ورود / عضویت
برای ورود یا ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد کنید

معرفی فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»، عکس های فیلم، پشت صحنه، پوستر و آنونس

۴ سال پیش
فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» ساخته صفی یزدانیان از 23 اردیبهشت ماه در گروه اکران شده است.

سلام سینما- فیلم سینمایی «در دنیای تو ساعت چند است؟» اولین ساخته صفی یزدانیان، منتقد، مترجم و نویسنده سرشناس ایران از 23 اردیبهشت ماه در گروه اریکه ایرانیان اکران شده است. لیلا حاتمی و همسرش، علی مصفا و مادرش، زهرا حاتمی در این فیلم بازی می کنند. به گفته ی صفی یزدانیان، «در دنیای تو ساعت چند است؟» فیلمی دو رگه است اما هر دو رگه‌اش ایرانی است! ایرانی‌هایی با شخصیت‌های فرهنگی متفاوت، به‌ نوعی بخشی از زندگی او و هم‌نسلان او هستند. فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» جایزه فیپرشی جشنواره پوسان و جایزه طلایی فستیوال فیلم های شرقی ژنو را کسب کرده است و در جشنواره كرالا، جشنواره سائوپائولو و ... به نمایش درآمده است. این فیلم محصولی از رود فیلم است و پخش آن بر عهده نسیم صبا می باشد.

فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» در دو بخش نگاه نو و هنر و تجربه سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. این فیلم در بخش مسابقۀ «جلوه‌گاه شرق» سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، سیمرغ بلورین و جایزۀ نقدی بهترین فیلمنامه را نیز دریافت کرد.

 

خلاصه فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»:

گلی بعد از بیست سال زندگی در فرانسه یک‌باره تصمیم می‌گیرد به ایران و به زادگاهش، شهر رشت سفری کند. فرهاد در رشت به استقبالش می‌رود و می‌گوید که آشنایی قدیمی است، اما گلی اصلاً او را به یاد نمی‌آورد.

 

عوامل فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»:

کارگردان، نویسنده: صفی یزدانیان/ تهیه‌کننده: علی مصفا/ مدیر فیلمبرداری: همایون پایور/ تدوین: فردین صاحب‌الزمانی/ صدابردار: جهانگیر میرشکاری/ صداگذاری و میکس: امیرحسین قاسمی/ طراح صحنه و لباس: ایرج رامین‌فر/ طراح چهره‌پردازی: افروز بوجاریا/ موسیقی: کریستف رضاعی/ روابط عمومی: فرامرز روشنایی/ عکس: صبا سیاه‌پوش/ تصویربردار پشت صحنه: پگاه جهاندار

بازیگران:  لیلا حاتمی، علی مصفا، زهرا حاتمی، ابراهیم ضمیر، کریستف رضاعی، لی‌لی ساعدسمیعی، پیام یزدانی، زینب شعبانی، اردشیر کاظمی، آیدین بهنامی، عفت جمالی‌پور، محمد فتحی، حبیب پورسیفی، محمد دزفولی‌زاده، سیده‌نیلوفر یزدان‌پرست، سیده‌نرگس یزدان‌پرست، اِلدار اَرکاک، کتایون صابرفخر، آرمین زائرثابت

 

عکس های فیلم و پشت صحنه «در دنیای تو ساعت چند است؟»:

 

لیلا حاتمی و علی مصفا در فیلم در دنیای تو ساعت چند است

 

لیلا حاتمی در فیلمی به تهیه‌کنندگی علی مصفا

 

در دنیای تو ساعت چند است با بازی علی مصفا

 

نمایی از «در دنیای تو ساعت چند است؟»

 

«در دنیای تو ساعت چند است؟»

 

لیلا حاتمی و مادرش زهرا حاتمی در پشت صحنه فیلم در دنیای تو ساعت چند است

 

لیلا حاتمی و علی مصفا و صفی یزدانیان پشت صحنه فیلم در دنیای تو ساعت چند است

 

برای دیدن عکس های بیشتر به صفحه تصاویر فیلم در دنیای تو ساعت چند است مراجعه کنید.

 

حواشی «در دنیای تو ساعت چند است؟»:

زهرا حاتمی، همسر علی حاتمی و مادر لیلا حاتمی پس از سال ها دوری از سینما در فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» بازی می کند.

