آدرس ایمیل نادرست است

نمایش کلمه عبور نمی‌تواند خالی باشد

بازیابی کلمه عبور

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد نمایید تا دستورات لازم جهت تغییر رمز حساب کاربری شما از طریق ایمیل برای شما ارسال گردد.

Error message here!

بازگشت به لاگین

بستن
نقد فیلم متری شیش و نیم, - سینمای سیاه
محمود نامی >         نقد فیلم متری شیش و نیم      کفن، متری شیش و نیم- نگاتیو، کیلوئی چند           اگر ده تا پانزده سال پیش، انسان خانم ....
نقد فیلم رسوایی, نقبی بر "رسوایی"
زهره نبی زاده > "رسوایی" چهارمین فیلم سینمایی مسعود ده نمکی، مرز فروش پنج میلیارد را پشت سر گذاشت. این مطلب حاکی از دو رویداد است یکی آنکه همچنان حمایت های بی دریغ از تبلیغات و اکران گرفته ....
نقد فیلم اخراجیها 2, "نگاهی به یک فیلم پر فروش : اخراجی ها"
زهره نبی زاده >   برای نقد و بررسی نزدیک به واقعیت یک اثر به عواملی فراتر از اصل اثر  احتیاج است که در اینجا آن را زمینه می نامیم. زمینه ممکن است شامل  رویدادهای سیاسی، اجتماعی و ....
نقد فیلم گناهکاران, "نگاهی به فیلم گناهکاران"
زهره نبی زاده >   "گناهکاران" ساخته ی فرامر قریبیان را می توان از لحاظ مولفه های فیلم  شناسی در رده ی فیلم های پلیسی – جنایی یا نوآر قرار داد. فیلم های نوآر و  مشابه آن در سینمای خارج ....
نقد فیلم غلامرضا تختی, "تختی برای اسطوره"
زهره نبی زاده >    نام بهرام توکلی بر فیلم مستند گونه "غلامرضا تختی" کافی است تا اطمینان خاطری برای مخاطب فراهم آورد. امید آنکه چنین بماند. فیلم "غلامرضا تختی" به شیوه سیاه و سفید به ....
نقد فیلم متری شیش و نیم, دزد و پلیس بازی احساسی و متوسط روستایی
افشین علیار >    متری شش و نیم برای مخاطب فیلمِ مهمی محسوب می شود، کارکردِ موضوعی این فیلم به عنوان یک اثر هشدار دهنده به جامعه می تواند دلیل مهم بودنِ فیلم باشد تاثیرگذاری در ملودرام ....
نقد فیلم سال دوم دانشکده من, بیم و امیدهای یک دختر کم تجربه
دبورا یانگ > ترجمه اختصاصی سلام سینما «سال دوم دانشکده من» تصویر دقیق و همذات پندارانه ی دیگری درباره ی دختر جوانی است که در تقلای شناختن خود در جامعه ی ایران است. این فیلم پر است از ....
نقد فیلم رحمان 1400, مبتذل از ایده تا اجرا
افشین علیار >    اساسا نوشتن برای فیلم های کمدی که در ایران ساخته می شود اشتباه است، نقدهایی که نوشته می شود و هشدارهایی که داده می شود دردی را دوا نمی کند باز هم فیلمساز با همان ....
نقد فیلم چهار انگشت, کمدی لگام گیسخته
محسن شهمیرزادی >   محسن شهمیرزادی: «چهار انگشت» همان گفتمان اکسیدان در لوکیشنی متفاوت همراه با کاراکترهای نسبتا متفاوتی است که می‌توانست در اکران نوروزی برای مخاطبان جذاب باشد و حداقل ....
نقد فیلم رضا (Reza), تنهایی یک مرد
افشین علیار >    رضا اولین فیلم سینمایی علیرضامعتمدی در نگاهِ اول یک فیلم جمع و جورِ هنری محسوب می شود، اساسا از فیلم رضا نمی شود توقع قصه گویی داشت چرا که در این گونه از فیلم ها ....
نقد فیلم غلامرضا تختی, خودزنی های یک فیلم ساز
محمدرضا چاوشی >                                              «هرگاه افسانه به ....
نقد فیلم بهشت گمشده, از خیال تا واقعیت
یاسمن خلیلی فرد >    برخی فیلم­ها بی آن­ که ادعایی داشته باشند، بی آن­که از تبلیغات گسترده­ای بهره برده باشند و بی آن­ که با انتظاری خاص به تماشایشان بروید با همان امکانات محدود خودشان ....
