آدرس ایمیل نادرست است

نمایش کلمه عبور نمی‌تواند خالی باشد

بازیابی کلمه عبور

نام نمی‌تواند خالی باشد

نام خانوادگی نمی‌تواند خالی باشد

آدرس ایمیل نمی‌تواند خالی باشد

نمایش رمز عبور نمی‌تواند خالی باشد

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد نمایید تا دستورات لازم جهت تغییر رمز حساب کاربری شما از طریق ایمیل برای شما ارسال گردد.

Error message here!

بازگشت به لاگین

بستن
نقد سریال بادیگارد (Bodyguard), یک سریال هیجان انگیز که شیفته ی آن خواهید شد
رابرت رورک > ترجمه اختصاصی سلام سینما زندگی راب استارک را بعد از عروسی قرمز ببینید. «ریچارد مدن» کسی که نقش راب استارک فلک زده را در «بازی تاج و تخت» بازی کرد ، در سریال «بادیگارد» ....
نقد فیلم قانون مورفی, تعقیب و گریز کمدی-فانتزی از نوع ایرانی
آرش پارساپور >   رامبد جوان دوست دارد که به سینمای ایران کمک کند و تلاش می‌کند که سینمای اکشن را وارد وادی سینمای کشور کند. او این تلاش را برای اولین بار در فیلم نگار انجام داد و توانست ....
نقد فیلم اسکی باز (The Skier), احیای شگفت انگیز سینمای کودک
آرش پارساپور >   فیلم اسکی باز قربانی تیم تبلیغاتی ضعیفی است که پشت آن قرار گرفته و متاسفانه اصلا آنطور که باید دیده نمی‌شود. اسکی باز فیلمی است که به جرات می‌توان ادعا کرد بار دیگر ....
نقد فیلم اتاق تاریک, فیلمی که هشدار می دهد
افشین علیار >    سید روح الله حجازی فیلمساز دغدغه مندی ست اگر از کارنامه ی فیلمسازی او فیلم مرگ ماهی را حذف کنیم درک خواهیم کرد که اتاق تاریک تکمیل کننده ی دو فیلم دیگرش یعنی زندگی ....
نقد فیلم گذشته (The Past), نگاهی به "گذشته"
زهره نبی زاده >   "گذشته" ساخته اصغر فرهادی را می توان از چندین سویه ی متفاوت نگریست یکی از آن سویه ها عنصر ساختاری است. فرهادی "گذشته" را به شیوه خطی پیش می راند. ساختار فیلم کلاسیک نیست ....
نقد سریال پایتخت 1 (1 Capital), علی آباد- لاذقیه؛ مسیر شیرین و تلخ
نیما بهدادی مهر >    مجموعه تلویزیونی پایتخت اگرچه به عنوان نمونه ای اصیل از سریال ملی در نظر می رسد اما افت کیفی ساختار کمدی آن در فصل پنجم و خروج مسیر دراماتیک آن از کل کل ها و مناقشه ....
نقد فیلم میلیونر میامی, کمدی سیاه ایرانی
آرش پارساپور >   با اکران شدن کمدی‌های بی سر و تهی مثل وااااای آمپول و دم سرخ‌ها و تهران لس‌آنجلس، حق دارید که شک داشته باشید به دیدن فیلم میلیونر میامی بروید یا نه. من هم تا مدتها ....
نقد فیلم قانون مورفی, بی منطق و گاهی مبتذل
افشین علیار >    قانون مورفی در مقایسه با ورود آقایان ممنوع یک فیلم ضعیف و نسبت به فیلم نگار شلخته و بی منطق است، رامبد جوان سعی داشته قانون مورفی را همانند اسپاگتی در هشت دقیقه ....
یادداشتی بر فیلم مارموز (Sly), قدمی نافرجام در مسیر کمدی
