آدرس ایمیل نادرست است

نمایش کلمه عبور نمی‌تواند خالی باشد

بازیابی کلمه عبور

نام نمی‌تواند خالی باشد

نام خانوادگی نمی‌تواند خالی باشد

آدرس ایمیل نمی‌تواند خالی باشد

نمایش رمز عبور نمی‌تواند خالی باشد

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد نمایید تا دستورات لازم جهت تغییر رمز حساب کاربری شما از طریق ایمیل برای شما ارسال گردد.

Error message here!

بازگشت به لاگین

بستن

نقد فیلم ملی و راه های نرفته اش, آدم نفهم، نفهمه!

شکیب شیخی >  وقتی زنی مطلع می‌شود که شوهر مهندس یک خانم او را کتک زده است، در جواب دوست متعجبش، جمله‌ فوق را می‌گوید و بنده هم فکر می‌کنم حق با اوست. «آدم نفهم، نفهمه» از هر قشر و ....

نقد فیلم مالاریا (MALARIA), مرثیه‌ای برای رویای جوانان

آرش پارساپور > علاقه کارگردان به تلفن همراه، باعث شده که شاهد سبک فیلمبرداری نوینی باشیم که نوآورانه و خلاقانه است. البته این سبک فیلمبرداری شايد به مذاق خیلی از افراد خوش نیاید و ریسکی ....

نقد فیلم ملی و راه های نرفته اش, دختری با خشونت های خانگی

آرش پارساپور > میلانی کارگردانی است که به موجب فیلمسازی برای زنان و مسائل آن‌ها شهرت یافته است؛ شهرت و مهارتی که اوج آن در فیلم «زن زیادی» خلاصه می‌شود ولی متاسفانه بعد از این فیلم، ....

نقد فیلم خانه دختر, مصائبِ خانوادگی

افشین علیار >    خانه دختر به هیچ وجه فیلمِ تلخ و سیاهی نیست این فیلم در بستری ملودراماتیک و با استفاده از عناصرهای ساختاری توانسته قصه گویی کند، خانه دختر در وهله ی اول به فیلمنامه ....

نقد فیلم مالاریا (MALARIA), جوانان گرفتار

افشین علیار >    مالاریا ششمین اثر سینمایی پرویز شهبازی بیش از حد شباهت به نفس عمیق دارد اما یک شباهت مضمونی ست که شهبازی سعی می کند این غالب را در فیلم هایش حفظ کند . شهبازی مثل فیلم ....

نقد فیلم ملی و راه های نرفته اش, نقد روانشناسانه فیلم "ملی و راه های نرفته اش"

یاسمن خلیلی فرد >                                                                                                     "درون یک ذهن روان پریش" تهمینه میلانی را سالهاست به عنوان ....

نقد فیلم پریناز (Parinaz), توگوشم پُر حرف‌های بی‌ربط بود

شکیب شیخی >  پیش از شروع هرگونه نقد و بررسی فیلم «پریناز» باید چند نکته برجسته شود. اول این‌که این فیلم به هیچ عنوان مناسب سینمای هنر و تجربه نبوده و کاملا یک فیلم جریان اصلی ا‌ست، ....

نقد فیلم زرد (yellow), مسافران

افشین علیار >    زرد اولین فیلم مصطفی تقی زاده بر اساس ساختار کلیشه واری شکل گرفته و رگه هایی از سینمای اصغرفرهادی در این فیلم دیده می شود اما تقی زاده با هوشمندی از این رگه ها استفاده ....

نقد فیلم تابستان داغ, تنها در خانه...

کیارش خوشباش >    فیلم «تابستان داغ» یک ملودرام اجتماعی، نخستین ساخته «ابراهیم ایرج زاد» روایت گره خوردن زندگی دو زوج جوان به‌واسطه مشغله‌های زندگی شهری است.  در سکانس اول که چند دقیقه‌ای ....

