امیرعلی و نوشین دو جوان بیست و یک ساله قصد ازدواج با یکدیگر را دارند. خانواده ها چندان موافق نیستند. آنها صبر پیشه کردند تا به مرور زمان رضایت خانوادههایشان را جلب کنند. آن دو یکسری رویای مشترک دارند. برنده شدن در لاتاری و دریافت گرین کارت آمریکا.
بعد از دو موفقیت بزرگ در کارنامه محمد حسین مهدویان، برای کار سوم انتظار خیلی بالایی از او داریم. وقتی"لاتاری" سر-و-صدا کرد، انتظار ژانر جدیدی از محمد حسین مهدویان نداشتیم. و این کارگردان با این فیلمش خیلی خوب غافلگیرمان کرد. مخصوصا وقتی بعد از بارها صادر نشدن پروانه ساخت، کنجکاوی در باره این فیلم زیاد شد. اما به هر نحوی در حال حاضر، فیلم در جشنواره در حال اکران است. و صف مشتاقان "لاتاری" کل سینماها را پر کرده. و صف فیلم های دیگر خالی است. "لاتاری" به دلایل ذکر شده، فیلمی بسیار مهم و تحریک کننده است. که احتمالا هر کسی که به سینما اهمیت میدهد، دیدن "لاتاری" نیز به همان اندازه برایش مهم است.
یکی از مهم ترین المانهای فیلمهای محمد حسین مهدویان، فیلمبرداری خاص فیلم است. دوربین روی دستی که بی تاب از پشت اشیاء و آدمها بدنبال ضبط وقایع است. با زوم کردن هایی که الان دیگر مرسوم نیست و غیر حرفهای محسوب میشود (البته در فیلم های محمد حسن مهدویان اینطور نیست). دوربین در فیلم های محمد حسین مهدویان، دارای شخصیت می باشد. خود انگار شخصی دیگر است که تمام اتفاقات را میبیند. و همین باعث میشود تا فیلمبرداری فیلمهای محمد حسین مهدویان، همیشه جذاب باشد.
محمد حسین مهدویان ریسک زیادی برای ساخت"لاتاری" به خرج داد. اما میتوان گفت که ریسکش بی نتیجه نماند. لاتاری یک فیلم اصولی، و قابل قبول و مورد تایید است. یک فیلم جذاب که با حرف هایی که در فیلم زد، جای زیادی در دل مخاطبین باز کرد. و از نظر خیلی از مخاطبان و حتی خود کارگردان، تبدیل به بهترین اثرش شد. اما به نظر من هر دو فیلم قبلی کارگردان، از "لاتاری" بهتر بود.
"لاتاری" دچار یک شتابزدگیای شده، که به بعضی از موضوع ها بیشتر پرداخته و برای موضوع های ...
بعد از دو موفقیت بزرگ در کارنامه محمد حسین مهدویان، برای کار سوم انتظار خیلی بالایی از او داریم. وقتی"لاتاری" سر-و-صدا کرد، انتظار ژانر جدیدی از محمد حسین مهدویان نداشتیم. و این کارگردان با این فیلمش خیلی خوب غافلگیرمان کرد. مخصوصا وقتی بعد از بارها صادر نشدن پروانه ساخت، کنجکاوی در باره این فیلم زیاد شد. اما به هر نحوی در حال حاضر، فیلم در جشنواره در حال اکران است. و صف مشتاقان "لاتاری" کل سینماها ...
عاشقانه؟ اجتماعی؟ اکشن؟ سیاسی؟
عاشقانه؟ اجتماعی؟ اکشن؟ سیاسی؟
لاتاری فیلم بلاتکلیفیست، در مضمون، ژانر و حتی فرم. برای درک یک فیلم و لذت بردن از آن قیاس با فیلمهای قبلی کارگردان شاید قیاس درستی نباشد، اما انگار خود مهدویان میخواهد که این قیاس اتفاق بیفتد، کارگردانی که به یمن دوفیلم موفق گذشتهاش و سیل مخاطبی که هوادارش شدند اینبار سالنها را پر میکند، از قیاس با خودش نباید واهمهای داشته باشد. مخاطبی که با لذت و متانت ایستاده در غبار و هیجان و جسارت ماجرای نیمروز روی صندلی سینما مینشیند، توقعی جز اکشنی پرکنش و لحظههای بیپروا ندارد، اما «لاتاری» در همهی جنبهها ناامیدمان میکند، آنقدر که با شیشه شکستن جوادعزتی درجایگاه قلدری که به تنهایی توی شهر حقش را میخواهد ذوق میکنیم و برای مردی از جنس بنیادگراهای متعصب-که ...
عاشقانه؟ اجتماعی؟ اکشن؟ سیاسی؟
لاتاری فیلم بلاتکلیفیست، در مضمون، ژانر و حتی فرم. برای درک یک فیلم و لذت بردن از آن قیاس با فیلمهای قبلی کارگردان شاید قیاس درستی نباشد، اما انگار خود مهدویان میخواهد که این قیاس اتفاق بیفتد، کارگردانی که به یمن دوفیلم موفق گذشتهاش و سیل مخاطبی که هوادارش شدند اینبار سالنها را پر میکند، از قیاس با خودش نباید واهمهای داشته باشد. مخاطبی که با لذت و متانت ایستاده در ...
فضاحت ملی
نکته: این متن خطر لو رفتن داستان را دارد.
فیلم تا نیمه ها و لحظه ای که میفهمیم نوشین فوت کرده سرحال و سرپا ست و به کاراکترها نزدیکیم ولی از آن به بعد لحظه به لحظه افت می کند تا در نهایت به یک پایان بندی مضحک می رسد.
درست لحظه ای که با مرگ مشکوک دختر مواجه می شویم این ذهنیت ایجاد می شود که با یک گره ی پیچیده ای طرف خواهیم بود و حالا از اینجا به بعد قرار است نفس در سینه هایمان حبس شود تا به گره گشایی برسیم.
اما قصه جانش گرفته می شود، سکته مغزی می کند و از نیمه فیلم به بعد سررشته داستان از دست خارج شده و از جدیت فیلم کاسته می شود گویی داستان همان میانه فیلم تمام شده است و بعد از آن قرار نیست قصه سر و سامان بگیرد . مثلا فوتبالیست بودن شخصیت اصلی ...
نکته: این متن خطر لو رفتن داستان را دارد.
فیلم تا نیمه ها و لحظه ای که میفهمیم نوشین فوت کرده سرحال و سرپا ست و به کاراکترها نزدیکیم ولی از آن به بعد لحظه به لحظه افت می کند تا در نهایت به یک پایان بندی مضحک می رسد.
درست لحظه ای که با مرگ مشکوک دختر مواجه می شویم این ذهنیت ایجاد می شود که با یک گره ی پیچیده ای طرف خواهیم بود و حالا از اینجا به بعد قرار است نفس در سینه هایمان حبس شود تا به گره گشایی ...
عالییییییییییییییییی واقعا ساخت همچین فیلمی شهامت میخواد. قابل توجه عزیزانی که میگن این فیلم نژاد پرستیه؛ اگه فرق نژاد پرستی و غیرت رو نمیدونید بهتره تاریخ چندین هزار ساله ایران مون رو مطالعه کنید تا ببینید چه قهرمان هایی در طول تاریخ برا همین غیرت جونشون رو دادن. خواهشا دیگه شما حرف آقایونی که پول و ثروت شون رو از این تجارت کثیف در میارن و قاعدتا باید رو غیرت اسم نژاد پرستی بزارن، نزنید. میخواین کار و کاسبی این آقایونی که میگم رو ببینید توصیه میکنم یه سر به هتل های اطراف حرم امام رضا بزنید. خدا خودش جای حق نشسته
فیلم ضعیفی بود. یاد سریال های الان صدا و سیما که مفت نمی ارزه افتادم. اونوقت این فیلم چه فروشی عالییی داشت والا فرقی با سریال ها یا به قول معروف فیلم فارسی نداشت. یه شخصیت که شعار بده یه داستان عاشقانه که به خاطر یه چیز به ظاهر اجتماعی خیلی کش دار میشه و یکم هم چاشنی فیلم سیاسی. وقتی یه فیلم ساز میخواد از یک واقعیت تلخ حرف بزنه باید فیلمساز جسوری باشه اما محمدحسین مهدویان یه فیلمساز سفارشی هست که همه فیلماش در ستایش انقلابه پس برای همین لاتاری تبدیل شده به یه فیلم که فقط سعی در جلب رضایت مخاطب عام داره.