نقد فیلم درخونگاه, در بلاتکلیفی
عباس مدحجی > درخونگاه سومین اثر سیاوش اسعدی بعد از "حوالی اتوبان" و "جیب بر خیابان جنوبی" ست. دوفیلمی که اگر چه زیاد نظر منتقدین و مخاطبان را جلب نکردند ولی قصه و روایت خوبی حداقل برای ....
نقد فیلم اتاق تاریک, نقش معما در پیشبرد داستان
احسان آجورلو >    بارها با این جمله برخورد کرده‌ایم که نگارش یک فیلم‌نامه در سطح کلاس جهانی در یک عبارت خلاصه می‌شود و آن « هنر تقسیم اطلاعات است ». در این مورد قلم فرسایی‌های بسیاری ....
نقد فیلم آستیگمات (Astigmatism), هیاهوی بسیار برای هیچ *
احسان آجورلو >    قصد دارم این نوشتار را با یک پرسش اساسی درباره فیلم‌نامه آغاز کنم. چه چیزی باعث می‌شود ما به عنوان مخاطب داستان یک فیلم را دنبال کنیم؟ این بنیادی‌ترین پرسش یک ....
نقد فیلم خوک (Pig), زنجیره معمای کمدی
نیما بهدادی مهر >    موفقیت سینمای کمدی ایران بیش از آنکه به بهره گیری از سبک های نوآورانه در روایت معطوف باشد برآمده از حرکت روی موج آزمون های جواب پس داده قبلی است. این نکته بدین معناست ....
نقد فیلم پارادایس, یک روحانی در فرنگ
آرش پارساپور >   علی عطشانی در کارنامه فیلمسازی خود آثاری دارد که همیشه روی خط قرمز حرکت کرده‌اند و در عین اینکه کاملا مذهبی هستند، اما نوک پیکان انتقادات را به سمت دولت و سیاست‌های ....
نقد فیلم آشغال های دوست داشتنی, ما همه با هم هستیم
آرش پارساپور >   امیر یوسفی کارگردانی است که تا به امروز هست فیلم سینمایی ساخته و هر سه آنها برای اکران شدن سالیان سال با وزارت ارشاد و مسئولان سینمایی کشور جنگیده‌اند تا بتوانند ....
نقد فیلم هت تریک, روایتی منسجم از روابط بحرانی و هویت گمشده آدم ها
افشین علیار >    هَت تریک یکی از استاندارد ترین ملودرام های دهه نود است، این فیلم تمامی عناصر سینمایی را رعایت کرده و مهم ترین نکته آن ایده و تعریف کردن یک قصه منسجم و مهم است، رامتین ....
نقد فیلم درساژ (Dressage), فردیت، حرکتی درونی
امیرحسین بهروز >    فردیت، حرکتی درونی نقدی بر فیلم درساژ ( کارگردان: پویا بادکوبه) دختر دیوانه وار می دود با ابهامی که نخست بر صورتش نقش بسته و شادی حاصل از رضایت از یک بازی بچگانه. ....
نقد فیلم با آدولف چطورین؟ (How about Adolf?), آدم های کوچک، رازهای بزرگ
یاسمن خلیلی فرد >    «با آدولف چطورین؟» فیلمی به کارگردانی زونکه ورتمان محصول کشور آلمان است. این فیلم کمدی بر اساس نمایشنامه ی "اسم"، نوشته ی ماتیو دولاپورت ساخته شده است. این کمدی ....
نقد فیلم بهترین دشمنان (The Best of Enemies), دوستی یک فعال حقوق مدنی و کلنزمن
ای.او اسکات > اختصاصی سلام سینما-   در سال 1971،" سی پی الیس" رهبر فرقه‌ی کو کلوس کلان در ایالت کلان امریکا است. "آن اتوان" یک فعال حقوق مدنی، حامی حقوق شهروندان افریقایی امریکایی ....
نقد فیلم پسر جهنمی (Hellboy), بازگشت بیهوده پسر جهنمی
دیوید سیمز > ترجمه اختصاصی سلام سینما یکی از دلایل کم کار شدن منتقدان سینما در چند وقت اخیر ، وجود تعداد زیادی از فیلم های ابرقهرمانی بر روی پرده های سینماست. تلاش بی وقفه ی استودیوهای ....
نقد فیلم شزم! (!Shazam), زکری لیوای در نقش شزم فوق العاده است اما این کافی نیست
کریس ناشاواتی > ترجمه اختصاصی سلام سینما شرمی از این ندارم که بگویم آنقدر از سنم گذشته است که در دهه 70 میلادی صبح دوشنبه را به تماشای برنامه ی تلویزیونی «شزم» می نشستم. در آن زمان ابرقهرمانان ....
