پوستر فیلم زنی پشت پنجره

فیلم‌ سینمایی |جنایی ، درام ، اسرار آمیز

زنی پشت پنجره

The Woman in the Window

۶ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۴ رای

منتقدان:

۵.۶

امتیاز دهید:

این فیلم داستان زنی تنها در نیویورک را روایت می‌کند که به بیماری آگورافوبیا دچار است و از حضور در مکان‌های باز هراس دارد. او به مرور تنها برای دیدن یک عمل خشونت‌آمیز، جاسوسی همسایگانش را شروع می‌کند...

کارگردان: جو رایت

نویسنده: تریسی لتس

عکس‌های فیلم زنی پشت پنجره


امی آدامز در فیلم «زنی پشت پنجره» (The Woman in the Window)
امی آدامز در فیلم سینمایی «زنی پشت پنجره» (The Woman in the Window)
امی آدامز در «زنی پشت پنجره» (The Woman in the Window)
امی آدامز در نمایی از فیلم «زنی پشت پنجره» (The Woman in the Window)
امی آدامز در نمایی از فیلم سینمایی «زنی پشت پنجره» (The Woman in the Window)
امی آدامز در نمایی از «زنی پشت پنجره» (The Woman in the Window)
امی آدامز در فیلم «زنی پشت پنجره» (The Woman in the Window) به کارگردانی جو رایت
امی آدامز در پوستر فیلم «زنی پشت پنجره» (The Woman in the Window)

دیالوگ های به یاد ماندنی

نقدهای بلند فیلم زنی پشت پنجره

 ترجمه اختصاصی سلام سینما سازندگان تریلر هیچکاکی «زنی پشت پنجره» دوست دارند مخاطبان باور کنند که معمای مرکزی داستان فیلم، درباره‌ی چگونگی و چرایی قتل منهتن است. اما جذابیت «زنی پشت پنجره» کمتر در پیچ‌ها و گره‌های داستان و بیشتر در بهم‌ریختگی و شلختگی حول هسته‌ی اصلی داستان است. مانند نگاه کردن به یک تصادف و توجه به چگونگی رخ دادن آن بدون اینکه بخواهید بدانید چند نفر و چه افرادی داخل آن آسیب دیده یا جان باخته‌اند.  خبر پایان فیلمبرداری «زنی پشت پنجره» با گروه بازیگری مشهورش، کارگردان شناخته شده، رمان محبوبی که داستانش از آن اقتباس شده است و نویسنده‌ی آن که جایزه‌ی تونی را در کارنامه دارد، در سال گذشته نقل محافل سینمایی بود. با این حال این فیلم تمام ویژگی‌های کلاسیک یک فیلم نفرین شده مثل اکران‌های کم اقبال، فیلمبرداری‌های چندباره، اضافه شدن یک نویسنده‌ی دیگر در اواخر فیلمبرداری و فروش پایین برای نتفلیکس را دارد. در نهایت چیزی که پشت دوربین اتفاق افتاده است بسیار جذاب‌تر زباله‌ای است که جلویمان انداخته‌اند. رمانی که فیلم از آن اقتباس شده است، نوشته‌ی ‌«ای‌جی فین» است که آن را پس موفقیت خارق‌العاده‌ی «دختر گمشده» به رشته‌ی تحریر درآورده است. این رمان نیز درادامه‌ی تریلرهای خانگی «فین» است که مبتنی بر قهرمانان زن آسیب دیده می‌باشد.  پس از موفقیت «دیوید فینچر» در اقتباس از «دختر گمشده»، کمپانی فاکس تصمیم گرفت تا این موفقیت را با یکی دیگر از آثار «فین» ادامه دهد. آنها سراغ «جو رایت» کارگردان «تاوان» و «تاریک‌ترین ساعت» رفتند. آنها همچنین «تریسی لتس» را برای فیلمنامه و «امی آدامز»، «جولیان مور»، «گری اولدمن» و «جنیفر جیسون لی» را برای ایفای نقش به فیلم اضافه کردند. چطور ...ادامه مطلب
جدیدترین اثر خالق «تاوان»، بسیار سریع و بی‌مقدمه و بدون اضافه‌گویی موقعیت داستانی‌اش را آغاز می‌کند؛ به گونه‌ای که تقریباً در همان پانزده دقیقه‌ی نخست معلوم می‌شود که هم شخصیت اصلی کیست و هم فیلم درباره‌ی چیست. در این زمینه، تدوین دینامیک اساسی‌ترین نقش را در تند کردن ضرباهنگ روایت بازی می‌کند و رنگ‌بندی تند و تیره، افکت و موسیقی مخوف و صدای پس‌زمینه‌ای مربوط به محیط و دوربین سوبژکتیو، در فضاسازی حس وحشت درونی شخصیت نقش ایفا می‌کنند؛ حس وحشتی که برای اصالت وقوع یافتن داخل درام، از طریق همسان‌سازی زاویه‌ی دید مخاطب با شخصیت، با مخاطب به اشتراک گذاشته می‌شود و اصطلاحاً ابژکتیو و عینی می‌شود. فیلم جو رایت در ادامه، جهت شخصیت‌پردازی و پردازش بیماری شخصیت اصلی‌اش («آنا») و اساساً پیشبرد ...ادامه مطلب

نقدهای کوتاه فیلم زنی پشت پنجره


نویسنده

استفانی زاکارک

«زنی پشت پنجره» فیلم فوق‌العاده‌ای است که اکران عمومی آن درست با آماده شدن اکثر ما برای ترک خانه‌هایمان بعد از بیش از یک سال زندانی شدن در قرنطینه‌ی خانگی به خاطر همه‌گیری کووید، به این امید که بتوانیم دوباره به زندگی‌ای که در گذشته داشتیم برگردیم و با خود قبلی‌مان روبه‌رو شویم، همزمان شده است. آیا این فیلم می‌تواند به‌اندازه‌ی دورانی که همه‌چیز عادی بوده تأثیرگذار باشد؟ شاید.

نویسنده

ریچارد برودی

در طی یک ساعت ابتدایی، فیلم به معنای واقعی کلمه و به خاطر هیچ و پوچ از هم می‌پاشد، دقیقاً وقتی‌ که قرار است طرح کلی داستان شکل بگیرد، فیلم تبدیل به یک داستان جنایی معمولی می‌شود. با این‌حال در یک ساعت اول، درحالی‌ که دسته‌ای از عناصر داستانی متصل به یکدیگر مانند دومینوها در یک ردیف قرارگرفته‌اند فیلم به طرز شگفت‌انگیزی ثابت می‌کند که می‌تواند در بخش‌هایی موفق باشد.

نویسنده

پت براون

اگر «زنی پشت پنجره» را تماشا کرده باشید، متوجه ادای دین‌ واضح و شفاف آن به بسیاری از آثار کلاسیک هالیوود خواهید شد. برخلاف ارتباط بین آثار آلفرد هیچکاک و فیلم‌های مبتنی بر تئوری رسانه‌ای برایان دی پالما، "زنی پشت پنجره" ادای دینی خالص و تمام‌عیار به استاد تعلیق دارد. این فیلم هرگز نمی‌خواهد جذابیتش را به شکلی منتقل کند که نافی هوشمندانه بودنش باشد.

نظرهای منتشر شده فیلم زنی پشت پنجره