محمدعلی محمدپور >   مروری بر رسالت سینمای کمدی با نگاهی به فیلم «مارموز» جدیدترین فیلمی که کمال تبریزی ساخته است نقل قولی منتسب به بیلی وایلدر وجود دارد که می­ گوید: «کمدی و شوخی همچون ....
نقد فیلم تنگه ابوقریب, عبور از تنگه کلیشه‌ها، محصور در سه‌تیغ جهنمی
محمدرضا چاوشی >   تنگه ابوقریب فیلمی است که می‌تواند تماشاگر را تا انتها با  خود همراه کند و حتی می‌تواند رضایت آن‌ها را جلب کند اما نه به سبب روایت و  پیرنگ داستانی قوی بلکه به ....
نقد فیلم مغزهای کوچک زنگ زده (Sheeple), کیو کیو بَنگ‌بَنگ! (نگاهی به فضاسازی در «مغزهای کوچک زنگ‌زده»)
فربد رهنما >    کیوکیو بَنگ‌بَنگ!  (نگاهی به فضاسازی در «مغزهای کوچک زنگ‌زده»)  فیلم با گفتار متن، و نماهایی با دوُر آهسته شروع می‌شود. چرا دیگر در هیچ جای فیلم، خبری از ....
نقد فیلم مارموز (Sly), کمدی سالم
یاسمن خلیلی فرد >    «مارموز» یک کمدی سیاسی به کارگردانی کمال تبریزی است؛ فیلمسازی که پیش تر نیز تجربه ی ساخت چنین فیلم هایی را در کارنامه اش داشته است. اگر «مارموز» را با «مارمولک» ....
نقد فیلم لس آنجلس-تهران, لطفا این فیلم را نبینید
آرش پارساپور >   مطلب نقد فیلم لس‌ آنجلس تهران در حقیقت یادداشتی است بر فیلمی که به اصطلاح آن را فرانقد می‌گویند چرا که نمی‌توان آن را از هیچ منظر سینمایی نقد و ارزش گذاری کرد. یک ....
نقد فیلم در جستجوی فریده, از غربت ها...
مدیسا مهراب پور > یکی از بزرگترین دستاوردهای سینمای هنر و تجربه، آشتی دادن شماری از تماشاگران با سینمای مستند است. فیلم‌های مستند متفاوتی در این سال‌ها در گروه هنر و تجربه به نمایش درآمده‌اند ....
نقد فیلم در جستجوی فریده, بازیابی هویت از دست رفته
یاسمن خلیلی فرد >    «در جستجوی فریده» فیلمی است به کارگردانی مشترک کوروش عطایی و آزاده موسوی که در گروه «هنر و تجربه» به اکران درآمده است. فیلم را در جشنواره­ ی جهانی فیلم فجر تماشا ....
نقد فیلم بمب یک عاشقانه (bomb), عاشقانه ای آرام
افشین علیار >    قصه، روایت، لحن و موقعیت عناصر مهمی هستند که فیلم را به یک اثرِ کامل تبدیل می کنند، خسرو دهقان در کتابش گفته ( فیلم تا خوش ساخت نباشد، هیچ چیزش باور کردنی نیست) اساسا ....
یادداشتی بر فیلم سفیر, ساخت اولين كوفه در ايران
نیما بهدادی مهر >    شايد در ادعايي منطقي بتوان فيلم سفير را نخستين توليد سينمايي همسو با اهداف و جهت گيري هاي نظام انقلابي ايران در سال هاي ابتدايي دهه 60 دانست. فيلمي كه زندگي قيس بن ....
نقد فیلم بی نامی (Anonymity), ترکیب تئاتر با سینما چگونه از آب در می‌آید؟
آرش پارساپور >   فیلم بی نامی در مکان و شاید حتی بتوان گفت زمان اشتباهی اکران شده و همین موضوع باعث شده که آنطور که باید دیده نشود. علیرضا صمدی که کارگردانی این فیلم را برعهده داشته ....
نقد فیلم کلمبوس, سیاست‌های غلط ترامپ در قاب اشتباه پرده سینما
