ورود / عضویت
برای ورود یا ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد کنید

معرفی فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من»، عکس های فیلم، پشت صحنه، پوستر و آنونس

۳ سال پیش
فیلم سینمایی «اعترافات ذهن خطرناک من» ساخته هومن سیدی از 25 تیرماه در گروه هنر و تجربه اکران می شود.

سلام سینما- فیلم سینمایی «اعترافات ذهن خطرناک من»، دومین ساخته هومن سیدی از 25 تیرماه در گروه هنر و تجربه اکران می شود. سیامک صفری و نگار جواهریان و عباس غزالی با گریمی متفاوت، سه نقش اصلی فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» را بازی می کنند. سرمایه گذاری این فیلم بر عهده جواد نوروزبیگی، منصور لشگری قوچانی و محمد پازوکی بوده است. فیلم سینمایی «13» و فیلم ویدیویی «آفریقا»، دو ساخته قبلی هومن سیدی هستند. چکامه چمن ماه (بازیگر)، همه سنین را برای دیدن «اعترافات ذهن خطرناک من» فیلمی درباره اعتیاد و مواد مخدر دعوت کرده است.

فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» در بخش سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه را به دست آورد. این فیلم در بخش های بهترین بازیگر نقش اول مرد(سیامک صفری)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد(عباس غزالی)، بهترین صدابرداری، بهترین صداگذاری، بهترین طراح لباس، بهترین طراح چهره پردازی نیز نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر سی و سوم شد.

 

خلاصه فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من»:

این فیلم در ٢٤ ساعت مى گذرد و داستان مردى است كه یك روز كامل هیچ چیزى را به یاد نمى آورد.

 

شعار فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من»:

من مرده ام، یک سال پیش، خودم دیدم.

 

عوامل فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من»:

کارگردان، نویسنده: هومن سیدی/ تهیه کننده: جواد نوروزبیگی/ مدیر فیلمبرداری: پیمان شادمان فر/ صدابرداری، صداگذاری: مهران ملکوتی/ طراح صحنه: محسن نصراللهی/ طراح چهره پردازی: مهرداد میرکیانی/ طراح لباس: رعنا امینی/ موسیقی: بامداد افشار/ تدوین: هومن سیدی، سارا آهنی/ دستیار اول کارگردان، مدیر برنامه‌ریزی: زینب نصر الهی/ مدیر جلوه های ویژه رایانه ای: حسن پیله ور/ مدیر جلوه های ویژه میدانی: آرش آقا بیک/ مدیر تولید: رحیم بیایانی/ منشی صحنه: حمیرا نعمت الله/ مشاور رسانه‌ای: بیتا موسوی/ عکاس: محمد بدرلو

بازیگران: سیامک صفری، نگار جواهریان، عباس غزالی، چکامه چمن ماه، میثاق زارع، بیژن سراج، بابک بهشاد، رویا نونهالی، بابک حمیدیان، هومن سیدی، میترا حجار

 

عکس های فیلم و پشت صحنه «اعترافات ذهن خطرناک من»:

 

فیلم اعترافات ذهن خطرناک من با بازی سیامک صفری

 

نگار جواهریان و عباس غزالى در فیلم اعترافات ذهن خطرناک من

 

فیلم اعترافات ذهن خطرناک من با بازی نگار جواهریان و عباس غزالی

 

«اعترافات خطرناک ذهن من» با بازی هومن سیدی و نگار جواهریان

 

«اعترافات خطرناک ذهن من» با بازی سیامک صفری و بابک حمیدیان

 

فیلم اعترافات خطرناک ذهن من با بازی نگار جواهریان

 

سیامک صفری و هومن سیدی در پشت صحنه فیلم اعترافات ذهن خطرناک من

 

عکس دسته جمعی عوامل فیلم اعترافات خطرناک ذهن من

 

رامبد جوان و نگار جواهریان در آخرین روز فیلمبرداری «اعترافات خطرناک ذهن من»

 

برای دیدن عکس های بیشتر به صفحه تصاویر فیلم اعترافات ذهن خطرناک من مراجعه  کنید.

