آدرس ایمیل نادرست است

نمایش کلمه عبور نمی‌تواند خالی باشد

بازیابی کلمه عبور

نام نمی‌تواند خالی باشد

نام خانوادگی نمی‌تواند خالی باشد

آدرس ایمیل نمی‌تواند خالی باشد

نمایش رمز عبور نمی‌تواند خالی باشد

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد نمایید تا دستورات لازم جهت تغییر رمز حساب کاربری شما از طریق ایمیل برای شما ارسال گردد.

Error message here!

بازگشت به لاگین

بستن

نقد فیلم تنگه ابوقریب, روایتِ رشادت

افشین علیار >    سینمای جنگ مهم ترین بخش سینمایی یک کشور محسوب می شود پرداختن به سینمای جنگ و نوآوری در قصه پردازی مهم ترین عنصر ساخت یک فیلم جنگی تلقی می شود، ایده پردازی در این ژانر ....

نقد فیلم تنگه ابوقریب, جنگ از زاویه ای دیگر

یاسمن خلیلی فرد >    نگاهی به فیلم «تنگه ابوقریب»: یاسمن خلیلی فرد   "جنگ، از زاویه ای دیگر" «تنگه ابوقریب» را در جشنواره فیلم فجر تماشا کردم و بی اغراق میخکوبم کرد؛ نه تنها مرا که تمامی ....

نقد فیلم لاتاری, بازگشتی به عقب

محمدصادق انصافی >    شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد که «لاتاری» این‌گونه از سبک و سیاق ساخته‌های قبلی محمدحسین مهدویان فاصله بگیرد و تا به این حد عامل عقب‌گرد کارگردان از زاویه‌ی دید پیشینش ....

نقد فیلم هزارپا, چیچو و فرانکو

محمود نامی >      چیچو و فرانکو            فیلم هزارپا تمامی عناصر و مولفه های یک فیلم طنز را داراست. برخی دوستان وقتی از این فیلم ایراد می گیرند بر کلیشه ای بودن آن، تلاش برای صرفاً ....

نقد فیلم شماره 17 سهیلا, فیلم برای ایده، ایده هم برای ایده!

کاوه قادری > درباره ی نخستین فیلم محمود غفاری یعنی «شماره 17 سهیلا»، از همان انتخاب شخصیت هدف در تصویر و نمایش، اکستریم کلوزآپ ابتدایی از او، میزانسن ها و P.O.V های او، آغاز روایت، تصویر، ....

نقد فیلم کاتیوشا, شاخ‌های اینستاگرامی و برادران ارزشی و مابقی قضایا

آرش پارساپور >   در نقد فیلم کاتیوشا به آخرین فیلم علی عطشانی کارگردان پرحاشیه سینمای ایران می‌پردازیم که در آن دست روی موضوع حساسی گذاشته و دو نسل جنگ و بچه پولدارهای فعلی را روبروی ....

نقد فیلم شماره 17 سهیلا, نفس عميق

یاسمن خلیلی فرد > بزرگترین دارایی فیلم «شماره 17 سهیلا» ایده ی جالب و متفاوت آن است. محمود غفاری، کارگردان این فیلم در اولین تجربه ی فیلمسازی خود به سراغ سوژه ای رفته است که شاید کمتر فیلمسازی ....

نقد فیلم کاتیوشا, اثری خنثی و کلیشه ای!

افشین علیار >    کاتیوشا جدیدترین ساخته ی علی عطشانی بعد از دو فیلم اکران نشده اش اگر چه تاکید دارد کمدی باشد  اما فیلمِ معلقی ست که ژانر خودش را گم کرده است ، البته اگر کاتیوشا را یک ....

نقد فیلم شوکران, شوکران چطور «شوکران»‌شد؟

مدیسا مهراب پور >   نگاهی به جامعه‌شناسی فیلم «شوکران» «شوکران» چطور و از کجا شکل می‌گیرد؟ با چه امکاناتی ساخته می‌شود و چه تأثیری در سینمای ایران می‌گذارد و چطور درگذر زمان جایگاه خود ....

