آدرس ایمیل نادرست است

نمایش کلمه عبور نمی‌تواند خالی باشد

بازیابی کلمه عبور

نام نمی‌تواند خالی باشد

نام خانوادگی نمی‌تواند خالی باشد

آدرس ایمیل نمی‌تواند خالی باشد

نمایش رمز عبور نمی‌تواند خالی باشد

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد نمایید تا دستورات لازم جهت تغییر رمز حساب کاربری شما از طریق ایمیل برای شما ارسال گردد.

Error message here!

بازگشت به لاگین

بستن

نقد فیلم آخرین بار کی سحر رو دیدی؟, عزیز گمشده

آرش پارساپور >   فرزاد موتمن یک حسن خوبی که به عنوان کارگردان در سینمای ایران دارد اینست که دنبال داستان‌های تکراری و جهان درام زده سینمای ایران نیست و فیلم‌های داستان محور زیادی که ....

نقد فیلم آخرین بار کی سحر رو دیدی؟, وقتی فیلم، نزد مؤلف اش، «اصالت وقوع» ندارد!

کاوه قادری > «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» به عنوان تازه ترین اثر اکران شده ی فرزاد مؤتمن، شاید یکی از شکست خورده ترین آثار جنایی-معمایی-پلیسی تاریخ سینمای ایران باشد که با وجود بهره ....

نقد فیلم آخرین بار کی سحر رو دیدی؟, فیلمی که به مخاطبِ سینما احترام می گذارد

افشین علیار >    یکی از نکات مهم در فیلم های فرزاد موتمن قصه گویی ست ، فیلمسازِ ما به راحتی می تواند قصه گویی کند و مخاطب را با خودش همراه کند اگر فیلم پوپک و مش ماشاالله  و بیداری را ....

نقد فیلم شعله ور, عدم توازن در ارتباط سازی میان شخصیت‌ها

محمدصادق انصافی >  وجه تمایز «شعله‌ور» با فیلم‌هایی که به نوعی در اشاره به موضوع اعتیاد به مواد مخدر ساخته شده‌اند، عبارت است از محوریت بخشیدن به شخصیت اصلی و برقراری ارتباط دو‌سویه ....

نقد فیلم مرداد, از مضرات خلط مدیوم!

کاوه قادری > حتی در همان نگاه اول هم به راحتی می توان دریافت که بهمن کامیار در سومین اثر خود یعنی «مرداد»، پیش و بیش از هر چیز، کوشیده نحوه ی روایت کنجکاو برانگیزانه ای را برای فیلم ....

نقد فیلم شعله ور, آذین غروب بر فراز آبی آرام دریاها

مدیسا مهراب پور >  خطر لو رفتن داستان «شعله‌ور» نه‌تنها بهترین فیلم این دوره جشنواره که بهترین فیلم حمید نعمت‌الله هم هست. فیلمی غیره منتظره و البته پس زننده که گهگاه تحملش (از فرط برندگی ....

نقد فیلم هزارپا, عرق سوز

فرهاد ترابی > جیب بر ها به بهشت نمی روند را دهه شصت در سینما دیدم و در دوران خوش نوجوانی حسابی کیف کردم از دیدن فیلمی که همه چیزش سر جا و به جا بود.بعد از آن دیگر شمایلی بهتر و طنازانه ....

نقد فیلم دارکوب, یک معضل اجتماعی

یاسمن خلیلی فرد > «دارکوب» جدیدترین ساخته‌ی بهروز شعیبی ملودرامی اجتماعی‌ست با محوریت معضل «اعتیاد».  در سومین فیلم سینماییِ خود، بهروز‌ شعیبی، به سراغ ژانری متفاوت نسبت به فیلم قبلی‌اش ....

نقد فیلم شعله ور, وضعیت قرمز

افشین علیار >    شعله ور را برای دومین بار دیدم، کارگردان بیست دقیقه از فیلم را کوتاه کرده و حالا می گوید این نسخه ی کوتاه شده شعله ورِ واقعی ست! شعله ور با اینکه بیست دقیقه کوتاه شده ....

نقد فیلم تنگه ابوقریب, روایتِ رشادت

افشین علیار >    سینمای جنگ مهم ترین بخش سینمایی یک کشور محسوب می شود پرداختن به سینمای جنگ و نوآوری در قصه پردازی مهم ترین عنصر ساخت یک فیلم جنگی تلقی می شود، ایده پردازی در این ژانر ....

نقد فیلم تنگه ابوقریب, جنگ از زاویه ای دیگر

یاسمن خلیلی فرد >    نگاهی به فیلم «تنگه ابوقریب»: یاسمن خلیلی فرد   "جنگ، از زاویه ای دیگر" «تنگه ابوقریب» را در جشنواره فیلم فجر تماشا کردم و بی اغراق میخکوبم کرد؛ نه تنها مرا که تمامی ....