نقد فیلم لیلا (Leila), تو با منی اما ... ( نگاهی به فیلم لیلا به بهانه ی اکران مجدد)

افشین علیار >    لیلا بعد از بیست سال دوباره روی پرده ی سینماها رفت ، در این برهه ی زمانی که دیدن فیلم خوب  در سینما غنیمت شده است لیلا برای تماشاگر می تواند فیلمی تاثیر برانگیز و حتی ....

نقد فیلم ملی و راه های نرفته اش, "فمینیسم افراطی یا ضدیت با مردسالاری؟"

یاسمن خلیلی فرد > خانم جوانی می گفت فیلم های تهمینه میلانی جوری اند که آدم را از ازدواج کردن منصرف می کنند؛ اگر این گکفته واقعاً درست باشد یعنی این که میلانی در کار خود موفق بوده و تأثیر ....

نقد فیلم مالاریا (MALARIA), موقعیتهای عجیب یک دنیای واقعی

یاسمن خلیلی فرد >  شهبازی در دو فیلم دیگر این تریولوژی یعنی «نفس عمیق» و «دربند» نیز استیصال نسل جوان در دنیای مدرن را دستمایه قرار داده بود و در «مالاریا» نیز به سراغ همین موضوع می رود ....

نقد فیلم تابستان داغ, تكرار فرمولاسيون دلسردكننده ي تابستان داغ

احسان طهماسبي >    تكرار فيلم­هاي داستاني ملودراماتيك بحراني در سالهاي اخير و مشخصا بعد از ساخت فيلم جدايي نادر از سيمين به گونه اي رواج پيدا كرده است كه جابه جایی زمان تعلیق و اضطراب ....

نقد فیلم گذر موقت, بازار مکاره‌ای به نام کمدی

احسان آجورلو >    فیلم‌نامه «گذر موقت» به تعسی از دیگر فیلم‌های کمدی دهه اخیر، داستانی کم‌رنگ، علیتی ناچیز و شخصیت‌هایی بدون دغدغه دارد، و بیشتر بر پایه موقعیت‌هایی بنا شده است که ....

یادداشتی بر فیلم دو ساعت بعد، مهرآباد, بهتر آن نیست که...؟!

کاوه قادری > کارت پستالی از زنی تنها (شعله) و حرکت اتومبیل او پشت وانت حاوی دسته گل های مراسم ترحیم در مسیری بسته و گره خورده و امتداد عبور اتومبیل از تونلی بی انتها در تاریکی شب و دستهای ....

نقد سریال جادوگر دروغ ها (The Wizard Of Lies), رویاهای بر باد رفته

سامان پارسی > The Wizard Of Lies کارگردان: بری لوینسون، فیلمنامه: سام لوینسون، سام باوم، جان برنام شورتز، مدیر فیلمبرداری: ایگیل بریلد، تدوین: ران پاتان، موسیقی: اوگنی گالپرین، ساشا گالپرین، ....

نقد فیلم بهمن (Avalanche), بحران های عاطفی یک زن( به بهانه پخش در سینمای خانگی)

افشین علیار >    در سینمای ایران کم پیش می آید که فیلمسازی بتواند با فضاپردازی مناسب درونیات و احساسات شخصیت فیلمش را به تصویر بکشد، عمدتا فضاپردازی در سینمای ایران بر اساس موقعیت ....

نقد فیلم Wild (طبیعت وحشی), تمرکز بر بازی و کاراکتر

کامبیز شایان فرد > روشی که مدت هاست در تحلیل و نقد فیلم ها جا افتاده که گاهی خوب هم هست، اما نگارنده آن را نمی پسندد،این است که فیلمی را یا با فیلم های دیگر کارنامه فیلمساز مقایسه می کنند ....

نقد فیلم ساعت 5 عصر, گردهمایی آیتمهای تلویزیونی

یاسمن خلیلی فرد >    مهران مدیری نامِ آشنایی برای طرفداران سریالهای طنز تلویزیونی است. حتا مخالفین او نیز نمی توانند منکر این شوند که او با ساخت سریال های طنز خود، بدعتی تازه در این عرصه ....

