آدرس ایمیل نادرست است

نمایش کلمه عبور نمی‌تواند خالی باشد

بازیابی کلمه عبور

نام نمی‌تواند خالی باشد

نام خانوادگی نمی‌تواند خالی باشد

آدرس ایمیل نمی‌تواند خالی باشد

نمایش رمز عبور نمی‌تواند خالی باشد

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد نمایید تا دستورات لازم جهت تغییر رمز حساب کاربری شما از طریق ایمیل برای شما ارسال گردد.

Error message here!

بازگشت به لاگین

بستن

نقد فیلم وارونگی (Inversion), چالش در کمرکش میانی

کاوه قادری > تازه ترین فیلم بهنام بهزادی یعنی «وارونگی»، در عین دارا بودن همان سادگی و بلدی متعارف در آثار خالق اش، از ابتدا می داند که حرکت درام اش را براساس چه سبکی و روی چه ریلی پایه ....

نقد فیلم هلن (Helen), معضلات جامعه ای ناآشنا

یاسمن خلیلی فرد >    آن چه فیلم به معنای واقعی از آن رنج می برد، انفعال و سرگشتگی فیلمنامه اش است. اول آن که فیلم به معنای واقعی "داستان" ندارد و متشکل از موقعیت هاییست که گرد هم آمده اند تا ....

نقد فیلم افسونگر, ضعف از ایده تا اجرا

افشین علیار >    افسونگر فیلمِ مناسبی برای نمایش در سینما نیست، این فیلم حتی نمی تواند یک تله فیلم تلویزیونی باشد. مشخص نیست مسوولیت اکران این فیلم های ضعیف را چه کسی بر عهده دارد؟ آیا ....

نقد فیلم خوب، بد، جلف, در ستایش سبُک بالی!

محمد رضوانی پور >   برخلاف رویه برخی از مخاطبان حرفه‌ای سینما که انگار تحویل گرفتن یک فیلم کمدی سبُک و عامه‌پسند را کسر شأن خود می‌دانند، باید گفت که «خوب، بد، جلف» دقیقاً همان فیلم سَرِپا ....

نقد فیلم خفه گی, زیر پوست شهر

محمد رضوانی پور >   اولین چیزی‌که در مواجهه با فیلم برایمان جالب می‌نماید موقعیت اگزوتیک آن است. همین قدم برداشتن‌هایش روی مرز بین رئالیسم و سوررئالیسم. اساس فیلم، آشنایی‌زدایی و وارونه‌سازی ....

نقد فیلم سوفی و دیوانه, بی کار...بی عار...می گردیم!

محمد رضوانی پور >   فیلم در آغاز نمایان‌گر یک الگوی دراماتیک قدیمی و امتحان پس داده است؛ مردی خسته و افسرده با دختری سرخوش مواجه می‌شود و مسیر زندگی‌اش بر اثر همین ملاقات تغییر می‌کند. ....

یادداشتی بر فیلم کمدی انسانی, این ره به ترکستان است!

محمد رضوانی پور >   «کمدی انسانی» از آن دسته فیلم‌های عجیبی است که به وضوح مؤید درک ابتدایی سازندگانش از مدیوم سینماست. فیلم‌نامه اثر به شدت آماتوری نوشته شده و چیزی تحت عنوان «شخصیت‌‌پردازی» ....

یادداشتی بر فیلم یادم تو را فراموش, مازیار یه دهن بخون!

محمد رضوانی پور >   هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر هرسال با گزینش بعضی فیلم‌های شگفتی‌ساز نقش مهمی را ایفا کرده و اجازه نمی‌دهد تا باکس «بدترین فیلم جشنواره» در نظرسنجی‌های متداول مطبوعات ....

نقد فیلم نیمرخ ها, عشق و مرگ (به بهانه پخش در سینمای خانگی)

افشین علیار >   نیم رخ ها فیلمِ مهمی است، آن را ایرج کریمی ساخته که حالا در این جهان نیست البته نه به این منظور که فیلمساز درگذشته ست این فیلم مهم شده، خیر؛ به هیچ وجه این گونه نیست. نیم ....

