ورود / عضویت
برای ورود یا ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد کنید

معرفی فیلم «قندون جهیزیه»، عکس های فیلم، پشت صحنه، پوستر و آنونس

۴ سال پیش
فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» ساخته علی ملاقلی پور، فرزند مرحوم رسول ملاقلی‌پور از 21 مرداد ماه به سرگروهی سینما پردیس زندگی اکران می شود.

سلام سینما- فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» اولین ساخته علی ملاقلی پور، فرزند مرحوم رسول ملاقلی‌پور از 21 مرداد ماه به سرگروهی سینما پردیس زندگی اکران شده است. «قندون جهیزیه» فیلمی اجتماعی با زمینه طنز است که به رابطه ی فرهنگ صاحب خانه و مستاجر می پردازد. سرمایه گذاری این فیلم بر عهده شرکت سینمایی فدک فیلم و سهند ترابی بوده و پخش آن بر عهده نسیم صبا است. «قندون جهیزیه» در جشنواره فیلم شهر و جشنواره فیلم کوتاه سما حضور داشت. علی ملاقلی‌پور، سیمرغ بلورین بهترین استعداد جوانان سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر را برای کارگردانی فیلم «قندون جهیزیه» به دست آورد. علی ملاقلی پور، سال‌ها در کنار پدر خود، زنده‌یاد رسول ملاقلی پور و دیگر پروژه‌های سینمایی، دستیار کارگردان بوده است. او در فیلم «سیزده» ساخته هومن سیدی علاوه بر حضورش به عنوان دستیار کارگردان، نقش کوتاهی را نیز ایفا کرده است.

 

خلاصه فیلم «قندون جهیزیه»:

عطا و معصومه در خانه ای مستأجرند، موعد اجاره آنها پایان یافته اما می خواهند در خانه بمانند.

 

عوامل فیلم «قندون جهیزیه»:

کارگردان، نویسنده: علی ملاقلی پور/ مشاور کارگردان: بهرام توکلی/ تهیه کننده : سعید سعدی/ مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی/ صدابردار: حسین بشاش/ طراح صحنه و لباس: غزاله معتمد/ مدیر صحنه: محمد ملکان/ طراح چهره پردازی: سهند ترابی/ جانشین تولید: جواد سلیمانی/ مدیر تدارکات: یاسر سلیمانی/ مشاور پروژه: دکتر محمد رضا شجاعی/ منشی صحنه: نفیسه ذاکری/ عکاس، مشاور رسانه ای: سمیه میری/ تصویربردار پشت صحنه: مجتبی تهوّری

بازیگران: صابر ابر، نگار جواهریان، مصطفی ساسانی، حسن عباسی، وحید نفر، حیدر زرقومی، اکبر عبدی، افسانه چهره آزاد، کریم اکبری مبارکه

 

عکس های فیلم و پشت صحنه «قندون جهیزیه»:

 

صابر ابر در فیلم قندون جهیزیه

 

نگار جواهریان در نمایی از فیلم قندون جهیزیه

 

نمایی از فیلم قندون جهیزیه با بازی اکبر عبدی

 

کریم اکبری مبارکه در نمایی از فیلم قندون جهیزیه

 

صابر ابر در نمایی از فیلم قندون جهیزیه

 

نمایی از فیلم قندون جهیزیه

 

اکبر عبدی و علی ملاقلی‌پور در پشت صحنه فیلم قندون جهیزیه

 

پشت صحنه فیلم قندون جهیزیه

 

صابر ابر و نگار جواهریان در پشت صحنه فیلم «قندون جهیزیه»

 

برای دیدن عکس های بیشتر به صفحه تصاویر فیلم قندون جهیزیه مراجعه کنید.

 

حواشی «قندون جهیزیه»:

علی ملاقلی پور درارتباط با عدم حضور فیلم «قندون جهیزیه» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت:

"تماشاگران جشنواره از دیدن فیلمی که به زعم من دینامیت اکران در سال آینده است، محروم شده اند."

علی ملاقلی پور درارتباط نصحیت پدرش، مرحوم رسول ملاقلی پور و ساخت فیلم «قندون جهیزیه» گفت:

"زمانی که دستیاری پدرم را می کردم شاهد بودم که تلاش بسیاری برای دیده شدن فیلم‌هایش در جشنواره می کرد اما این تلاش‌ها آنقدر او را خسته کرد که هنگام نمایش فیلم «میم مثل مادر» به من توصیه کرد که هیچگاه برای جشنواره فیلم نسازم و هیچ انتظاری از جشنواره ها نداشته باشم بنابراین آنچه برایم مهم است ماندگاری اثر است."

