ورود / عضویت
برای ورود یا ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد کنید

معرفی فیلم «شیار 143»، عکس های فیلم، پشت صحنه، پوستر و آنونس

۵ سال پیش
فیلم «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار از 21 آبان ماه به سرگروهی سینما آزادی اکران می شود.

سلام سینما- فیلم «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار از 21 آبان ماه به سرگروهی سینما آزادی اکران می شود. این فیلم در ژانر دفاع مقدس به موضوع مادران در دوران دفاع مقدس می پردازد. فیلم «شیار 143» موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، بهترین بازیگر زن و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت، جایزه بهترین بازیگر زن هشتمین جشن منتقدان و نامزد بهترین بازیگر زن جشنواره آسیا پاسیفیک شده است. این فیلم در جشنواره بوسان و جشنواره فیلم صلح نیز به نمایش درآمده است.

مراسم افتتاحیه اکران فیلم «شیار 143» با حضور 143 مادر شهید و برخی مقامات لشکری و کشوری و هنرمندان در برج میلاد افتتاح شد.

فیلم «شیار 143» در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. این فیلم توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردم، بهترین بازیگر زن و جایزه ویژه هیئت داوران بهترین کارگردانی را دریافت کند و نامزد بهترین فیلم، بهترین موسیقی، بهترین صدا و بهترین چهره پردازی شود.

 

واکنش ها نسبت به فیلم «شیار 143»:

رهبر معظم انقلاب: فیلم خیلی خوبی بود هم از لحاظ داستان که یکی از کمبودهای اکنون سینماست و هم پیچ داستانی خوبی داشت که خوب هم باز می‌شود؛ هم از لحاظ کارگردانی و هم از لحاظ بازی سنگ تمام گذاشته شده، از لحاظ محتوا این فیلم ارزشی بود.

ابراهیم حاتمی کیا: الفت با نقش آفرینی مریلا زارعی مانند حاج کاظم فیلم آژانس شیشه ای هم در سینما و هم در ذهن مردم به خوبی به یادگار باقی خواهد ماند.

کمال تبریزی: فیلمی ست که حس لطیف زنانه در آن قوی است و ما به این گونه فیلم ها در سینما کشورمان نیاز داریم.

آهو خردمند: زیبا ترین بازی عمرم را در «شیار ۱۴۳» دیدم.

مهران  احمدی: «شیار143» اثری ماندگار در سینمای ایران خواهد شد.

عبدالجبار کاکایی: یکی از بهترین آثار دفاع مقدسی بود که تا به حال دیده ام.

 

خلاصه فیلم «شیار 143»:

الفت چشم انتظار پسرش است که خبر خوبی از راه می‌رسد اما امتحان بزرگی در راه است ...

 

عوامل فیلم «شیار 143»:

نویسنده، کارگردان: نرگس آبیار/ تهیه کننده: ابوذر پور محمدی، محمدحسین قاسمی/ مدیر فیلمبرداری: پیمان شادمان‌فر/ صدابردار: کامران کیان‌ارثی/ طراح گریم: سودابه خسروی/ طراح صحنه و لباس: کامیاب امین‌عشایری/ تدوین: پیمان خاکسار/ موسیقی: مسعود سخاوت دوست/ طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی/ صداگذار: محمد مهدی جواهری زاده/ عکاس: حمید جانی‌پور/ تصویربردار پشت صحنه: فرید ناظر فصیحی

بازیگران: مریلا زارعی، مهران احمدی، جواد عزتی، گلاره عباسی، یداله شادمانی، حسام بیگدلو، زهرا مرادی، سامان صفاری، مهیا دهقانی

 

عکس های فیلم و پشت صحنه «شیار 143»:

 

فیلم شیار 143.نرگس آبیار. مریلا زارعی. الفت

 

فیلم شیار 143.نرگس آبیار. مریلا زارعی. الفت

 

فیلم شیار 143.نرگس آبیار. مریلا زارعی. الفت

 

فیلم شیار 143.نرگس آبیار. مریلا زارعی. الفت

 

فیلم شیار 143.نرگس آبیار. مریلا زارعی

 

فیلم شیار 143.نرگس آبیار. جواد عزتی

 

فیلم شیار 143.نرگس آبیار. مهران احمدی

 

فیلم شیار 143.نرگس آبیار. گلاره عباسی

 

فیلم شیار 143.نرگس آبیار. مریلا زارعی

 

فیلم شیار 143. سامان صفاری

 

پشت صحنه فیلم شیار 143. نرگس آبیار

 

پشت صحنه فیلم شیار 143. مریلا زارعی

 

پشت صحنه فیلم شیار 143. سامان صفاری مریلا زارعی

 

پشت صحنه فیلم شیار 143. مریلا زارعی

 

پشت صحنه فیلم شیار 143. مریلا زارعی

 

حواشی «شیار 143»:

فیلم «شیار 143» با اقتباس از رمان "چشم سوم" ساخته شده است.