نقد فیلم هفت و پنج دقیقه, از کنار هم می گذرند

یاسمن خلیلی فرد >   یادم می آید «هفت و پنج دقیقه» را در زمان اکرانش در جشنواره ی سال 1387 تماشا کردم؛ در نخستین ترم دانشکده ی سینما. آن زمان فیلم به نظرم جذاب آمد؛ با موضوعی بکر و شیوه ی داستانگویی ....

نقد فیلم هلن (Helen), ناموفق در قصه پردازی و ساختارسینمایی

افشین علیار >   هلن سومین فیلمِ سینمایی علی اکبر ثقفی اثرِ ضعیفی است، این ضعف از فیلمنامه شروع می شود، امیر حسین ثقفی به عنوان فیلمنامه نویس فیلم هلن احتمالا به دلیل دیدنِ فیلم های ....

نقد فیلم خوب، بد، جلف, لنگه کفشی که در بیابان غنیمت است

مهدی ملک >   تکلیف فیلم خوب بد جلف با بینندگانش کاملا مشخص است. قرار است حدود دو ساعت سرگرم شویم و بخندیم. البته سرگرمی و خنده ای که حتی اگر کلامیست از دل قصه بیرون می آید. در واقع ....

نقد فیلم فروشنده (the salesman), علف های هرز، ترک ها را بازتر می کنند

کامبیز شایان فرد > شروع فیلم «فروشنده» با تصاویر اکسسوارهای صحنه یک نمایش آغاز می شود.نمایش مرگ فروشنده آرتور میلر. همین تصاویر داستان پیش رو راکامل برای ما پیشگویی می کنند. یک تخت،بعد ....

نقد فیلم خوب، بد، جلف, به دور از ابتذال

یاسمن خلیلی فرد >   این را فراموش نکنیم که در جشن ها و جشنواره های سراسر دنیا، نگاه جدی و مثبتی نسبت به ژانر کمدی وجود ندارد، کمتر پیش آمده است این دسته از فیلمها در رقابت با درام های جدی ....

نقد فیلم خوب، بد، جلف, دل‌درد از سر طعم‌های قره‌قاطی

علی فرهمند >  ١- علت رنجوری سینمای ایران تنها ناشی از وجود فیلم‌های ضعیف یا مبتذل نیست. سینمای ایران از پدیده‌ای دیگر - و مهم‌تر- سال‌هاست که بیمار است و آن‌هم وجود برخی از منتقدان ....

نقد فیلم فراری, «فراری»؛روایت طغیان«بحران هویت»و معناسازی عصر مجازی

محسن سلیمانی فاخر >  جامعه  سینما: اینکه چرا باید فیلم سینمایی «فراری» ساخته می شد، پاسخ مشخص است،  «فراری» مبین رابطه تنگاتنگ میان فضای مجازی و «بحران هویت اجتماعی» برای  نسلی است که «لغزش»، ....

نقد فیلم خوب، بد، جلف, جذابیت در کمدی

افشین علیار >   فیلم خوب، بد، جلف بلافاصله بعد از حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش عمومی درآمد، فیلمی که باعث رونق اقتصاد سینما در سال نود و پنج می شود و حالا باید ببینیم ....

نقد فیلم زیر سقف دودی, دورهمی

علی فرهمند > چه اصراری است که وقتی دغدغه اجتماعی وجود ندارد، حتماً باید ملودرام اجتماعی ساخت؟ و به جای نشان دادن تصویر درست و واقعی از مشکلات جامعه، شعار سر داد؟   خلق حیواناتِ انسان‌نما ....

نقد فیلم چراغ های ناتمام, لامپ‌های بی‌مصرف

علی فرهمند >  حاصل تلفیق فضا و موقعیت فیلم‌های «سایه خیال» و «اون شب که بارون اومد» و فیلم خارجی «شماره ٢٣» می‌شود هجویه‌ای ناخواسته به نام «چراغ‌های ناتمام». فیلم در ابتدا کاراکترِ ....

نقد فیلم شکار (the hunt), شک و شرم

آرشیا صحافی >  در اولین نگاه  و در بدو امر می توان " شکار" را فیلمی متوسط  قلمداد کرد. فیلمی درست و انسانی که سعی دارد روابط پیچیده ی انسانی میان  فرد و سایرین را به نمایش بگذارد. "شکار" ....

نقد فیلم زوتوپیا (Zootopia), آرمان شهر حیوانات

سامان پارسی >    آرمان شهر حیوانات نگاهی به Zootopia اثر: بایرون هاوارد، ریچ مور، جرید بوش سامان پارسی کارگردان: بایرون هاوارد، ریچ مور، جرید بوش، نویسنده: جرید بوش، فیل جانستون، موسیقی: ....

نقد فیلم غول بزرگ مهربان (BFG), رویاهای دوست داشتنی

سامان پارسی >    رویاهای دوست داشتنی نگاهی به غول بزرگ مهربان، اثر: استیون اسپیلبرگ سامان پارسی کارگردان: استیون اسپیلبرگ، فیلمنامه: ملیسا متیسون، مدیر فیلمبرداری: جینس کامینسکی، ....

نقد فیلم تونی اردمن (Toni Erdmann), بودن در لحظه اکنون

سامان پارسی >    بودن در لحظه اکنون نگاهی به فیلم تونی اردمن، اثر: مارن اد سامان پارسی کارگردان: مارن اد، فیلمنامه: مارن اد، مدیر فیلمبرداری: پاتریک اُرث، تدوین: هایک پارپلیس، موسیقی: ....

نقد فیلم خرچنگ (the lobster), مرثیه ایی برای عشق

سامان پارسی >    مرثیه ایی برای عشق نگاهی به فیلم خرچنگ، اثر: یورگوس لانتیموس The Lobster سامان پارسی کارگردان: یورگوس لانتیموس، فیلمنامه: یورگوس لانتیموس، افتیمیس فیلیپو، مدیر فیلمبرداری: ....

نقد فیلم اسنودن (Snowden), خیزش علیه ساختار

محمد رضوانی پور >   اسنودن در نگاه اول به عنوان فیلمی بیوگرافیک و با محوریت یک کاراکتر نابغه شناخته می‌شود. این مشابه همان وضعیتی است که در دیگر نمونه‌های موفق این ژانر در سال‌های اخیر ....

نقد فیلم ورود (Arrival), زمان زبان زندگی

سامان پارسی >   زمان زبان زندگی  نگاهی به فیلم ورود، اثر: دنیس ویلنوو  Arrival  سامان پارسی  کارگردان: دنیس ویلنوو، فیلمنامه: اریک هاشیرر، مدیر فیلمبرداری: بردفورد یانگ، ....

نقد فیلم منچستر کنار دریا (Manchester by the Sea), بازمانده در گذشته

سامان پارسی >   بازمانده در گذشته  نگاهی به فیلم منچستر کنار دریا، اثر: کنت لونرگان  Manchester by the Sea  سامان پارسی  کارگردان: کنت لونرگان، فیلمنامه: کنت لونرگان، مدیر فیلمبرداری: جودی ....

نقد فیلم شمعون صحرا (Simon of the Desert), شهوت رادیواکتیو

کیارش خوشباش >   شمعون قدیسی به نمایندگی از مذهب   موضوع فیلم «شمعون صحرا» درباره مردی به نام شمعون است که برای ترک دنیا و وسوسه های آن بالای ستون زندگی می‌کند.  بونوئل نیز مانند هر ....