نقد فیلم شماره 17 سهیلا, یک سیزیف برای مدرنیته

احسان آجورلو >    «سيزيف» راز خدايان یونان را فاش كرد و محكوم شد تخته سنگي را تا نوک بلندترين قله جهان حمل كند. او هربار به يك قدمي قله مي‌رسيد اما تخته سنگ، از شانه هايش فرو مي افتاد ....

نقد فیلم آن سوی ابرها (Beyond The Clouds), در جست و جوی ایمان گمشده

احسان آجورلو >    فیلم‌های مجیدی همواره دارای داستان‌هایی است که به مکاشفه نفس شخصیت‌ها می‌پردازد. روند و چیدمان وقایع به شکلی تدارک دیده می‌شود که در نهایت شخصیت به دیدگاه متفاوتی ....

نقد فیلم دارکوب, مستندی درباره اعتیاد زنان یا فیلمی داستانی؟

آرش پارساپور >   برای نقد فیلم دارکوب شاید بد نباشد اول کمی درباره کارگردان آن بدانیم. نام بهروز شعیبی به عنوان کارگردان فیلم به ما گوشزد می‌کند که بعد از دهلیز و سیانور، با فیلم ملودرام ....

نقد فیلم هزارپا, میکس کمدی‌های سال‌های دور و نزدیک

آرش پارساپور >   نقد فیلم هزارپا نشان می‌دهد که سینمای کمدی در کشور ما با اینکه جایگاه وزینی ندارد ولی همچنان تکرار کلیشه‌ها در آن می‌تواند نبض مخاطب را در دست بگیرد و فروش را تضمین ....

نقد فیلم فراری, بارش مهیب باران در فومن

مدیسا مهراب پور >   خطر لو رفتن داستان «فراری» پیش از هر چیز، یک فیلم دوست‌داشتنی و بامزه است. فیلمی که در کمال سادگی برگزار می‌شود و ادعایی فراتر از آنچه هست ندارد. از آن دست فیلم‌های ....

نقد فیلم هزارپا, شوخيهاى تكرارى

یاسمن خلیلی فرد > "هزارپا" آخرین ساخته ی ابوالحسن داوودی فیلمی کمدی ست با جنس شوخی های آشنای این سینما؛ اگر انتظار تماشای یک کمدی خوب در حد و اندازه ی «خوب، بد، جلف» را دارید گمان نمی کنم ....

نقد فیلم در وجه حامل, به کجا چنین شتابان؟

مدیسا مهراب پور >  خطر لو رفتن داستان مورد بهمن کامیار را می‌توان یکی از عجیب‌وغریب‌ترین موارد این روزهای اکران دانست. کارگردانی که احتمالاً تا دو ماه پیش اسم او را نشنیده بودید و هیچ ....

نقد فیلم هزارپا, صرفا جهت خنده!!

افشین علیار >    یک هفته یی می شود که هزارپا به نمایش درآمده فیلمی که به لحاظ ژانر و تعداد بازیگرانش پتانسیل بیش از حدی در استقبال مخاطب دارد ، البته هزارپا یک اثر شبه کمدی ست که متکی ....

نقد فیلم دلم می‌خواد, دلم می‌خواد برقصم

هدی مقدسی >    دلم می‌خواد برقصم بی‌شک بهترین عنوانی که برای این نوشته می‌توان نوشت همین است: "دلم می‌خواد برقصم." ایده اولیه بهمن فرمان‌آرا در آخرین فیلمش عنصری جدا از سایر فیلم‌هایش ....

نقد فیلم هزارپا, هبوط در باتلاق

مدیسا مهراب پور >  «هزارپا»‌ یکی دیگر از خیل عظیم کمدی‌هایی است که این روزها پرده‌های سینمای ایران را تصرف کرده‌اند و در کنار فروش خوبی که برای فیلم و تهیه‌کننده‌شان به دست می‌دهند، ....