تیزر 2 دقیقه ای از فیلم «شیار 143» به موسسه خیریه «همدم» در مشهد مقدس تقدیم شده است.

نرگس آبیار درباره فیلمنامه «شیار 143» و فیلم های دفاع مقدس گفت:

"من فیلمنامه شیار 143 را که به خیلی از دوستان نشان دادم؛ می‌گفتند که این را کار نکن. مادر شهید گمنام خیلی کار شده است. چرا باید درباره سینمای جنگ دافعه وجود داشته باشد؟ بخشی از زندگی ما و تاریخ ماست و می‌توانیم نگاه اجتماعی نسبت به آن داشته باشیم. البته ساخت فیلم‌های ضعیف و شعاری و بدون اینکه بخواهند واقعیت جنگ را نشان بدهند، فضا را خراب کرده است. برخی متولیان امر بودجه‌های کلانی در اختیار برخی قرار داده‌اند که ضعیف بوده و نتوانسته حق مطلب را ادا کن."

فرزند شهید باکری با دیدن فیلم «شیار143» تحت تاثیر قرار گرفت و در مصاحبه ای گفت:

"من نمی‌دانم مردم عادی تا چه اندازه این موضوع را حس می‌کنند، اما برای ما که طی سال‌های گذشته با این موضوع مواجه بوده‌ایم، این مساله بسیار ملموس بود. این فیلم به نظر من اگرچه تلخ بود، اما زندگی صد‌ها آدم بود که این شرایط را تجربه کرده‌اند. شاید یکی از نقاط قوت فیلم حس زنانه آن باشد. این حس را تنها یک مادر می‌تواند درک کند و به نظرم یک زن واقعا بهتر می‌تواند این مساله را به تصویر بکشد. "

 

پوسترهای فیلم «شیار 143»:

 

پوستر فیلم شیار 143. مریلا زارعی.نرگس آبیار. گلاره عباسی.جواد عزتی.مهران احمدی.سامان صفاری

 

پوستر فیلم شیار 143. مریلا زارعی.نرگس آبیار. گلاره عباسی.جواد عزتی.مهران احمدی.سامان صفاری

 

پوستر فیلم شیار 143. مریلا زارعی.نرگس آبیار. گلاره عباسی.جواد عزتی.مهران احمدی.سامان صفاری

 

پوستر فیلم شیار 143. مریلا زارعی.نرگس آبیار. گلاره عباسی.جواد عزتی.مهران احمدی.سامان صفاری

 

پوستر فیلم شیار 143. مریلا زارعی.نرگس آبیار. گلاره عباسی.جواد عزتی.مهران احمدی.سامان صفاری

 

فیلم شیار 143 در زمان جشنواره - سایت سلام سینما:

این فیلم در زمان جشنواره با 424 رای از سوی کاربران امتیاز 7.47 از 10 رتبه چهارم را در بین فیلم‌های سی و دومین جشنواره فیلم فجر در سایت سلام سینما بدست آورد.

 

لینک صفحه جشنواره فیلم شیار 143 در زمان جشنواره سی و دوم

 

آنونس فیلم «شیار 143»:

 

 

سایت فیلم «شیار 143»: www.shiyar143.com

 

