آدرس ایمیل نادرست است

نمایش کلمه عبور نمی‌تواند خالی باشد

بازیابی کلمه عبور

نام نمی‌تواند خالی باشد

نام خانوادگی نمی‌تواند خالی باشد

آدرس ایمیل نمی‌تواند خالی باشد

نمایش رمز عبور نمی‌تواند خالی باشد

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد نمایید تا دستورات لازم جهت تغییر رمز حساب کاربری شما از طریق ایمیل برای شما ارسال گردد.

Error message here!

بازگشت به لاگین

بستن

نقد فیلم تهران 1500, تهران 1500

زهره نبی زاده >   تهران 1500 سال 92 با اکران چند فیلم از جمله انیمیشن سینمایی "تهران 1500" برای سینمای ایران آغاز شد. اکران این فیلم اگر چه با تاخیر صورت گرفت اما منتظران تماشای اولین فیلم بلند ....

نقد فیلم سد معبر (Blockage), برگرد «سُمیه»

علی فرهمند >    بیایید پُشتِ یک میز مونتاژ خیالی، صحنه‌های فیلم را دست‌کاری و داستان را به گونه‌ای دیگر تعریف کنیم. البته این تغییر -یا مَرمت- گریبانِ آغاز را نخواهد گرفت و می‌گذاریم ....

نقد فیلم محمد رسول الله(ص) (muhammad), بزرگترین لزوما بهترین نیست!

هومن نشتائی > محمد رسول اللّه ، تبدیل شد به بزرگترین پروژه سینمایی ایران با هزینه ای بسیار بالا برای تولید. که نکاتی دارد که ما را یاد سینمای خارج از ایران می اندازد ، هزینه ای که برای ....

نقد فیلم آینه بغل, برگی از کارنامه عجیب یک کارگردان

یاسمن خلیلی فرد >    منوچهر هادی کارگردان عجیبی است. عجیب از آن جهت که نمی­توان با در کنارهم قرار دادن مجموعه ای از  فیلم های او خط مشی سینمایی او و مشخصه های ثابتی را از کارهایش دریافت کرد. ....

نقد فیلم حریم شخصی, سرخوشی و بعد ، حادثه

هومن نشتائی > حریم شخصی ، ایده ای به روز دارد. در واقع ایده ای تقریبا تکراری و قابل پیش بینی اما گره خورده با مسائل روز. که می تواند فیلم را برای مخاطب جذاب کند. فیلم از سر خوشی چند جوان ....

نقد فیلم بیدار شو آرزو, خدا مرگ بده! صبر می‌خوام چیکار؟

شکیب شیخی >    تنها داخل یک چادر دراز کشیده و نظاره‌گر سایه‌هایی‌ست که با هراس و اضطراب به این سو و آن سو می‌روند. این سرنوشت مردی‌ست که فریاد می‌زد «بیدار شو آرزو!» همین یک نما ....

نقد فیلم خفه گی, فرآیند ناکامی

لیلا خرقانی > داستان خفگی درباره چگونگی تاثیر جهان بر روی شخصیت و چگونگی تاثیر شخصیت بر روی جهان است. داستان کسی است که به دلیل نقاط ضعف و رنجی تراژیک در شخصیتش، کاملا سقوط می کند. فیلمساز ....

نقد فیلم دخترعمو و پسرعمو, سینمای خالتور پسند!

افشین علیار > چه اتفاقی برای سینمای ایران افتاده است که نمی تواند در یک مسیر موفق قدم بردارد؟ چرا سینمای ایران درجا می زند و گاهی به عقب برمی گردد؟ سینما شریف است و مخاطب سینما شریف ....

نقد فیلم سد معبر (Blockage), اعتراض نامحسوس

افشین علیار > قصه تعریف کردن و قصه شنیدن بسیار جذاب است با قصه تعریف کردن می شود شنوده را به سر ذوق آورد حالا این قصه زمانی که تبدیل به فیلمنامه می شود و فیلمساز می خواهد آن را به تصویر ....

