پوستر فیلم زالاوا

فیلم‌ سینمایی |کمدی ، ترسناک

زالاوا (۱۳۹۸)

Zalava

۶.۱ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۵۰ رای

منتقدان:

۲.۵

امتیاز دهید:

داستان «زالاوا» در اواخر دهه 1350 خورشیدی روی می‌دهد و راوی اتفاقی است که باعث ترس مردم شده و رئیس پاسگاه تلاش می‌کند تا امنیت را به روستا بازگرداند.

معرفی فیلم زالاوا

«زالاوا» فیلمی به تهیه کنندگی روح الله برادری و سمیرا برادری، نویسندگی ارسلان امیری، آیدا پناهنده و تهمینه بهرام و کارگردانی ارسلان امیری و محصول سال ۱۳۹۹ است. زالاوا نخستین فیلم ارسلان امیری به عنوان کارگردان است که جایزه بزرگ بهترین فیلم از سی و ششمین دوره هفته بین‌المللی منتقدان فیلم ونیز و جایزه بهترین فیلم از نگاه هیئت داوران از فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) را دریافت نموده است.

«زالاوا» در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرد و توانست در بخش‌های بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردان اول و بهترین فیلم‌برداری برنده سیمرغ بلورین جشنواره فجر شود و همچنین در رشته‌های بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نیز نامزد دریافت جایزه گردید.

داستان «زالاوا» در اواخر دهه ۱۳۵۰ خورشیدی روی می‌دهد و راوی اتفاقی است که باعث ترس مردم شده و رئیس پاسگاه تلاش می‌کند تا امنیت را به روستا بازگرداند.

 

ارسلان امیری اصل نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی زالاوا

ارسلان امیری متولد ۲ اردیبهشت ۱۳۵۴ در سنندج، مستندساز، تدوین‌گر و کارگردان و فارغ‌التحصیل کارشناسی کارگردانی سینما از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

ارسلان امیری از سال ۱۳۸۳ به‌عنوان فیلم‌نامه‌نویس، تدوینگر، مستندساز، مجری طرح، تهیه‌کننده و کارگردان به‌صورت حرفه‌ای فعالیت‌ داشته ‌است. 

در سال ۱۳۸۷، امیری اولین همکاری حرفه‌ای خود را به همراه همسرش آیدا پناهنده به عنوان فیلم‌نامه‌نویس در تله فیلم «گمشده در تاریکی» به کارگردانی مازیار میری و تهیه کنندگی علیرضا رئیسیان آغاز کرد.

در سال ۱۳۹۳، امیری به عنوان فیلم‌نامه‌نویس و تدوین‌گر در فیلم سینمایی «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده همکاری نموده‌است. فیلمنامه «ناهید»، اولین فیلمنامه سینمایی امیری همراه با آیدا پناهنده، در بخش نگاه نو سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر، نامزد بهترین فیلمنامه و این فیلم در بخش نوعی نگاه شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم کن ۲۰۱۵ موفق به دریافت جایزه آینده نویدبخش شد.

در سال ۱۳۹۴، امیری به‌عنوان تدوینگر در مستند «زمناکو» به کارگردانی مهدی قربان‌پور همکاری داشته است که موفق به دریافت جوایز متعددی از جمله تندیس بهترین فیلم از هفدهمین جشن خانه سینما در سال ۱۳۹۴، تندیس شهید آوینی از نهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت در سال ۱۳۹۴ و جایزه بزرگ بین الادیان از سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر در سال ۱۳۹۵ شده ‌است.

در سال ۱۳۹۵، امیری دومین همکاری سینمایی خود را با آیدا پناهنده در نگارش فیلم سینمایی «اسرافیل» انجام داد. به دلیل حرکت درونی متن در جهت تغییر ساختار فیلمنامه بر مبنای شخصیت، لوح تقدیر بهترین پی‌رنگ داستانی از هفتمین شب فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران به ارسلان امیری و آیدا پناهنده اهدا شد.

همچنین در سال ۱۳۹۵، امیری سومین فیلمنامه سینمایی خود را به نام ویلایی‌ها همراه با منیر قیدی به نگارش درآورد. این فیلمنامه در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه و در یازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران نامزد دریافت بهترین فیلمنامه شد. امیری به همراه منیر قیدی برای فیلم‌نامه سینمایی «ویلایی‌ها» جایزه بهترین فیلمنامه را در پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت دریافت کرد.

در سال ۱۳۹۷، امیری به عنوان فیلم‌نامه‌نویس در فیلم سینمایی «پاییز نیکایدوها» (The Nikaidos' Fall) به کارگردانی آیدا پناهنده و تهیه‌کنندگی نایومی کاواسه فیلمساز مشهور ژاپنی همکاری کرده‌است. این فیلم با بازی ماسایا کاتو، شیزوکا ایشیباشی و کیتا ماچیدا، محصول ژاپن و هنگ کنگ است که در ژاپن اکران شده‌است.