نظرهای منتشرشده

شایان
۳ سال پیش
ببخشید دوستان کسی میدونه آهنگ اول فیلم همون آهنگ عربی اسمش چیه
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
Mehdi
۳ سال پیش
باسلام خدمت دوستان عزیزمن امروز مورخ 22مهر 1395برای اولین بار این فیلم رو دیدم.به نظرم فیلم در حین سادگی بسیار تاثیر گذار بود و واقعیتهای جنگ رو به نمایش گذاشت.وخیل عظیم نظرات دوستان خودش گویای این مسله هستش.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
شبنم
۳ سال پیش
فیلم قشنگی بود.. ممنون..
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
پروفسور .
۳ سال پیش
فیلم سبک ساده ولی پرمحتوا است نقش زیبای مریلا زارعی امتیاز از 100 80
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
masoud hashemian
۳ سال پیش
من فیلم رو دوبار دیدم خوب بود اما نه اونقد که بخواد اینجوری ازش تعریف کرد بازی خوب مریلا زارعی و مهران احمدی بیشتر از خود داستان دیده شد .
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ali nori
۴ سال پیش
فیلم ارزشمند و تاثیرگذاری بود مگه میشه اون سکانس طلایی پایانی رو دید و اشک نریخت.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
یلدا
۴ سال پیش
من خیلی گریه کردم. نه تنها برای این فیلم و بازی خوب بلکه برای زخم هایی که از جنگ خوردیم و این که فیلم کاملا بر اساس واقعیت تلخ جامعه ما بود! کی جواب مادران داغدار رو داد؟
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
نیما طلاکوبی
۴ سال پیش
ما اینجا عاشق اون شهید نمی شدیم بلکه سرزنشش هم می کردیم چون در حق مادرش به جد بد کرد اما الفت خیلی دوست داشتنی بود کلی گریه کردم با این فیلم
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
رضا mm چلسی
۴ سال پیش
یعنی ما باید شرمنده باشیم من یه سوال دارم آخه مردم دزدی کردن اخه مردم اختلاس کردن اخه مردم از رانت و دور زدن تحریم ها پول زدن به جیب... یه مشت آقازاده دارن کشورو به فنا میدن بعد ما باید شرمنده باشیم.... مایی که به موقع ودر لحظه درست در کنار شهدا بودیم ودر آخر ما همگی خاک زیر پای تمام شهدا هستیم.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مایا
۴ سال پیش
شهدا شرمنده ایم..............
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
بهار
۴ سال پیش
بسیار بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم و توانستم احساسات مادر یک مفقودالاثر را درک کنم.فیلم فوق العاده بود و به نظرم مدیون بازی بی نظیر خانم مریلا زارعی است.از خانم آبیار بسیار تشکر می کنم و برای تمام مادرانی که نقش مش الفت را درزندگی واقعی تجربه کردند ارزوی صبروتندرستی دارم.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سارا
۴ سال پیش
بی نقص و فوق الععععععاده...
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ساجده اسلامی
۴ سال پیش
سلاممرسی ازبرنامه خوب وقشنگتون .دراین فیلم خانم مریلازارعی نقش خوبی از خود بجاگذاشته است ممنون از سایت خوبتون بای
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
رحیم 7141033 091
۴ سال پیش
من از مسافر دنیا شدن پشیمانم ... این فیلم ، قصه شکسته شدن مادران مفقودالاثر هاست . مثل مادر من . فرقش باالفت این بود که مسافر مادرم امد اما الفت هزاران هزار بار شکست . همه چیز فیلم واقعیت داشت . وا... قسم من همه آن صحنه ها را در زندگی مادرم تجربه کردم . یکی از واقعیتهای فیلم ،سراغ گرفتن عزیزان از آزادگان است. شاید این نکته را درک نکنیم ولی خدا میداند مادران مفقودالاثر ها با جه امیدهایی در این اسرا میرفتند . یک واقعیت دیگر رویت اجساد شهدا به صورت هفتگی در نمازخانه های سپاه است . خیلی سخت است . نمی دانم چرا اشاره نکردند . چقدر سخت گذشت گذشته بر ما ... یادمان نرود که خانم زارعی این فیلم رابا عشق و ایمان کامل بازی کرده اند . این فیلم تاثیرگذاریش را مدیون ایشان است . به نحوه چادر سر کردن و گرفتن چادر بادندان توسط این بازیگر را نگاه کنید بی ادعا بازی کرده است .
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
زهرا
۴ سال پیش