نقد فیلم سلطان, آخرین بهترین کیمیایی

کاوه قادری > یکی از برجسته‌ترین موهبت‌های سلطان هم‌چون اغلب آثار مسعود کیمیایی به عنوان فیلم‌سازی مؤلف، حضور فیلم‌ساز با تمامیتش در اثر خود و مهر و امضای او پای آن اثر است. به عبارت ....

نقد فیلم خانه کاغذی, کهنه و تکراری

یاسمن خلیلی فرد > مهدی صباغ زاده فیلمسازی قدیمی است که چند سالی دست از ساخت فیلم کشیده بود و «خانه کاغذی» فیلمی ست که پس از چند سال کم کاری از وی به اکران عمومی درآمده است. فیلم، زندگی یک ....

نقد فیلم خانه کاغذی, باقی ماندن در سطح

هومن نشتائی > آخرین ساخته مهدی صباغ زاده ، هدف خود را مشخص نمی کند. در فیلم پر است از روایت های مختلف و به هم مرتبط. با فیلمی دغدغه مند مواجه هستیم. اما دغدغه اصلی کارگردان مشخص نیست. که ....

نقد فیلم تمارض, Do We Have To Fight Again؟

شکیب شیخی > فرنگی‌ها عبارت‌های ترکیبی خوبی دارند، مثلا من اگر فرنگی بودم، در مورد فیلم «تمارض» که به انگلیسی می‌شود «Simulation»، می‌گفتم: «Simulation is the feel-good movie of the year» که خودمانی‌اش ....

نقد فیلم آذر (Azar), پرورش ضعیف

هومن نشتائی > اولین فیلم محمد حمزه‌ای رگه های زنانه دارد. و هدفش بوجود آوردن یک قهرمان است. قهرمانی که با تمام مشکلات می جنگد ولی در نهایت به سادگی می رود. انگار نویسنده درک درستی از ....

نقد فیلم خفه گی, تجربه خفگی

زهره نبی زاده > "تجربه خفگی" مسعود (نوید محمد زاده ) همسرش نسیم (پردیس احمدیه).را در بخش اعصاب و روان یک بیمارستان بستری می کند. صحرا مشرقی (الناز شاکر دوست) سرپرستار آن بخش محرم و حامی او ....

یادداشتی بر فیلم صفر تا سکو, افسانه سه‌خواهر

فرانک کلانتری > پیش از آنکه کسی خواهران منصوریان را بشناسد، سحر مصیبی تحقیق درباره این سه خواهر ورزشکار و خانواده‌شان را آغاز کرد تا زندگی الهام‌بخششان را به تصویر بکشد. مراحل تحقیق ....

نقد فیلم خانه-ائو (The Home (Ev)), خلاقیت ، موفقیت

هومن نشتائی > شاید در نگاه اول ، فیلم مخاطب را پس بزند. زبان ترکی و فضای ساده تصور ما را ساده می کند. و فکر می کنیم که با فیلمی ساده روبرو هستیم و قرار است دوربین روی دست تا آخر فیلم روی ....

نقد فیلم هجوم, دوزخ محتوا در برزخ فرم

پژمان خلیل زاده > شهرام مکری یکی از فیلمسازان جوان و با استعدادی است که با ساخت تازه ترین اثرش – هجوم – اثبات کرد که در حیطه ی بیان سینمایی، یکی از نوابغ چند سال اخیر سینمای ایران می باشد. ....

نقد فیلم اگزما, فیلم های سلیقه‌ای

هومن نشتائی > انتخاب فیلم هایی در سبک اگزما ، به شدت سلیقه مخاطب را می طلبد. می تواند برای عده ای جذاب باشد و می تواند برای عده ای بسیار خسته کننده و بی بخار باشد. این فیلم هم در سینمای ....