نقد فیلم لاتاری, بازگشتی به عقب

محمدصادق انصافی >    شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد که «لاتاری» این‌گونه از سبک و سیاق ساخته‌های قبلی محمدحسین مهدویان فاصله بگیرد و تا به این حد عامل عقب‌گرد کارگردان از زاویه‌ی دید پیشینش ....

نقد فیلم هزارپا, چیچو و فرانکو

محمود نامی >      چیچو و فرانکو            فیلم هزارپا تمامی عناصر و مولفه های یک فیلم طنز را داراست. برخی دوستان وقتی از این فیلم ایراد می گیرند بر کلیشه ای بودن آن، تلاش برای صرفاً ....

نقد فیلم شماره 17 سهیلا, فیلم برای ایده، ایده هم برای ایده!

کاوه قادری > درباره ی نخستین فیلم محمود غفاری یعنی «شماره 17 سهیلا»، از همان انتخاب شخصیت هدف در تصویر و نمایش، اکستریم کلوزآپ ابتدایی از او، میزانسن ها و P.O.V های او، آغاز روایت، تصویر، ....

نقد فیلم کاتیوشا, شاخ‌های اینستاگرامی و برادران ارزشی و مابقی قضایا

آرش پارساپور >   در نقد فیلم کاتیوشا به آخرین فیلم علی عطشانی کارگردان پرحاشیه سینمای ایران می‌پردازیم که در آن دست روی موضوع حساسی گذاشته و دو نسل جنگ و بچه پولدارهای فعلی را روبروی ....

نقد فیلم شماره 17 سهیلا, نفس عميق

یاسمن خلیلی فرد > بزرگترین دارایی فیلم «شماره 17 سهیلا» ایده ی جالب و متفاوت آن است. محمود غفاری، کارگردان این فیلم در اولین تجربه ی فیلمسازی خود به سراغ سوژه ای رفته است که شاید کمتر فیلمسازی ....

نقد فیلم کاتیوشا, اثری خنثی و کلیشه ای!

افشین علیار >    کاتیوشا جدیدترین ساخته ی علی عطشانی بعد از دو فیلم اکران نشده اش اگر چه تاکید دارد کمدی باشد  اما فیلمِ معلقی ست که ژانر خودش را گم کرده است ، البته اگر کاتیوشا را یک ....

نقد فیلم شوکران, شوکران چطور «شوکران»‌شد؟

مدیسا مهراب پور >   نگاهی به جامعه‌شناسی فیلم «شوکران» «شوکران» چطور و از کجا شکل می‌گیرد؟ با چه امکاناتی ساخته می‌شود و چه تأثیری در سینمای ایران می‌گذارد و چطور درگذر زمان جایگاه خود ....

نقد فیلم شماره 17 سهیلا, یک سیزیف برای مدرنیته

احسان آجورلو >    «سيزيف» راز خدايان یونان را فاش كرد و محكوم شد تخته سنگي را تا نوک بلندترين قله جهان حمل كند. او هربار به يك قدمي قله مي‌رسيد اما تخته سنگ، از شانه هايش فرو مي افتاد ....

نقد فیلم آن سوی ابرها (Beyond The Clouds), در جست و جوی ایمان گمشده

احسان آجورلو >    فیلم‌های مجیدی همواره دارای داستان‌هایی است که به مکاشفه نفس شخصیت‌ها می‌پردازد. روند و چیدمان وقایع به شکلی تدارک دیده می‌شود که در نهایت شخصیت به دیدگاه متفاوتی ....

نقد فیلم ماموریت غیرممکن 6: فال اوت (Mission: Impossible-Fallout), جیمزباند آمریکایی در ماموریتی بالاتر از خطر

آرش پارساپور >   مجموعه ماموریت غیرممکن که در ایران با نام «بالاتر از خطر» هم شناخته می‌شود، همواره در زمینه خلق صحنه‌های اکشن نسبت به سایر آثار هالیوودی پیشتاز بوده و این مساله باعث ....

نقد فیلم راهبه (The Nun), به اندازه کافی ترسناک نیست

جیمی رگتی > اختصاصی سلام سینما-   مانند "احضار روح" نوعی افسانه رهایی از شیطان است اما به اندازه کافی ترسناک نیست.  "احضار روح" به "راهبه" یک پیشینه شیطانی می دهد و ثابت می کند زمانی ....

نقد فیلم غریبه کوچک (The Little Stranger), داستان فیلم یک مفهوم هوشمندانه است

مت گلدبرگ >  ترجمه اختصاصی سلام سینما روح موجودی است که نباید در دنیایی که به آن تعلق ندارد نفوذ کند. اما روح همیشه همین کار را می کند. همین تعریف را می توان برای سلسله مراتب اجتماعی ....

