پوستر فیلم اولین مرد

فیلم‌ سینمایی |بیوگرافی ، درام ، تاریخی

اولین مرد

first man

۶.۹ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۷۶ رای

منتقدان:

۸.۵

امتیاز دهید:

نگاهی به زندگی فضانورد «نیل آرمسترانگ» و ماموریت افسانه ای او به فضا که در نهایت او را به اولین مردی که پا به کره‌ی ماه گذاشت تبدیل کرد.

کارگردان: دیمین شزل

نویسنده: جاش سینگر

عکس‌های فیلم اولین مرد


رایان گاسلینگ در نمایی از فیلم سینمایی «اولین مرد» First Man
نمایی از فیلم سینمایی «اولین مرد» First Man
رایان گاسلینگ در فیلم سینمایی «اولین مرد» First Man
کلر فوی  در نمایی از فیلم سینمایی «اولین مرد» First Man
رایان گاسلینگ در فیلم  «اولین مرد» First Man
رایان گاسلینگ در نمایی از فیلم  اولین مرد First Man
نمایی از فیلم  «اولین مرد» First Man
کلر فوی  در فیلم سینمایی «اولین مرد» First Man

نقدهای فیلم اولین مرد

یک قدم کوچک دیر برای شزل


مایکل نوردین
امتیاز منتقد به فیلم / ۱۰
ترجمه اختصاصی سلام سینما قبل از تماشای فیلم همگی می دانیم که «اولین مرد» چگونه قرار است به پایان برسد. تقریبا نیم قرن از روزی که انسان روی ماه قدم نهاد و همچنین از تبدیل شدن جست و جو های فضایی به یکی از اصلی ترین موضوعات فیلمسازی در آمریکا می گذرد ، لذا می توان گفت «دیمین شزل» پس از «لالالند» چالش بسیار بزرگی را نسبت به آثار قبلی اش در مقابل خود می بیند. «اولین مرد» یک ضدتریلر ناب با هنرنمایی «رایان گاسلینگ» و «کلیر فوی» است.این فیلم بطور جامع به ماموریت آپولو 11 نمی پردازد بلکه آن داستان مشهور را از یک نگاه دلهره آور مورد پرداخت قرار می دهد و این باعث به وجود آمدن حس رضایت در مخاطبان می شود. فیلم با یک سکانس از پرواز آغاز می شود و شروع را در این فکر فرو می برد – یا شاید شما امیدوارید – که این یک رویای پر از استرس قبل از عملیات است ، نیل آرمسترانگ (رایان گاسلینگ)  در یک تله ی مرگبار گرفتار آمده ، جایی که او از جایی که قرار شده بود برای بازگشت به زمین قرار بگیرد ، بالاتر رفته است.صدا کر کننده و منظره سرگیجه آور است. سکانس افتتاحیه بسیار درگیر کننده است و این موضوع را به ما یادآوری می کند که اگر چه عملیات آپولو 11 موفقیت آمیز بود اما در فرآیند آن شکست های مرگباری صورت گرفته است. شزل در ساخت منظره های حیرت انگیز در فضا عالی عمل کرده است. کارگردان 33 ساله ای که قبل از بردن جایزه ی اسکار بهترین کارگردانی (و برای لحظاتی اگرچه به اشتباه برنده ی بهترین فیلم) برای «لالالند» ، با اثر بی ادعایش یعنی «شلاق» به دنیای سینما معرفی شد ، بنظر می رسد برای ارتقاء جایگاهش در هر پروژه ی جدیدش بسیار مصمم است.او نیز مانند آرمستراگ در حال تقلا تحت فشار است. «اولین مرد» یک اثر خوش ساخت و بسیار کنترل شده ...
ترجمه اختصاصی سلام سینما قبل از تماشای فیلم همگی می دانیم که «اولین مرد» چگونه قرار است به پایان برسد. تقریبا نیم قرن از روزی که انسان روی ماه قدم نهاد و همچنین از تبدیل شدن جست و جو های فضایی به یکی از اصلی ترین موضوعات فیلمسازی در آمریکا می گذرد ، لذا می توان گفت «دیمین شزل» پس از «لالالند» چالش بسیار بزرگی را نسبت به آثار قبلی اش در مقابل خود می بیند. «اولین مرد» یک ضدتریلر ناب با هنرنمایی «رایان ...