نقد فیلم سد معبر (Blockage), خود پرستی

هومن نشتائی > بدون شک محسن قرایی یکی از بزرگترین ریسک های سینمای امسال را کرد. با موفقیتی که سعید روستایی برای ابد و یک روز نصیبش شد. ساختن فیلمنامه او جرات بالایی می خواست. که اگر فیلم ....

نقد فیلم سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri), "فرانسیس مک دورمند "، تفکر "مک دونا" در ارتباط با خشم، فقدان و جنگ جنسیت ها را به بهترین شکل به تصویر می کشد.

اوون گلیبرمن >    اختصاصی سلام سینما-"فرانسیس مک دورمند" به عنوان یک مادر غمزده در یک شهر کوچک، تفکر "مک دونا" در ارتباط با خشم، فقدان و جنگ جنسیت ها را به بهترین شکل به تصویر می کشد.   مارتین ....

نقد فیلم جومانجی: به جنگل خوش آمدید (Jumanji: Welcome to the Jungle), هرج و مرج جنگلی

آرش پارساپور > نقد فیلم جومانجی 2 فیلم اصلی جومانجی به دلایل مختلف به یاد ماندنی شد؛ از جمله بازی رابین‌ویلیامز فقید و همچنین جلوه‌های ویژه بی‌نظیر فیلم در آن سال‌ها که تمرکز خاصی ....

نقد فیلم مهتاب (Moonlight), چهره آبی‌اش پیدا نیست

علی فرهمند >    واقع‌گرایی و واقعیت‌نمایی دو امر جداگانه‌اند. در هنر، واقع‌گرایی «نمایشی کردن واقعیت» و واقعیت‌نمایی «جعل» واقعیت است. واقع‌گرایی رویکرد نقد دارد و واقعیت‌نمایی، ....

نقد فیلم هشت نفرت انگیز (The Hateful Eight), یادداشتی بر فیلم "هشت نفرت انگیز" The Hateful Eight کلبه ای در کولاک

زهره نبی زاده >   یادداشتی بر فیلم "هشت نفرت انگیز" در میان برف و کولاکی که به زودی در خواهد گرفت چند جایزه بگیر حرفه ای با یک دلیجان شش اسبه خود را به یک کلبه بین راهی می رسانند که چند نفر ....

نقد فیلم تولد اژدها (birth of dragon), چگونه اژدها وارد می شود؟

آرش پارساپور > زندگی بروسلی جدا از دنیای سینمایی اش و اژدهایی که در پرده سینماها بود، برای خودش داستانی دارد که به عنوان یک معلم هنرهای رزمی آسیایی در آمریکا در آن نقش آفرینی می کند. ....

نقد فیلم سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri), عدالت ایرلندی

شکیب شیخی >   مارتین مک‌دونا را بیشتر با نمایشنامه‌هایش می‌شناسیم. «ملکه زیبایی لی‌نین»، «غرب غم‌زده»، «مرد بالشی»، «مامورهای اعدام» و … همگی به سرعت این نویسنده جوان را حتی ....

نقد فیلم ستاره (The Star), مسافران میلاد مسیح

آرش پارساپور > جمله تکراری «سال 2017 تا کنون سال چندان جالبی برای بازار انیمیشن نبوده» برای طرفداران انیمیشن تا به حال بارها و بارها تکرار شده است و امید آخر این قشر، اکران عنوان جدید ....

نقد فیلم والرین و شهر هزار سیاره (Valerian And City Of Thousand Planets), قصه های هزار و یک‌شب در آینده

آرش پارساپور >   فیلم جدید لوک بسون، کارگردان جاه‌طلب فرانسوی که آثار بی نظیری در سینمای جهان از خود به جای گذاشته، یک اثر اکشن – تخیلی است که با اقتباس از کامیک بوکی فرانسوی متعلق به ....

نقد فیلم لیدی برد (Lady Bird), جامعه شناسی«فرهنگ جوانی »در«لیدی برد»

محسن سلیمانی فاخر >   برای جامعه سینما : محسن سلیمانی فاخر/  «لیدی برد» درامی است واقع‌گرایانه که در کنار روایت رشد اخلاقی و شخصیتی   یک نوجوان به « سرچشمه های فرهنگ جوانی» جوامع اشاره دارد، ....

