پوستر فیلم بدون قرار قبلی

فیلم‌ سینمایی |درام

بدون قرار قبلی (۱۳۹۹)

No Prior Appointment

۵.۸ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۷۳ رای

منتقدان:

۴.۴

امتیاز دهید:

یاسمین به سن و سال پسر شش ساله‌اش بوده که به آلمان(برلین) مهاجرت کرده و حالا با مرگ پدر، ناچار است پس از سی سال به ایران بازگردد. پسرش دچار اوتیسم است و این سفر را برایش دشوار می‌کند. یاسمین شناختی از پدرش ندارد و بیش از آن میراثی که پدر برایش گذاشته، باعث تعجب او می‌شود. اقامت کوتاه و ناخواسته او در زادگاه پدر و دیدار با کسانی که پدرش را می‌شناسند، یاسی را به درک تازه‌ای از انسان و مفهوم مرگ می‌رساند.

معرفی فیلم بدون قرار قبلی

بهروز شعیبی در پنجمین کار سینمایی خود به تهیه‌کنندگی محمود بابایی روایتگر داستان بازگشت یک هنرمند به کشور پس از سال‌ها دوری است تا ادای دینی باشد به غم غربت هنرمندانی که سال‌ها در غربت زندگی کرده‌اند.

«بدون قرار قبلی» محصول مشترک مؤسسه تصویر شهر، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و بنیاد فارابی است که در چهلمین جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ حضور داشت و در ۵ رشته‌‌ی کارگردانی، فیلم‌نامه، فیلم‌برداری، صدابرداری و صداگذاری نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد و درنهایت علاوه بر کسب سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری، جایزه ویژه سرباز وطن و نگاه ملی چهلمین جشنواره فیلم فجر را از نیز آن خود کرد.

فیلمنامه «بدون قرار قبلی» توسط فرهاد توحیدی و مهدی تراب بیگی با نگاهی به یکی از داستان‌های مصطفی مستور نوشته شده است.

برای تماشا و دانلود قانونی فیلم «بدون قرار قبلی» و مطالعه حواشی و اخبار مربوط به آن با سایت سلام سینما همراه باشید.

 

کارگردان فیلم بدون قرار قبلی:

بهروز شعیبی متولد ٢۵ شهریور ۱۳۵۹ در مشهد، هنرپیشه، کارگردان است. او در فیلم‌های مختلف، نقش‌های مختلفی را از جمله کارگردان، هنرپیشه، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز داشته است.

فعالیت هنری خویش را با بازی در مجموعه «بازگشت پرستوها» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی آغاز کرد، سپس در فیلم «آژانس شیشه‌ای حاتمی‌کیا» به ایفای نقش پرداخت. در همین زمان او در کنار بازیگری به‌عنوان دستیار اول و دوم در آثار سینمایی و تلویزیونی نیز فعالیت می‌کرد، آثاری چون «شب‌های روشن» فرزاد مؤتمن، «توکیو بدون توقف» سعید عالم‌زاده، «خوابگاه دختران» محمدحسین لطیفی و «حیران» به کارگردانی شالیزه عارفپور از جمله کارهایی است که او در آن به‌عنوان دستیار کارگردان فعالیت داشته است.

با بازی در فیلم «طلا و مس» به کارگردانی همایون اسعدیان در نقش یک طلبه ساده که در شرایط خاص بیماری همسر و کلاس‌های استاد اخلاق گرفتار است بازی کرد، با همین نقش و بازی تأثیرگذارش و گریم غیرمعمول برای طلبه‌ها، یعنی ریش بلند، عینک و موهایی به نسبت بلندتر از حد یک روحانی معمولی برای مخاطبان سینما و تلویزیون شناخته شده و با نقش سیدرضا نام خود را سرزبان‌ها انداخت. نقشی که بارها در فیلم‌های دیگر نیز آن را تکرار کرد.

بعد از «طلا و مس» در آثاری دیگری چون «گزارش یک جشن» ابراهیم حاتمی‌کیا، «مهمان داریم» محمدمهدی عسگرپور، «تنهایی لیلا» محمدحسین لطیفی، «گیلوا» اردلان عاشوری و «مغز استخوان» حمیدرضا قربانی به ایفای نقش پرداخت است.