 

حواشی «اعترافات ذهن خطرناک من»:

بابک حمیدیان درباره جذابیت فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» گفت:

"یکی از جذابیت‌های فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» بی زمانی و بی‌مکانی این اثر است. خوب است چشممان را به دیدن اتفاقات خارق عادت در سینما عادت دهیم. چون کمک می‌کند فضا و جهان جدیدی را در سینمای ایران ببینیم."

عباس غزالی درباره اولین حضورش در سینما با فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» گفت:

"خدا را شکر می کنم در این چند سال اخیر صبر کردم تا در نهایت با یک کار آبرومند که ارزش مخاطب را داشته باشد وارد سینما شوم. این فیلم همان اتفاق بود."

نگار جواهریان درباره بازی اش در فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» گفت:

"وقتی فیلمنامه به دستم رسید برایم مانند یک کادو بود که معمولا نقش‌های تکراری به بازیگران پیشنهاد می‌شود ولی این فیلم متفاوت بود."

هومن سیدی در کنار کارگردانی به عنوان بازیگر، نویسنده و تدوینگر در فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» حضور دارد.

رویا نونهالی که نقشی کوتاه در فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» دارد، گفت:

"تا من خواستم طعم تجربه کار با هومن سیدی را بچشم زمانم گذشت. بازی در چنین نقش‌هایی یاد می‌دهد که در لحظه حضور داشته باشیم و قدر همان لحظه کوتاه را بدانیم. همچنان که توصیه می‌شود در زندگی قدر لحظات را بدانیم و من امیدوارم لحظه‌ کوتاه حضورم در این فیلم را هدر نداده باشم."

هومن سیدی درباره فیلمنامه فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» گفت:

"ابتدا یک داستان یک خطی در ذهن من شکل گرفته بود و من خواستم آن را به گونه‌ای به نمایش بگذارم که شبیه آثار دیگر نباشد و برای این منظور باید همه آثار مشابه را می‌دیدم تا فیلم خودم ناب باشد و دیگر مسیر آنها را نمی‌رفتم. در این فیلم فضا و حال سردرگمی شخصیتی را می‌بینیم که در نوعی برزخ گیر کرده است و بخش عمده‌ای از مشکل وی اعتیاد است و تلاش من این بود که خط داستانی خود را به خوبی و با استفاده از جذابیت‌های سینمایی تعریف کنم."

سیامک صفری از چهره های سرشناس تئاتر ایران که پیش از فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من»، تنها نقشی کوتاه در فیلم «ماهی ها عاشق می‌شوند» در سینما ایفا کرده بود، به عنوان نقش اول مرد در فیلم جدید هومن سیدی حضور دارد و هومن سیدی حضور او در این فیلم را یک رویا دانسته است.

هومن سیدی درباره شباهت فیلم «ممنتو» و «اعترافات ذهن خطرناک من» گفت:

"من فیلم ممنتو را دیده‌ام و تلاش بسیاری کردم که ابدا فیلم‌ام مثل آن نباشد زیرا معتقدم با کپی کردن و برداشت از فیلمی که بسیار بزرگ است حرفی برای گفتن ندارید. فیلم من با ممنتو تفاوت دارد و در اینجا بازگویی سخنان شخصیتی است که خودش دارد متوجه می‌شود چه کسی است."

جواد نوروزبیگی در ارتباط با تهیه کنندگی فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» گفت:

"با هومن سیدی قبلا تجربه بازیگری داشته ام و با هم قرار گذاشتیم که با مشارکت هم فیلمی را کارگردانی کنیم.  مدت ها بود که می خواستم با موضوع مواد مخدر فیلمی را تهیه کنندگی کنم که خوشبختانه این اتفاق افتاد."

رامبد جوان، بازیگر سینما و تلویزیون، مهمان ویژه آخرین روز فیلمبرداری فیلم «اعترافات خطرناک ذهن من» بود.