نقد فیلم پست (Post), "پست": دموکراسی که در تاریکی زنده می ماند

مانوهلا دارگیس >    ترجمه اختصاصی سلام سینما-پست: "دموکراسی که در تاریکی زنده می ماند" درام هیجان انگیز استیون اسپیلبرگ با عنوان "پست" در مورد موضوعی است که برای روزنامه نگاران بسیار عزیز ....

یادداشتی بر فیلم دیترویت (ِDetroit), "دیگر کافی است"

میثم شیخی >    سرژ دنی(منتقد فرانسوی):فیلم سازان بد هیچ ایده ای ندارند و فیلم سازان خوب بیش از حد ایده دارند،در حالی که فیلم سازان درجه یک،یک ایده بیشتر ندارند. فیلم جدیدِ "کاترین بیگلو"(دیترویت) ....

یادداشتی بر فیلم دانکرک (Dunkirk), " سوار بر موج تکنولوژی ، فراموشی اصل داستانگویی"

محمدرضا اسماعیلی >   پس از تماشای دو فیلم پر هیاهوی سال 2017 هالیوود در فاصله چند روز از هم این سوال برایم پیش آمد که دلیل این همه ستایش های افراطی نسبت به این دو اثر چه بوده است ؟! پس بار دیگر ....

نقد فیلم سد معبر (Blockage), من قاسم هستم

محمدرضا اسماعیلی > قاسم کارمند قراردادی اداره سد معبر با تمام خصایص و ویژگی های اخلاقیش برعکس شخصیت های دیگر آثار اجتماعی یا حتی سیاسی امسال سینمای ایران آدم همین زمانه است .آدمی که  ناصادق ....

یادداشتی بر فیلم تمارض, من مرگ را زیسته‌ام

ضرغام نره ئی > وقتی داستانِ یک خطی و ساده‌ی فیلم تمارض را بخوانیم: «سه دوست به مهمانی پیرمردی می‌روند و بعد در اثر ماجرایی درگیر کلانتری و پلیس می‌شوند» شاید عجیب باشد که بگویم، اگر ....

نقد فیلم کشتن گوزن مقدس (The Killing of a Sacred Deer), “کشتن گوزن مقدس”:‌ نقد و بررسی یک فیلم عجیب !

آرش مجیروم >   “بالاخره آن لحظه‌ی حساس که همه‌مان انتظارش را می‌کشیدیم فرا رسیده است …“. بعد از ساخت یک هجونامه‌ی اجتماعی به نام “دندان نیش” (Dogtooth)، اثری قابل قبول به نام “آلپ“‌(Alps) ....

نقد فیلم خانه کاغذی, قهرمان پوشالی

محمدرضا اسماعیلی > امیر علی ابراهیمی خانه کاغذی می توانست قهرمانی برای نسل پا به سن گذاشته  خود ،چراغ راهی  برای نسلی که عطش قهرمان شدن را دارد ، باشد ومهم تر از آن به شخصیتی ماندگار در سینمای ....

نقد فیلم رگ خواب (Subdue), شاهکار زنانه یک مرد

محمدنعیم اسماعیلی > یادداشتی کوتاهی بر بهترین فیلم "حمید نعمت الله" برای درک فیلم،لازم نیست که زن و عاشق باشید،فقط کافیست مهربان باشید. هنگامی که از سالن خارج میشدم غافلگیر شده بودم،شنیده ....

نقد فیلم آپاندیس, غافلگیر کننده ترین

محمدنعیم اسماعیلی >  عادت ندارم برای هر فیلمی بنویسم،نه حوصله اش را دارم نه وقتش را. خیلی وقت بود که فیلم کم میدیدم و فیلمها هم انچنان ک مرا به نوشتن تشویق کنند نبودند. اما فیلم غافلگیرم کرد. "آپاندیس" ....