آرش پارساپور >   موج سینمایی دوباره در کشور راه افتاده که تداعی کننده فیلم‌های شانه تخم مرغی دهه هشتاد شمسی است. تازه داشتیم از اینکه این پدیده‌ها فراموش شدند لذت می‌بردیم و آثار ....
نقد فیلم بمب یک عاشقانه (bomb), بمب؛ یک تصویرسازیِ سرگردان
محمدعلی محمدپور >     شاید بد نباشد این یادداشت را با نام فیلم شروع کنیم: «بمب؛ یک عاشقانه». نامی که هوشمندانه انتخاب شده و خود در همین سه کلمه می­ تواند حکایت از روایتی تازه و جذاب ....
نقد فیلم پیرمرد و اسلحه (The Old Man & the Gun), آخرین نقش آفرینی عالی رابرت ردفورد
پیتر دبروژ > اختصاصی سلام سینما-  نقش آفرینی رابرت ردفورد ( گفته می شود آخرین بازی اوست )، که شرح حال یک امریکایی افسانه ای است- مردی که تنها با جذبه اش توانست از بانک سرقت کند- بسیار ....
نقد فیلم همه می دانند (Everybody Knows), یادداشتی بر "همه می دانند"
زهره نبی زاده >    "همه می دانند" ساخته اصغر فرهادی فیلمی است که در ایران امکان اکران ندارد. بدین ترتیب آماری از تعداد تماشاگران و در نتیجه نظرات مخاطبان نیز موجود نیست اما به طور ....
نقد فیلم وارونه (The Upside), یک میلیونر فلج و رفیقش راهی برای شاد بودن پیدا می کنند
ژانت کتسولیس > ترجمه اختصاصی سلام سینما تغییری که ترکیب بازیگران یک فیلم می توانند ایجاد کنند واقعا شگفت انگیز است. مخصوصا وقتی که کارگردان «نیل برگر» تصمیم بگیرد تا از «برایان کرانستون» ....
نقد فیلم جزیره سگ ها (Isle of Dogs), یک کمدی جذاب پر از صداهای آشنا
جیمز براردینلی > ترجمه اختصاصی سلام سینما برای اینکه بفهمید «جزیره ی سگ ها» یک اثر درخشان است ، نیازی نیست بیشتر از 30 تا 40 دقیقه صبر کنید. اما متاسفانه داستان آن برای یک اثر انیمیشنی بلند ....
نقد فیلم خپل (Dumplin'), درخشش دنیل مک دونالد در درام جشنواره زیبایی نتفلیکس
کیت اربلند > اختصاصی سلام سینما- آنی فلچر با اقتباسی از رمان جولی مورفی ، آهنگ های دالی پارتون و بازی های قوی، پیام امیدوارکننده ای دارد.  مک دونالد استرالیایی اولین بار در سال 2017 ....
نقد فیلم استن و اُلی (Stan & Ollie), ادای دین به دو غول کمدی
پیتر بردشاو > ترجمه اختصاصی سلام سینما در این فیلم شاهد یک ایمپرسوناژ(بازی کردن در نقش یک بازیگر دیگر) درخشان از «جان سی رایلی» و «استیو کوگان» هستیم که جذابیت این اثر بیوگرافیک درباره ....
نقد فیلم بامبلبی (Bumblebee), ربات‌های نیمه‌جان
آرش پارساپور >   سری فیلم‌های ترنسفورمرز یا همان «تبدیل شوندگان» بیش از ده سال از عمرشان گذشته و آخرین بار دو سال پیش بود که ربات‌های غول پیکر را در حین نبرد با یکدیگر مشاهده کردیم. ....
نقد فیلم بر اساس جنسیت (On the Basis of Sex), فیلمی جذاب برای سینمادوستان در فصل جوایز
تیم گریرسون > ترجمه اختصاصی سلام سینما فیلم «براساس جنسیت» را می توان به نوعی نامه ای عاشقانه برای «روث بیدر گینزبرگ» نامید. وکیلی صبور و عضو دادگاه عالی آمریکا که به تبعیض جنسیتی پایان ....