نقد فیلم آلفا (Alpha), راز بقا

یاسمن خلیلی فرد > "آلفا" فیلمی به کارگردانی آلبرت هیوز، فیلمساز آمریکایی است و شاید از آن دست فیلم هایی که نمونه شان کمتر در سینمای جهان ساخته شده باشد. فیلم، به دوران عصر یخی باز می گردد ....

نقد فیلم وکس لوکس (Vox Lux), فیلمی باصلابت و نگاهی عمیق

جان بلیزدیل >  ترجمه اختصاصی سلام سینما پیش از این «کوربت» تحسین همگان را با اثر درخشان خود یعنی «کودکی یک رهبر» برانگیخته بود ، این فیلم تصویری درگیر کننده و با ظرافت از خانواده ای ....

نقد فیلم برادران سیسترز (The Sisters Brothers), موشکافانه و خنده‌دار در ژانر وسترن

پیتر بردشاو > اختصاصی سلام سینما-    یک فیلم انگلیسی زبان از یک کارگردان فرانسوی منجر به خرسندی همه ی آمریکایی ها شده است، واکین فینیکس و  جان سی ریلی در نقش خویشاوندانی ناراحت و مخالف ....

نقد فیلم سوسپیریا (Suspiria), ترکیبی از وحشت ، فراطبیعه و روانشناسی

تیم گریرسون >  ترجمه اختصاصی سلام سینما این نسخه ی «لوکا گوادانینو» ، تقریبا یک ساعت طولانی تر از نسخه ی اصلی «داریو آرگنتو» - البته به همان اندازه آزاد در تغییر بین یک فیلم ترسناک روانشناسانه ....

نقد فیلم سوگلی (The Favourite), بی قید و بند و خنده دار

پیتر بردشاو >  ترجمه اختصاصی سلام سینما دقیقا زمانی که تصور می کنیم «الیویا کولمن» نمی تواند از این بهتر عمل کند ، او با یک نقش آفرینی پرسروصدا تبدیل به یک ستاره ی نقش اول یک فیلم می ....

نقد فیلم اولین مرد (first man), یک قدم کوچک دیر برای شزل

مایکل نوردین > ترجمه اختصاصی سلام سینما قبل از تماشای فیلم همگی می دانیم که «اولین مرد» چگونه قرار است به پایان برسد. تقریبا نیم قرن از روزی که انسان روی ماه قدم نهاد و همچنین از تبدیل ....

نقد فیلم شوالیه تاریکی (Dark Knight), فیلمی کاملا انرژی بخش و حماسی

جاستین چانگ > اختصاصی سلام سینما-  پس از یک جستجوی به یاد ماندنی درباره خاستگاه بتمن در فیلم "بتمن آغاز می کند"، کریستوفر نولان، کارگردان، در فیلم "شوالیه تاریکی"، دومین قسمت مهیج از ....

نقد فیلم سکوت (Silence), خدایی که تنها دست روی دست گذاشت و سکوت کرد...

امیرحسین نظری >  «خدایا! خدایا! چرا رهایم کردی؟». این آیه از انجیل متی زمانی بر زبان پدر رودریگز جاری شد که همسفر و یار دیرینش پدر گارپ را در حال غرق شدن تماشا می‌کرد. این دیالوگ پدر رودریگز ....

نقد فیلم شعله ور, ضد جریانی مثبت: سلام توهم...

علی سالاری نسب > شعله ور آخرین ساخته ی حمید نعمت الله است،او به طور مشترک با هادی مقدم دوست مسئولیت نویسندگی را نیز بر عهده داشت،قبل از هر چیز باید از شجاعت حمید نعمت الله و محمدرضا شفیعی ....

نقد فیلم پشت دیوار سکوت, پشت دیوارِ شعار

رزا دهقان > فیلمهایی هستند که می توان به یک یا چند نقطه ی ضعف آنها اشاره کرد،اما اثر تازه ی مسعود جعفری جوزانی سراسر ضعف و اشکال است.فیلمی که نمره ی داده شده به آن تنها به خاطر موضوع ....

یادداشتی بر فیلم بمب یک عاشقانه (bomb), بمب؛یک عاشقانه،کمی کمتر ...

مهدی خدادادی > بمب؛یک عاشقانه اثر جدید پیمان معادی شاهکار محسن شاه ابراهیمی مستقل از فیلم است.طراحی صحنه این فیلم پر از جزییات جذاب نوستالژیک و چشم نواز است.از همان پیاده روی اولیه لیلا ....

نقد فیلم چرک نویس, شهر خاکستری

مجید کیا > این شهر هرچی بزرگتر میشه حس حقارت بیشتر به ادم دست میده. این فیلم با تمام کاراکتر ها و شخصیتهاش به ادم تمام و کمال حس شک و تیرگی و بدخواهی رو القا میکنه فیلمی در گونه جنایی ....