نقد سریال دندون طلا, حذف شخصیت و روایت به سادگی آب خوردن

کامبیز شایان فرد > سیر گذر شرایط زیست مردمان حاشیه نشین دهه 1340 تا نیمه دهه 1370،دستمایه موضوع سریال یا به قول خود سازندگان مینی سریال  دندون طلا است.سریالی با روایتی دست به دست شده که در آخر ....

نقد فیلم آن (IT), کشتن ترس

سامان پارسی >    آن، It کارگردان: اندی موشیتی، فیلمنامه: چیس پالمر، کری فوکوناگا، گری دوبرمن، مدیر فیلمبرداری: چانگ هون چانگ، تدوین: جیسون بالانتاین، موسیقی: بنجامین والفیش، بازیگران: ....

نقد فیلم مگان لیوی (Megan Leavey), تلاش برای عشق و افتخار

سامان پارسی >    مگان لیوی، Megan Leavey کارگردان: گابریلا کاوپرثویت، فیلمنامه: پاملا گری، آنی مامولو، مدیر فیلمبرداری: لورنزو سناتور، تدوین: پیتر مک نالتی، موسیقی: مارک ایشام، بازیگران: ....

نقد فیلم آنابل: آفرینش (Annabelle: Creation), ترس با کلیشه هایی تکراری

سامان پارسی >    آنابل: آفرینش، Annabelle: Creation کارگردان: دیوید اف. سندبرگ، فیلمنامه: گری دابرمن، مدیر فیلمبرداری: ماکسیم الکساندر، تدوین: میشل آلر، موسیقی: بنجامین والفیش، بازیگران: استفانی ....

یادداشتی بر فیلم نیسه: قلب دیوانگی (Nise: Heart of Madness), در جدال با جنون

یاسمن خلیلی فرد >    «نیسه: قلب دیوانگی» عنوان فیلمی برزیلی است به کارگردانی کارگردان صاحب نام این کشور روبرتو برلینر. فیلم که اثری زندگینامه ایست براساس زندگی واقعی دکتر نیسه دِسیلویرا ....

نقد فیلم ماشین ها 3 (Cars 3), نوستالژي ماشين‌ها

آرش پارساپور >   سال گذشته، یکی از بهترین سال های صنعت انیمیشن بود. سالی پر از عناوین خوب و درخور توجه که واقعا انتخاب بین بهترین انیمیشن را برای بيشتر منتقدان و طرفداران سخت کرد. امسال ....

نقد فیلم دزدان دریایی کارائیب 5: مرده ها قصه نمی گویند (Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales), تکرار کلیشه های گذشته

سامان پارسی >    دزدان دریایی کارائیب: مردگان قصه نمی گویند، pirates of the Caribbean: dead men tell no tales کارگردان: یواخیم رونینگ، اسپن سندبرگ، فیلمنامه: جف نیتنسون، مدیر فیلمبرداری: پل کامرون، تدوین: ....

نقد فیلم به سوی زندگی لوکس (Going in Style), یک ساعت خوب برای فیلم دیدن

سامان پارسی >    به سوی زندگی لوکس، Going in Style کارگردان: زک برف، فیلمنامه: تئودور ملفی، مدیرفیلمبرداری: رودنی چارتز، تدوین: مایرون آی. کرستاین، موسیقی: راب سایمونسن، بازیگران: مورگان ....

نقد فیلم رودخانه ویند(باد) (Wind River), رودخانه یخ زده مرموز

آرش پارساپور > «دیوید شریدان» در این چند سال توانسته ثابت کند فراتر از دنیای بازیگری، توانمندی‌های دیگری در عرصه سینما دارد. او با نوشتن فیلمنامه فیلم HELL OR HIGH WATER، کاندید نامزد اسکار ....