نقد فیلم به وقت خماری, ژانرِ کمدی، نیاز امروز جامعه

افشین علیار >    از ابتدای امسال چند فیلم سینمایی روی پرده دیده ایم که به معنای واقعی کمدی بوده اند؟ آیا اساسا این فیلم ها کمدی بودند یا فقط برچسب کمدی بودن به آن ها زده شده است؟ مخاطب ....

نقد فیلم ماما میا! دوباره شروع کنیم (Mamma Mia! Here We Go Again), دنباله‌ای وسوسه کننده

پیتر بردشاو > اختصاصی سلام سینما- من جزو آن دسته از دنبال کننده های فیلم موفق 2008 برپایه آهنگ‌های ABBA نبودم،اما بعد از دیدن چند صحنه تنها چیزی که توانستم بگویم این بود: Gimme, Gimme, Gimme بنی ....

نقد فیلم پایه هشتم (Eighth Grade), یک اثر شایسته در کنار مدعیان

جیمز براردینلی >  ترجمه اختصاصی سلام سینما فکر میکنم اکثر آدمها پایه هشتم را هرچند با میزان کمی از علاقه ، بخاطر دارند. موهبت و نفرین پایه هشتم چیزی است که «بو برنهام» نویسنده و کارگردان ....

نقد فیلم برابرساز 2 (The Equalizer 2), تماماً اکشن

یاسمن خلیلی فرد >    "اکوالایزر2" ادامه ایست بر فیلمی با همین عنوان که در سال 2014 از سوی سونی پیکچرز اکران شد و با استقبال بسیاری از سوی مخاطبان سینمای اکشن مواجه گشت. «اکوالایزر» را آنتوان ....

نقد فیلم برابرساز 2 (The Equalizer 2), یک شروع خوب برای فیلم های تابستان

جیمز براردینلی > نقد اختصاصی سلام سینما دنباله‌ی «آنتون فوکوآ» برای «برابرساز»(The Equalizer)  با نسخه‌ای که او ۴ سال پیش از «رابرت مک‌کال» (دنزل واشنگتن) معرفی کرده بود هماهنگ است ، فیلمی ....

نقد فیلم ماموریت غیرممکن 6: فال اوت (Mission: Impossible-Fallout), بهترین فیلم اکشن ساخته شده به دست تام کروز و کریستوفر مک کوری

دیوید ارلیک > اختصاصی سلام سینما-  از زمان "جاده خشم" چنین تاثیرات عمیقی در یک فیلم به کار برده نشده بود.  زمان زیادی طول نمی کشد تا متوجه شویم که "ماموریت غیرممکن: پس آیند" یکی از بهترین ....

نقد فیلم وینسنت دوست داشتنی (Loving Vincent), لحظه های شور انگیز یک نقاش

آرش پارساپور >   انیمیشن ونسان دوست داشتنی روایتی از زندگی «وینستنت ون گوگ»، نقاش مشهور هلندی است که البته در زمان حیات خود بوی چندانی از این شهرت نبرد و استعداد او پس از مرگش کشف شد. ....

نقد فیلم انتقام جویان-جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War), هیجان انگیز با پایانی تعلیق‌آمیز و شگفت‌آور

اریک کوهن >  ترجمه اختصاصی سلام سینما «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» (Avengers: Infinity War) حاوی دراماتیک‌ترین تعلیق در پایان بندی از زمان اکران فیلم «جنگ ستارگان: امپراطوری ضربه می‌زند» (Star ....

نقد فیلم ماما میا! دوباره شروع کنیم (Mamma Mia! Here We Go Again), ساده اما بی هدف

جیمز براردینلی > ترجمه اختصاصی سلام سینما با علم به اینکه این فیلم یکی از غیرضروری‌ترین دنباله‌هایی است که تاکنون در دنیای سینما ساخته شده است و تنها دلیل تولید آن به دلیل فروش فوق‌العاده‌ی ....