نقد فیلم همه می دانند (Everybody Knows), فرهادی دنده معکوس می‌کشد
هدی مقدسی > توی همه قصه‌های فرهادی، همیشه چیزهایی‌ست که خیلی‌ها نمی دانند، و همین ندانستن موتور محرک تمام اتفاقاتی‌ست که پشت سر هم می‌آیند و اتفاقا تا پایان ماجرا هم هنوز چیزی ....
یادداشتی بر فیلم درخت گلابی وحشی (The Wilde Pear Tree), ریشه های زندگی
هادی کریمی راد >    ریشه های زندگی هادی کریمی راد- منتقد سینما                        نوری بیلگه جیلان، فیلمساز پرآوازه ترک پس از ....
نقد فیلم پسر حذف شده (Boy Erased), ، پسر پاک شد boy Erased
سامان سامانی > برداشتی خاص  از فیلم boy Erased  2018  یا پسر پاک شد با بازی لوکاس هجز ،راسل کروو ،نیکولد کیدمن  سامان سامانی :روانشناس ، منقدفیلم فیلم نمایش ....جارد (لوکاس هجز) پسر مردی ....
نقد فیلم به وقت شام, به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا(1396)
سید حسن افراسیابی >   "به وقت شام"روایتگر ماموریت دو خلبان ایرانی است که برای نجات غیر نظامیان از تهاجم داعش عازم تدمر سوریه هستند.مطالعه این نقد پیش از تماشای فیلم توصیه نمیشود. علی(بابک ....
یادداشتی بر فیلم ستاره ای متولد شد (A Star Is Born), ستاره‎ای می‎میرد ...
ملیکا هلالی > زمانی‌ که اَلی به جک می‌گوید از طرف رز گالدن پیشنهادهای خوبی دارد و ایمان او به اَلی می‌تواند نوید موفقیت‌های زیادی را بدهد، جک در پاسخ فقط به او نگاه می‌کند. نگاهی ....
نقد فیلم پاپیون (Papillon), بازسازی ناموفق
میلاد خدابنده milad_66kh@yahoo.com >    به نظر من بازسازی آثار کلاسیک و موفق سینما، یک اشتباه بزرگ است. حتی اگر در بازسازی، تمامی حس اثر اورجینال بدون کم و کاستی القا شود و فقط هدف از آن به رخ کشیدن دوربین، ....
نقد فیلم زمین های لم یزرع (Badlands), ترنس مالیک، در کنارِ آرتور پِن
فرید متین > بدلندز ــ اوّلیم فیلمِ بلندِ ترنس مالیک ــ را می‌توان در بسترِ بانی و کلاید، فیلمِ جاودانه و مهمّ آرتور پن، بهتر و بیش‌تر درک کرد؛ کمااین‌که انگار فیلمِ مالیک خوانشی ....
نقد فیلم مارموز (Sly), توهم نقد
یاشار گروسیان > طنز – سیاسی - در مطبوعات اساسا بر یک رویداد موجود و عینی نوشته می‌شود یعنی سوژه‌ی طنزنویس است بر یک ابژه‌ی معین و حاضر. در سینما اما عینیت وجود ندارد، حاضر نیست بلکه باید ....
نقد فیلم درخت گلابی وحشی (The Wilde Pear Tree), ما نیز پیش از این مرده ایم
حسین خامی >    خاطرم هست که یک مصاحبه از نوری بیلگه جیلان پخش شد که در نیویورک از او در مورد قرابت سینمایش با کیارستمی و حتی در مورد اینکه لقب کیارستمی سینمای ترکیه را به او نسبت ....
نقد فیلم همه می دانند (Everybody Knows), مضمون جدید یا کلیشه