گروه آوازی تهران به آهنگسازی میلاد عمرانلو برای اولین بار در سینما، موسیقی فیلم «قندون جهیزیه» را به صورت آکاپلا اجرا نموده اند.

اکبر عبدی درباره بازی اش در فیلم «قندون جهیزیه» گفت:

"همیشه دوست داشتم در فیلمی از زنده یاد رسول ملاقلی پور ایفای نقش کنم، اما این اتفاق رخ نداد و پس از پیشنهاد علی ملاقلی پور، بلافاصله پذیرفتم. در این فیلم فقط بر اساس خواسته های کارگردان عمل کردم و هیچ دیالوگ اضافه ای نداشتم، چرا که همه چیز بسیار خوب بود."

علی ملاقلی پور درباره فیلم و نام «قندون جهیزیه» گفت:

"در این فیلم بسیار سعی شده که مخاطب را در اولویت خود قرار دهد و سعی کرده که یک فیلم سینمایی قصه گو باشد. همچنین در آن بازیگران خوبی استفاده شده است. نباید برای فیلم نامی عجیب و سخت انتخاب کنیم، بلکه معتقدم هرچه نام فیلم ساده، شیرین، راحت و جذاب تر باشد، ارتباط بهتری با مخاطب برقرار می کند."

صفر محمدی به عنوان بازیگر و فیلمبردار پشت صحنه در فیلم «قندون جهیزیه» حضور داشته است.

مسعود کرامتی، بهرام توکلی(مشاور کارگردان) و هومن سیدی از پشت صحنه فیلم «قندون جهیزیه» بازدید کرده اند.

عکس هومن سیدی در پشت صحنه فیلم «قندون جهیزیه»:

 

هومن سیدی در پشت صحنه فیلم «قندون جهیزیه»

 

علی ملاقلی پور درباره فیلمنامه «قندون جهیزیه» گفت:

"اگر ما از فرهنگ به یک سری روابط و برخوردهای بین آدم های جامعه و آن چیزی که از گذشتگان به ما رسیده است تعبیر کنیم، با نگاهی جزئی‌تر به روابط زندگی جامعه امروز می بینیم که مشکلاتی در فرهنگ آپارتمان نشینی و رابطه ی بین صاحبخانه و مستاجر وجود دارد."

کریم اکبری مبارکه، پس از مدت ها در فیلم «قندون جهیزیه» نقشی متقاوت بازی کرده است.

مسعود سلامی، مدیر فیلمبرداری فیلم «قندون جهیزیه» گفت:

"شانس من است که بیشتر فیلم‌هایی که کار می‌کنم تک لوکیشن هستند و در این زمینه تجربه کارهای قبلی‌ام مانند «هیچ» و «بیست» خیلی به من کمک کرد. همچنین فیلم نامه ملاقلی‌پر هم خیلی خوب بود. با این حال به دلیل اینکه لوکیشن خیلی کوچک بود، سعی کردیم از لحاظ بصری به تصویرهایی برسیم که بتوانیم نگاه تازه‌ای داشته باشیم."

علیرضا ساوه درودی به عنوان دستیار کارگردان و بازیگر در فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» حضور داشته است.

افسانه چهره‌آزاد درباره بازی اش در فیلم «قندون جهیزیه» گفت:

"نقش کوتاهم را در این اثر بسیار دوست داشتم و تجربه ای که با این گروه پشت سر گذاشتم بسیار شیرین و عالی بود. «قندون جهیزیه» ریتم درستی دارد و این ویژگی همان چیزی است که به بازیگر لذت می‌دهد و باعث می شود روند کار او را خسته نکند."

علی ملاقلی پور درارتباط با شباهت فیلم «قندون جهیزیه» با آثار پدرش، زنده یاد رسول ملاقلی پور گفت:

"به هیچ کدام از آن آثار نزدیک نیست. چون ایشان در یک شرایط دیگری بودند و من هم در یک شرایط دیگری زندگی کردم و پدر حرف نسل خودش را زده است و من هم دوست دارم حرف های شرایط و نسل امروز را  بزنم. شاید بعد از اینکه فیلم ساخته شد بعضی ها بگویند نوع ساخت فیلم شباهت هایی به فیلم سازی پدرم داشته باشد ولی آن چیزی که  برای من مهم است این‌که بعد از صدور پروانه ساخت تلاش کنم فیلم خوبی بسازم."

 

پوسترهای فیلم «قندون جهیزیه»:

پوسترهای این فیلم توسط محمد حسین هوشمندی و محمد روح الامین طراحی شده است.