امیری در سال  ۱۳۹۹ با فیلم سینمایی «زالاوا» اولین تجربه کارگردانی خویش در سینما را کسب کرد، نویسندگی این فیلم بر عهده او و همسرش آیدا پناهنده بوده است.

 

زمان اکران فیلم زالاوا و تاریخ پخش در شبکه نمایش خانگی

فیلم سینمایی «زالاوا» از تاریخ ۸ تیر ۱۴۰۱ در سینماهای سراسر کشور به‌صورت عمومی اکران شده است.
تا بدین لحظه هیچ‌گونه خبری مبنی بر زمان پخش در شبکه نمایش خانگی «زالاوا» رسانه‌ای نشده است. به‌محض انتشار این فیلم در شبکه نمایش خانگی، سلام سینما آن را برای دانلود قانونی با کیفیت‌های مختلف و اینترنت نیم‌بها در دسترس مخاطبان عزیز قرار می‌دهد.

 

دانلود قانونی فیلم سینمایی زالاوا

بعد از اکران سینمایی فیلم «زالاوا»، این فیلم در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود، بلافاصله پس از پخش فیلم سینمایی «زالاوا» شما می‌توانید از طریق سلام سینما به‌راحتی و به‌صورت قانونی و باکیفیت بسیار بالا و البته با مصرف اینترنت نیم‌بها این فیلم سینمایی را دانلود نمایید و از تماشای آن لذت ببرید.

 

حاشیه‌های فیلم سینمایی زالاوا

- معنای زالاوا

ارسلان امیری که خود متولد شهر سنندج  می‌باشد نام فیلم خود را به گویش محلی کردی انتخاب کرده است و تمام مراحل فیلم‌برداری فیلم خود را در روستای شیان در کردستان انجام داده است، در زبان کردی و در رسم‌الخط زبان کردی، به‌صورت «زال ئاوا» به نگارش درمی‌آید که به معنی زال‌آباد است. «زال» هم به معنای پیر سفیدمو است که فیلم بر اساس روایت فیلم که ژانری ترسناک و هیجان‌انگیز در دل خود جای‌داده است انتخاب شده است.

ارسلان امیری کارگردان فیلم اظهار داشته که در ابتدا قصد داشته که فیلم خود را به زبان کُردی بسازد اما در سینمای ایران پیداکردن سرمایه برای فیلمی به زبان کُردی که پروداکشن آسانی ندارد، بسیار سخت است؛ بنابراین، ابتدا زبان فیلم به فارسی تغییر داده شد و در نهایت فیلم به دو زبان فارسی و کُردی ساخته شده است. (ایسنا)

بستن

عکس‌های فیلم زالاوا


هدی زین العابدین در فیلم «زالاوا»
پشت صحنه فیلم «زالاوا»
نوید پورفرج در فیلم «زالاوا»
نوید پورفرج در فیلم سینمایی «زالاوا»
فیلم «زالاوا»
پوستر فیلم «زالاوا»
نوید پورفرج و هدی زین العابدین در فیلم «زالاوا»
پوریا رحیمی سام در فیلم «زالاوا»

نقدهای فیلم زالاوا

بازگشت سینمای دلهره


امیررضا صفائی تبار
امتیاز منتقد به فیلم / ۱۰
فیلم موقعیت محور است . نمی توانیم بگوییم شخصیت اصلی کیست. فیلم درباره ی خرافه ی جن در یکی از شهرهای مرزی روایت می شود. خرافه ای که زندگی اهالی روستا را تغییر داده است. پرداخت درست  فیلم و فرم و روایت فیلم طوری است که ما هم همذات با فیلم حرکت می کنیم. موسیقی عامل پیشبرد فیلم است و بازی درخشان بازیگران بعضا فیلم اولی به خوبی ترس و دلهره را به ما القا کرده است. درام در فیلم نامه به خوبی پیش رفته است. فیلم دارای عناصر تعلیق ، کشش داستانی و ایجاز و بسط است . شخصیت های فرعی فیلم هم به نوعی دیدگاه دارند و ما سمپاد انها نیز هستیم. شخصیت خانم دکتر در فیلم باور پذیر است و ما می بینیم که استوار در برخی از پلانها تسلیم خانم دکتر می شود و از او اطاعت می کند. پرداخت فیلم و قصه به خوبی رعایت شده است . فیلم سکانس های محدودی دارد اما به خوبی روایت شده است تا جایی که شاید ایرادی از کاگردانی نگیریم. هر چند می توانست برخی از پلانهای فیلم طولانی تر گرفته شود و برداشت بلند ببینیم. یک عیبی دیگر که می توان یاداوری نمود فیلم زبان بصری و تصویر است نه صرفا دیالوگ . میتوان برخی از پلانها را با نشان دادن تصویر و اکت بازیگر روایت کرد و صرفا از دیالوگ استفاده نکرد. اما ایرادی که شاید تو ذوق می زند پایان بندی آن است و گرهی که هیچ وقت باز نشد. این که جن وجود دارد یا خیر. و به نوعی با پایان باز طرف هستیم. در کل فیلم قابل قبول است و این فیلم می توان بعد از فیلم آن شب  و پوست این فیلم در ژانر وحشت یکی از فیلم های ترسناک چند سال اخیر معرفی نمود
فیلم موقعیت محور است . نمی توانیم بگوییم شخصیت اصلی کیست. فیلم درباره ی خرافه ی جن در یکی از شهرهای مرزی روایت می شود. خرافه ای که زندگی اهالی روستا را تغییر داده است. پرداخت درست  فیلم و فرم و روایت فیلم طوری است که ما هم همذات با فیلم حرکت می کنیم. موسیقی عامل پیشبرد فیلم است و بازی درخشان بازیگران بعضا فیلم اولی به خوبی ترس و دلهره را به ما القا کرده است. درام در فیلم نامه به خوبی پیش رفته ...