کاری به فیلم ندارم ولی فجایعی که هر روزه سر بعضی از هموطنان مون میاد، شاید از نظر جنابعالی به ظاهر اجتماعی باشه، ولی از نظر یک انسان زخم عمیقیه که متاسفانه تو مملکت ما ریشه دوانده
وقتی چندتا صحنه احساسی ضعیف + داستان اصلی ضعیف + شعار های وطن پرستانه رو کنار هم بذاری همچنین چیزی درمیاد.علاوه بر اینکه تبلیغ تروریسم هست کلا هم به نظرش هرجایی به جز ایران بد و فاسده.این همه جهان نگری نویسنده ادم رو به فکر فرو میبره!!! انگار یه بچه چهارده ساله فیلمنامه نوشته.
فیلم قشنگی بود، فقط دو تا عیب داشت، نیمه ی دوم فیلم خیلی سریع گذشت و به تماشاگر اصلا فرصت تمرکز رو نمیداد، و دوم اینکه فیلمبرداری وااااقعا ضعیف بود، در کل ارزش یک بار دیدن رو داشت
واقعا عالی بود.از دیدن فیلم بسیار لذت بردیم .کاش بودن آدمهایی از قبیل موسی که دلمون خوش باشه هنوزم مردونگی و غیرت نمرده...در عجبم از نظرات منفی درمورد این فیلم.پیشنهاد میکنم حتما فیلم taken رو ببینید و انقدر راحت ایرانی تروریست نخونید.اگه همین فیلم و یه کشور اروپایی میساخت معرکه میشد ولی یه ایرانی ساخته شد جنگ بین ایران و اعراب....واااای بر ما
هادى حجازى فر واقعا بى نظيره . بعد از ماجراى نيمروز دو نقش تقريبا يك تيپ داشت ؛ به وقت شام و لاتارى . توى جفت اين فيلم ها هم نهايت استعداد خودشو نشون داد . اميدوارم همين روند رو ادامه بده و ما رو از بازى خوبش بى نصيب نذاره . ضمنِ اينكه فيلم درسته كمى اغراق داشت ؛ اما به موضوع كاملا درستى پرداخت و نتيجه ى كار هم خوب شد
من تا الان ۲ بار فیلمو دیدم . همه چیش بجز فیلم برداریش عالی بود . بخصوص بازیه اقای ساعد سهیلی . و هر کسی که بگه این فیلم بده یا بد سلیقس یا حسوده یا هم کوره این همه خوبی رو تو فیلم نمیبینه . همین 😊
بعد از مدتها که اعتمادم به سینمای ایران سلب شده بود به خاطر حضور حمید فرخ نژاد رفتم برای دیدن فیلم اما متاسف شدم به خاطر داستان خیلی ضعیف،اگه مشکلات با برداشتن صورت مسئله و ترور حل میشد ایران ما الان تو این وضعیت نبود
فیلمساز میخواد حسی رو که بعد از دیدن فیلم به شما القا می کنه مثل حس بعد از دیدن فیلم هایی از جمله قیصر و آژانس شیشه ای باشه اما متاسفانه این حس نسخه چینی بیش از اونا نیست.
ارزش دیدن رو داره... البته اونطور که ازش تعریف میکنند هم نیست. ولی خوب توی این بازار خراب فیلم همین هم غنیمت هست. نکته مثبتش بازی خوب سهیلی بود و نکته بدش فیلم برداریش بود.