نقد فیلم داش آکل, داش آکل نداریم

علی رفیعی وردنجانی >    بعضی از داستان ها هرگز در قالب دیگری موفقیت اولیه خود را به دست نخواهند آورد چه «داش آکل» کیمیایی باشد و چه داش آکل محمد عرب . داستان کوتاه در ابتدایی ترین فرض سینمایی ....

نقد فیلم سوختن (Burning), اقتباسی نفس گیر

فرزاد برخورداری >    فیلم سوختن(burning) ساخته جدید فیلمساز کره‌ای لی چانگ دونگ و محصول سال2018 میلادی است. این فیلم در جشنواره کن در بخش رقابتی حضور داشت و بالاترین امتیاز را در بین فیلم‌ها ....

یادداشتی بر فیلم تنگه ابوقریب, روایت غربت فاتحان ابوقریب

سیدمحسن میرزاترابی >    روایت غربت فاتحان ابوقریب این روزها بدون شک یکی از بهترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران در حال اکران است. فیلمی خوش ساخت و هنری از بهرام توکلی. کارگردان جوان و خوش ذوق ....

یادداشتی بر فیلم سریال اوزارک (Ozark), الگوبرداری بی نقص

سپهر گلمکانی >    پس از موفقیت عظیم سریال بریکینگ بد در عصر سریال سازی مدرن، عده کثیری از سازندگان سعی کردند با الگوبرداری از فضا و روایت آن مجموعه فاخر، اثری قابل‌قبول بسازند که تعدادی ....

نقد فیلم پشت دیوار سکوت, استغاثه از سینما

علی رفیعی وردنجانی >    مسعود جعفری جوزانی فیلم ساز سینما نیست ؛ چرا که با ساخت سریال در چشم باد نشان داد توانایی او در دَوار کردن شخصیت بر مدارِ یک سریال ، بیش از مدت زمان محدودی است که پرده ....
رزا دهقان
یک زن زیبا و جذاب.یک داستان نامتعارف باتمام خط قرمزها و تابوها.یک اسم بی مفهوم و شاید فقط،جذب کننده.این توصیف فیلمهایی است که این روزها گیشه ی سینماها روی آن ها می چرخد ....
سپهر گلمکانی
   به قول یکی از منتقدان و مدرسان سینما و تلویزیون خارجی که در پاسخ به این سؤال که چگونه بفهیم که یک سریال باکیفیت است؟ او می‌گوید : «هر وقت سریال، یک پایلوت خوش‌ساخت داشته ....
محسن سلیمانی فاخر
   جامعه سینما:محسن سلیمانی فاخر/ این  روزها رادیو و تلویزیون رل همان جارچی های قدیم را در تبلیغات انجام می دهد  که باعث  می شد افراد بی سواد که قدرت خواندن نداشتند از ....
آرش پارساپور
  در فیلم های هالیوودی همیشه چند کشور دستمایه سوژه هایی قرار گرفتند از جمله روسیه (که عموما نقش منفی داستان هست) و حتی ایران که نمی شود گفت همیشه نگاه منفی به آن وجود داشته ....
رزا دهقان
اساسا مهم ترین فاکتور جذب مخاطب چه در سینما و چه در تلویزیون،ساخت و پرداخت داستانی با پتانسیل های دراماتیک و یا طنز است که مخاطب را تا انتها با خود همراهی کند.داستانهایی ....
علی سالاری نسب
"انَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّي يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ خداوند سرنوشت هیچ قوم( و ملّتی) را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر ....
علی رفیعی وردنجانی
   ایوان تورگینیف نویسنده شهیر روس در داستان «عشق اول» ادبیات را در راه احساسات عمیق انسانی به شهادت می رساند . در این داستان ما به وفور خاطرات تلطیف شده نویسنده ای را ....
مصطفی رفعت
هنوزهم وقتی صحبت از دانیل رادکلیف می‌شود، او را با آن فریم گردی که در فیلم «هری پاتر» داشت، به‌یاد می‌آوریم یا آرنولد شوارتزنه‌گر بدجوری با عینک دودی سیاه و ویژه‌اش ....
مصطفی رفعت
فهرست سالانه چهره‌‌های ثروتمند، بازی جذابی ازسویِ رسانه‌هاست که سال‌ها در مدیاهای مختلف به‌‌آن می‌پردازند. این فهرست عموماً از حضور نام‌هایی آشنا تشکیل می‌شود ....
علی کهن
 جوئل  کوئن در نوامبر 1954 به عنوان برادر بزرگتر همراه با برادر کوچکتر  اتان  كوئن متولد  22 سپتامبر 1957 هر دو در مينه سوتا آمريكا از  كارگردانان و تهيه‌كنندگان  بزرگ هاليوود ....