 

پوستر فیلم قندون جهیزیه ساخته علی ملاقلی پور

 

پوستر فیلم قندون جهیزیه با بازی صابر ابر و نگار جواهریان

 

پوستر فیلم قندون جهیزیه ساخته علی ملاقلی پور با بازی صابر ابر و نگار جواهریان

 

پوستر بین المللی فیلم «قندون جهیزیه»: (طراح پوستر: محمد حسین هوشمندی)

 

پوستر بین المللی فیلم «قندون جهیزیه»

 

آنونس فیلم «قندون جهیزیه»:

 

 

پشت صحنه فیلم «قندون جهیزیه»:

 

 

عکس های نشست نقد و بررسی فیلم «قندون جهیزیه» در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر:

 

 صابر ابر و نگار جواهریان، نشست فیلم قندون جهیزیه در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر

 

 علی ملاقلی‌پور در نشست نقد و بررسی فیلم قندون جهیزیه در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر

 

برای دیدن عکس های بیشتر به صفحه تصاویر فیلم قندون جهیزیه بروید.

 

آدرس صفحه رسمی فیلم «قندون جهیزیه» در اینستاگرام: ghandoon.jahizieh

آدرس صفحه رسمی فیلم «قندون جهیزیه» در سایت اجتماعی فیسبوک: ghandoon.jahizieh

 