نقد فیلم پدینگتون 2 (Paddington 2), بسیار فوق العاده است

لزلی فلپرین > اختصاصی سلام سینما-    خرس کوچکی از پرو با صدای بن ویشاو به فیلم خانوادگی بسیار موفقی در لندن بر می گردد.  اولین قسمت از فیلم پدینگتون سرشار از سرگرمی بود، ممکن است به این ....

نقد فیلم سوارکار (The Rider), ترکیبی جذاب از روایت داستانی و مستند

دیوید سیمز >  ترجمه اختصاصی سلام سینما شخصیت اصلی فیلم «سوارکار» (The Rider) یعنی «بردی بلکبرن»، تا چند ماه پیش قبل از اینکه از اسب بیفتد و از ناحیه سر آسیب ببیند، سوارکار نمایشی بوده است. ....

نقد فیلم تنگه ابوقریب, پرده ای از شجاعت پروانه ها

راد شهبازی >      تنگه ابوقریب ، هشتمین و متفاوت ترین ساخته بهرام توکلی به قلم خود او ، داستان سربازانی را روایت می‌کند که فقط پنج روز مانده به تصویب قطعنامه و صلح دائمی بین ایران ....

یادداشتی بر فیلم پابلوی دوست داشتنی (loving pablo), پابلو نفرت انگیز

سپهر گلمکانی >  با تماشای پابلو دوست‌داشتنی، احساس می‌کنم که ژانر درام-جنایی سینمای هالیوود در باتلاق تکرار مکررات و عدم خلاقیت در روایت داستان، گیر افتاده است. سینمای هالیوود در ....

نقد فیلم تنگه ابوقریب, جنگ،خون،دوربین

رزا دهقان > سینمای جنگی بعد از دفاع مقدس شکل و شمایل دیگری به خود داد که نامش را به یک ژانر شناخته شده میان ابراهیم حاتمی کیا،بهرام توکلی و نیز مسعود ده نمکی(جنگ با طعم تجارت!)تبدیل ....

نقد فیلم دارکوب, داستان دو زن، دو جایگاه و دو وضعیت کاملا متضاد

میلاد خدابنده >    ((دارکوب)) نام عجیبی است، متعارف با درونمایه فیلم جدید بهروز شعیبی، نام پرنده ای که تا عمق وجود یک درخت استوار نوک میزند و می جورد، همچون رخنه ء اعتیاد بر انسان تا فروپاشی. دارکوب ....

نقد فیلم هزارپا, دوره ی هزارپایان

علی سالاری نسب > هزارپا اولین ساخته ی ابوالحسن داوودی بعد از رخ دیوانه است،داوودی در هزارپا فضایی کاملا متفاوت با رخ دیوانه برای مخاطب رقم می زند،هزارپا فیلمی کاملا کمدی است و تنها ویژگی ....

نقد فیلم رفتن (Parting), زمانی برای رفتن...

علی سالاری نسب > "رفتن" محصول مشترک ایران و افغانستان اولین اثر بلند سینمایی نوید محمودی در مقام کارگردانی است،برادران محمودی در این فیلم از مسئله ی مهاجرت گفتند که دغدغه ی خودشان و ملت ....

یادداشتی بر فیلم دارکوب, جذابیت های خاص

علی سالاری نسب > دارکوب فراتر از انتظار من بود،شاید فیلم های شعیبی ربط چندانی به یکدیگر نداشته باشند اما هر کدام جذابیت های خاص خود را دارد،شعیبی علاقه مند است تا فضا های متنوع سینمایی ....

یادداشتی بر فیلم عصبانی نیستم (I'm Not Angry!), من نویدم...