زهرا حاتمی، همسر علی حاتمی درباره حضور در فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» گفت:

"من فقط با همسرم علی حاتمی کار می‌کردم. بعد از رفتن او تنها یک فیلم در کنار داماد عزیزم بودم. آقای صفی یزدانیان نیز از دوستان قبلی و نزدیک خانواده هستند. من وقتی فیلمنامه را خواندم از آن خوشم آمد و چون در یک جمع خانوادگی و دوستانه بود بازی در آن را پذیرفتم. من کوچک‌ترین عضو این گروه بودم."

بابک حمیدیان، بعد از دیدن فیلم در سی و سومین جشنواره فیلم فجر در یادداشتی نوشت:

"همراه با شما فیلم را دیدم و بسیار گریستم چرا که من هم عشقی ازدست‌رفته دارم."

صفی یزدانیان از ابتدا فیلمنامه فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» را برای لیلا حاتمی و علی مصفا نوشته بود.

کریستف رضاعی علاوه بر ساخت موسیقی فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»، در این فیلم به ایفای نقش نیز پرداخته است.

کریستف رضاعی درباره بازی اش در نقش آنتوان فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» گفت:

"زمانی که متوجه شدم تنها سکانس های کوچکی از فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» را بازی می کنم، خوشحال شدم چون این پیشنهاد فرصت خوبی بود تا خودم را ارزیابی کنم که می توانم در سینما بازیگر شوم یا خیر. اما بعد از بازی در این سکانس های کوتاه متوجه شدم انصافا هنر بازیگری سخت است و از خود گذشتن های بسیار می خواهد."

مانی و عسل مصفّا، فرزندان لیلا حاتمی و علی مصفا برای فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» آوازی خوانده‌اند

عنوان فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» از یکی از کتاب های مارکز انتخاب شده است. صفی یزدانیان در این مورد توضیح داد:

"عدم تطابق ساعت‌ها در این فیلم مهم است. من در جوانی یک کتابی با نام «پائیز پدرسالار» را می‌خواندم که مارکز آن را نوشته و در یکی از بخش‌های این کتاب عاشق از معشوقش می‌پرسد: در دنیای تو ساعت چند است؟"

لیلا حاتمی درباره بازی در فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» در مصاحبه خود با صنعت سینما گفت:

"محیطی راحت و صمیمانه بود. در عین حال بازی کردن جلوی آدم‌هایی که بهشان نزدیک هستید سخت است."

صفی یزدانیان درباره نوشتن فیلمنامه فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» در گفت و گو با بهناز شیربانی گفت:

"قصه‌ای داشتم که به اشکال مختلف نوشته شده بود و مدام تغییر شکل پیدا می‌کرد. فصل‌های فیلمنامۀ اولیه در فرانسه و ایران می‌گذشت، اما در نهایت بدون اینکه دشواری‌های پیداکردن سرمایه‌ چندان بر این تصمیم تأثیر بگذارد، به این نتیجه رسیدم احتیاجی نیست از ایران خارج شویم و فیلمنامه را دوباره نوشتم و نسخۀ نهایی طی دو، سه سال اخیر نوشته شده است."

کریستف رضاعی درباره ساخت موسیقی «در دنیای تو ساعت چند است؟» گفت:

"ساخت موسیقی این فیلم به دلیل روح شاعرانگی که در اثر وجود داشت با کارهایی که در گذشته در حوزه موسیقی فیلم کرده بودم فرق داشت. برای ساخت موسیقی این فیلم برداشت آزاد از ترانه های بین المللی به ویژه آمریکای جنوبی داشتم و سعی کردم از آکوردهای ساده و عامه پسند و به یادماندنی استفاده کنم. بیشتر از 5 ساز در موسیقی این فیلم وجود ندارد. پیانو نقش اصلی را در سازبندی دارد و تم های این ساز حکایت از رهایی شخصیت‌ها دارد."

صفی یزدانیان درباره ساخت فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» در شمال کشور گفت:

"شهر مادری من رشت است و دلبستگی عاطفی من به آن خطه است. اینجا هم شاید خطوطی از قصه به زندگی من شبیه باشد، اما حس کلی فیلم است که به این گذشته شباهت دارد و نه الزاماً خود قصه‌های اصلی و فرعی."

«در دنیای تو ساعت چند است؟» به عنوان فیلم برگزیدۀ منتقدان و نویسندگان ماهنامه فیلم در زمان سی و سومین جشنواره فیلم فجر انتخاب شد.

 

پوستر های فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»:


این پوستر توسط محمد روح‌الامین طراحی شده است.

 

پوستر فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» با بازی لیلا حاتمی و علی مصفا

 

این پوستر توسط فردین صاحب‌الزمانی طراحی شده است.