نظرهای منتشرشده

سین
۲ سال پیش
چرا اینطوری بودن اینا؟؟؟؟ ما که ضعف کردیم از خنده.......چرا اینقد داغون بودن:)))))
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ساره
۳ سال پیش
یه جور عجیبی خنده دار بود - جواهریان عالی !
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
A.A
۳ سال پیش
بعد از مدتها از ديدن يه فيلم كلـي خنديدم . به نظرم عالي بود مخصوصا بازي متفاوت و فووق العاده ي صابر ابر و نگار جواهريان.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
عطيه
۳ سال پیش
عالي بود..بعد از مدتها از ديدن ي فيلم كلي خنديدم. بازي صابر ابر عااالي بود ..نگار جواهريان هم فوق العاده بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سید ابوالفضل عبداللهی منش
۳ سال پیش
فیلم عالی بود....بازی ها فوق العاده بود...و یک طنز تلخ عالی بود...فیلم نامه و کارگردانی هم عالی بود...منتقدین رو ولشون کنید یه عده آدم بی سوادن
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ali nori
۳ سال پیش
فیلم متوسطی هست نکات مثبت و منفی به اندازه هم در فیلم وجود داشت.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سمانه
۳ سال پیش
این فیلم از جمله فیلمهایی است که میخواد بیننده را نصیحت کنه ولی اینقدر هیجان داره برای نصیحت کردن که بیننده آخرش گم میکنه که کی به کیه، چی به چیه؟ نتیجه این میشه که کارگرها و کارگردانها و تعمیرکارها و بیکارها و مجردها و همسسایه ها بد هستن و پولدارها و صاحبان سرمایه و زنهایی که به یه لقمه نون خالی راضی هستند خوبند!!!!
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
علی اکبر محمدیاری
۳ سال پیش
فیلم عالی بود و متاسفام برای اون دسته از باصطلاح نقادهایی که خودشونم نمیدونند چرا ساز مخالفت می زنند. آخه من نمی دونم دنبال چی هستید؟
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
امیر
۳ سال پیش
خوب بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مینا
۳ سال پیش
مرسی ..فیلم ..خوبی بود نقش اقای صابرابرواقای عبدی وجواهریان هم عالی بودخوب مچ شدن بانقششون و به موضوع خودارضایی جوانانم بطورغیرمستقیم اشاره شد خیلی خیلی عالی شدکه باین موضوع توجه شد ممنون ازشما
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
میلاد نورمحمدی
۳ سال پیش
فیلمی خیلی بدی نبود موضوع انتقادی داشت ولی ساختار و.فرم نداشت کلا ما قصع تو فبلم نداریم جز درد درد داشتن توفیلما واسع ما شدع قصه خانوم جواهریان هم همیشه مظلوم و تو سری خور هستش من فقط درمورد اقای اکبر عبدی که بازیگر بسیار توانایی هستن یع چیز میکم چطور به خوددشون اجازه میدن اینقد نقشای بی اساس و.پوچی رو تو فیلم بازی کنن واقعا در تعجبم
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سحر
۳ سال پیش
فيلم دوست داشتني بود.امسال فيلم هاي كمدي خوبي داشتيم مثل همين فيلم و نهنگ عنبر و من ديگو مارادونا هستم و همچنين كمدي هاي ضغيف و سخيف مثل ايران برگر و گينس و اتيش بازي
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
امیر
۳ سال پیش
خوب نبود ولی صابر ابر خوب بازی کرده بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
شهرام
۳ سال پیش
زیبا بود...ولی ما نه جهیزیه دیدیم نه قندون
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سحر افشاری
۳ سال پیش
خیلی خوب بود.....8/10
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ghazal
۳ سال پیش
فیلم به شدت ضعیف و بی محتوا
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
روشنک شریعت زاده
۳ سال پیش
کاش نگار جواهریان در ورطه ی تکرار نیفتد . فکر میکنم اگر ایشون چند تا از بازی هاشونو پشت سر هم ببینن بد نیست ! بازیگری که به هنرش ایمان داشتم متاسفانه فقط داره خودشو تکرار میکنه ، صابر ابر مثل قبل خوب بود ، داستان تکراری نبود اما از نظر ساختار در کل فیلم متوسطی بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مهرناز
۳ سال پیش
عالیییییییییییییییییییی بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
منا
۳ سال پیش
بسیار خوب بود با بازی بسیار عالی صابر ابر حال کردم
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
کاوه خلیلی
۳ سال پیش
یک تله فیلم کم مایه و سطحی که از بدوی ترین استاندارد های سینما هم بی بهره بود. متاسفانه با تولید حواشی و جلب توجهی که کارگردان کرد هم نمیتوان مردم را فریب داد و برای دیدن چنین فیلمی به سینما کشوند.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
حنانه
۳ سال پیش
خیلی فیلم قشنگی بود می ارزید ۶ تومن بدم
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مهتاب عیوضی
۳ سال پیش
فیلم جالب و جذابی بود. من برای حمایت از علی ملاقلی پور رفتم سینما بازیگران هم خیلی خوب بودن بخصوص اااایییرج:دی
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
آیدین باقری
۳ سال پیش
من امروز تصمیم دارم برم ببینمش ولی یه نکته که به نظرم تو نظرات جالب اومد عدم تفکیک دوستان بین طنز و کمدی است طنز باید حالت انتقادی و گاها غم انگیز جامعه باشه و نوعی اعتراض در قالب کمدی است تفاووت میان کمدی و طنز اینه نباید از یک فیلم در مایه های طنز انتظار یک کمدی داشت
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
الی نصیری
۳ سال پیش
ویژگی برتر فیلم، بازی متفاوت و عالی صابر ابر هست.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
رضا
۳ سال پیش
فیلم بسیار خوبی بود طنز اجتماعی تلخی که در سطح بسیار وسیع جامعه ایرانی وجود داره فیلم رو هرکی بره ببینه مطمئنا پشیمان نمیشه .واقعا خیلی وقت بود طنز تلخ بسیار زیبا ندیده بودیم ولی این فیلم بسیار متفکرانه طنزی رو نشون داد که باید به کارگردانش تبریک گفت و نشون داد واقعا ایشان کارگردان زاده است.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مرتضی