نقد فیلم مهتاب (Moonlight), همچون اشک در دریا

سامان پارسی >   همچون اشک در دریا  نگاهی  به فیلم مهتاب، اثر: بری جنکینز   سامان پارسی   کارگردان: بری جنکینز، فیلمنامه: بری جنکینز، مدیر فیلمبرداری: جیمز لکستون، تدوین: نات سندرز، ....

نقد فیلم راننده تاکسی (taxi driver), «راننده تاکسی» چرا و چگونه یک «فیلم کالت» است؟

کاوه قادری > چرایی جذابیت، مقبولیت و محبوبیت همیشگی یک تاکسی عام و راننده ی خاص اش یکی از مهم ترین نکاتی که در تحلیل «راننده تاکسی» اسکورسیزی باید درنظر گرفت، بررسی ظرف زمانی است ....

یادداشتی بر فیلم لاک قرمز (Red Nail Varnish), مصایب بی پایان

رضا افشار > لاک قرمز از لحاظ ساختاری فیلمی در خور توجه می باشد که ارزش دیده شدن را دارا بود. فیلم درکل روایتگر معضلات اجتماعی و خانوادگی در مورد یک خانواده از قشر ضعیف جامعه بود.  ریتم ....

یادداشتی بر فیلم شیر (Lion), جستجوی پر ثمر

مهیار محمد ملکی > شیر د قیقا همان درام عاشقانه ایست که از مکتب اکسپرسیونیسم در سینما به درستی پیروی میکند  چرا که تمام تمرکز فیلمنامه نویس بر روی بلد کردن عواطف و احساسات مخاطب خود میباشد  ایده ....

نقد فیلم لاک قرمز (Red Nail Varnish), تقابل جدی فرم و محتوا

مهیار محمد ملکی >   نقد و تحلیل فیلم لاک قرمز منتقد:مهیار محمد ملکی با عرض سلام و وقت بخیر بنده مهیار محمد ملکی با نقدی دیگر از سری نقد های کتاب اول نقد در خدمتتان هستم  امیدوارم مطالب ....

نقد فیلم سیانور (Cyanide), فیلمی تخت

hamid moosavi >   من اسمش را می گذارم روایت تخت. چون از هر طرف که به فیلم بنگری خودش را می بینی و لاغیر. هیچ نشانی از رمز و رازآلودگی در فیلم وجود ندارد ولی این بی رمزی برای من که همواره ....

نقد فیلم ورود (Arrival), رستگاری در دقیقه نود

محمد مهدی تابنده >   "ورود" جدیدترین ساخته دنیس ویلنوو روایتی غالبا حسی از یک رویداد فراطبیعی و تخیلی می باشد و همین فضای "تخیلی" که گاها به رئالیسم جادویی نیز پهلو می زند، علاوه بر افزایش ....

نقد فیلم مهتاب (Moonlight), سیاه،ابی،.....

میثم شیخی >   بدون شک شکل گیری نظام شخصیتی و تربیتی تمامی انسان ها در همان اوایل زندگی صورت می پذیرد و به طور یقین با محیط زندگی و زیست هر انسانی رابطه ای تنگاتنگ و بدون فاصله ای دارد.بسیاری ....

نقد فیلم متولد 65, یک شوخی دردسر ساز

مهیار محمد ملکی >   نقد و تحلیل فیلم متولد ۶۵ منتقد:مهیار محمد ملکی متولد ۶۵ فیلمی به کارگردانی مجید توکلی، نویسندگی جمیله دارالشفایی و تهیه‌کننده محمدمهدی عسگرپور محصول سال ۱۳۹۳ است. این ....

یادداشتی بر فیلم متولد 65, جذاب با وجود پراکندگی زیاد

رضا قاسمی > باید گفت متولد 65 پراکندگی زیادی دارد ، در ابتدا با نشان دادن پلان های متفاوت از شیطنت های کلاهبردار گونه یک زوج دهه شصتی اینطور تصور میشود که کارگردان با الگوبرداری از ....