یک شروع تحسین برانگیز


«زالاوا» اولین تجربه موفق فیلمسازی برای «ارسلان امیری» به حساب می¬آید. این¬فیلم که در سی و نهمین دوره از جشنواره فیلم فجر حضور داشت، موضوع و قالبی متفاوت را در بین آثار حاضر در این دوره در بر داشت. «زالاوا» روایتگر عقاید یکی از روستاهای کرد¬نشین ایران  می¬باشد که در این بین، کمی هم آمیخته با ترس و اضطراب خاصی می¬گردد. اولین حسن «زالاوا» فیلم¬نامه قرص و محکمی آن می¬باشد. فیلم¬نامه¬ای که مولفه¬ها و اصول قصه¬گویی در درونش احساس می¬شود و راه را برای پرداخت به داستان و شخصیت¬ها توسط فیلم¬ساز فراهم می¬آورد. فیلم از همان ابتدا کار خود را نفس¬گیر و جذاب آغاز میکند. اتفاقی که برای دختر جوان رخ می¬دهد  گویای تم اصلی ماجرا و پیش¬برنده موضوع مرکزی فیلم می¬باشد. پرداخت ...
«زالاوا» اولین تجربه موفق فیلمسازی برای «ارسلان امیری» به حساب می¬آید. این¬فیلم که در سی و نهمین دوره از جشنواره فیلم فجر حضور داشت، موضوع و قالبی متفاوت را در بین آثار حاضر در این دوره در بر داشت. «زالاوا» روایتگر عقاید یکی از روستاهای کرد¬نشین ایران  می¬باشد که در این بین، کمی هم آمیخته با ترس و اضطراب خاصی می¬گردد. اولین حسن «زالاوا» فیلم¬نامه قرص و محکمی آن می¬باشد. فیلم¬نامه¬ای که مولفه¬ها ...

عاشقانه‌ای جاهلانه


     زالاوا به کارگردانی ارسلان امیری کسل کننده و اگزوتیک است. فیلمی که از ژانر وحشت تعبیر اشتباهی به تماشاگر می دهد. ژانر وحشت همواره یکی از هیجان‌انگیزترین فرم‌های سینمایی است. «زالاوا» را می توان این‌گونه تعریف کرد: عاشقانه‌ای با تم جاهلیت. تکنیک سینمایی از نقاط قوت آن است. هُدی زین‌العابدین شناخت خوبی از لهجه، بیان و احساس دارد و به خوبی ایفای نقش می کند. همچنین نوید پورفرج بازی قابل تحسینی از خود به‌ جا گذاشته است. فیلم جزئیات سینمایی و فنی قابل توجهی دارد اما آنچه در پیوند دادن این جزئیات به یک‌دیگر ناتوان عمل کرده، فیلم‌نامه است. آیدا پناهنده به عنوان یکی از نویسندگان فیلم‌نامه «زالاوا» و مشاور کارگردان نامش در تیتراژ فیلم دیده می‌شود و باید گفت زنانه اندیشی ...
     زالاوا به کارگردانی ارسلان امیری کسل کننده و اگزوتیک است. فیلمی که از ژانر وحشت تعبیر اشتباهی به تماشاگر می دهد. ژانر وحشت همواره یکی از هیجان‌انگیزترین فرم‌های سینمایی است. «زالاوا» را می توان این‌گونه تعریف کرد: عاشقانه‌ای با تم جاهلیت. تکنیک سینمایی از نقاط قوت آن است. هُدی زین‌العابدین شناخت خوبی از لهجه، بیان و احساس دارد و به خوبی ایفای نقش می کند. همچنین نوید پورفرج بازی ...

خبرهای مرتبط با فیلم زالاوا

نظرهای منتشر شده فیلم زالاوا

یک سال پیش

September 19, 2021

فیلم جالبی بود. خسته نباشی به همه عوامل فیلم بخصوص اقای نوید پور فرج
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

February 4, 2021

خلاصه داستان باید اینجوری باشه «از تفنگی که دست مردمه نباید ترسید از اون «...» که تو کله شونه باید ترسید»
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف