آدرس ایمیل نادرست است

نمایش کلمه عبور نمی‌تواند خالی باشد

بازیابی کلمه عبور

نام نمی‌تواند خالی باشد

نام خانوادگی نمی‌تواند خالی باشد

آدرس ایمیل نمی‌تواند خالی باشد

نمایش رمز عبور نمی‌تواند خالی باشد

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد نمایید تا دستورات لازم جهت تغییر رمز حساب کاربری شما از طریق ایمیل برای شما ارسال گردد.

Error message here!

بازگشت به لاگین

بستن

نقد فیلم زیر سقف دودی, در باب طلاق عاطفی

یاسمن خلیلی فرد >  بگذارید همین ابتدا نکته ای را روشن کنم، فیلم هایی که توسط برخی کارگردانان مطرح و باسابقه ساخته می شوند عموماً از سطح استاندارد برخوردارند و می توان مدعی شد که دست کم ....

نقد فیلم رگ خواب (Subdue), احساساتِ بی منطق یک زن!

افشین علیار >    رگ خواب چهارمین اثرِ سینمایی حمید نعمت الله قصه یی زنانه دارد، اما در بطنِ این قصۀ شبه زنانه نعمت الله کوشیده است درونیات یک زن مطلقه را با موقعیت های عاشقانه منطبق ....

نقد فیلم مادر قلب اتمی (atom heart mother), بانویی با گل‌های کاملیا

علی فرهمند > این دیگر چیست؟ فیلم است یا تعدد راش‌های متبدد؟ هنر است یا تردد ناشی از آش‌های متجدد؟ تصویرِ مشوش است یا تشویشِ مصور؟ پرتره مرد هنرمند است در جوانی به مثابه خود گویی و ....

نقد فیلم ویلایی‌ ها, ساکنان ویلای عشق

محمد زادمهر > جاده های اطراف اندیمشک و عبور یک ون آغازگر فیلم است و مادر بزرگ به همراه نوه هایش وارد منطقه مسکونی که محل زندگی خانواده های رزمندگان است می شوند.فیلم که با شروعی آرام ....

نقد فیلم زیر سقف دودی, درد مشترک

افشین علیار >    مهم ترین بخشِ سینمای پوران درخشنده در محتوا خلاصه می شود، محتوایی دقیق و منسجم با یک رویکردِ اجتماعی که همیشه توانسته در برهه های مهمِ زمانی فیلم هایی را بسازد که به ....

نقد فیلم گشت 2, سه احمق

محمد زادمهر > گشت ارشاد یک که در سال 1390 ساخته شد داستان سه رفیق با نام های عباس ،  عطا و حسن بود که برای بدست آوردن پول خود را جای نیرو های ارشادی و  منکراتی جا زده و از این طریق از مردم ....

نقد فیلم تیک آف, موقعیت، درام و جهان نیمه کاره کات خورده

کاوه قادری > معمولاً فیلم هایی همچون «تیک آف» احسان عبدی پور که فضا و جهان جنون، گریز، طغیانی، هویت طلبانه و عدالت خواهانه را سوژه، دستمایه و چه بسا درونمایه ی خود قرار می دهند، به ....

نقد فیلم نهنگ عنبر 2; سلکشن رویا, واپس گرايي نوستالژيك

احسان طهماسبي >    سابقه ي طولاني ساخت فيلم هاي دنباله دار از انيميشن هاي شرك،داستان اسباب بازي و عصر يخبندان گرفته تا فيلمهاي دزدان درياي كاراييب، ارباب حلقه ها، تغيير شكل دهندگان و ....

نقد فیلم 50 کیلو آلبالو, باید به این فیلم خندید؟(به بهانه پخش در سینمای خانگی)

افشین علیار >    پنجاه کیلوآلبالو بر خلاف ساخته های قبلی فیلمسازش از ساختارِ هنری و روایتِ منسجم درمضمون و فرم فاصله گرفته و حتی از جفنگ هم عبور کرده است  و تبدیل به یک فیلم بی هدف شده ....