هومن سیدی درباره تشابه این فیلم با فیلم‌ «13» و فیلم ویدئویی «آفریقا» گفت:     

"همه این فیلم‌ها را یک نفر می‌سازد که البته هر سال ممکن است، ذهن و نگاهش به دنیا تغییر کند. اما به زعم خودم «اعترافات ذهن خطرناک من» هیچ ارتباطی با فیلم‌های دیگرم ندارد."

چکامه چمن ماه درباره بازی به عنوان یک معتاد در فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» و همکاری با هومن سیدی گفت:

"من برای پیدا کردن نقشم در این کار با کسانی که درگیر این معضل بودند، مانند معتادان صحبت کردم و طی صحبت هایی که با هومن سیدی داشتم توانستم این نقش را به خوبی درک کنم و به آن برسم و بخش اعظم نقش زیر نظر و راهنمایی هومن سیدی بود. امیدوارم همه بازیگران این شانس را داشته باشند با این کارگردان باهوش و باسواد کار کنند."

هومن سیدی در ارتباط با گنگ بودن فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» گفت:

" فکر نمی‌کنم، گنگ حرف زده‌ام بلکه معتقدم خیلی سر راست سخن گفته‌ام اما اگر گنگ شده است ببخشید. یک داستان یک خطی در ذهنم بود و انتخاب فرم برایش سخت بود چرا که در این فیلم فضا برایم اهمیت بیشتری داشت و تلاش کردم خط داستانی را با جذابیت‌های سینمایی تعریف کنم."

هومن سیدی درباره فیلمسازی در حوزه افسانه‌های ایرانی گفت:

"من در حد و اندازه فیلم‌سازی درباره افسانه‌های ایرانی نیستم چون معتقدم آدم باید بداند که چه کاری می‌خواهد انجام دهد اما امیدوارم در سنین بالاتر بتوانم در این حوزه فیلم بسازم."

 

پوستر فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من»: (طراح پوستر: پیام اسکندری)

 

پوستر فیلم اعترافات ذهن خطرناک من ساخته هومن سیدی

 

فیلم اعترافات ذهن خطرناک من در زمان جشنواره - سایت سلام سینما:

این فیلم در زمان جشنواره با 319 رای از سوی کاربران با امتیاز 6.56 از ۱۰ رتبه هشتم را در بین فیلم‌های سی و سومین جشنواره فیلم فجر در سایت سلام سینما بدست آورد.

 

لینک صفحه جشنواره فیلم اعترافات ذهن خطرناک من در زمان جشنواره سی و سوم

 

آنونس فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من»:

 

 

