ورود / عضویت
برای ورود یا ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد کنید

علیرضا داودنژاد:گروهی تا سینما را تعطیل نکنند؛ دست‌بردار نیستند

۶ سال پیش
برخی از هر بهانه‌تراشی برای زیرسوال بردن سینمای کشور پروایی ندارند و گویی تا این سینما را تعطیل نکند و فضای سمعی و بصری کشور را یکسره تقدیم محصولات فرهنگی وارداتی رسمی و غیررسمی نکنند، آرام نمی‌گیرند.

 به گزارش سلام سینما به نقل از ایلنا،  بعداز برگزاری سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر؛ انتقادات فراوانی به جشنواره شد و انتقادات زیادی به بعضی فیلم‌ها بخصوص رستاخیز ازسوی برخی گروه‌های سیاسی شد اما علیرضا داود‌نژاد معتقد است بخشی از این انتقادات درست نیست.

دادود‌نژاد  با اشاره به حواشی سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: کسانی که متاسفانه با سینمای ایران مشکل دارند، اصولا با تولید کالای فرهنگی در ایران مشکل دارند و به‌‌ همان نسبت از تاراج ده‌ها میلیون مخاطب داخلی و منطقه‌ای فارسی زبان توسط بازار سیاه فیلم ویدیویی و کانال‌های ماهواره‌ای که فیلم‌ها و سریال‌های دوبله شده پخش می‌کنند، غمی به دل راه نمی‌دهند و چیزی نمی‌گویند و اقدامی نمی‌کنند.

کارگردان فیلم مرهم ادامه داد: آنها از هر بهانه‌تراشی برای زیرسوال بردن سینمای کشور پروایی ندارند و گویی تا این سینما را تعطیل نکند و فضای سمعی و بصری کشور را یکسره در طبق اخلاص نگذارند و تقدیم محصولات فرهنگی وارداتی رسمی و غیررسمی نکنند؛ آرام نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: در جشنواره فیلم فجر امسال بیش از شصت فیلم نشان داده می‌شود و بر فرض که چند تعداد فیلم مثلا ۵ یا ۱۰ درصد با مذاق بعضی از آقایان خوش نیاید؛ این امری طبیعی و عادی است، این موضوع را ابزاری ساختن و به سینمای ایران تاختن هیچ نشانه‌ای از حسن نیت برای تولید کالای فرهنگی در داخل کشور ندارد.

داود‌نژاد تاکید کرد: اینگونه رفتار‌ها کماکان آب به آسیابی می‌ریزد که بهره‌برداری آن توسط کمپانی‌های جهانی پخش و کانال‌های ماهواره‌ای و شبکه قاچاق ویدیو صورت می‌گیرد.

وی با مطرح کردن چند پرسش ادامه داد: آیا آن‌ها متوجه هستند که تضعیف سینمای ایران یعنی تضعیف هرچه بیشتر مجموعه هنری و رسانه‌ای کشور و کمک به آنهایی که ترجیح می‌دهند ابتکار عمل و در فضای سمعی و بصری ایران بدست تولیدکننده خارجی باشد؟ آیا آن‌ها نمی‌دانند که امروز رقابت‌ها و کشمکش‌های بین‌المللی به حوزه رسانه‌ها و هنر‌ها بیش از هر زمان دیگری منتتقل شده است؟ آیا نمی‌دانند که داشتن مجموعه هنری و رسانه‌ای فراگیر و اثرگذار تضمینی برای منافع ملی و امنیت ملی است؟ آیا تصور می‌کنند تولید کالایی فرهنگی مثل کار خانه کولرسازی است که یک نقشه به سیستم بدهیم و بعد از خروجی آن؛ تعدای زیادی محصول دریافت کنیم؟ آیا آن‌ها تفاوت مدیریت نیروی انسانی خوش قریحه، متخصص، خلاق را با سایر حوزه‌ها ی نیروی انسانی می‌دانند و می‌شناسند؟ آیا چنین حرف‌ها و برخوردهایی نشان دهنده برخورداری از بصیرت است؟!

 

نظرهای منتشرشده