نقد فیلم مادر قلب اتمی (atom heart mother), سوپر استارهای تین ایجر پسند!

افشین علیار >    یک هفته به اکران فیلم مادر قلب اتمی مانده بود که یکی از سینما دوستان می گفت فکر کنم فیلمِ خیلی خوبی باشد . چرا ؟ چون ترانه علیدوستی پگاه آهنگرانی مهرداد صدقیان و محمدرضاگلزار ....

یادداشتی بر فیلم ویلایی‌ ها, قصه فوق‌العاده «ویلایی‌ها»

لیلی گلستان > اگر فیلم «یه حبه قند» من را یاد نقاشی‌های قرن شانزده اروپا و زفیرللی انداخت... «ویلایی‌ها» من را یاد «انجیل متی» پازولینی انداخت، همان فضای درد و رنج، اما به‌نوعی دیگر ....

یادداشتی بر فیلم فروشنده (the salesman), اسکار ، سیاست و دیگر هیچ...

محمد زادمهر > طبق رسم سالانه آکادمی اسکار برای سال 2017 برای ما ایرانی ها سورپرایز ویژه داشت اونم نه مثل سال قبل که حذف فیلم محمد بود بلکه حالا اهداء اسکار بهترین فیلم خارجی زبان به فروشنده ....

نقد فیلم نهنگ عنبر 2; سلکشن رویا, " رگ خواب "

محمود نامی >    " محمود نامی " نقد فیلم نهنگ عنبر 2 ( سلکشن رویا ) " رگ خواب " " دهه 60 برای عطاران دکان عطاری شده است که در آن با مخلوط کردن ده ها ادویه، ترکیب جدیدی را بوجود آورد که مشتری ....

نقد فیلم آشوب, هیاهو برای هیچ

یاسمن خلیلی فرد >  «آشوب» فیلم پرزحمتی است؛ اساساً فیلم هایی که با عقبگرد به یک دوره خاص تاریخی ساخته می شوند به لحاظ تولید کارهای سخت و پرهزینه ای هستند اما باید به بررسی این مسئله پرداخت ....

نقد فیلم ماجرای نیمروز, ساز و کار اصل تخاصم در فیلم‌نامه ماجرای نیمروز

احسان آجورلو >    « جذابیت فکری و گیرایی عاطفی قهرمان و داستان بستگی کامل به نیروهای مخالف دارد » ( رابرت مک‌کی) هامارتیا کلیدواژه‌ای است که ارسطو در پوئتیک برای نقطه ضعف قهرمان تراژدی ....

نقد فیلم امتحان نهایی, نگاهی افلاطونی به واقع‌گرایی در فیلم‌نامه امتحان نهایی

احسان آجورلو >    « شعر با حکمت سازگار نیست زیرا شاعران جاهلند و متکی به الهام و دیگر آنکه شاعران دروغ پردازند » «افلاطون»  بزرگ‌ترین نقد افلاطون به هنر و محاکات این موضوع است که هنرمند ....

نقد فیلم ویلایی‌ ها, خبری از قهرمان‌های ساختگی نیست

علی فرهمند >          «ویلایی‌ها» را می‌توان به فیلمِ «مدیوم شات» تشبیه کرد. فیلمی که در سطحی متعادل و معقول، کاراکترها را معرفی و قصه را آغاز می‌کند. نه شعار می‌دهد و نه قصد دارد ....

نقد فیلم ویلایی‌ ها, جنگ، از سوی دیگر

افشین علیار >    سینمای جنگ مهم ترین بخش سینمایی یک کشور محسوب می شود پرداختن به سینمای جنگ و نوآوری در قصه پردازی و خلق قهرمان مهم ترین عنصر ساخت یک فیلم جنگی محسوب می شود، اما ایده ....