 

پوستر جالب فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»

 

این پوسترها توسط محمد‌حسین هوشمندی طراحی شده اند.

 

پوستر فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»

 

پوستر فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» با بازی لیلا حاتمی

 

پوستر فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» ساخته صفی یزدانیان

 

فیلم در دنیای تو ساعت چند است؟ در زمان جشنواره - سایت سلام سینما:

این فیلم در زمان جشنواره با 297رای از سوی کاربران با امتیاز 6.88از ۱۰ رتبه پنجم را در بین فیلم‌های سی و سومین جشنواره فیلم فجر در سایت سلام سینما بدست آورد.

 

لینک صفحه جشنواره فیلم در دنیای تو ساعت چند است؟ در زمان جشنواره سی و سوم

 

آنونس فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»:

 

 

آنونس بین المللی فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»:

 

 

فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» در فیسبوک صفحه ای به نام dardonyayeto دارد.

صفحۀ رسمی فیلم در اینستاگرام: whats_the_time_in_your_world

 

نظرهای منتشرشده


زهرا
۲ سال پیش
من چون خودمم رشتی هستم خیلی خوشم اومد. هرکی ندیده حتما ببینه. هزار تا فیلم تا حالا دیدم ولی هیچ کدومشون به پای این نمیرسه. به نظرم بهترین فیلم دنیا اینه. البته همه فیلمایی که خانم حاتمی توش بازی میکنن عالیه ولی این یه چیز دیگست. آقای مصفا که عالی عالی بودن.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
محمدرضا
۲ سال پیش
فیلمی که فراستی ازش خوشش بیاد باید فیلم عجیبی باشه
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
امیر
۲ سال پیش
یه فیلم یخ ....هیچی برا گفتن نداشت
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
پانته آ
۲ سال پیش
کیف کردم، کیف ... محشررررررررررررررررررررررررررر بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
الکساندرا
۲ سال پیش
از اون فیلم خیلی حال خوب کن ها. همین :)
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
محمد خلیلی
۲ سال پیش
یه فیلم دوست داشتنی ... چه حال و هوایی :)
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
نینا
۲ سال پیش
از نظر من این فیلم بی نظیره نورش، رنگش ، حس و حالش، بازی لیلا حاتمی حرف نداره رویاییه خیلی سخته که زندگی معمولی آدمارو اینقد جذاب به تصویر بکشی وخصوصاً اینکه ما با جمع کردن کلکسیونی از انتظارات غیر واقعی به سمت لوکس و خاص به نظر رسوندن زندگی هامون داریم و اینجا میشه دید چقد زندگی های عادیمون خاص و دوست داشتنین و نیازی به تلاش کردن واسه متفاوت بودن نیست، زندگی یه سفر متفاوت هستش برای هر انسان
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
شهر باران
۲ سال پیش
کسانی که عقده رشت رو دارن به صفحه اهالی رشت در ویکیپدیا مراجعه کنن تا ببینن که بسیاری از نخبگان و دانشمندان و مبارزان و روشنفکران و نویسندگان و تحلیلگران و آزاداندیشان و منتقدان و کارگردانان و فیلمنامه نویسان و بازیگران و نمایشنامه نویسان و داستان نویسان و شاعران و ورزشکاران اهل رشت بودن هرچند که در همون صفحه هم جای بعضی بزرگان خالیه مثل بهرام مقدادی (ادکترای زبان انگلیسی و مولف یکی از مهمترین رفرنس های دایره المعارف نقد ادبی در ایران) بهزاد عشقی (یکی از قدیمی ترین منتقدان فیلم در ایران از دهه 50) محمود طیاری (یکی از نمایشنامه نویسان و داستان نویسان معتبر ایران از دهه 40 تا به حال)
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مرتضی تهران
۲ سال پیش
فیلم دیدم اما کلا فیلم بی سروته و بی معنی بود دلیلاومدن گلی به ایران چه بود در حالیکه زمان فوت مادرش حاضر نشده بود به ایران بیاد و وقتی به عشق فرهاد پی برد بهش اجازه داد شب در خانه ش بماند یعنی چی یعنی به همسرش خیانت کرد کلا فیلم گنگی و مسخره یی بود به درد جشنواره هم نمیخورد
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
حمید
۳ سال پیش
همه مزدم ایران ارزوشونه که تو گیلان زندگی می کردند این واقعیت انکار ناپذیریه نباید از این واقعیت فرار کرد اکثر گیلانیها نژادشون را دوست دارند
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ارش
۳ سال پیش
واقعا متاسفم چرا که سلام سینما نظرات افرادی مثل نیما در توهین به گیلان رامنتشر می کند ولی نظرات افرادی که قصد دفاع از گیلان و وطنشان را دارد چاپ نمی کنه نباید با تبعیض قومیتی برخورد کنید
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
عماد
۳ سال پیش
نیما فرق گیلانی ها با تو اینه که ادبیاتشون مثل تو توهین کننده نیست تو همین جا خودتو لو دادی و با توهین می گی مردم گیلانو می شناسیم و رشتی اومده و .... تو داری اشکار توهین می کنی خودت حالیت نیست پس واقعا ما گیلانی ها با امثال تو فرق داریم بیشتر با گفتار رفتار توهین امیزت نسبت به رشت و گیلان خودتو خراب و محکوم کردی ادمهایی مثل نیما با همه اقوام مشکل دارند خدا بهت عقل بده نیما تو مال این حرفها نیستی و کسی نیستی که بخوای به گیلانیها توهین کنی بی فرهنگ
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
رسول
۳ سال پیش
به تو چه نیما تو چرا داری دق می کنی اصلا بچه های گیلان دوست دارن وطنشونو به تو چه ؟ مواظب حرف زدنت باش کمتر حسودی کن . فرهنگ تو با فرهنگ گیلانیها خیلی فرق داره فرهنگ گیلان مساوی است با فرهنگ اروپایی فهمیدی ای ادم پر کینه ؟!
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
همون نیمای قبلی
۳ سال پیش
یه رشتی اومده اینجا هی از خودشون تعریف میکنه و افتخاراتشونو میگه - شما فکر کردی مردم شهرای دیگه بیسوادن؟! این چند موردی که شما گفتی چنددددد برابرش در شهرای دیگه هس منتها جار نمیزنن، بابا در مورد فیلم حرف بزن . در مورد فیلمه این سایت!
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
نیما
۳ سال پیش
همه ی ما شمال رفتیم -مردمشم میشناسیم - خیلی مضحک بود این فیلم -چ تابلو خواسته بود [...]
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ali nori
۳ سال پیش
فیلم خوبی بود مخصوصا به لحاظ جلوه های بصری اما فوق العاده هم نبود. یکی از نکاتی که آدم با دیدن این فیلم بهش پی می بره اینه که چقدر گویش زبان فرانسوی به زبان گیلانی خودمون نزدیکه!
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
پردیس
۳ سال پیش
حاضرم ده ها بار این فیلمو ببینم.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
پتی
۳ سال پیش
بهترین فیلم پارسال
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مهرداد
۳ سال پیش
منم اهل شهر رشت هستم و 41 سالم است اتفاقا من معتقدم که فیلم درباره رشت بود و فقط یک قسمت کوتاه از ان در انزلی بود در مورد نظر فردی به نام الک هم نمی دانم دلیل نفرت این نظر دهنده نسبت به مردم رشت چیست شاید به خاطر چیزهای نداشته حسادت می کند و شاید هم ادم منفی است و به همه اقوام بی احترامی می کند ولی اینگون بی احترامی بعضی از افراد جز به وجود اوردن نفرت متقابل بین اقوام حاصلی ندارد به عنوان مثال من که می بینم نظر الک بر ضد گیلان است خوب طبیعی است که منم از الک بدم میاید و متنفر می شوم ادم باید اینجا نقد سینمایی انجام بدهد متاسفانه بعضی نظر ها مثل نظر الک بر کوبیدن و تحقیر مردم گیلان متمرکز است و فکر نکنم حال این نظر دهنده به نام الک که به فرهنگ گیلانی ها توهین کرد خوش باشد و احتیاج به درمان رفتاری و گفتاری و دارد ما مردم گیلان همیشه مورد بی احترامی سایر ایرانیان بودیم در صورتی که ما به این مساله از این دید نگاه می کنیم که انها متوجه نمی شوند و ما به خاطر فرهنگ برتر و اروپایی خود مورد بی احترامی خیلی از نادانان قرار می گیزیم چون همیشه توهین کننده احمق و بیشعور است نه توهین کننده زنده باد گیلان عزیزمان