نظرهای منتشرشده


آرزو
یک سال پیش
راستش من اول که این فیلم و دیدم برام عجیب و بی سر و ته بود بعد که نقدشو خوندم و درباره اسید اطلاعات پیدا کردم واقعا نظرم تغییر کرد . بی نهایت ممنونم از اقای سیدی که به این موضوع پرداختن . به نظرم باید اگاهی دادن راجب اینجور مواد بالاتر بره بخصوص برای خانواده هایی که نو جوان و جوان دارن
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
kamal
یک سال پیش
فیلم چرندی بود خیلی، اگه فهمیدین به منم بگین لطفا
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
حسن
یک سال پیش
فیلم سینمایی یعنی سرگرم کردن مخاطب بعلاوه بار معنایی و مفهومی ، بنده از این فیلم چیزی جز مضرات مواد مخدر دستگیرم نشد که البته همینو دوستان میتونن به شکل یه پیام بازرگانی به ملت نشون بدن، این فیلم به هیچ وجه سرگرم کننده نیست، نمیدونم چرا بعضی از دوستان از فیلم تعریف کردن؟؟؟دوستان لطف کنید جذابیت های این فیلمو برای بقیه شرح بدن تا ما هم متوجه بشیم چی به چیه، البته صدابرداری، فیلم برداری و... خوب بودن اما ...
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
منِ منِ كله گنده
یک سال پیش
فيلم باحال بود مخصوصاً براي من كه با اين نوع از اعتياد تا حدودي آشنا هستم! هومن سيدي خيلي خوبه و فك كنم خودشم اهل حالِ كه اين احوال رو خوب درمياره!
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
نيلوفر
یک سال پیش
اول خواستم بزنم جلو اما ناگهان جالب شد.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
فوژان
یک سال پیش
دوباره گویی شُلی از memento نولان.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
علی
یک سال پیش
هر سبکی از فیلم مخاطب های خاص خودشو داره مثل موزیک که یکی سنتی گوش میده یکی رپ یکی پاپ و...با تمام احترامی که قائلم واقعا فیلم کسل کننده و خسته کننده ای بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
محمد خلیلی
یک سال پیش
خیلی خوبی هومن ...
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سمن
یک سال پیش
فيلم خيلي خوبي بود كاش اين فيلما ١٠-١٥ سال پيش تو ايران ساخته ميشد كه الان اينهمه آدمي كه از مصرف مواد مخدر تعطيل شدن افتادن تو تيمارستان كمتر بودن خوبه اين فيلمارو ببينن مردم تا بفهمن دقيقاً آخر اعتياد به چه ضايگيه عقل و شخصيت و عذاب روح روان مثل فرهاد در فيلم اعترافات ذهن مريض من ميشن ببينن چه سياهو سفيد ميشن عين اين فيلم خدايي فيلم بي نقص بود همه چيش متفاوت بود كشش خوبي داشت
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
میترا
یک سال پیش
افتضاح بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
جلیل
۲ سال پیش
خسته کننده بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
احسان
۲ سال پیش
به نظر من یکی از دلایل اصلی که خیلی از تماشاگرانی که فیلم و با داستانی ضعیف وگیج کننده وصف کردن ، شناخت نداشتن به مسئله اسید هستش.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سعید
۲ سال پیش
هومن سیدی فوق العاده هستی ، سطح توقعم از سینمای ایران با این فیلما میره بالا. موسیقی ، فیلمبرداری ، کارگردانی و بازی ها نامبر وان بودند حیف این فیلمو تو سینما ندیدم.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
عمید
۲ سال پیش
فیلم گیج بود البته باید می بود. بر خلاف موسیقی و فرم که پیچیدگی داشت محتوا ساده بود و سطحی. بازی خوب بازیگران به خصوص سیامک صفری نقطه قوت فیلم بود. نقد اقای فراستی مودبانه نیست.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
رضا
۲ سال پیش