او کارگردانی را با تله‌فیلم «پیش خواهد آمد» آغاز کرد و برای کارگردانی فیلم «دهلیز» برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش «نگاه نو» (مسابقه فیلم‌های اول) شد. او در «دهلیز» دست به انتخاب جسورانه‌ای زد و رضا عطاران را در نقش جدی به کار گرفت. «باغ آلوچه»، «دهلیز»، «سیانور»، «آخرین روز سال» و «دارکوب» از ساخته‌های سینمایی شعیبی هستند. او در ساخت تله‌فیلم هم موفق عمل کرده؛ «بال‌های خوشبختی»، «جامانده»، «پیش خواهد آمد»، «جایی برای بودن»، «روزهای آخر اسفند» از جمله تله‌فیلم‌های موفق وی هستند.

مجموعه تلویزیونی موفق و پرمخاطب «پرده‌نشین» و مجموعه‌های «گلشیفته» و «روز بلوا» از جمله آثار او برای شبکه نمایش خانگی می‌باشد.

علاوه بر فعالیت در سینما و تلویزیون، بهروز شعیبی در سال ۱۳۹۲ و سال ۱۳۹۶، فیلم تبلیغاتی محمدباقر قالیباف را برای انتخابات ریاست‌جمهوری کارگردانی کرده است.

بهروز شعیبی در سال ۱۴۰۰ و در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» در بخش سودای سیمرغ حضور دارد.

 

سایر عوامل فیلم بدون قرار قبلی:

مدیر پروژه: علیرضا رضاداد، نویسنده: فرهاد توحیدی، مهدی تراب بیگی، مجری طرح: محمدحسین انصاری، مشاور پروژه: بهزاد هاشمی، مدیر تولید: امیر نشاط، مدیر فیلم‌برداری: محمد حدادی، دستیار اول فیلم‌بردار: احمدرضا گودرزی، تدوین: عطا مهراد، عکاس: امید صالحی، مدیر صدابرداری: عباس رستگارپور، طراح صحنه: کیوان مقدم، طراح لباس: هدی میرزائی، طراح چهره‌پردازی: فاطمه کمالی، زهرا کمالی، مدیر تدارکات: محمود کریمی، جانشین تولید: کاظم نامنی، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: میلاد فرج الهی، سرپرست گروه کارگردانی و دستیار اول کارگردان: صالح غربی جوان، برنامه‌ریز: اشکان سپهر، منشی صحنه: غزل رشیدی، مشاور تهیه‌کننده: ایزد مهرآفرین، مشاور رسانه‌ای: مهرداد معظمی.

 

زمان اکران فیلم بدون قرار قبلی و تاریخ پخش:

اکران فیلم «بدون قرار قبلی» از چهارشنبه ۱۸ خردادماه ۱۴۰۱ در سینماهای سراسر کشور آغاز شده است.

به‌محض انتشار این فیلم در شبکه نمایش خانگی، سلام سینما آن را برای دانلود قانونی و با مصرف حجم اینترنت نیم‌بها در دسترس مخاطبان عزیز قرار می‌دهد.

 

دانلود قانونی فیلم سینمایی بدون قرار قبلی:

بعد از اکران فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» این فیلم در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود، بلافاصله پس از پخش فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» شما می‌توانید از طریق سلام سینما به‌راحتی و به‌صورت قانونی و باکیفیت بسیار بالا و البته با مصرف اینترنت به‌صورت نیم‌بها این فیلم سینمایی را دانلود نمایید و از تماشای آن لذت ببرید.

 

حواشی فیلم بدون قرار قبلی

- مجید مجیدی، کارگردان مطرح سینما در یادداشتی به فیلم «بدون قرار قبلی» پرداخت و آن را مورد تمجید قرار داد. در این یادداشت آمده است:

«پناهندگی شخصیت اصلی قصه از غربت، به پیشگاه امام رئوف شیعیان

در حقیقت این فیلم، بدون هرگونه انتظاری با تو سه قرار می‌گذارد. قرار اول مواجه شدن با کرامت والای امام رضا (ع) است، دیگری جلوه‌گری هنر سینما در پرداخت به قرار اول و قرار سوم نیز، تماشای تنیده شدن این دو قرار زیبا، بر روی پرده‌ی نقره‌ای ست.

در این روزگار، فیلمِ «بدون قرار قبلی»، با پرهیز از هرگونه شعارزدگی، مأموریت انتقال حال خوب به مخاطب را، که یکی از وظایف مهم سینماست به نحو احسن انجام می‌دهد.

دستمریزاد به بهروز شعیبی و همه عوامل این فیلم که در این امتحان سربلند و سرافراز بودند.»