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
اشکان
۳ سال پیش
من هم یک رشتی هستم و به نظر من نظر علی در پایین که گفت فیلم رشت را کامل توصیف کرد و مردم گیلان با سایر مردم ایران فرق دارند کاملا صحیح است موافقم و در عوض با نظر ان شخص که اسم عجیب الک دارد صد در صد مخالفم که می گوید دوستان رشتی دارم و این طور نیستند بنده خدا امسال من و علی ساله است داریم در رشت و گیلان زندگی می کنیم و تو می گویی اشتباه است بعد خودت دو سه تا دوست گیلانی داری فکر می کنی می توانی درباره رشت و گیلان نظر بدهی شما همان که سالی یکی دو بار از مناطق بیابانی و گرمسیر ایران در حسرت امدن به شمال باشی برایتان کافی است و این طور بی احترامی به گیلانیان کار صحیحی نیست انکه می گویی ان دو سه تا همکلاسی ات که اصلا معلوم نیست گیلانی هستند یا نه چون مردم نواحی مرکزی ایران به خاطر اطلاعات کم مازندرانی و گلستانی را هم گیلانی فرض می کنند که اینها با هم زمین تا اسمان از نظر فرهنگی فرق می کنند و هر جای ایران فرهنگ خاص خودش را دارد و نباید بی احترامی کرد و این کار عیب است و چون ان دو سه دوست الک سواد انگلیسی و فرانسه ندارند دلیل بر این نیست که سایر مردم گیلان هم ندارند مردم گیلان مهد افراد با سوادی مثل دکتر معین و دکتر حسابی و دکتر درویش زاده پدر علم زمین شناسی ایران که دکترای خود را اتفاقا در فرانسه مدرک دکترای خود را در حدود زمان پس از جنگ جهانی دم گرفت و من در دانشگاه ازاد سال 1371 در رشته لیسانس مهندسی شیلات و محیط زیست افتخار شاگردی ایشان را دارم و یا دکتر عادلی که ایشان حتی مسن تر بود و دکترای خود را در المان گرفته بود و حتی ایشان جزو ان دسته از دانشجویانی بودند که در زمان اوایل پهلوی به المان فرستاده شدند و می گفتند زمانی که ما در خیابان بودیم تانک های نازی ها در برلین داخل خیابان بود و یا دکتر شریعتی که ماهی شناسی را در روسیه اموختند و خیلی های دیگر که در ویکی پدیا می توانید پیدا کنید من خودم هم کمی فرانسه می دانم هم روسی به عنواه مثال به فرانسوی کسکوسه : یعنی کیه . انتقه : یعنی بیا تو . کوئل هر استیل : یعنی ساعت چنده . پاسیونات : هیجان انگیز است . پقیکس : قیمت . سیل وس پلیت : لطفا . یا روسی : اکسپاسیوا : متشکرم . داوای : زودباش . بیل هوروشی دن : روز خوبی بود . اوچن وکوسنو : خیلی خوشمزه است . ازوینیت : متاسفم . البته ما از کودکی تلویزیون کشورهایی مثل روسیه و اذربایجان را می دیدیم به خاطر نزدیکی دریافت می شد در یادگیری روسی نقش داشت علاوه بر ان که چون رشته ام مهندسی شیلات بود و زبان علمی ماهیها روسی بود روسی را راحتتر یاد گرفتیم به عنوان مثال : ماهی ازاد دریای خزر : سالمو تروتو کاسپیوس . همه در اینترنت هست دوستان می توانند صحت و سقمش را چک کنند کاری ندارد پس لطف ان شخصی به نام الک که بر ضد گیلانیان نظر گذاشته نگوید گیلانیان هیچی نمی دانند اقای یا خانم محترم به نام الک اظهار نظر در مورد گیلانیان را به مردم اصیل و متمدن و بزرگوار گیلان واگذار و شما که چیزی نمی دانی از روی بدخواهی لطفا صحبت نکن ولی باز به گمردم عزیز و فهمیده گیلان بی احترامی می شود انشالله روزی شاهد رشد فرهنگی باشیم که شاهد اینگونه بی احترامی نظر دهده ها به هیچ قومیتی نباشیم گرچه افراد بد خواه همه جا هستند
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
فراز
۳ سال پیش
اشغال و بی معنی به معنای واقعی
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
الک
۳ سال پیش