نقد فیلم همه مردان رئیس جمهور (All the President’s Men), خوشبختانه شما باختید آقای رئیس‌جمهور
مدیسا مهراب پور >   «All the President’s Men»: خوشبختانه شما باختید آقای رئیس‌جمهور مدیسا مهراب پور،سینمای جهان، یادداشت۲۱ فروردین ۱۳۹۸ آلن جی پاکولا فیلم‌سازی را در اواخر دهه پنجاه آغاز کرد. ....
نقد فیلم دامبو (Dumbo), تبدیل یک انیمیشن دوست داشتنی به یک موزیکال احمقانه
پیتر رینر > ترجمه اختصاصی سلام سینما من شخصا هیچگاه از طرفداران پروپا قرص بازسازی انیمیشن های دیزنی به طور لایو اکشن نبوده ام زیرا هرکدام از آنها که تن به این بازسازی داده اند ، نتوانسته ....
نقد فیلم ما (Us), فیلمی بسیار ترسناک
جان دفوره > اختصاصی سلام سینما-  جوردن پیل این فیلم را به دنبال فیلم ترسناک" برو بیرون" و با بازی  لوپیتا نیونگو ساخته است که در آن هیولاها کاملا شبیه به قهرمانان هستند.  " ما ....
نقد فیلم عواقب (The Aftermath), عشق ممنوعه ای که در غبار پس از جنگ گم می شود
پیتر بردشاو > اختصاصی سلام سینما-  در درام تراژدیکی که در خرابه های هامبورگ فیلمبرداری شده است، "کیرا نایتلی" نقش زن تنهای ارتشی را ایفا می کند که عاشق مرد آلمانی بیوه ای می شود.  در ....
نقد فیلم سوسپیریا (Suspiria), بازنگری مفهوم زیبایی
هدی مقدسی > بهانه دیدن فیلم بیش از هرجا از قاب فیلمی که کنار تلویزیون ابتدایی فیلم کلایمکس گاسپارنوئه و در مجموعه انتخابی‌اش در کنار هاراکیری و... برای افتتاحیه فیلمش بود، آمد. البته ....
نقد فیلم اره برقی مخملی (Velvet Buzzsaw), اثری کنایه آمیز و ناهنجار
بنجامین لی > ترجمه اختصاصی سلام سینما در جایی از فیلم «اره برقی مخملی» ، اثر کنایه آمیز و ناهنجار «دنی گیلروی» برای نتفلیکس ، «زاو اشتون» کارمند سختکوش یک گالری می گوید :"هدف از هنر ....
یادداشتی بر فیلم متری شیش و نیم, قرن زندان، قرن میله، قرن تن دادن به دارو
ملیکا هلالی >  مثل یکی از همین تن‌های برهنه و خسته از ایستادن ولی مجبور، نگاهِ افتاده بر زمین، ناتوان از اعتراض. مثل همین قربانیانِ اسیر گرفته شده در آن بندِ تاریکِ پر از خفقان، افتاده‌ایم ....
نقد فیلم متری شیش و نیم, وقتی فرم پشت محتوا پنهان می شود
عرفان زردهی > "متری شیش و نیم" دومین ساخته فیلمساز جوان " سعید روستایی" است ، کارگردانی که با فیلم اولش (که فیلمی متوسط رو به ضعیف بود) در بین عام و خاص خوش درخشید. فیلم دوم سعید روستایی ....
نقد فیلم دزدان مغازه (Shoplifters), دزدان دوست داشتنی
فرزاد برخورداری >  فیلم دزدان مغازه فیلمی ژاپنی است که جایزه نخل طلای کن در سال2018 را بدست آورد و همچنین نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی زبان درسال2019 شد.  فیلم دزدان مغازه فیلمیست که با ....
نقد فیلم رحمان 1400, تا 1400 با ابتذال
سپهر گلمکانی >  با تماشای رحمان 1400، به طور قطعی می توان گفت که کارنامه فیلمسازی منوچهر هادی رو به افول است و حتی این حس را به من دست می دهد که شاهد ظهور یک آرش معیریان دیگر در سینمای ....
نقد فیلم بمب یک عاشقانه (bomb), نه بمبی در کار است و نه عاشقانه ای
راد شهبازی > " بمب ؛ یک عاشقانه" ، نه بمب است و نه عاشقانه ! نه به هجویه ای از اتفاقات دهه شصت تبدیل می شود ، نه به یک عاشقانه خوش رنگ‌و‌لعاب و دوست داشتنی ! نه یک فیلم خوبیست که تا مدتها ....
نقد فیلم متری شیش و نیم, یک الگوی درست از فیلم شاهکار ((مخمصه)) اثر مایکل مان
میلاد خدابنده milad_66kh@yahoo.com >    سعید روستایی کارگردان جوان سینمای ایران امروز نه تنها عاشقان تیفوسی دهه شصت بلکه از هر سنی و از هر دهه ای و از هر قشری طرفداران پروپاقرصی را همراه خود و آثار سینمایی ....