بستن

عکس‌های فیلم بدون قرار قبلی


مصطفی زمانی در فیلم «بدون قرار قبلی»
 صابر ابر در فیلم «بدون قرار قبلی»
مصطفی زمانی و پگاه آهنگرانی در فیلم «بدون قرار قبلی»
مصطفی زمانی و پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی»
پوستر فیلم «بدون قرار قبلی»
فتوکال فیلم «بدون قرار قبلی» در چهلمین جشنواره فیلم فجر
نشست خبری فیلم «بدون قرار قبلی» در چهلمین جشنواره فیلم فجر
بهروز شعیبی در نشست خبری فیلم «بدون قرار قبلی» در چهلمین جشنواره فیلم فجر

نقدهای فیلم بدون قرار قبلی

تناسب باد و خاک


بدون قرار قبلی حاصل همکاری بهروز شعیبی در شمایل کارگردان و فرهاد توحیدی بعنوان سناریست است. شعیبیِ مشهدی که فیلم دیگری بنام "هناس" را جشنواره فیلم فجر چهلم در مقام بازیگر دارد، چندمین فیلم بلند خود را بعد از تجربه های موفقی مثل دهلیز و دارکوب و ناموفقی مثل روزبلوا [و فیلم تبلیغاتی محمدباقر قالیباف کاندیدای همشهری خود برای انتخابات ریاست جمهوری‌]، با اقتباسی از داستانهای "مصطفی مستور" نویسنده ی موفق اهوازی  جلوی دوربین برده است. فرهاد توحیدی، فیلمنامه نویس اثر که دبیری جشن خانه سینما، ریاست خانه سینما و دبیری دوره های پنجم و ششم جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران را در کارنامه دارد، آثار متنوعی در ژانرهای گوناگون طنز‌، سیاسی و حتی کودک را قلم زده که میتوان از بین آنها  از حیث تنوع به شهرموشها۲ ، امکان مینا، پرونده هاوانا و پنجاه کیلو آلبالو اشاره کرد. بدون قرار قبلی فیلم خوش ساخت و سَرِریتم است که به آرامی فرصت رسوب حرفش را در ذهن مخاطب میدهد. فیلم الکن نیست و عجله ای برای جا انداختن فحوای کلامش ندارد. شعیبی با استفاده ی درست از آگاهی هایش از جغرافیا و فرهنگ محل تولدش، تماشاگر را با خود در سفر به خراسان همراه میکند و در این سفر تک به تک اِلِمانهای مورد نظرش را به ترتیب میچیند. از قطار که وسیله ای پراستفاده برای سفر به مشهد است آغاز میشود و با نبات و سوغاتی و لهجه خراسانی و دوتارنوازی و هتل سازی و شتر و کویر و عروسی بومی و هنرکاشی کاری ادامه میابد و در حرم امام هشتم و نقاره هایش به اوج می رسد. شعیبی از پگاه آهنگرانی که مدتی بازیهایش از فرم افتاده بود بازی قابل قبولی میگیرد و توانسته کارکتر زن مطلقه ی تنها و بزرگ شده در کشور غریب با کودک اوتیسمی را ...
بدون قرار قبلی حاصل همکاری بهروز شعیبی در شمایل کارگردان و فرهاد توحیدی بعنوان سناریست است. شعیبیِ مشهدی که فیلم دیگری بنام "هناس" را جشنواره فیلم فجر چهلم در مقام بازیگر دارد، چندمین فیلم بلند خود را بعد از تجربه های موفقی مثل دهلیز و دارکوب و ناموفقی مثل روزبلوا [و فیلم تبلیغاتی محمدباقر قالیباف کاندیدای همشهری خود برای انتخابات ریاست جمهوری‌]، با اقتباسی از داستانهای "مصطفی مستور" ...

بی کشش، کُند و یکنواخت


   بهروز شعیبی با ساخت چند فیلم آخرش نشان داد که نمی تواند دیگر فیلمی به اندازه دهلیز بسازد فیلمی که اندازه پرده سینما باشد بیرون نزند منطق روایی یا از سروشکل منسجمی برخوردار باشد ، بعد از روز بلوا که احساس می شد شعیبی آن را با توجه و نگرش سفارشی ساخته که نتیجه اش اندازه تله فیلم است دیگر سمت و سویش را تغییر می دهد و سراغ سینمای مستقل می رود اما همچنان فیلم های شعیبی دایره وار در حال درجا زدن می باشند ، بدون قرار قبلی آخرین ساخته او نمی تواند یک فیلم سینمایی حداقلی باشد چرا که بسترسازی اش جواب مثبتی با نگاه شعیبی نداشته، بدون قرار قبلی اثر کنُد و یکنواختی ست که حتی با جلو رفتن قصه نمی تواند مخاطبش را تحت تاثیر قرار بدهد یعنی قصه کشش لازم برای درگیری مخاطب ندارد انگار که این ...
   بهروز شعیبی با ساخت چند فیلم آخرش نشان داد که نمی تواند دیگر فیلمی به اندازه دهلیز بسازد فیلمی که اندازه پرده سینما باشد بیرون نزند منطق روایی یا از سروشکل منسجمی برخوردار باشد ، بعد از روز بلوا که احساس می شد شعیبی آن را با توجه و نگرش سفارشی ساخته که نتیجه اش اندازه تله فیلم است دیگر سمت و سویش را تغییر می دهد و سراغ سینمای مستقل می رود اما همچنان فیلم های شعیبی دایره وار در حال درجا ...