علی فیلم اصلا درمورد رشت نبود در مورد مسائل دیگه ای بود - خیلی از قسمتها هم مربوط به انزلی بود . موسیقیش هم که موسیقی فرانسوی بود ولی شعر فارسی با لهجه ی گیلکی انداخته بودن روش - اتفاقا توصیفات فیلم ب نظرم درست نیس- بنده چند همکلاسی رشتی داشتم و هیچ کدوم فرانسه که هیچ حتی انگلیسی هم مسلط نبودن با اینکه جوان بودند حالا در این فیلم پیرمردها و پیرزنها هم فرانسه بلدند و شما میفرمایید توصیفات صحیحه -جای تعجب داره.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
علی
۳ سال پیش
من یک رشتی و گیلانی هستم و تازه فیلم را دیدم و باید بگویم که تنها فیلمی بعد از انقلاب بود که درک صحیحی از گیلان و شهرهایش و رشت داشت من عکسهای دوران مدرسه پدر و مادرم در حدود 60 سال پیش را دارم کاملا شبیه توصیفات فیلم است و علاوه بر ان موسیقی فوق العاده فیلم که بعد از مدتها یک موسیقی اصیل گیلانی شنیدم و بازی اینعالی این زوج معروف اقای مصفا و خانمشان خانم حاتمی و خانه های قدیمی و نوستالژیک گیلانی که الان کمتر پیدا می شوند عالی بود و در این فیلم این نکته که فرهنگ شهرهایی مثل رشت و لاهیجان با سایر نقاط ایران فرق دارد و نزدیکی اش به فرهنگ روسی به خاطر همجواری با این کشور و تاثیرش در طول سالیان دراز بر فرهنگ گیلان که حتی در غذاها در فیلم بعضی اشاره شد و بعضی اشاره نشد مثل واویشکا و ... و حتی در رفتار مردم گیلان گرچه ممکن است موجب خوشایند سایر مردم ایران نباشد و گاها به خاطر عدم شناخت بی احترامی هم به گیلانیان بکنند ولی این واقعیتی انکار ناپذیز است که در فیلم اشاره درستی به ان شده بود ممنونم
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سام
۳ سال پیش
یک عاشقانه زیبا توی اسن رنگ و لعاب ها ! عاشق نستالژی خونه های قدیمی توی هوای بارونیم
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
حسین
۳ سال پیش
اصلا خوب نیست آدم مشکلهای مملکت خودش رو ول کنه بره نوکر اجنبی ها بشه با با این مملکت برای تو زحمت کشیده .وتو رو دوست داره.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
گلوریا
۳ سال پیش
بهترین فیلم جشنواره سال گذشته
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سیما
۳ سال پیش
بعد از دیدن فیلم فهمیدیم که رشتی ها فرانسه زبانو دومشونه و اصولا رشت جزو اروپاس .
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
hasan
۳ سال پیش
یه فیلم زیبا و روان و آرامشبخش بود.بخصوص که تو شهر خودم ساخته شده بود.متفاوت بودنشو میشه با یه مقایسه کوچیک با فیلمای دیگه ای که در حال حاضر ساخته میشن فهمید.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
scareface
۳ سال پیش
چه عاشقانه متفاوتی .....علی رغم مشکلات متعدد در فیلمنامه وریتم فیلم ولی تا آخر فیلم من رو جذب کرد.مخصوصا صحنه از فیلم که علی مصفا داستان عشق یک طرفه خود را از کودکی تعریف میکرد
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
دریای زمین
۳ سال پیش
فیلم لطیفی بود اما تصویری که از رشت ارائه شود کامل نبود فقط خیابان های قدیمیرو به تصویر می کشید اما فیلم دوستداشنی بود و اما پایان مشخصی هم نداشت که یک نکته منفی حساب میشه
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سیاوش
۳ سال پیش
علائق و دلمشغولیهای جناب آقای صفی یزدانیان و همکاران محترمشان ، موجب خلق اثری گردید ، خاطره انگیز وزیبا - عشق به زندگی ، بودن و آسایش در سراسر فیلم ، نشان از جهانبینی و نگرش صحیح سازندگان آن دارد . تبریک می گویم .
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
یونس طالبی فر
۳ سال پیش