سید حسن افراسیابی > "همه می دانند"جدیدترین فیلم اصغر فرهادی در ژانر درام جنایی و خانوادگی است که در کشور اسپانیا و به زبان اسپانیولی ساخته شده است.مطالعه این نقد پیش از تماشای فیلم توصیه نمیشود. محتوی ....
نقد فیلم مغزهای کوچک زنگ زده (Sheeple), میگن هرکسی که مغز نداره به چوپون احتیاج داره
anita sadeghpour > مغزهای کوچک زنگ زده همان طور که از اسمش پیداست مغزهای کوچکی که به خاطر عواملی همچون جامعه ، خانواده و ... زنگ زده اند... بازی بی نظیر بازیگران ، کارگردانی ، میزانسن عالی ، ....
نقد فیلم قانون مورفی, کاش بهتر پرداخت می شد
امیررضا صفائی تبار >  در ابتدای فیلم امیر جدیدی ( کارآگاه)  و هادی کاظمی دستیارش به دنبال یک دلقک هستند که قوانین شهر زیر پا می گذارد. فیلم با ورود امیر جعفری ( کارآگاه از کار برکنار شده) ....
نیما بهدادی مهر
جشنواره فیلم فجر یک حسرت بزرگ را بر پیشانی خود می بیند. حسرتی در ندادن سیمرغ نقش اول مرد به اکبرعبدی برای نقش آفرینی های درخشانی که داشت. اکبرعبدي بي شک ازبازيگران خاطره ....
علی رفیعی وردنجانی
   نمایش «ریکاوری» به نویسندگی امیر صفایی پور و کارگردانی اسماعیل موحدی تا 26 دی ماه در تماشاخانه اصفهان واقع در مجموعه فرهنگی فرشچیان به روی صحنه می رود . این نمایش ....
آرش پارساپور
  گلدن گلوب و اسکار دو جایزه مهم سینمایی سال‌های اخیر هستند و هر دو وجهه و رویکرد مختلفی هم در اجرای مراسم و هم دراعلام کاندیداها و برندگان خود دارند. چند سالی است که ....
آرش پارساپور
  سالیان سال است که گلدن گلوب جوایز سینمایی خود را به دو دسته کلی تقسیم کرده و هم به فیلمی در بخش بهترین فیلم کمدی یا موزیکال جایزه می‌دهد و هم به بهترین فیلم درام. این ....
آرش پارساپور
  اسامی حاضر در لیست بهترین بازیگر مرد سال ۲۰۱۸ مراسم گلدن گلوب هم مانند بازیگران زن به دو دسته فیلم‌های کمدی و درام تقسیم می‌شود و در بین این نام‌ها، هنر گزیده ....
یاسمن خلیلی فرد
                                                                          "در ....
نیما بهدادی مهر
   نگاهی به کارنامه سینمایی و تلویزیونی کمال تبریزی این نکته را نشان می دهد که وی بیش از دیگر کارگردانان هم نسل خود در گذر از خطوط قرمز ساعی بوده و بخشی از ساختار شکن ....
نیما بهدادی مهر
   رابطه گیشه و سینما از دیرباز یکی از مولفه های مورد بحث و جدل میان منتقدان و نظریه پردازان سینمایی بوده است. به واقع تفکیک پرتماشاگرترین و پرفروشترین فیلم سینمایی ....
یاسمن خلیلی فرد
  متن نمايش از آن دست متونى است كه روى لبه تيغ قرار دارند؛ افزودن برخى از المانها و عناصر و كاستن از برخى ديگر ميتوانست كار را به اثرى كليشه اى، تخت و عامه پسند بدل كند ....
نیما بهدادی مهر
   مدرسه را در تعريفي كلي و برمبناي ساحت هاي شش گانه سند تحول بنيادين آموزش و پرورش مي توان اتاق فكر توسعه و رشد همه جانبه دانست. به واقع مدرسه، مكاني براي ساختن آينده ....