۳ سال پیش
منو باش که بخاطر اقای اکبر عبدی رفتم دیدم واقعا یکی از مزخرفترین فیلم های کمدیی بود که دیدم.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
معصومه
۳ سال پیش
من فیلم زیاد می بینم این فیلم طنز اجتماعی بسیار خوبی بود و بازیگری بازیگرانش عالی تر یک فیلم به نظر من نباید اهل شعار دادن باشد این فیلم تقریبا این رو رعایت کرده بود قشنگ و زیبا خسته کننده نبود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سیس
۳ سال پیش
بعد از سبک بازیایی که کارگردانش دراورد با اون حرکاتش توی زمین فوتبال و ......اصلا ارزش دیدن نداره
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سارا
۳ سال پیش
فیلم عااالی بود،بازی ها،سناریوی خوب،کارگردانی عالی،ساختار بینظیر،طنزی عالی ! حتما ببینید حتی اگه بد میشنوید برید ببینید!
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
روزبه
۳ سال پیش
فیلم متفاوتی در ژانر کمدی اجتماعی بود و قابل قبول ...
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
امیررضاصفایی
۳ سال پیش
بعدازایران برگر دریاکنار خداحافظی طولانی این چهارمین فیلم بدی بود که دیدم علی ملاقلی پور بساتتوجمع کن وبرو فیلم نساز بروازفیلم های نظیر استراحت مطلق رخ دیوانه .قصه ها. نهنگ عنبر آتیش بازی اسب سفیدپادشاه گینس عصریخبندان . ازریس جمهوررپاداش نگیرید .دوران عاشقی .مردن وقت شهریور یادبگیرلطفافیلم مظخرفتو تبلیغ نکن
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
المیرا
۳ سال پیش
فیلم نامه اش چیز عجیب و خاصی نبود ولی بازی بازیگرای اصلیش (نگار جواهریان و صابر ابر) عالی و متفاوت بود.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
asal shamshiri
۳ سال پیش
من که واقعا خندیدم، عالی بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سینا
۳ سال پیش
کلا مضخرف من امروز رفتم ببینم اما وسطه فیلم پاشدم چون بی محتوا و مضخرف وبود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
گیسو
۳ سال پیش
بازی صابر ابر و البته نگار جواهریان عالی بود.. مشکلات زیادی در جامعه امروز در پرده ای از طنز بیان شده بود. به همه ی عوامل فیلم خسته نباشید میگم.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ملیحه
۳ سال پیش
فیلم فوق العاده ای بود، طنز سیاه با کلی لایه های پنهان. همیشه گفتن الانم ما میگیم هر کسی به اندازه ظرف ( فهم)خودش برداشت میکنه. طنز همینه دیگه دلقک بازی و جوک گفتن رو که نمیگن طنز میگن هزل یه وقت هایی هم هجو.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
میلاد
۳ سال پیش
یک فیلم تلویزیونی کم مایه که حتی خنده دار هم نیست چه رسد به داشتن عمق و مفهوم. سوال اینجاست که اگر کارگردان فرزند رسول ملاقلی پور بزرگ نبود چه کسی حاضر میشد به ایشان سرمایه دهد و یا با ایشان همکاری کند؟ متاسفانه ایشان استعداد فیلمسازی ندارند.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سروین
۳ سال پیش
باوجودصابرابرونگارجواهریان ای ن فیلم عالی شده بود بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
user-2153 لنگرودی
۳ سال پیش
فیلم یه جاهایی خسته کننده میشد ولی در مجموع قابل قبول بود نکته قابل توجه فیلم یک بازی کاملا متفاوت بعد از مدت ها از صابر ابر بود و صابر ابر نشون داد در نقش های متفاوت می تواند موفق باشد
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
علیرضا
۳ سال پیش
پوسترش توی همین سایت سلام سینما شبیه نهنگ عنبر نیست ؟
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
Ehsan
۳ سال پیش
خیلی قشنگ بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
آزاده
۳ سال پیش
عالی. من این فیلم رو حتی بیشتر از نهنگ عنبر دوست داشتم. آفرین بر علی ملاقلی پور.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
محمد
۳ سال پیش
مریم خانم واقعا آقای عبدی چند صحنه حضور داشتند؟؟؟!!! بعد آقای ابر و خانم جواهریان که نقش اصلی فیلم رو داشتن ایشون نقش سوم فیلم بودش.بهتره فیلمو دقیقتر ببینی
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
حسین
۳ سال پیش
این فیلم نشون داد میشه بدون لودگی هم مردم رو خندوند. واقعا مدتی بود نداشتیم ازین طنزا
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مریم
۳ سال پیش
اکبرعبدی کلا چند سکانس بازی داشت که اینطوری عکس و اسمش را در تبلیغ استفاده میکنند؟ برای فروش این فیلم تلویزیونی دست به چه کارها که نمیزنند.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
حسین
۴ سال پیش
سلام آقا محمود.در جواب عدم علاقه شما به فیلم باید بگم که این فیلم اگه که داره وضعیت سخت مستدجری رو نشون میده از اون سمت داره نشون میده که مرد خونه لقمه درستیم برای خانوادش تهیه نمیکنه که خدا هم بخواد روزیشو زیاد کنه وگرنه اگه کسی از راه درستش نون دربیاره بالاخره خدا میبینتشو کارشو راه مینداره
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
محمود
۴ سال پیش
من که دوست ندارم دیدن این رنج و دردی که میدونم واقعی و فراگیره موضوع خنده م باشه.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مهدی
۴ سال پیش
اولش به نظر فیلم ظنر میومد ولی واقعا ظنز بود با لایه های متفکرانه خیلی خوب بود بیشتر فیلم روی کسب روزی حلال متمرکز شده من اولش به اسم فیلم و اینکه چرا اسمش اینه فکر کردم ولی همش سر کسب روزیه قندون جهیزیه مالیه که به صاحبش بر میگرده ولی همسر همه کارهایی که میکنه تهش میخوره تو دیوار چون راهش درست نیست خوب فیلمیه خوب
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
حسین
۴ سال پیش
واقعا خنده دار و باحال بودش.مرسی پسر ملاقلی پور
خطر لو رفتن داستان
پاسخ