نقد فیلم اتاق تاریک, ، ،فیلمی برخواسته از تراوشات ذهنی ، گم و گیج
سامان سامانی > اتاق تاریک بکارگردانی ،نویسندگی و تهیه کنندکی  روح الله حجازی ساخت سال ۱۳۹۶ است با بازی علیرضا میر سالاری در نقش امیر ، پسر خانواده . و ساره بیات (هاله) و ساعدسهیلی (فرهاد) ....
نقد فیلم غلامرضا تختی, تختی به روایت توکلی
فرزاد برخورداری >   بهرام توکلی با فیلم قبلی خود یعنی(تنگه ابوقریب) نشان داد که در کارگردانی و طبیعی درآوردن صحنه ها تبحر دارد. در فیلم جدید او نیز این نکته قشنگ به چشم می‌خورد. توکلی ....
نقد فیلم کفرناحوم (Capernaum), جن زدگان
علی رفیعی وردنجانی >    سینمایی «کفرناحوم» به کارگردانی نادین لبکی یک درام مهم لبنانی است که با چالش های انسان جهان سومی توانسته ابژه هایُ غریزه و بقا را زیر سوال ببرد . والدین اگر از عهده ....
نقد فیلم بدون تاریخ، بدون امضا, ، وسواس اجبار تا مرز خود تباهی
سامان سامانی > فیلم سینمایی بدون تاریخ بدون امضا بکارگردانی وحید جلیلوند و نویسندگی خودش به همراه علی زرنگار تولید ۱۳۹۵ میباشد .  در شبی مردی (کاوه نریمان, پزشک-امیر آقایی) پس از خروج ....
نیما بهدادی مهر
    کارگردانان مجموعه های تلویزیونی با وجود همه تلاش هایی که در ایام نوروز سال های اخیر داشته اند اما کمتر با استقبال مخاطبان مواجه شده اند. این نکته از این منظر ....
امیرحسین بهروز
   مرتضی و ما(1) به بهانه ی اکران نسخه ترمیم شده ی مستند "و این است فتح الفتوح" اگر فکر می کنید دیگر سخن گفتن از آوینی بیهوده است، سخت در اشتباهید. آوینی همچنان با ماست. ....
نیما بهدادی مهر
    با درگذشت جمشید مشایخی تعداد حرف های خط خورده از الفبای سینمایی و بازیگری ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عدد 4 رسید. به واقع سینمای ایران دیگر حروف خ(خسرو ....
علی رفیعی وردنجانی
   دیوید لینچ 73 ساله متفاوت‌ترین فیلم‌ساز آمریکایی به لحاظ فرم و معناست. لینچ در آثارش گرایش به چرایی‌ها را تجربه می‌کند و قبل از اینکه چگونگی یک آفرینش یا عمل را ....
لیلا خرقانی
با مرور بر کارنامه سینمایی سید روح الله حجازی، می توان بیان کرد مضامینی که در آخرین اثر فیلمساز گفته می شود، در جهان بینی خاص فیلمساز تداوم دارد. حجازی متناسب با پیچیدگی ....
محمود نامی
     طی چند روز گذشته، دو اظهار نظر نسنجیده و اثبات نشده، پیرامون نحوه فوت مرحوم جهان پهلوان غلامرضا تختی، مایه تاسف و تاثر قاطبه اهالی ملت دست به سینه در ....
نیما بهدادی مهر
   این فهرست درباره 7 ستاره درخشنده سینمای ایران در عرصه بازیگری است؛ افرادی که هرگاه نامشان برده می شود مخاطبان به واسطه نقش آفرینی های ممتازشان تمام قد به احترامشان ....
امیرحسین بهروز
سال 97 همچون دیگر سالها با اکرانهای نوروزی فیلمهای جشنواره آغاز شد. جشنواره ای که به اعتقاد من از بدترینها بود. خوشبختانه اکران نوروزی با بهترین فیلم جشنواره همراه بود. ....
امیرحسین بهروز
سال 1958، آکادمی اسکار نامزدهایش دربخشهای مختلف را اعلام می کند. احتمالا با دیدن نامزدها به خصوص در بخش بهترین فیلم و کارگردانی، می توانیم حسی که تروفو یا ساریس در آن زمان ....
محسن شهمیرزادی
محسن شهمیرزادی: اکران نوروزی فیلم‌های سینمایی در سال‌های دور چندان مورد توجه سینماگران نبود اما در سال‌های اخیر، ظرفیت تعطیلات عید باعث شده سینماگران برای قرار گرفتن ....