قصه ای تکراری و تلخ است و بیانگر حسی مشترک بین همه ی مادران و فرزندان است اما نگاه عمیقی به این دو مساله داشته .طوری که فیلم معانی و حرفهای نگفته ی بسیاری را میگوید. انقدر حرفهای نگفته اش راحت به بیننده منتقل می شود که از بسیاری از حرفهای صدها بار گفته شده تاثیر گذارتر است. به نظرم فیلم با همه ی ویژگی هایش با بیننده رابطه ی حسی قوی برقرار میکند و عمق معنی اش را به ببینده اش باهر زبان و فرهنگ خاصی که باشد منتقل می کند. یکی از مواردی که تاثیر فیلم را و انتظار مادر را به راحتی منتقل میکنه و بیننده را همراه با انتظار مادر با خود میکشه بلندی فیلم و یا به قول معروف کش دادن آن است. اما انتظار به اندازه ی یک فیلم کجا و انتظار سالیان سال کجا..... ضمنن سپاس از نگاه ویژه ی خانم آبیار و بازی بسیار عالی خانم زارعی ، قدردانی میکنم از صبوری و بزرگی مادران شهید سرزمینم.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
میلاد
۵ سال پیش
فقط میتونم بگم عالی بود...
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
اهورا
۵ سال پیش
عالی بود این فیلم یکی از بهترین فیلم هایی بود که دیدم
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ترانه
۵ سال پیش
به نظرم فیلم واقعاتکاندهنده بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سلمانی
۵ سال پیش
فیلم شیار 143 به نظر من یک فیلم بسیار پرمحتوا و احساسی است که احساسات یک مادر را به معر ض نمایش می گذارد و در عین حال شخصیت یک شهید را.شیار 143 را کمتر کسی میتواند ببیند و اشک نریزد این نشان دهنده اوج احساسات در نگاه به یک شهید و اوج وطن پرستی و عاشورایی بودن شهیدان را می رساند که در راه غیرت و ناموس و وطن جان نثاری کردند تمام.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مهدی
۵ سال پیش
سلام.خانم مریلا زارعی واقعا کارت درسته،بخدا که اسطوره ای.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
طاهره
۵ سال پیش
من خانم زارعی رو خیلی دوست دارم هر وقت ایشون رو تو یه فیلمی می بینم خوشحال میشم که یک زن ایرانی هستم
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
reza
۵ سال پیش
با تشکر از کارگردان وبازیگران فقط کمی انتقاد از موزیک فیلم........
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
صادق
۵ سال پیش
چە بسیارند مادرانی کە سالها چشم گریان بە در دوختند و خدا خدا کردند. اشک مادرانە اشک انسانیست برای در اغوش کشیدن دلبندش. از هر طرف کە باشد. چە فرقی میکند دوست یا دشمن. مادر مادر است. لعنت بر جنگ. نفرین بە جنگ افروزان. فیلمی مملو از عبرت.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
غزاله
۵ سال پیش
سلام،واقعا خسته نباشین این فیلم با بازی فوق العاده خانم مریلا زارعی برای چند ساعتی حالمو دگرگون کرد من و شوهرم هر دو گریه کردیمبرادر شوهرم همینطو ی شهید شدو با این مخاطراتت دوباره زنده شد عالی بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
به یاد مادر بزرگ
۵ سال پیش
فیلم تجسم زندگی مادر بزرگم بود. سالها عکس به دست سراغ ازاده ها میرفت و بی نتیجه باز می گذشت. بار ها خبر رسید که جنازه پیدا شده و خبر اشتباه از اب درامد. البته قصه چشم براهی او پایانی نداشت.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
امین
۵ سال پیش
واقعا فیلم جالبی بود من امروز دیدم . عالی
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سحر ع
۵ سال پیش
فیلمش عالی بود، بهترین فیلمی نبود که تا حالا دیدم یکی دوتا فیلم آمریکایی ازش بهتر بودن تو تاریخ سینمای جهان
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ریحانه
۵ سال پیش
قرار فردا برم سینما میبینمش هوووورررراااا
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سارا
۵ سال پیش
عااااااااااااااااالیییییییییییییییییی
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
فاطمه
۵ سال پیش
فیلم شیار143 پیامش روکاملا رسوند.دقت کردین که حنی توی حساس ترین جاهای فیلم هم اهنگ پخش نشد نصق جذابیت فیلمها به موسیقی متنه ولی واقعا یه کارگردان چقدرمیتونه هنرمند باشه که بی موسیقی صحنه هاروزیباکند.باتشکرازکارگردان