نقد فیلم شب و مه (Night and fog), آیا سعی در یادآوری، عملی عبث است؟

شکیب شیخی >    «آیا سعی در یادآوری، عملی عبث است؟»؛ اشاره‌ای به سیاستِ شب و مه، جاودانه اثرِ الن رنه مقدمه آیا تماشای شب و مه امروز هم موضوعیت دارد؟ فرانسوا تروفو این فیلم را بهترین ....

نقد فیلم آدم ربایی (KIDNAP), تلاشی برای احیای یک بازیگر دفن‌شده

آرش پارساپور >  آخرین باری که هالی بری سوپراستاری هالیوودی تلقی می‌شد به مدت‌ها پیش برمی‌گردد. سال‌هاست که این بازیگر به‌دنبال احیای خود در دنیای سینمایی هالیوود بی‌رحم تلاش می‌کند ....

نقد فیلم وارونگی (Inversion), دور همی گره ها در یک خط روایت مسموم

مهیار محمد ملکی > نقد و بررسی فیلم وارونگی  منتقد و تحلیلگر:مهیار محمد ملکی #مهیارمحمدملکی وارونگی جدا از بحث ظاهری خود (وارونگی هوا) میتواند گویای  همان وارونگی شخصیت ها در بحث تعاملات ....

نقد فیلم ایتالیا ایتالیا, "من دوستت دارم و این به تو هیچ ربطی نداره"

محمدرضا اسماعیلی >   عاشقانه فانتزی نادرو برفا از معدود آثار متفاوت وحال خوب کن امسال سینمای ایران است . شروع جذاب فیلم و تلفیق تصاویر بکر با آهنگ های ایتالیایی و تناسبی که بین تصاویر وآهنگ ....

نقد فیلم رگ خواب (Subdue), برسد به دست پدر

محمدرضا اسماعیلی >   تازه ترین اثر سینمایی حمید نعمت الله را می توان بدون اغراق  زنانه ترین فیلم دهه اخیر سینمای ایران دانست.  رگ خواب عاشقانه بی رحم و تلخیست که فضای جامعه مدرن را از نگاه ....

نقد فیلم زرد (yellow), هیاهویی برای هیچ

محمدرضا اسماعیلی >    زرد یک اثر اجتماعی با حال وهوای به شدت فرهادی وار است که متاسفانه کیفیت  داستانی آن از آثار متوسط فرهادی هم پایین تر است . شروع فیلم اتمسفر فیلم دوست داشتنی فرهادی درباره ....

نقد فیلم ویلایی‌ ها, سقوط در خط روایی

مهیار محمد ملکی > نقد و بررسی فیلم ویلایی ها  منتقد و تحلیلگر :مهیار محمد ملکی #مهیارمحمدملکی ویلایی ها شرح    سینمایی است که از فرط  تکرار  میتوان ان را جنگ زده نامید منیره قیدی که اولین ....

نقد فیلم ایتالیا ایتالیا, موضوع موقت*

فرزان امیری > گیج شدم که نقد را از کی و چی و از کجا شروع کنم.از صباغ زاده پسر و پدر و پسر کو ندارد نشان از پدر حرف بزنم،از کتاب درجه یک جومپا لاهیری به اسم 《مترجم دردها》 حرف بزنم که ایتالیا ....

نقد فیلم پریناز (Parinaz), خرافات علیه فرشته

مسعود پریوز >   خرافات علیه فرشته پس از بررسی و اخبار و حواشی فیلم سینمایی " پریناز " و پشت سر گذاشتن مراحل توقیف فیلم و اکران محدود آن در برخی سینماهای کشور متوجه شدیم که چرا این اثر ....

نقد فیلم سرزمین لالا (LaLa Land), رویا را واقعی می کنم

میثم شیخی >    شروع...کلافگی...ترافیک...موزیک های متفاوت...تفاوت سلیقه ها....برداشتِ بلندِ دوربین...مکث،رویا...خیال...واقعیت...حقیقت... سکانس اول برداشت بلندی از ترافیک و اجرای رقص و اوازِ ....

یادداشتی بر فیلم تابستان داغ, "کوتاه از تابستان خوب"

عمید سرابی > ایرج زاد در اولین اثر سینمایی خود در یک ماجرای اجتماعی شیرجه زده، البته نه چندان عمیق. تابستان داغ یک فیلم خوش ساخت به لحاظ فنی و یک فیلم قابل قبول به لحاظ داستانی است. ....

نقد فیلم مالاریا (MALARIA), جگر خوردن به سبک میدان بهمن در رستوران نایب!

کاوه علیزاده > شاید اگر کسی نفس عمیق را ندیده باشد و از فعالیت های شهبازی خبر نداشته باشد، مالاریا برایش قابل تحمل تر باشد. حداکثر اینکه وسط های فیلم می تواند بلند شود و سالن سینما را ....
یاسمن خلیلی فرد
                                                                                                "یک گروتسک ایرانی" «طپانچه خانم» عنوان نمایش تحسین شده ایست به ....
احسان طهماسبي
   موفقيت­هاي چشمگير و پياپي فيلم هاي كوتاه در سالهاي اخير تنها دليلي براي پرداخت به اين گونه­ ي مستقل سينمايي در جشنواه هاي اختصاصي فيلم­هاي كوتاه نيست. از ابتداي زمان ....
کامبیز شایان فرد
سینمای ترکیه طی دو دهه اخیر رشد قابل ملاحظه ای در محافل خارج از ترکیه و مراکز و جشنوارههای بین المللی داشته‌است. این اتفاق پس از دوره ای طولانی که سینمای آنجا در انحصار ....
مهیار محمد ملکی
فصل سوم  مبحث امروز  فیلم-مکان-تصویر (جلسه چهاردهم) منتقد و تحلیلگر:مهیار محمد ملکی #مهیارمحمدملکی سرهم کردن نماها تدوین (سر هم کردن نماها)یعنی انتخاب و نظم دادن به نماها ....
یاسمن خلیلی فرد
   ژاپن را شاید بتوان یکی از قدیمی ترین کشورهای صاحب صنعت سینما در جهان دانست. این کشور که امروزه شاید مهم ترین و قدرتمندترین قطب صنعتی – اقتصادی در آسیا باشد روند پیشرفت ....
کامبیز شایان فرد
 آنونس یا تیزر در واقع بخشی از سینماست که کارش تبلیغ و جذب مخاطب به دیدن فیلم است.آنونس واژه ای است فرانسوی که معادل آن در آمریکا و انگلیس تریلر است و امروزه ساخت آنها به ....
مهیار محمد ملکی
فصل سوم  مبحث امروز  فیلم-مکان-تصویر (جلسه سیزدهم) منتقد و تحلیلگر:مهیار محمد ملکی #مهیارمحمدملکی این جلسه در ادامه بحث تمهیدات انتقالات تصویری قصد داریم نگاهی به دیگر ....
مهیار محمد ملکی
فصل سوم  مبحث امروز  فیلم-مکان-تصویر (جلسه دوازدهم) منتقد و تحلیلگر:مهیار محمد ملکی #مهیارمحمدملکی دیزالو : فید دال بر نوعی مرزبندی یا افتراق میباشد و پایان یک سکانس از ....
مهیار محمد ملکی
فصل سوم  مبحث امروز  فیلم-مکان-تصویر (جلسه یازدهم) منتقد و تحلیلگر:مهیار محمد ملکی #مهیارمحمدملکی از نما به نما برش برش یا قطع  یکی از اشنا ترین اصطلاحات سینمایی است ....
شکیب شیخی
  9 سپتامبر 1984، یعنی 33 سال پیش، ییلماز گونِی، فیلم‌ساز، نویسنده و بازیگر کُردتبار کشور ترکیه در تبعید درگذشت. ریچارد کورلیس، منتقد مشهور مجله‌ تایم، در اکتبر 1982، معرفی ....