فرهنگ بومیشون دست از تعصبات بی مورد بردارند.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مزبان حبیبی
۶ سال پیش
جناب میم، شما مثل اینکه محیط مجازی رو با محیط بی نام و نشان مطلب نوشتن اشتباه گرفتید و خواهش می کنم کمی هم در مورد محیط مجازی مطالعه کنید همانطور که اطلاعاتتون در مورد اقوام در حد اقل هم نیست، بنده هیچ وقت ناسیونالیست نبوده و نیستم و چندین سال هم در کشورهای اروپایی زندگی کرده و تا حدودی با برخی از خورده فرهنگ های آنها آشنایی دارم و می دانم که چه کسانی گردنه گیر بوده اند، مگر در آدربایجان و گیلان و شرق کشور گردنه گیر نیوده و آیا الان در کشور راهزن نیست؟ صحبت من این بود که اگر قرار است راهزنان به زبان لری صحبت کنند پس دکتر قریب هم با همان زبان صحبت کند. در ضمن یادآوری تاریخ را از آن بایت به شما گوشزد کردم که ذر پست قبلی خودتان پرسیده بودید :"مگه همه برو بچه سرداراسعدچون خودش تو مشروطه خیلی زحمت کشیده دیگه همه معصوم شده اند؟" که نشان از اطلاعات اندک شما از تاریخ مشروطه دارد و این همان نقطه ای که ما به آن اعتراض داریم که شما تاریخ را از انز دوربین های این اشخاص می بینید. کمی غور در تاریخ به شما اثبات خواهد نمود که قوم بختیاری هرگز جدایی طلب نبوده اند و همواره در دفاع از میهن در صف اول مبارزات وبده و هم اینک نیز شیرزنان و شیرمردان این قوم در هر زمانی که بیم تهاجم به سرحدات ایران رود با رشادت تمام امدگی جانبازی هستند، در حالی که همین الان در جنوب و شمال و شرق و غرب کشور دم از جدایی از کیران زده می شود. شما را به کمی انصاف دعوت می کنم تا بدانید که در فیلم مورد اعتراض ما نه بحث شخص مطرح است و نه خانواده ی خاص، بلکه توهین و تحریف آشکار تاریخ است چرا که کسی که خود و هم پالکی هایش سال ها جیره خوار دربار روس و انگلیس بوده و هستند به مبارزان با این کشورها انگ ... می زنند. لطفا تاریخ را از دریچه ی دوربین این سریال ها ننگرید که راه را به خطا رفته اید و فقط به جمله ای از اولین فرمانده ی سپاه پاسداران درباره فیلم سرزمین کهن بسنده می کنم که "التماس کردم که سرزمین کهن پخش نشود، گفتند هفت میلیارد خرجش کردیم" منبع جمله آخر http://alef.ir/vdcbz0b5grhb8wp.uiur.html?216870
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مزبان حبیبی
۶ سال پیش
کسی که با نام میم پیام گذاشتید: لطفا با نام و فامیل صحیح و واقعی پیام بگذارید و از اضالت خود نترسید. اولا فرزندان سردار اسعد به نام های خان بابا خان و علیقلی خان در جنگ با رضاخان به شهادت رسیدند اما در هیچ فیلم تاریخی حاضر به نمایش رشادت های بختیاری در جنگ با انگلیس و روس و پرتقال و ... نیستند در حالی که همواره در صف اول جنگ بودند. در ثانی علیمردان خان خواهرزاده سردار اسعد، فرزند بی بی مریم و جعفرقلی خان، سال های سال فرماندهی مبارزات جنوب کشور با رضاخان و انگلیسی ها را به عهده داشت و در نهایت به دست عوامل ... زبان دژخیم پهلوی شهید شد و هنوز هم شیر زنان بختیاری داستان دلاوری های شیرعلیمردان را برای کوکان خود در لالایی های می خوانند. باید دید چه کسی و با چه هدفی بیان کننده این ایده و دیالوگ است، کسی که در تاریخ قومش پر است از سرسپردگی و در سیطره بودن اجنبی، نباید در سریالی با عنوان کهن چنین سخنی را بیان کند و سعی در جعل تاریخ به نفع خود نماید. در ادامه سریال توهین های دیگری به سایر اقوام هم وجود دارد، در بسیاری از موارد مشابه که به تاریخ بختیاری توهین شده و سعی در جعل تاریخ داشتند تذکرهای زیادی داده شد اما به همین بهانه که در ادامه سریال مساله تصحیح شده و ابهام برطرف خواهد شد مهر سکوت بر لب زدیم، اما دریغ از شفاف سازی. در سریال روزگار قریب دقیقا چنین اتفاقی رخ داد و زمانی که راهزنان مسیر سفر دکتر قریب را بستند و راهزنان به زبان لری صحبت می کردند و دکتر قریب که خود متولد همان منطقه بود و زبان لری راهزنان را خوب می فهمید به زبان پارسی صحبت می کرد، در همان بهبوهه اعتراض کردیم که قریب در بسیاری از مکالمات خود با مردم کوچه و بازار به زبان لری صحبت می کرده است و چرا به چنین نکته ای اصلا اشاره نشده است در فیلم، استدلال نمودند که در ادامه سریال این مساله مشخص خواهد شد که به هیچ وجه این کار انجام نشد و در بسیاری از سکانس های فیلم این ابهام به وجود می آمد که دکتر ترک بوده است، آیا شما می توانستید از متن سریال متوجه شوید که دکتر محمد قریب اهل کجاست؟ و آیا می دانید که ایشان لر بودند؟
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
میم
۶ سال پیش
جناب آقایا خانم مزبان حبیبی اینکه اسم واقعی من چیه چه دخلی به مطلب داره؟یا برای شما چه فرقی میکنه؟ مثل اینکه متوجه نیستید اینجا فضای مجازیه!!!ثانیا اگه شما تاریخ رو فقط بادید قوم پرستیه خودتون میخونید بقیه هم لازم نیست مثل شما بخونند!این موضوع که تا همین صدسال پیش مسیر های منتهی به غرب و گردنه ها همه نا امن بوده و اینکه گردنه بگیرها هم چه کسانی بوده اند تو همه کتابهای تاریخی نوشته شده. اما همین موضوع هم که دزد سر گردنه کی بوده و از چه قومی هرگز باعث نمی شه که کلیت اون قوم زیر سوال بره.همون طور که الان جرم و جنایت تو تهران زیاده باعث نمی شه که هکه تهرانی ها متهم باشن.مردم فهیم و غیور نواحی غربی ازکردولرو... همواره به این مزرو بوم خدمت کردن قهرمانهای زیادی هم از میون اونها بوده و هرگز اینکه تو یه فیلم یه دزد با یه زبون یا لحجه خاص نشون داده بشه یا به یه خانواده از یه قوم توهین بشه از نظر اونایی که دیگه باورشون شده تو قرن 21 رنگ پوست و زبون و قومیت مهم نیست توهین به همه اون قوم محسوب نمی شه!!!
خطر لو رفتن داستان
پاسخ