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
هستی
۵ سال پیش
من میخوام به عنوان یه جوان ایرانی یه خواهشی بکنم التماس میکنم به پاتون میافتم وملتمسانه میگم خانم یا اقای [...] که با این امام و انقلاب مخالفی تورو خدا از زبان من حرف نزنید نگید مردم ما ...ما... ایرانیا...نظرخودتونو بگید لطفایا چیز بدی رو به ما نسبت ندین هر چی میگید شایعه است یا چیزی که از خودتون یا اطرافیانتون برداشت کردن ...من خووودم ززبون ددارررم
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
متین
۵ سال پیش
امیدوارم بعضیا متوجه بشن که اگه یکی میشه خوشم نیومد یا افتضاح بود منظورش با کیفیت ساخت فیلمه نه موضوعش این قد زود جبهه نگیرید.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
عبدالرضا
۵ سال پیش
بسيار زيبا بود يك فيلم تمام عيار كه هيچ يك از غولهاي فيلمسازي دفاع مقدس نتوانستند يه همچين شاهكاري بسازند. فيلم يه واقعيت نهفته را به تصوير كشيدند. آفرين بر نرگس آبيار...
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ماهور
۵ سال پیش
خیلی خوب نبود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
زهرا
۵ سال پیش
اصلا فیلم خوبی نبود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
زهرا
۵ سال پیش
عاااالی
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
میترا
۵ سال پیش
دو روز پیش این فیلم را دیدم. باور کنید یک لحظه آن صحنه ها و نگرانی ها و ... از خاطرم نمی رود. از آن موقع تا الان صدها بار بغض کرده ام و گریستم و صحنه های فیلم را مرور کردم. در این مدت، ترانه زیبای دو هنرمندمان هم دائم در پس زمینه ذهنم، با صحنه های فیلم پخش می شود. انگار که قصه زندگی الفت بود و دخترش و مریم: چه آرزوهایی که نمرد، چه سینه هایی که نسوخت کسی دیگه تو اون دیار رخت عروسی ندوخت......... زنده باد خانم نرگس آبیار، عالی بود.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
صفورا
۵ سال پیش
بالاخره ديشب موفق شديم با خانواده رفتيم ديديم. بسيار عالي بود مخصوصآ اواخر فيلم.تمام صندلي ها پر بود، فقط اي کااااااش کمي خلوت تر بود تا تمرکز بيشتري داشتيم.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
هموطن
۵ سال پیش
سلام به همه ، آنانی که فیلم را دیدندو ستودند ، آنانی که دیدندو اشک ریختند ، آنانی که تا آن لحظه برای همسر مغرور بوده اما اینبار بغض را به چشمانشان جاری نمودند ، آنانی که هنوزم هنوزه صدای هق هق شان درون گوشم زنگ میزند ، آنانی که حتی در تیتراژ هم بدنبال داغ مادر شهید بودند و بهت زده بروی صندلی نای بلند شدن نداشتند ، آنانی که ... ، اگر هم محو فیلم بودید به شما خرده نیست چون من هم بار اول محو فیلم بودم و از حاشیه غافل ولی اینبار غافل نشدم ، و باز هم سلام به آنانی که با نقد مغرضانه خود عزم ما را جزم و محکمتر از قبل و چشمانمان را باز تر از قبل میکنند که در سیاهی بدنبال سپیدی و نه خاکستری باشیم . آمدم تا بگویم دوستان فیلم شناس من غیر از اینکه از جشنواره عمار غافل نشوید ، دیروز با یکی از شهیدان زنده که استاد قابل دفاع مقدس هم هست هماهنگ نمودم تا با اجازه رئیس دانشگاه که میدانم از افراد قابل و روشنفکر و پیرو خط شهیدان است بتوانیم فضایی را برای پخش این جاودانه جهت روح نوازی دانشجویان و کمترین ادای وظیفه به مادران جنگ داشته باشیم . اگر اجازه بر پخش برای عموم هم بود و این اجازه را دریافت کردم اطلاع رسانی مینمایم تا برای دیدن با چشم دل و اندیشیدن دور هم باشیم.لازم به توضیح که این تجمع عاشقان در کرج خواهد بود ، به امید دیدار
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
کامران
۵ سال پیش
فیلمی خوب،فرهنگی - ارزشی و تآثیرگذار
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
زهرا
۵ سال پیش
فیلم بسیار بسیار عالییییییییییییییییییییییی بود. هر چی بگم کم گفتم. واقعا دست خانوم زارعی و ابیار را می بوسم. بهترین کار بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
محمد
۵ سال پیش
جنگ درک کردی ونوشتی مادر شهید فهمیدی وساختار یک شاه کارشدی.من فیلمتون فجر مشهد دیدم و چند روز پیش دباره دیدم.جنگ درست دیدی نه درشت.تبریک