نقد فیلم برادرم خسرو, ناصرخسرو

یاسمن خلیلی فرد >    آن چه همان ابتدا و حتا با دیدن trailer فیلم «برادرم خسرو» به ذهن می رسد فضای متفاوت آن است و این مسئله زمانی جالب تر می شود که متوجه شویم احسان بیگلری، کارگردان جوان فیلم، ....

نقد فیلم بی تابی بیتا, «آیا همه چیز پیچیده است؟!»

یاسمن خلیلی فرد >    بسیاری از پیش بینیهای مخاطب طبق فرمول فرهادی باید غلط از آب درآیند و او در انتها غافلگیر گردد. اهمیت بسیاری از جزییات به ظاهر بی اهمیت باید در نقطه اوج داستان بر مخاطب ....

نقد فیلم خانه دیگران (House of Others), "کشف راز حیات"

یاسمن خلیلی فرد >    «خانه دیگران» محصول کشور گرجستان است؛ فیلمی که نماینده این کشور برای اسکار بخش فیلم های خارجی نیز بود. داستان فیلم در سال های ابتدایی دهه 90 میلادی روایت می شود، در ....

نقد فیلم دیپ‌واتر هوریزن (Deepwater Horizon), سرمایه داری و خشونت موجود در آن

سامان پارسی > سرمایه داری و خشونت موجود در آن نگاهی به فیلم افق آب های عمیق، اثر: پیتر برگ Deepwater Horizon سامان پارسی کارگردان: پیتر برگ، فیلمنامه: متیو مایکل کارناهان، متیو ساند، مدیر فیلمبرداری: ....

نقد فیلم لوسی (Lucy), صعود به قله، سقوط به دره

کامبیز شایان فرد > در اواخر فیلم اعتصاب ساخته سرگئی آیزنشتاین ،افسر پلیسی،مشت های گره کرده اش را به علامت فرمان کشتار کارگران پایین می آورد.همزمان دست قصابی با ساطور به قصد کشتن گاوی فرو ....

نقد فیلم سرنوشت خشمگین (Fate of Furious), هیجان و دیگر هیچ

سامان پارسی >    هیجان و دیگر هیچ نگاهی به فیلم سرنوست خشمگین، اثر: اف گری گری The Fate Of The Furious سامان پارسی کارگردان: اف. گری گری، فیلمنامه: کریس مورگان، مدیر فیلمبرداری: استفان اف. ویندون، ....

نقد فیلم زنان قرن بیستم (20th Century Women), جنبش های قرن بیستم

سامان پارسی >    جنبش های قرن بیستم نگاهی به فیلم زنان قرن 20، اثر: مایک میلز th Century Women 20 سامان پارسی کارگردان: مایک میلز، فیلمنامه: مایک میلز، مدیر فیلمبرداری: شون پورتر، تدوین: لزلی ....

نقد فیلم خون حیوان (Blood of the beasts), نگاهی متفاوت به پاریس

کامبیز شایان فرد >  ژرژ فرانژو ،مستندساز فرانسوی ( 1912-1987) است که گرچه کارهای داستانی هم چون حافظان ،چشمان بدون  صورت،پرده های سفید و…نیز در کارنامه اش دارد،اما بیشتر به واسطه آثار مستند ....

نقد فیلم هیولایی صدا می زند (A Monster Calls), انسان هیولایی پیچیده

سامان پارسی >    انسان هیولایی پیچیده نگاهی به فیلم هیولایی صدا می زند، اثر: جی. ای. بیونا A Monster Calls سامان پارسی کاگردان: جی.ای. بیونا، فیلمنامه: پاتریک نس، مدیر فیلمبرداری: اسکار فورا، ....

نقد فیلم عزیز آمریکایی (AMERICAN HONEY), رویای زندگی آمریکایی

سامان پارسی >    رویای زندگی آمریکایی نگاهی به فیلم عزیز آمریکایی، اثر: آندریآ آرنولد American Honey سامان پارسی کارگردان: آندریآ آرنولد، فیلمنامه: آندریا آرنولد، مدیر فیلمبرداری: روبی ....