سلام بنده نظرات و یادداشتهای اکثر دوستان رو خوندم ،کمی تاسف خوردم و متعجب شدم برای این همه بحث!!! البته به نظر من بحث کردن جایگاهی داره و در مواقعی هم بسیار خوبه ،که تو بتونی با بحث کردن با طرف مقابلت چیزی یاد بگیره و بالعکس ،نه اینکه به همدیگه توهین وبی احترامی کنیم. اینکه شما از فیلمی خوشت بیاد وبازیه بازیگری رو دوست داشته باشی ومن خوشم نیاد ودوست نداشته باشم کاملا طبیعیه ،چون سلیقه ها ،نگاه ها و برداشت هایمان از فیلم ،بازی و... باهم کاملا متفاوت است.برای همین امر هم نباید به سلیقه ها و اعتقادات همدیگر توهین کنیم. احساس کردم قبل از نظرم درباره فیلم این چه خط رو هم بنویسم. اما فیلم در دنیای تو ساعت چند است؟ یه فیلم عاشقانه دوست داشتنی که من نظیرش رو کمتر تو سینمای خودمون دیدم.یه فیلم دلنشین، پر از احساس ،بی ادعا که اصلا ادا در نمیاره خوده خودشه. دیوانه بازی ها ،حرکات وبازیه علی مصفا فوق العادس. عشقی رو که بعد این همه سال تو دلش نگه داشته و همیشه به یادش بوده و هرگز فراموش نکرده بی نظیره.بی نظیره که تو ساعت رو میزی تو به وقت پاریس تنظیم کنی و همه فکر کنن اون ساعت عقبه. بازی لیلا حاتمی مثل همیشه آرام و دوست داشتنی، حضور و بازی خانم حاتمی بعد از این همه سالها عالی و به موقعس با اون تُن صدای خاصشون تو فیلم.موسیقی کریستف رضاعی هم حال و هوای گرم و عاشقانه ای رو به فیلم میده.به قول استاد فراستی هم یه ذره قصه کم داره. در کل یک فیلم دوست داشتنی که تو با دیدنش حالت خوب میشه و تا مدتها فراموشش نمیکنی.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
محمدعلی
۳ سال پیش
حس خوب . کارگردانیه خوب. فضاسازی خوب. بازی های خوب. فیلمنامه ضعیف
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
علی یزدی
۳ سال پیش
واقعا عالی وقشنگ خصوصا آهنگ آخر فیلم
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
پوست پرتقال روی بخاری
۳ سال پیش
من این فیلم رو تو سینما دیدم. درست اون صحنه ای که پوست پرتقال ها رو علی گذاشت رو بخاری حسابی گریه کردم!! و بعدکه فیلم برای شبکه خانگی اومد دوباره گرفتم دیدم و دوباره بلکه چند باره. و باز هم این اپیزود عمیقترین صحنه بود. عالی بود. عالی.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
فرامرز
۳ سال پیش
این فیلم معرکه ست، وقتی میدیدم نمیتونستم باور کنم همچین فیلمی ساخته شده. تک تک فریم ها، هر نت موسیقیش و همه ی دیالوگهاش بجاست. و رشت زیباتر از همیشه. این دو نفر چه کردند تو این فیلم!
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مريم
۳ سال پیش
تازگي ها در نمايش خانگي فيلم هاي خيلي خوبي بيرون مي ايد مانند هين فيلم و رخ ديوانه و من دىگو مارادونا هستم كه فوق الهاده بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
حسن
۳ سال پیش
درجای جای فیلم مضامین نوستالژیک در حد افراط کارگذاری شده و به بیننده تحمیل میشود .حسرت گذشته و یادبودها تمام فیلم را اشغال کرده و بیننده بایستی باحسن نیت کامل بنشیند و صحنه های مبتنی بر قصه ضعیف را شاهد باشد .
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
Alireza_gh
۳ سال پیش
به جرات میگم بهترین فیلم ایرانی که توی این یکسال دیدم همین فیلم بود.. این فیلم رنگ داشت نور داشت هوا و بو و حس داشت و تونست منو برای 90دقیقه از دنیای خاکستریم بیرون بیاره...کاش قدر این فیلما رو بدونیم و فیلم سازا بیشتر به این سبک بپردازن...فــــــوق العـــــاده بـــــــود...
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
حسن
۳ سال پیش
واقعا فیلم رو دوست داشتم،حال خوبی که در تمام مدت دیدن فیلم و بعد از اون بدست اوردم،چه چیزی میشه برای هنر تعریف کرد جز همین خاصیتی به روح ادمی باید ببخشه... امیدوارم بیش از این ها از این دست در سینمای ایران داشته باشیم
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
صدف
۳ سال پیش
کارگردانش عشق فرانسه بود انگار. ..تو فضاسازی و .... خیلی تقلید کرده بود از فیلمای فرانسوی مثل Amelie.... وسط رشت همه از دم فرانسه بلدن!!
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ایمان ص
۳ سال پیش