نقد فیلم دانکرک (Dunkirk), فراتر از جنگ

مهیار محمد ملکی > نقد و بررسی فیلم دانکرک  منتقد و تحلیلگر:مهیار محمد ملکی #مهیارمحمدملکی دانکرک ،اخرین ساخته کریستوفر نولان اثری نیست که بتوان آن را به نام یک شخص یا یک نفر برشمرد بلکه ....

یادداشتی بر فیلم اکسیدان (Oxidan), مصرف اکسیدان ، اندازه ای دارد

احسان حجتی > شاید در هیاهوی خنده های فیلم اکسیدان ، تلخی ماجرا گم شده باشد ... تلخی ای که میتوانست دست مایه مناسبی برای سومین اسکار بعضی ها باشد ... اما فیلم با درون مایه طنز ، تلخی را ....
زهره نبی زاده
  جشنواره فیلم فجر و کارکردهای آن جشنواره سی و چهارم فیلم فجر با وجود جدا شدن بخش بین الملل از آن با همان شکل و ترتیب اجرایی برگزار شد. اما آنچه بر جشنواره سی و چهارم سایه ....
یاسمن خلیلی فرد
   «ساعت ها» بر اساس رمانی به همین نام به قلم مایکل کانینگهام ساخته شد و خود رمان برداشتی از مشهورترین رمان ویرجینیا وولف یعنی «خانم دالاوی- Mrs Dollaway » است که به نظر می رسد ....
سعید هدایتی
وقتی شما به تالار وحدت وارد میشوید نمیدانید به سالن عرضه لباس آمدید یا در کارناوال های مناسبتی هستید.در تئاتر الیور توییست تیم سازنده به تنها چیزی که توجه نکرده داستان ....
زهره نبی زاده
  نقبی بر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر سی ساله شد. سی سالی پر فراز و نشیب با خاطراتی خوش از فیلم ها و فیلمسازانی ماندگار که گوشه ای از تاریخ و فرهنگ این سرزمین را رقم ....
زهره نبی زاده
  نگاهی به جشنواره بیست و نهم بیست و نهمین جشنواره فجر به باور اکثر اهالی سینما در کمیت و کیفیت و حضور نسل های متفاوت با تنوع موضوعات و گونه های مختلف، تفاوت هایی با جشنواره ....
مصطفی رفعت
شاید بتوان گفت که مقایسه نه‌درصد زنان سیگاری در مقابل جمعیت 40درصدی مردان سیگاری، رقم قابل توجهی نیست؛ اما همین عدد یعنی حدود 200میلیو‌ن‌نفر از یک‌میلیارد آدم سیگاری ....
محمد سلگی
      پدر پير فلك بايد صبر بسيار كند تا مادر گيتي ، ديگر بار ، كسي همچون بهرام بيضايي را بيافريند و بپرورد. او زاده ي 5 دي 1317 تهران است ؛ نويسنده ي بنام و فيلمساز صاحب سبك. ....
محسن سلیمانی فاخر
  برای جامعه سینما :محسن سلیمانی فاخر /مورد  عجیب«تتلو»به درستی فهمیده است که:آدمی آنگونه در جامعه رفتار می‌کند که  متصورست از او انتظار می‌رود. اوبا اظهارنظراتی پَرت ....
محمود نامی
     از این بلا رهایم کن...... که خسته ام از این زندگی      نمایش ترانه های قدیم: پیکان جوانان به نویسندگی و کارگردانی استاد محمد رحمانیان، درامی تلخ از زندگی، نا امیدی ....
محسن سلیمانی فاخر
 برای جامعه سینما :محسن  سلیمانی فاخر/حسن نراقی در کتاب «جامعه شناسی خودمانی»می نویسد:«من نمی  دانم مردمی که هنوز روی این خط کشی کف خیابان نمی توانند حریم و حرمت  همدیگر ....