نقد فیلم روز کارگر (Labor Day), سقفی برای خانه

کامبیز شایان فرد >  «روزکارگر» ساخته جیسن ریتمن، فیلمنامه نویس و تهیه کننده و کارگردان آمریکایی-کانادایی از آن دست فیلم  هایی است که با واکنش های مثبت و منفی روبه رو شده است. کسل کننده بودن ....

نقد فیلم شکاف (Split), روایتی از ذهن و شخصیت هایش

سامان پارسی >    روایتی از ذهن و شخصیت هایش نگاهی به فیلم شکاف، اثر: ام. نایت شیامالان Split سامان پارسی کارگردان: ام. نایت شیامالان، فیلمنامه: ام. نایت شیامالان، مدیر فیلمبرداری: مایک ....

نقد فیلم رگ خواب (Subdue), این تصویری است از مصائب او، او از جنس زن

میلاد خدابنده >    این تصویری است از مصائب او، او از جنس زن. رگ خواب فیلمی به کارگردانی حمید نعمت الله و نویسندگی معصومه بیات با فیلمبرداری عالی و تحسین برانگیز فرشاد محمدی ، ساختاری حرفه ....

نقد فیلم لوگان (Logan), نقدفیلم Logan,پایان شکوهمند برای یک رویا

علی منصورآبادی > آخرین فیلم از سری فیلمهای ولوورین در دنیای سینمایی مارول به جای اینکه به کمیک ها و فیلمهای قبلی خودش و یا سری ایکس من وفادار باشد بیشتر به سری فیلمهای مدمکس شباهت دارد ....

نقد فیلم گیتا (Gita), نویسنده و کارگردان: مسعود مددی

نگین محمدزاده > شاید داستان گیتارو تو خیلی از فیلما دیده باشیم و از خیلی از خونواده ها شنیده باشیم و یک موضوع تکراری به نظر بیاد. قصه مادرو پدری که یک پسر بچه رو به فرزند خوندگی قبول میکنن ....

یادداشتی بر فیلم شب های روشن (White Nights), یادداشتی بر فیلم شب های روشن؛ فیلمی روشنفکر پسندانه

شهرزاد بانو > فیلم شب های روشن مسلما یکی از بهترین فیلم های عاشقانه بعد از انقلاب است ولی اگر دنبال عاشقانه پر شر و شوری هستید این فیلم را به شما پیشنهاد نمی کنم. فیلم شب های روشن فیلمی ....

یادداشتی بر فیلم نهنگ عنبر 2; سلکشن رویا, ارژنگ در راه رویا

محمدرضا اسماعیلی >      سری دوم کمدی پرفروش نهنگ عنبر که در سری اول فارغ از خوب یا بد بودن توانسته بود با استفاده از المان های جذاب دهه شصت در ذهن مخاطب باقی بماند، متفاوت تر از آن چه بود که ....

نقد فیلم 50 کیلو آلبالو, کمدی اشتباهی

مهیار محمد ملکی > نقد و بررسی فیلم پنجاه کیلو آلبالو  منتقد:مهیار محمد ملکی نقد و بررسی فیلم پنجاه کیلو آلبالو  منتقد:مهیار محمد ملکی با سلام و عرض وقت بخیر خدمت تمامی شما دوستان و همراهان ....

نقد فیلم مادر قلب اتمی (atom heart mother), نوع آوری در خلاف جریان اصلی سینمای سنت گرا

میلاد خدابنده >    کمتر کارگردانی در سینمای ایران جرات این را دارد که دست به یک نوع آوری در خلاف جریان اصلی سینمای سنت گرای حاکم در ایران بزند. علی احمد زاده بعنوان کارگردان در فیلم مادر ....

نقد فیلم مرد پرنده (Birdman), بدون قاب ولی زیبا

mohammadh paydar > آلخاندرو اینیاریتو،شاید بابل اولین چیزی باشد که با شنیدن نام اینیاریتو به ذهنتان برسد،ولی این بار نه نه خبری از برد پیت با موهای طلایی و نه خبر از یک فیلنامه چند قسمتی ....