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سهراب خرمدل
۵ سال پیش
تشکر میکنم از کارگردان و همه دست اندرکاران این فیلم جذاب و دیدنی که یاد شهدا و رزمندگان 8سال دفاع مقدس را زنده نگه می دارید خدا بهتون اجر دهد . به نظر من هرچه درباره دفاع مقدس و شهدا فیلم بسازند باز هم کم است بخاطر اینکه شهدا و رزمندگان ازخود گذشتگی داشتند تا ماها اسوده وراحت زندگی کنیم
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
غزاله
۵ سال پیش
میدونین چیه؟ هر کسی یه سلیقه ای داره پس نمیگم فیلم خوب بود یا بد :) خب این فیلم با سلیقه ی من سازگار نبود چون خیلی فیلمو کش میدادن ولی خب کسایی هستن که از این نوع فیلما خوششون میاد معلوم بود ک واسه فیلم خیلی زحمت کشیدن ممنون از همشون
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
حسن
۵ سال پیش
واقعاً فیلم بسیار عالیی بود من از خانم مریلا زارعی و خانم نرگس آبیار و خانم گلاره عباسی به خاطر خلق چنین اثر ارزشمندی در حوزه دفاع مقدس و شهدای عزیز کشورمان تشکر میکنم و به روح بلند شهدا و مقام بزرگ مادران شهید درود می فرستم
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
بنفشه
۵ سال پیش
ساده و فوق العاده پر از ظرافت... پر از حس مادرانه من از نزدیک این ماجرا رو دیدم و لمس کردم و غم و اندوهش رو حس کردم عالی عالی عالی بازم برای دیدنش میرم
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
saeed
۵ سال پیش
فیلم بسیار بسیاربسیار زیبا بود .واقعا حق خانم مریلا زارعی بهترین بازیگر زن بود ازهمه عوامل خانم آبیار و....کمال تشکر رادارم.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
Ali soleimani
۵ سال پیش
خيلى فيلم خوبى بود اصلاً نبايد كوتاه بشه چون كل فيلم معنى خوبى داره
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
امین
۵ سال پیش
با سلام.با تمام تعریف هایی که از فیلم شنیدم متاسفانه فیلم اون چیزی نبود که فکرشو میکردم و عبارت بهترین فیلم تاریخ دفاع مقدس برای این فیلم کمی بزرگ است...10.15 دقیقه ابتدایی فیلم فوق العادست...یعنی فیلم بخوبی شروع شده و با ریتم و و ضرب اهنگ خوبی که دارد مخاطب را با خود همراه می کند اما بعد از تمام شدن مرخصی یونس ورفتن یونس به جبهه فیلم به کلی افت کرده و کند و ملال اور میشود و ریتم را از دست میدهد و این اتفاق در طول فیلم به کرات میافتد.یعنی مخاطب چند پلان زیبا را که با بازی زارعی دوچندان زیبا شده می بیند و دوباره فیلم افت می کند...و ابیار برای پر کردن این نقصان سعی کرده با طراحی صحنه زیبا و استفاده از گویش زیباتر که به درستی انجام شده پرکند که موفق نبوده .و سکانس دیدار مادر و فرزندش که فوق العادست هم زارعی هم ابیار به درستی کارشان را انجام دادند.اما ابیار چقدر در نشان دادن انتظار موفق بوده؟ابیار بیشتر سعی کرده انتظار را در دیالوگ ها بیاورد و کمتر انتظار را نشان داده به غیر از استفاده از رادیو!و چقدر زیباتر بود اگر ابیاز انتظار را به تصویر میکشید و اجازه میداد مخاطب انرا لمس کند نه بشنود!تنها چیزی که مخاطب از انتظار در این فیلم لمس میکند رنگ فیلم است که نه کامل سیاه و سفید است نه کامل رنگی که دقیقا به رنگ انتظار درامده.درکل از فیلم ابیار همین بس که فهمیدیم جایگاه شهیدان هرچقدر بالا باشد،جایگاه مادر شهیدان از انها بالاتر است!
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
فرزاد
۵ سال پیش
با همسر و پسر24 ساله م بعد از مدتها به سینما رفتیم وبعد از فیلم به تحلیلی جمعی نشستیم. برای هر سه ما سوژه تکان دهنده بود و درد ده ها هزار مادر را به بهترین شکل احساس کردیم حتی پسرم که برخلاف من با جبهه و جنگ و شهادت تقریبا بی گانه است و از طرف دیگه احساس والدین رو نمیتونه عمیقا درک کنه از این فیلم شدیدا تاثیر گرفت. بازی حیرت انگیز خانم مریلا زارعی قابل ستایشه با این فیلم اسم خانم آبیار در کنار کارگردانهای محبوبی مثل تهمینه میلانی در ذهنم نقش بست. درود بر تمامی دست اندرکاران.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