هر فیلمی یک آغاز و انتهایی دارد. چه فیلمی که زمان و مکان سرش نشود چه فیلمی که وسط فوت مادر هم خنده داشته باشد. این فیلم با توهم ساختن یک فیلم متفاوت آشغال بزرگی را تحویل بیننده داد
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
رضا
۲ سال پیش
من تعجبم چطور به این فیلم مجوز ساخت دادن . سیطده سال است فیلم میبینم آن هم حرفه ای نه مبتدی. هر شب دو فیلم از سینماهای متفاوت هم دیده ام از لهستان تا فرانسه و غیره. این فیلم هیچ چیزی نداشت نه سر نه ته نه داستان نه بازی نه میزانسن نه هیچی . در مجموع هیچ
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
Sepideh
۲ سال پیش
این فیلم هیچی جز بازی فوق العاده زیبای سیامک صفری نداشت
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سارا
۲ سال پیش
به نظر من به طور کلی فیلم جذاب و گیرایی بود!از همان ابتدا بیننده را تا پایِ داستان مینشاند!امّا ایده ی فیلم (فراموشی روزانه) از فیلم زیبایِ هالیوودیِ mementoگرفته شده بود و حتا قسمت اول و پایان فیلم که یکی در نظر گرفته شده بود درست همانند آن فیلم بود!
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
نوا بانو
۲ سال پیش
متاسفانه هنوز این فیلم ندیدم، بعدا میبینم انشاالله که گفته بیشتر دوستان درسته و فیلم خیییلی خوبی باشه، معذرت میخوام! چراسلام سینماهیچ حرفی ازفیلم:حس خوبه زندگی نذاشته؟! من خیییلی تعجب کردم
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
پروفسور .
۲ سال پیش
امتیاز از 100 61
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
پورناصر
۲ سال پیش
عباس غزالي و سيامك صفري عيار بالايي داشتند در اين فيلم. فيلم تقلا و تلاشي ست براي ارائه‌ي تعريفي از نگاه ديگر در سينماي خسته‌ي ايران و اين ستوده ست. اين سبك و سياق از ساخته‌هاي سينمايي هم طبعن خوشايند بسياري از بينده‌هايي كه صرف تفنن يا سرگرمي سينما براشون مطرحه نيست. هومن سيدي از همون فيلم آفريقا كه گرته‌برداري‌هايي از فيلم B13 بود نشون داده كه داره به دنبال معياري مختص خودش براي تغيير زاويه ديد و نوع روايت مي گرده و به گمانم گام‌هاش رو به جلو بوده. استفاده‌ي به جا از همين امكانات محدود و فقير تكنيكي سينماي ايران رو هم بايد در نظر داشت و بهش درود فرستاد. كافيه تا دوستان سري به امارات بزنن تا بفهمن استوديوهاي مدرن كه كنار گوش ما هستند رتبه‌هاي جهاني دارند و چه حيف كه اين امكانات و تجهيزات در اختيار سينماگرهاي ما نيست. به هر تقدير فيلم قابل ستايش و ارجمنده و البته متفاوت.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
حميد
۲ سال پیش
سانسوووووووووووووور!!!!!!!!!!!!!!
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
تینا
۲ سال پیش
اتفاقا من فیلمشو خیلی دوست داشتم و همش به این فکر می کردم که چطور یه همچین چیزی به ذهن نویسنده میرسه و نویسنده انقدر خوب اونو روی کاغذ میاره،هومن سیدی یه بار دیگه با این فیلم ثابت کرد که بهترینه آقای فراستی شما بگو چه فیلمی خوبه ما همونو ببینیم تجربه ثابت کرده هر فیلمی که فراستی گفته بده یعنی خوبه نمونس هم همین فروشنده فرهادی
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سمانه
۲ سال پیش
فراستی میشه یه فیلمی که ازش خوشت میاد رو بزاری ما هم ببینیم تو به این میگی بد خوب به چی میگی
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
naser
۲ سال پیش
فیلم های هومن سیدی فوق العاده ان کسانی هم که میگن بده هیچ درکی از سینما ندارن
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
محمد رحمانی
۲ سال پیش
کسی اطلاع نداره این فیلم کی به شبکه نمایش خانگی میاد ؟
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سارا
۲ سال پیش
خیلی بد
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