فیلم In the Mood for Love رو ببینید تم داستان ها دقیقا مثل همه حتی بعضی موسیقی های فیلم "در دنیای ... " کپی موسیقی همین فیلمه (دقیق 87 به بعد) خلاصه تفاوت شون در اینه که فیلم In the mood of love زیباتره و 14 سال زودتر از این فیلم ساخته شده
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
آرمان
۳ سال پیش
باتوجه به نظر دوستان که ۵۰درصد مخالفا و۵۰درصد موافق ....به نظرم فیلم متوسطی بود ونسبت حتی به فیلم های قبل از انقلاب و عاشقانه هایی مثل بن بست.در امتداد شب ....کارهای آقای صیاد ...هیچ جذابیتی نداشت اما نمیشه به عنوان عاشقانه تاریخ سینما دونست این فیلمو بد نبود در مقابل فیلم های چرتی که برای کیشه کار میکنند و ببینده وتماشاگر سینمارو احمق فرض میکنند..وقتی انقد فیلم بد داریم یه فیلم نسبتا خوب میاد همه میگیم عالی بود به این فکر نمیکنیم انقد فیلم چرت دیدیم که این کنارشون خوبه...یه فیلم داستان محوره وماله سینمای کلاسیک دهه ۳۰‘۴۰جهان...’
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
علی
۳ سال پیش
به نظرم به بعضی فیلمهای وودی آلن شبیه بود. حال و هوای اونجوری... مید نایتی ... :) خیلی عالیه این فیلم.. بعد فیلم نصف شهرو پیاده رفتمو عشق کردم....
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
علی محمدی
۳ سال پیش
مدت ها بود منتظر چنین حسی بودم.حسی که بعد از خروج از سالن سینما اگر کسی راجع به این اثر هنری ازم پرسید، مدتها فکر کنم ولی در پایان فقط به اون شخص لبخند بزنم.حس شور انگیز غیر قابل توصیف...
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سام.م
۳ سال پیش
خدا را شکر.و واقعا یک تشکر از اعماق وجودم به آقای یزدانیان گل..که در اوج نا امیدی از سینمای امروز با این فیلم هر کس را که فیلم را تماشا کرده وارد بعد دیگری از تفکرات و احساسات و نگرش به زندگی و به عشق می کند گذشته از نوستالژیک و آرامش بخش بودن فیلم طبق گفته ها و نظرات و نقد های بقیه فیلم بی ادا ست و پیغام را در همان چیزی که روی پرده می بینید به وضوح می فهمید..و همین باعث میشود در پایان فیلم یک نفس راحت بکشید و بگویید: آخیش...چه فیلم زیبایی بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
خشایارالماسی
۳ سال پیش
من خودم شخصا 4 بار این فیلمو دیدم!نور بردازی.صراحی لباس و صحنه.موسیقی.وزاویه دوربین فوقلعاده بود. بازی علی مصفاعالی بود بنظرم فرهاد تونست نقش یک مازوخیسم عاشقانه را خوب بازی کند.مهسا خانوم فضای عاشقانه فیلم جدایی است یا همان قضیه لیلی ومجنون که لیلی ظرف مجنون را چند بار میشکند اما باز مجون یا همان فرهاد قصه مااز رو نمیرود بس داستان فیلم وفضای عاشقانه ای که داره حکم میکنه چنین طراحی صحنه ای داشتهد باشه
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
فرهاد
۳ سال پیش
دوستان درسته که موسیقی فیلم جذاب است، اما اشتباه نکنید، موسیقی فیلم در کنار فیلمنامه خوب، فیلم برداری و کارگردانی خوب به اینصورت در ذهن ها باقی مانده. مسئله ای که کریستوف رضاعی آهنگ ساز فیلم در مصاحبه اخیر خود به آن اشاره کرد. درواقع می توان گفت این فیلم جزء معدود فیلم هایی است که موسیقی و تصویر به اینصورت خوب و هماهنگ درآمده. فیلمنامه خوب، کارگردانی و فیلم برداری و بازی خیلی خوب بازیگران آن باعث شده که اینگونه فیلمی مفرح و شاد ساخته و پرداخته شود.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مهدی
۳ سال پیش
آهنگ های این فیلم که همه توی یک آلبوم به اسم در دنیای تو ساعت چند است؟در سایت بیپ تونز قراردارد.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
محمد رضا
۳ سال پیش
فیلم بدی نبود ولی به نظر من چیزی که زیاد من ازش لذت بردم موسیقی که تو فیلم بود یک وقتای چشمامو میبستم فقط میشستم اهنگو گوش میدادم کسی میدونه اهنگ های فیلمو از کجا بگیرم. [...]
خطر لو رفتن داستان
پاسخ