نقد فیلم مادر قلب اتمی (atom heart mother), سلام بر سوررئالیسم

حسین خامی > مادر قلب اتمی فیلم عجیبی ست همانطور که اسم عجیب و غریبی دارد. فیلم با یک نریشن آغاز می شود نریشنی که با صدای گلزار روی تصویر ترانه علیدوستی نشسته است و می گوید این منم! من ....

نقد فیلم برادرم خسرو, طرح مسئله بهمراه روش درمان

میلاد خدابنده >    زندگی برای هر انسانی می تواند چهار چوبی از باید ها و نباید های وضع شده او را تشکیل دهد، این تعریف اختیار است و اگر تعریف ثابت هر فرد در زندگی به عنوان یک قانون برای اطرافیان ....
سامان پارسی
      عوام گرایی از سیاست تا هنر متاثر از سینما و تلویزیون سامان پارسی وقتی مفهوم عوام در گفتمان می آید بی درنگ در مقابل آن واژه خواص در ذهن متبادر می شود و تقسیم بندی جامعه ....
سامان پارسی
   گفتگو با بهار پارس بازیگر فیلم "مردی به نام اوه" انسان بدون قضاوت شدن سامان پارسی مردی به نام اوه از رقیبان فروشنده برای کسب جایزه اسکار فیلم خارجی زبان بود. فیلمی که ....
نیما حسنی نسب
۱) خبرها را مرور کردم. فایل‌های صوتی و تصویری منتشر شده را هم. پرس‌وجوی مختصری کردم و سری هم به نظرهای جورواجور فضای مجازی زدم. نه، این‌جا دیگر نباید ساکت نشست. ظاهراً ....
مهیار محمد ملکی
میز گرد  نقد نگاهی به انسان در آثار فرهادی  با سلام و عرض ادب خدمت تمامی شما دوستان بزرگوار و عزیزم . بنده مهیار محمد ملکی با میز گرد نقد نگاهی به انسان در  آثار اصغر فرهادی ....
علی فرهمند
واژه‌هایی به مثابه ِ هیچ سینما در این سال‌ها در ایجاد واژه‌های جدید مانند فلسفه‌ی دوران پست‌مدرن عمل می‌کند؛ یعنی هر چه پیش می‌رود به دایره واژگان سینمایی افزوده ....
محمد زادمهر
جشنواره فیلم فجر از سال 1361 تا به امروز 34 دوره خود را پشت سرگذاشته و طی دوره های مختلف تغییر های زیادی را متحمل شده تا اینکه همکنون در چهار بخش سودای سیمرغ ، نگاه نو ، سینما ....
کامبیز شایان فرد
صحرای مشهور،بکر و زیبای مانیومنت ولی که در شمال شرقی ایالت آریزونا و جنوب شرقی  ایالت یوتا واقع شده و ساکنان اش،سرخپوستان قبیله ناواهو یا ناواجو هستند،از دیدنی ترین ....
یاسمن خلیلی فرد
   تصویری که از "جنگ" در سینمای ایران در ذهن مخاطبان نقش بسته است، تصویر مردانی ست که یا در جبهه های نبرد با دشمنان می جنگند و یا اتفاقات و رویدادهایی ست که سربازان با آن ....
کامبیز شایان فرد
عکاسی هوایی،به عکس هایی می گویند که از بالا، کاملا بالای سر،به وسیله هلیکوپتر یا هواپیما  گرفته شود.شاید در نظر اول ،این کار،امری آسان به نظر آید،به سادگی نشستن در هواپیمایی ....
سید داود سیدی گرفمی
ديد تجاري: چگونگي قانع كردن اشخاص سرمايه گذار به ارزش مندي فيلم مورد نظر.  آگاهي از رابطه ي ميان پيام يك فيلم و مخاطبان آن.  توانائي در خواندن، تعبير و تفسير يك قرارداد.  ....