هانیه
۲ سال پیش
وای خیلی فیلمش رو مخ بود!
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
افسون
۲ سال پیش
رویا نونهالی خیلی قشنگ نقشِ دیوونه رو بازی کرده بود، حقش سیمرغ بلورین بود.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
عرفان امیرسلیمانی
۲ سال پیش
مدت ها از شروع اکران این فیلم میگذره اما هنوز این فیلم روی پرده ی سینمای بابل نیامده. خیلی در رسیدگی به سینمای شهرستان ها ضعیف عمل می کنید اما به سینمای تهران برعکس به شدت رسیدگی میشه چرا؟ همین روند پیشرفت نمیشه توی شهرستان ها هم باشه؟ اگه سینمای دوم شهر ما را یعنی سینما انقلاب را که بهترین سینمای شمال کشور بود را خراب نمی کردید الان دغدغه ی این را نداشتیم که کی این فیلم از روی پرده می رود تا فیلم بعدی بیاید.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مینا
۲ سال پیش
داستان و صحنه ها وادارت میکرد دنبال کنی ، حوصله کنی ، توی مغزت شروع کنی به کلنجار رفتن با خودت، بعضی کاراکتر ها باعث میشدن دنبال ما به ازای اون ها خارج از فیلم بگردی ، دکوپاژ ، صدا، نور ، گریم، castingو فیلمبرداری و فیلمنامه عالی بود... این سبک پرداختن به مسائل اجتماعی ، این سبک ساختن فیلم جرات میخواد وقتی مخاطب ها عادت داده شدن توی سینمای ما به دیدن بیش از یک دهه اثار سطح پایین...الان سینمای جهان دیگه ستاره محور نیست بلکه به سمتی رفته تا همه عوامل که باعث روی پرده رفتن یک فیلم میشن مهم باشند و تاثیر گذار برای ایجاد یک خروجی موفق که همون پسندیده شدن از دید مخاطبان سینماست. شاید آقای سیدی در ایجاد این موج جدید در این نوع دست تنها باشند و همین شاید یکم کار رو براشون سخت کنه. مخاطبان امروز سینما به خصوص نسل جوان و نوجوان حال حاضر سلیقه هاشون نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده اون هم به دلیل دیدن فیلم های موفق به روز سینمای دنبا که در حد بسیار بالایی از کیفیت به سر میبرند.... خوبه به جای نقدهای نخ نمای بدون پشتوانه علمی و صرفا جهت کوبیدن چیزی که از اون ذره ای متجه نشدیم یا ازش فاصله بگیریم و بگذاریم کسانی که متوجه شدن یا علم " به روز شده ای " در این زمینه دارن صحبت کنن یا حداقل بپرسیم و پیگیری کنیم و ببینیم و مطالعه کنیم و ... تا شاید بتونیم نقد منصفانه تر و دقیق تری رو در صورت نیاز ارائه بدیم. این فیلم عاری از ایراد نبود ولی در مقابل بسیاری از فیلم های مشابه و البته تکراری از این دست حرف های بیشتری برای گفتن داشت.... به امید سربلندی تمام عزیزان
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
چاووشی
۲ سال پیش
فیلم بسیار قشنگی بود حتما برین ببینین
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مرجان
۲ سال پیش
من به خاطر تعریف های دوستان که خیلی از این فیلم تعریف کردن رفتم فیلم رو دیدم. ولی واقعا پشیمون شدم. حیف از وقتی که گذاشتم. به زور تحمل کردم تا آخر بشینم و فیلم رو ببینم . به این امید که یه اتفاق خوبی بیوفته که از فیلم خوشم بیاد. نمیدونم اینایی که خیلی از این فیلم تعریف کردن از چه چیز این فیلم خوششون اومده. الان چند ساله که فیلم های خیلی کمی به دلم میشینه. هر بار هم توبه میکنم که دیگه سینما نرم و پول و وقتم رو هدر ندم .ولی باز توبه ام رو میشکنم به امید اینکه شاید فیلم خوبی باشه. این بار هم گول تعریف های دوستان رو خوردم ولی واقعا متاسف شدم .
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
بیتا
۲ سال پیش
نونهالی تو این فیلم عالی بود.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
تهیدست
۲ سال پیش