علی سالاری نسب > "من نویدم... این اسمیه که بابای خدابیامرز و مامانم روم گذاشتن...  ۲۶ سالمه، ولی انگار ۲۶۰ سالمه ...!" درباره ی عصبانی نیستم نوشتن کار سختیست، عصبانی نیستم یک فیلم اجتماعیست،فیلمی ....

نقد فیلم لاتاری, اینجا غیرت زنده است

علی سالاری نسب > فیلم ریتم خوبی دارد،نگاه مستندی مهدویان یاری اش کرده است تا ریزبینانه به چالش های فیلم بپردازد،در کارگردانی مثل همیشه خوب ظاهر شده است،زمان فیلم به چشم مخاطب نمیاد و ....

یادداشتی بر فیلم لاک قرمز (Red Nail Varnish), سیکل تکراری

علی سالاری نسب > این فیلم در جشنواره ۳۴ ام فیلم فجر هیچ جایزه ایی نبرد،اگر قرار بر آن بود که من به این فیلم جایزه می دادم آن جایزه ی انسانیت بود،لاک قرمز فراتر از یک فیلم است،آنقدر از مسئله ....
رزا دهقان
اساسا مهم ترین فاکتور جذب مخاطب چه در سینما و چه در تلویزیون،ساخت و پرداخت داستانی با پتانسیل های دراماتیک و یا طنز است که مخاطب را تا انتها با خود همراهی کند.داستانهایی ....
علی سالاری نسب
"انَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّي يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ خداوند سرنوشت هیچ قوم( و ملّتی) را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر ....
علی رفیعی وردنجانی
   ایوان تورگینیف نویسنده شهیر روس در داستان «عشق اول» ادبیات را در راه احساسات عمیق انسانی به شهادت می رساند . در این داستان ما به وفور خاطرات تلطیف شده نویسنده ای را ....
مصطفی رفعت
فهرست سالانه چهره‌‌های ثروتمند، بازی جذابی ازسویِ رسانه‌هاست که سال‌ها در مدیاهای مختلف به‌‌آن می‌پردازند. این فهرست عموماً از حضور نام‌هایی آشنا تشکیل می‌شود ....
علی کهن
 جوئل  کوئن در نوامبر 1954 به عنوان برادر بزرگتر همراه با برادر کوچکتر  اتان  كوئن متولد  22 سپتامبر 1957 هر دو در مينه سوتا آمريكا از  كارگردانان و تهيه‌كنندگان  بزرگ هاليوود ....
عباس مدحجی
صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران بعنوان بزرگترین رسانه داخلی و یکی از پُر پرسنل ترین رسانه های دنیا بطور عجیبی از ضعف شدید در بخش آگهی ها رنج میبرد.   کافی ست از مخاطبیان ....
رضا معراجی
دوام سینما با ورود جعبه جادویی به خانه ها رقیب سرسختی برای هنرهفتم بوجود آمد و عده بسیاری ترجیح دادند به جای رفتن به سالنهای سینما وحتی تاتر در خانه خود و بدون صرف هزینه ....
رزا دهقان
بهترین فیلم؛خوک؟ مانی حقیقی در آخرین ساخته ی خود سراغ محتوایی نامتعارف با کارگردانی نامتعارف تر رفته که البته این دو هیچکدام قصه ی ضعیف خوک را توجیه نمیکند.کارگردانی ....
علی رفیعی وردنجانی
   شب بود . قبرستان بود . صدای جیرجیرک ها برخاسته از گور ، سمفونی مرگ نویسنده ای را می سرود که یک روز صبح فراموش کرد برخیزد . این جمله را بعد از خوانش سه باره اثر به یاد ماندنی ....
علی رفیعی وردنجانی
   اولین کادر تصویری توسط نقاشی بر بوم شکل گرفته و این محدودیت پرداخت در ذهن مولف ، مرزی بین مخاطب و اثر تعیین کرد که تا به امروز بر صفحه مانیتور مشاهده می شود . اما اساس ....