یکی از واقع گرایانه ترین درام های سفر به ماه


ترجمه اختصاصی سلام سینما-  فیلم دیمین شزل درباره سفر نیل آمسترانگ به فضا یکی از واقع گرایانه ترین درام های سفر به ماه است. سفرهای فضایی همواره مانند خروج از حیات روی زمین به سمت قلمرویی برتر برای پرواز و عاری از جاذبه زمین نشان داده می شوند. اما در تصاویر دیدنی و درام هیجان انگیز "اولین مرد" دیمین شزل که درباره نیل آرمسترانگ و سفرش به فضا در دهه 1960 است، هیچ چیز آرامی وجود ندارد یا هیچ چیز اطمینان بخشی درباره موشکی احاطه شده با اعداد و دکمه ها وجود ندارد و عن قریب است که حتی درگیر انفجار شود.    زمانی که بدن آرمسترانگ( رایان گاسلینگ )به یک کپسول انفجاری فضاپیما متصل می شود، فضاپیما ...
ترجمه اختصاصی سلام سینما-  فیلم دیمین شزل درباره سفر نیل آمسترانگ به فضا یکی از واقع گرایانه ترین درام های سفر به ماه است. سفرهای فضایی همواره مانند خروج از حیات روی زمین به سمت قلمرویی برتر برای پرواز و عاری از جاذبه زمین نشان داده می شوند. اما در تصاویر دیدنی و درام هیجان انگیز "اولین مرد" دیمین شزل که درباره نیل آرمسترانگ و سفرش به فضا در دهه 1960 است، هیچ چیز آرامی وجود ندارد یا هیچ چیز اطمینان ...

خواب و بیدار


 دیمین شزل کارگردان فیلم های «شلاق» و «لالالند» این بار وسعت ماجراجویی خود را افزایش داده و در سیارات دیگر به دنبال «اولین مرد» (First Man) می گردد. «اولین مرد» مصداق بلند کردن سنگ بزرگ از سوی یک کارگردان ریتمیک هالیوودی است. فیلم به شدت ما را به یاد «آپولو ۱۳» و بازی تام هنکس می اندازد و تفاوت های جزئی موجود در ابژه های به کار رفته ذهنیت و همذات پنداری مخاطب را با دنیایی بیرون از سیاره زمین افزایش نخواهد داد. در واقع شزل همان طور که ثابت کرده است ریتم را بهتر از فرم در یک اثر سینمایی حفظ می کند در این فیلم نیز لحظات ریتمیک (منظور ریتم در موسیقی است که به تنهایی نمی تواند فرم در سینما را به وجود آورد) بسیاری تولید کرده که صرفا جنبه ایجاد کشمکش به اثر بخشیده اند و کاربرد زیبایی شناسانه ...
 دیمین شزل کارگردان فیلم های «شلاق» و «لالالند» این بار وسعت ماجراجویی خود را افزایش داده و در سیارات دیگر به دنبال «اولین مرد» (First Man) می گردد. «اولین مرد» مصداق بلند کردن سنگ بزرگ از سوی یک کارگردان ریتمیک هالیوودی است. فیلم به شدت ما را به یاد «آپولو ۱۳» و بازی تام هنکس می اندازد و تفاوت های جزئی موجود در ابژه های به کار رفته ذهنیت و همذات پنداری مخاطب را با دنیایی بیرون از سیاره زمین افزایش ...

خبرهای مرتبط با فیلم اولین مرد

نظرهای منتشر شده فیلم اولین مرد