دوستان عزیز چطور شما باور میکنید یه مرد عنکبوتی وجود داره و انگار واقعیه و یا سریع و خشن یا بتمن هزار برابر خالی بندی دارن قهرمانش همه رو میکشه خودش زنده میمونه!!ولی دوتا آدم با انگیزه نتونن یه کسی رو به قتل برسونن؟از این دست قتل ها که هر روز تو خبرها هست...به نظرم واقعا فیلم فوق العاده ای بود و فوق العاده تموم شد
این روزها اگر برای دیدن فیلم به سینما بروید نتیجه آن نا امیدی ، خشم و پشیمانی از سینمای ایران نصیبتان خواهد شد، اما اگر برای تفریحاتِ ... و گذراندن وقت به سینما بروید به شما خوش خواهد گذشت ... فیلم لاتاری هم برای گذراندن وقت و هدر دادن پول فیلم خوبی است.. فروش بالای این فیلم هم مثل فیلم های گشت ارشاد و من سالوادر نیستم و کلاه قرمزی و سروناز عجیب نیست... فیلم با بازی بد امیر علی و نوشین در سکانس های ابتدایی که اصلن به دل نمی نشیند شروع می شود اما بدتر از شروع فیلم، پایان خنده دار، عجیب و تخیلی آن است. فیلمنامه شعاری ، قصه کش آمده، بدون هیچ جذابیتی برای بیننده و دیگر هیچ. کارگردان این اثر در طول فیلم فقط با قلقلک دادن رگ غیرت، رگ خنده، رگ وطن پرستی و رگ عشق، فقط در همان لحظه ی قلقلک دادن باعث ترشح هورمون های مختلف در بدن می شود(نتیجه ترشح هورمون هم مشخص است!!!) وگرنه در پایان فیلم از دیدن این فیلم هیچ چیز عایدمان نمی شود بجز سرگرم شدن البته از نوع مثبت آن که موفقیت این فیلم در همین سرگرم کردن مثبت است.
فروش بالاي اين فيلم و به وقت شمام نشون ميده كه همچنان سليقه ي فيلم هندي يا قهرمان ها و ضد قهرمانهاي كاريكاتوري و اغراق شده توجه ي ويژه اي بر مي انگيزه كه باعث تاسفه و از آن تاسف بارتر اين است كه ميبيني كسايي اين فيلمها را ساختن يه روزي نماينده سينماي متعالي بودند! و باز بدتر اين كه اين فيلمها برخلاف فيلم فارسي ها كه صرفا براي گيشه ساخته ميشدند ادعاهاي انتقادي، سياسي و اجتماعي هم دارند!
من کاری به کارگردانی ک دنبال دیده شدن و نورچشمی شدن و استفاده از بیت المال هست ندارم، تعجب میکنم از بازیگرایی ک بازی کردن مخصووصا هادی حجازی فر با شخصیت منفور، عقده ای و رو مخی که داشت بخصوص آخر فیلم ک شده بود مثل جی تی آ 5 ی ساعت طرف و داشت میکشید اینطرف اونطرف از پلیس هیچ خبری نبود، فیلمبرداری داغون بود نشد یه صحنه ببینی ک متمرکز باشه و نلرزه و وسطش اشیا و آدمای مزاحم نباشن، یکی خارج از ایران اینو ببینه چ فکری میکنه؟ کارگردان محترم میخواستی بگی دبی بده مردم نرید دبی بذارین فقط ما بریم؟؟دبی داره تو صنعت گردشگری از امریکا هم جلو میزنه، یا میخواستی دشمنی ایران و با عرب و عربستان نشون بدی؟ فعلا ک عربستان از نظر حقوق شهروندی داره ایران و میذاره زیرپاش، شما هروقت حقوق زن و مرد ایرانی و یکی دونستی، هروقت خودت بعنوان ایرانی و کشورت به زنان خودش حق آزادی و انتخاب دادین بعدا باید با بقیه افرادی ک به زن ایرانی توهین کردن مبارزه کنی .اگه عربستان درباره ایران چنین فیلمی بسازه چکارمیکنین؟ شماها هنرمند ما باشین فاتحه این مملکت و باید خوند...
خیلی ببخشید شما ایرانی هستید یا عرب ؟؟؟؟!!!
این فیلم هر چی که بود یه نکته ی مثبت داشت واقعیت رو نشون میداد جوری حرف میزنید که انگار این فیلم دروغه
متاسفم واقعا برای طرز فکر شما و امثال شما
خیلی ببخشید شما ایرانی هستید یا عرب ؟؟؟؟!!!
این فیلم هر چی که بود یه نکته ی مثبت داشت واقعیت رو نشون میداد جوری حرف میزنید که انگار این فیلم دروغه
متاسفم واقعا برای طرز فکر شما و امثال شما
فیلمی مدرن با قاب های قدیمی..
جذاب بود و به قول آقای مهدویان دل تماشاچی با دیدن فیلم خنک میشه.
در کل فیلمی بود که بی پرده حرف میزد و نقش هادی حجازی فر عالی بود.