درباره ی جدیدترین فیلم علیرضا امینی باید این طور شروع کنم؛ فیلم فارغ از قوت و ضعفهای ساختاری، روایی و اجرایی اش اثری ست که به شدت مخاطب را درگیر می کند و این قابلیت تأثیرگذاری بر مخاطب جزو آن دسته از محاسنِ قابل احترام آن است. فیلم بر پایه ی یکی از مهم ترین معضلات جامعه یعنی "طلاق و تبعات آن بر زندگی فرزندانِ طلاق" ساخته شده است. «بلوک 9، خروجی 2»، یک ویژگی مهم دارد که به جذابیت بیشترش انجامیده و آن ریتم مناسبش است. امینی در کار جدید خود کمتر به حواشی توجه دارد، زواید و اضافات را از فیلمنامه حذف کرده و با ضرباهنگی مناسب، داستانش را کافی و به اندازه روایت می کند.
«بلوک 9، خروجی 2» فیلمی روانکاوانه و عمیق درباره ی آسیب پذیری کودکانِ طلاق است. فیلمساز خوب قصه می گوید و به درستی یک تلخی باورپذیر را در ذات کار خود جای میدهد. البته ناگفته نماند که پرداختن به چنین موضوع حساسیت برانگیزی به نحوی حرکت بر لبه تیغ است؛ حرکتی که در صورت به خطا رفتن کار را تا مرحله سقوط پیش می برد.
این که میزان و تعداد بحرانها و مشکلاتی که شخصیت های اصلی فیلم با آن درگیرند تا این حد بالاست، از طرفی می تواند فیلم را به سمت اگزجره ی موقعیت های آدمهای داستان بکشاند و از طرفی وجه تشبیه درستی ست از زندگی بسیاری از افراد جامعه مدرن امروزی. با نگاه کردن به دور و بر بی شک افرادی را با موقعیت های مینا (پانته آ بهرام)، امیر (امیرجعفری)، بهناز (الهام کردا)، احمد (حمیدرضا آذرنگ) و در نهایت سحر (ستایش محمدی) خواهیم یافت که به اندازه ی شخصیت های اصلی فیلمِ امینی در موقعیت های خود گیج و گنگ و نابلدند. اما یکی از اشکالات فیلمنامه هم شاید همین باشد که آدم های فیلم، تا پایان راه روی مشکلات خود متوقف می مانند. سفر، که ...
درباره ی جدیدترین فیلم علیرضا امینی باید این طور شروع کنم؛ فیلم فارغ از قوت و ضعفهای ساختاری، روایی و اجرایی اش اثری ست که به شدت مخاطب را درگیر می کند و این قابلیت تأثیرگذاری بر مخاطب جزو آن دسته از محاسنِ قابل احترام آن است. فیلم بر پایه ی یکی از مهم ترین معضلات جامعه یعنی "طلاق و تبعات آن بر زندگی فرزندانِ طلاق" ساخته شده است. «بلوک 9، خروجی 2»، یک ویژگی مهم دارد که به جذابیت بیشترش انجامیده ...
ساده مانند مستند
علیرضا امینی در «بلوک 9 خروجی 2» دوباره سراغ یک مسئله اجتماعیِ خانوادگی رفته است. زوجهایی که در رابطه خود موفق نبودند و تمام تلاششان را برای بهبود زندگی خود میکنند. خانوداههایی که به هر دلیلی در وضع مناسبی نیستند و شرایط زندگی نیز بر علیه آنهاست و سختیها به قدری بر سرشان آوار میشود که کاری از دستشان بر نمیآید و تنها راهی که برایشان مانده است، فریاد زدن و گریه کردن است. اساسا این مسئله برای علیرضا امینی تبدیل به یک «دغدغه» یا «موضوعِ فیلم» شده است که در اکثرِ کارهای خود آنرا تکرار میکند.
علیرضا امینی اصولا در کارهایش راهکار ارائه نمیدهد. اما به خوبی نشان میدهد که مشکل کجاست. چه شده که افراد قصه به این روز افتادند. کجای راه را اشتباه آمدهاند و اگر چه اتفاقی میافتاد، اکنون ...
علیرضا امینی در «بلوک 9 خروجی 2» دوباره سراغ یک مسئله اجتماعیِ خانوادگی رفته است. زوجهایی که در رابطه خود موفق نبودند و تمام تلاششان را برای بهبود زندگی خود میکنند. خانوداههایی که به هر دلیلی در وضع مناسبی نیستند و شرایط زندگی نیز بر علیه آنهاست و سختیها به قدری بر سرشان آوار میشود که کاری از دستشان بر نمیآید و تنها راهی که برایشان مانده است، فریاد زدن و گریه کردن است. اساسا این مسئله برای علیرضا ...
فیلم داستان مشخصی داشت که در ذهن ثبت میشه و متمایزش میکنه از درامهای روتین سینمای امروز ایران. نقطه قوت فیلم اما بازیها بود، که در از بین اونها، درخشانترین بازی رو دختربچه (ستایش محمودی) انجام داده بود.
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف
۴ سال پیش
March 9, 2018
یکی از زیباترین فیلمهایی بود که دیدم با دوز تأثیرگذاری صد در صد بالا. بازی ها درخشان بودن مخصوصاً اون بچه کوچیک که واقعاً نقش رو با عمق وجودش لمس کرده بود. به نظرم همه اعضای جامعه باید این فیلمو ببینند. کاش پدر و مادرها کمی هم به فکر بچه هاشون باشن.
فیلم قشنگی بود.اولش یکم کند و بازی ها ضعیف ولی هرچی جلو رفت بهتر شد.ولی خب یه جاهایی زیاد اغراق شده بود و مصنوعی بود مثل عشقم گفتن امیر جعفری به دخترش.در کل خوب بود و مخصوص بچه های طلاق بود