یادداشتی بر فیلم چهارشنبه خون به پا می‌شود, چهارشنبه خونی

مهیار محمد ملکی >   چهارشنبه خون به پا می‌شود فیلمی به کاگردانی و نویسندگی حماسه پارسا و تهیه‌کنندگی سید غلامرضا موسوی محصول سال۱۳۹۲است. این فیلم در ۲۰ آبان ۱۳۹۴ در سینماهای ایران اکران ....

یادداشتی بر فیلم خوب، بد، جلف, در هجو کلیشه های رایج سینما

علی حاجی زاده >   کوروش جاهد، منتقد و کارشناس سینما، در مقاله ای با عنوان "درباره ی سینمای پست مدرن" ، ویژگی های سینمای پست مدرن را هجو، ارجاع به فیلم های دیگر،اهمیت داستان،گستره ی فرهنگی ....
محسن سلیمانی فاخر
  برای جامعه سینما : محسن  سلیمانی فاخر/ در برنامه‌ای از« آپارات»ازسحر قریشی خواسته می شود تا  محتویات کیف خود را به مخاطب نشان دهد.سحر قریشی که پای ثابت مجله های  تصویری ....
حمیدرضا نظری
   كنار برويد كه حاجي فيروز، وارد مي شود! نويسنده: حمیدرضا نظري  ... بوی عيد می آید و صداي زوزه باد بهاري و اتاقكي فرسوده و تهي از نان و مادري نحيف و بيمار كه در ميان سرفه ....
حمیدرضا نظری
   سفرعاشقانه من و پروانه نویسنده: حمیدرضا نظری درسحرگاه و در تاریک و روشن هوای شهرم و درآستانه نوروز روح نواز و شادی بخش، در جست و جوي خانه دوست، از کنار شکوفه های بهاری ....
حمیدرضا نظری
  تقدیم به همه هنرمندانی که اینک در هیاهوی زمانه فراموش شده اند    ماجراهاي آقاي هيجاني!    نويسنده: حمیدرضا نظری      " اين منم؛ مردي كه با هر شادي كوچكي به شدت خوشحال ....
مهدی عظیمی میرآبادی
 بنده به شخصه به عنوان یک ایرانی و یک مسلمان، از این که دوست و رفیق بیست  ساله ی عزیزم اصغر فرهادی  توانسته تا آنجا که برای برخی ها قله سینمای  جهان است صعود کند، احساس ....
سید داود سیدی گرفمی
 "عمل روايت"  کاری از : سید داود سیدی گرفمی (به صورت برداشت آزاد) در ابتدا قصد داریم عمل روایت را برای مخاطبین صنعت سینما ، رسانه های تصویری ، نمایش و ... به زبا ن ساده تشریح ....
محمد علی ابطحی
این روزها روی بورس ترین مطلب، بردن جایزه اسکار در بهترین فیلم خارجی توسط اصغر فرهادی، برای فیلم فروشنده است. البته این فیلم دراسکار بر اساس چارچوب های هنری باید انتخاب ....
مصطفی رفعت
  امروز بیست‌وششم فوریه 2017، تاریخی‌ترین روز سال برای علاقه‌مندان به هنر هفتم و مصادف با برگزاری هشتادو‌نهمین دوره برگزاری مراسم اسکار است؛ مراسمی که بر پایه اطلاعات ....
کامبیز شایان فرد
تیزر, سینمای جهان کامبیز شایان فرد از لحظه ای که ستاره ای متولد تا لحظه ای که خاموش می شود ،پروسه ای را سپری می کند که به کارنامه آن ستاره محدود می شود. مرگ، تنها به محدود ....
مصطفی رفعت
 سه‌گانه «جنگ‌های ستاره‌ای»، «ترمیناتور2»، «سربازان زیر پرچم»، «خانه حیوانات»، «برادران بلوز»، «پلیس بورلی هیلز»، مجموعه‌آثار «پلنگ صورتی»، سری کامل «اسلحه مرگبار»، ....