پوستر فیلم سعادت

فیلم‌ سینمایی |درام ، عاشقانه ، علمی تخیلی

سعادت

Bliss

۵.۵ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۲ رای

منتقدان:

۴

امتیاز دهید:

«گرگ» بعد از جدایی و اخراج با زنی مرموز در خیابان آشنا می‌شود که او را متقاعد می‌کند که جهان اطرافشان در واقع شبیه‌سازی کامپیوتری است.

کارگردان: مایک کیهل

نویسنده: مایک کیهل

عکس‌های فیلم سعادت


اوون ویلسون و سلما هایک در فیلم «سعادت» (Bliss)
سلما هایک در فیلم سینمایی «سعادت» (Bliss)
اوون ویلسون و سلما هایک در «سعادت» (Bliss)
اوون ویلسون و سلما هایک در نمایی از فیلم «سعادت» (Bliss)
اوون ویلسون در نمایی از فیلم سینمایی «سعادت» (Bliss)
استیو زیسیس در فیلم «سعادت» (Bliss)
اوون ویلسون و سلما هایک در نمایی از «سعادت» (Bliss)
استیو زیسیس در فیلم سینمایی «سعادت» (Bliss)

نقدهای فیلم سعادت

حقیقتِ تلخ


علی رفیعی وردنجانی
امتیاز منتقد به فیلم / ۱۰
   سعادت فیلمی به کارگردانی مایک کیهیل است که می خواهد نشان دهد انسان چگونه از ازل تنها بوده و تنها می تواند با آفریده ای به دست خود (فرزند) این ابژه را قسمت کند . شخصیت گریگ با بازی ویلسون در این فیلم یک هژمونی لحظه ای است . ایده پردازی در «سعادت» به خوبی رعایت شده است و یکی از برگ های برنده این فیلم مسلما این نکته است که قصه با یک اتفاق شروع می شود اما در ادامه و سکانس های پایانی آن اتفاق ممکن است که هرگز و یا هنوز روی نداده باشد .  *هرمنوتیک اگرچه این اثر به خودی خود ژانر علمی تخیلی به خود می گیرد اما باید این نکته را در نظر داشته باشیم که ژانر فیلم قبل از هرچیز معمایی است . معمایی که از دل یک تخیل نه چندان شاد بیرون می آید . در ابتدای فیلم گریگ را می بینیم که طراحی هایی از رویاهای او نشان داده می شود و بعد به طور غیر ارادی رئیس خود را می کشد که البته در ادامه هنوز این واقعه روی نداده است . آشنایی او با کلمنز اتفاقی است که پیش بینی آن دور از انتظار است و این غافلگیری هایی که برای بیننده در هنگام تماشای «سعادت» روی می دهد کم کم به جزئی از اثر تبدیل می شوند . جادو ، معما و هیجان را می توان در ژانر علمی-تخیلی مانند آثاری همچون : «چشمه» ساخته ارونوفسکی ، «او» ساخته اسپایک جونز تماشا کرد . در فیلم «او» آنچه اساس فیلم نامه است تنهایی انسان در مواجهه با نوع خود و ارتباطی است که به عنوان پناهنده با تکنولوژی برقرار می کند . اما مشخصا در «سعادت» ذهن و خواستگاه تاویل گونه آن مورد مکاشفه است . «این حقیقتِ تخل را باید پذیرفت که تولید ذهن چیزی جز وهم امیدوارم کننده نیست» پیامی است که فیلم به طور غیر ارادی به بیننده انتقال می دهد . در دو سکانس ابتدایی تکلیف فیلم مشخص می شود ...
   سعادت فیلمی به کارگردانی مایک کیهیل است که می خواهد نشان دهد انسان چگونه از ازل تنها بوده و تنها می تواند با آفریده ای به دست خود (فرزند) این ابژه را قسمت کند . شخصیت گریگ با بازی ویلسون در این فیلم یک هژمونی لحظه ای است . ایده پردازی در «سعادت» به خوبی رعایت شده است و یکی از برگ های برنده این فیلم مسلما این نکته است که قصه با یک اتفاق شروع می شود اما در ادامه و سکانس های پایانی آن اتفاق ...

نظرهای منتشر شده فیلم سعادت