بنده تحصیلات آکادمیک سینمایی ندارم ولی بواسطه فیلم های سینمایی متعددی که در سال میبینم به خودم اجازه میدم که در مورد این اثر اظهار نظر کنم. اکثر اثاری که در سینمای ایران با موضوعات اجتماعی اکران میشه به اعتقاد من تنها لوکیشن و دیالوگها تغییر میکنه و مخاطب همه ساله با حجم انبوهی از فیلمنامه های تکراری روبرو میشه که یکی از دلایل کاهش تماشاگر و شکست گیشه در سالهای اخیر همین ضعف فیلمنامه ها و تکراری بودن موضوع و محتوا است. در مورد کار آقای سیدی نه تنها بازی خیره کننده آقای صفری منو میخ کوب کرد بلکه فیلنامه پرمغز و البته گیج کننده در بعضی از دیالوگ ها و سکانسها که جای نقد داره من رو به نوشتن این متن واداشت که سینمای ایران به کارگردانها و نویسندگانی جسور همچون هومن سیدی نیاز داره. تو این چند سال اخیر یادم نمیاد فیلمی رو دوبار دیده باشم ولی فیلم اعترافات ذهن خطرناک من رو دو بار دیدم و چون سری قبل در روند داستان و تحلیل آن سردرگم بودم به دیالوگها بیشتر دقت کردم و دیدم که واقعا کار تحسین برانگیزی است.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
یاشار امکانیان
۲ سال پیش
یک حسی بهم میگه فیلم جدید هومن سیدی یعنی " خشم و هیاهو " بدترین فیلمشه . اصولا تجربه نشون داده حسم هیچوقت اشتباه نمیکنه . شاید یکی از دلایلش بازی طناز طباطبایی در این فیلمه با اون بازی های بد و اگزجره و بی در و پیکرش شاید هم داستان فیلمش اما هرچی که هست اصلا حس خوبی ندارم نسبت به این فیلم !
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
تیارا
۲ سال پیش
چرا انقدر فیلمای ایرانی خشن شدن؟
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
نوگل
۲ سال پیش
فیلم عالیییییی بود حرف نداشت [...]
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سحر
۲ سال پیش
مسخره ترین و بی محتواترین فیلمی بود که در کل زندگیم دیدم، نیمی از تماشاگران اواسط فیلم سالن سینما را ترک کردند. حیف پول بلیطی که دادم
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
هاله
۲ سال پیش
اوه اوه [...]. فیلم خیلی جالبه، فراستی با خودشم مشکل داره.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
هما
۳ سال پیش
متاسفم برای آقای فراستی به خاطر برداشتی که از این فیلم داشتند.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
رها
۳ سال پیش
فک کنم فراستی هر صبح جلوی ایه خودشو هم نقد میکنه و فحش میده !!! اصلا با خدشم قهره این بشر ! نوع جمله بندیش رو هم فقط خودش میفهمه میخواد بگه خیلی با سواده !!!! این فیلم عالی بود دقیقا مثل سیزده ادمو میخکوب میکنه تا اخرش مخصوصا بازی بینظیر و بینقص سیامک صفری .هومن سیدی نشون داده و ثابت کرده که نه تنها در بازیگری خبره ست بلکه در کارگردانی هم حرفهای زیادی واسه گفتن داره و اینده ی روشنی پیش روشه
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ایران
۳ سال پیش
متجاوزان به فرهنگ ، که پس از قتل عام فرهنگ ، و به مذبه بردن هنر ، امروزه روز , چون افسار سر خود بار آمدگان باید بگویند ؛ چنین لاطائلی ساخت و با همان ذهن، فیلم را تحمل کرد و تهوع نگرفت ...! کدامین دیوانه در تاریخ توانست عقل را افسار کوبد ، بوی عقل آمد از فیلم و این جوان ، در بستر مرگ مینویسم و چه زیباست نسیم عقل ، که آمد ،در این بستر ..,,,رکرا در سر نباشد عشق عقل ، بهر او پالان و افساری بیار.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مينا
۳ سال پیش
به نظر من وااااااقعا فيلم جالبي بود فيلمي كه فيلم نامه ي جديدي داشت و مثل فيلماي تكراري الان سينماي ايران نبودفيلمي كه بازيگراي قوي داشت و هر ثانيه گوشتو تيز ميكني كه چي ميشه بعدش ماجرايي كه ادمو به دنبال خودش ميكشونه واقعا عالي بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ژتو
۳ سال پیش