گامی رو به عقب


بدون قرار قبلی نه‌تنها یک پس رفت برای شعیبی محسوب می‌شود بلکه گامی رو به عقب برای کل سینمای ایران است. ظاهراً بنیاد سینمایی فارابی باز هم برگشته است به همان وضعیت اسف باری که در دهه‌های گذشته در سینمای ایران به وجود آورد. باز هم فیلم‌های به ظاهر دینی و معناگرایی که معلوم نیست مخاطب عامی داشته باشد و فروشی. البته که برای چنین بنیادی اساساً فروش فیلم، مسئله مهمی به حساب نمی‌آید. بیش از هفت میلیارد تومان به فیلم بدون قرار قبلی کمک مالی شده است و حاصل آن چیزی است که در دهه 60 و 70 شمسی نمونه‌های آن را به وفور می‌توان یافت. این فیلم از آن جهت گامی رو به عقب است که همان مسیر آثار آن زمان را طی می‌کند و هیچ شیوه بدیع و تازه‌ای برای روایت قصه وجود ندارد.  ریتم بیش از نیمی از فیلم همانند ...
بدون قرار قبلی نه‌تنها یک پس رفت برای شعیبی محسوب می‌شود بلکه گامی رو به عقب برای کل سینمای ایران است. ظاهراً بنیاد سینمایی فارابی باز هم برگشته است به همان وضعیت اسف باری که در دهه‌های گذشته در سینمای ایران به وجود آورد. باز هم فیلم‌های به ظاهر دینی و معناگرایی که معلوم نیست مخاطب عامی داشته باشد و فروشی. البته که برای چنین بنیادی اساساً فروش فیلم، مسئله مهمی به حساب نمی‌آید. بیش از هفت میلیارد تومان ...

خبرهای مرتبط با فیلم بدون قرار قبلی

نظرهای منتشر شده فیلم بدون قرار قبلی

۳ ماه پیش

June 15, 2022

نظر منتقدین رو خوندم. چیه که جدیدا هر فیلمی درباره هویت ملی ساخته میشه، میشه سفارشی؟ کل دنیا تلاش می کنن با فیلم هاشون، هویت ملی و قشنگی های کشورشون رو نشون دنیا بدن، کجاش اشکال داره؟ که سریع یه اسم سفارشی میذاریم روی فیلم و طردش می کنیم؟ بعضیا یه جوری این مساله رو نقد می کنن که انگار فیلما فقط باید بدبختی ها و بی اخلاقیا رو نشون بدن تا بشن فیلم درست و حسابی!! واقعا چقدر از فرهنگ مون دور شدیم که حتی نشون دادنش، اذیتمون می کنه!
۳
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۸ ماه پیش

February 10, 2022

بهترین فیلم جشنواره ی امسال هم دیدم من . پر از نشانه های حسی و معناگرایانه ... به دلم نشست ... از اول تا آخر یه آرامش خاصی تو وجودم شکل گرفت . یک فیلم بی ادعا که به زبان ساده و بهترین شکل ممکن ساخته شده بود . چه عجب یک موسیقی دل نشین شنیدم امسال (حیف که این چند سال گذشته از نعمت آهنگسازی کارن همایونفر محروم شدیم ) . امتیاز من : ۵ از ۵
۳
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۸ ماه پیش

February 5, 2022

فیلمی با موضوعی نه چندان جذاب ! داستانی کش دار که مخاطب را خسته می کند! اما بازی نقش مکمل زن بسیار درخشان هست و شاید بتوان گفت از بازیگر نقش اول هم بهتر و جذاب تر هست .
۱
۳
پاسخ
گزارش تخلف

۸ ماه پیش

February 3, 2022

خوب بود یه فیلم ساده و پر معنا
۲
۲
پاسخ
گزارش تخلف