وای خیلی خشن بود فیلمش. داغونم کرد. اما تو سینمای ایران کمتر همچین فیلمی داشتیم. خسته نباشن عواملش.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ایمان
۳ سال پیش
سلام با احترام به نظر همه دوستان من فیلم رو دوسست داشتن ،بازی،فیلمبرداری، نوع نگاه؛ به نظرم خوب بودو باتوجه به اکران محدود فیلم جایگاه خوبی داشته واکثرا دوستان هم راضی بودن به نظرم اکثر دوستان منتقد قدری زیاده روی کردند وبه نظرم نتیجه مقایسه ی تابجا بوده درهر صورت من از آقای سیدی ممنونم واز فیلم لذت بردم
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
کاوه خلیلی
۳ سال پیش
وقتی فیلم بسازیم فقط برای این که فیلم ساخته باشیم ، بدون اینکه دغدغه ی ذهنی خاصی داشته باشیم و حرفی برای گفتن، نتیجه فیلمی میشود که تکلیف هیچ کس با آن روشن نیست ! چون خودمان هم نمیدانیم چه میخواستیم بگوییم ! و متاسفانه در جامعه ای زندگی میکنیم که بیننده کم سوادِ سینمایی و ستاره پرست بسیار دارد ،پس مشکلی نیست ! باز هم میسازیم ! به نظر من اگر کارگردان این فیلم حرفه بازیگری را ادامه میداد آینده محترم تر و بسامان تری را پیش رو میداشت.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
همسایه ی فراستی
۳ سال پیش
نتونستم فیلم رو ببینم ولی به دلیل نقد فراستی کامنت میزارم. واقعا بعضی مواقع نقد هاش عجیب و بانمک میشه. اقای فراستی اخه عزیز من! قبول دارم باسواد هستی شما. ولی چرا موقع نقد فیلم اینقدر عصبانی هستی ؟؟ برعکس زمان عادی روزمره که خیلی هم خوش اخلاق هستی
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ف امین
۳ سال پیش
امروز پس از مدتها حس کردم که فیلم دیده ام؛ نه یک سلسله تصویر متوالی که معلوم نیست چه حرفی برای گفتن دارند یا حتی اصلا حرفی برای گفتن ندارند! کارگردانی و تصویر برداری کم نظیر این فیلم، اولین دید مثبت مرا ایجاد کرد؛ اتفاقی که طی چند سال اخیر تعداد انگشت شماری از فیلم ها موفق به بهره برداری از آن شدند. دومین موضوع و از دید من مهم ترین موضوع جسارت فیلم نامه نویس و کارگردان آن است؛ نو آوری در عین قابل فهم بودن. متاسفانه در طی چند سال اخیر در اکثر فیلم های سینمای ایران دو فاکتور «مفهوم داشتن» و «تازگی» همواره در تقابل بوده اند. به جرئت این فیلم از اولین فیلم هایی ست که در این زمینه تعادل لطیفی ایجاد کرده است. شروع و پایان داستان هم عوامل بسیار موثری بر نتیجه گیری بیننده دارند؛ اینکه شروع داستان عجیب، مرموز و نا آشناست و حتی کمتر ملموس و قابل درک است و در انتها پایانی که در اصل همان آغاز است و آنجاست که متوجه این چرخه ی بی انتها میشویم، از انتخاب تحسین برانگیز نویسنده ی آن حکایت میکند. در مورد موضوع فیلم، از دیدگاه من نویسنده مفهومی را به تصویر کشیده که این روزها کمتر متوجه آن میشویم: برزخ؛ زندگی امروزی ما. انسان این روزها پر از روزمرگی هایی ست که تماما حاصل انتخاب های خودش هستند و صبح روز بعد بی آنکه به خاطر آورد، از نو همان روزمرگی ها را تکرار میکند و روز را در تلاشی بی حاصل برای نتیجه گیری به پایان میبرد و در نهایت صبح هنگام، بی تکلیف، همان انسان تکراری دیروز و روزهای گذشته است که تمام روز را صرف بازی های دیگران کرده است. البته مفهوم دیگری که به طور ضمنی از این فیلم برداشت کردم، اندکی عجیب و برای خودم جالب توجه بود که شخصیت اصلی فیلم در انتها، به نظرش « ۶ روز » عددی آشنا می آمد و چه تشابه تلخ و وهم انگیزی ست بین این عدد و درازای خلقت این جهان...
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
رضا
۳ سال پیش
خدمت آقای فراستی : به نظر بنده ذهن مریض و بزهکار مختص خود شماست و شما درکی از هنر ندارید .
خطر لو رفتن داستان
پاسخ