این فیلم ادامهی مرد عنکبوتی: دور از خانه است؛ در این فیلم برای اولین بار «پیتر پارکر» بدون ماسک در عموم ظاهر میشود و زندگی عادی او آشفته میشود. «پیتر» از «دکتر استرنج» کمک میگیرد تا زمان را به عقب برگرداند؛ اما این آرزو همه چیز را پیچیدهتر میکند.
به نام خدا
کار مارول عملا به اتمام رسیده. مارول دیگر تمام شده و چیزی ندارد. کمپانی سر پا و سرگرم کننده ای که در روزگار سینمای خانگی و مرگ سالن های تاریک، مردمان بسیاری را سرگرم میکرد (و درست سرگرم میکرد)، دیگر کم آورده. 16 سال است که محصولات این فرنچایز چند رسانه ای طرفداران خاص و عام خود را (که عمدتاً از کمیک فن ها) بودند پیدا کرد. حال کاری به افراط ها و تفریط هایش نداریم. و اما جدید ترین اثر این کمپانی که به تازگی اکران خود را آغاز کرد، سومین همکاری سونی و مارول در سه گانه ی جان واتس از مرد عنکبوتی است.
اسپایدر من:راهی به خانه نیست.
در مواجهه ی اول با اثر، با خود فکر کردم که چقدر یک کمپانی میتواند رذل باشد که چنین ظلمی در حق طرفداران خودش کند و آنان نیز لام تا کام دهان را بسته نگاه داشته و از توهین به خود گذار کنند. سومین سری از مرد عنکبوتی جان واتس، فیلمی پر سر و صدا و به قولی با هایپ بسیار بالا از سال پیش تا کنون به اندازه ی نوشابه کوکاکولا تبلیغ شده! فیلمی که نوید از بازگشت ویلن های نوستالژیک اسپایدر من و احیاناً خود اسپایدر من های نوستالژیک میداد و با پتانسیل و انتظارات بالا، خود را برای طرفدارانش، به رؤیایی دست نیافتنی تبدیل کرد. رؤیایی که به شخصه برای من، همچون کابوسی بی سر و ته و کش آمده بود.
مثل اکثر آثار تکنولوژیک مارول، از بحث فرم گذار میکنیم و به بررسی تکنیکی فیلم میپردازیم تا ببینیم با اثر چند چندیم.
فیلم با یک منطق روایی عجله ای و شلخته آغاز میشود و با همان منطق ادامه می یابد.
داستان اسپایدر من از ماجرای مستریو به بعد روایت میشود و از همان ابتدا با پرداختی بسیار سریع و دستپاچه، لو رفتن وی و ماجراهای بازداشتگاه و وکیل و... را جمع میکند و با آی کیوی ...
به نام خدا
کار مارول عملا به اتمام رسیده. مارول دیگر تمام شده و چیزی ندارد. کمپانی سر پا و سرگرم کننده ای که در روزگار سینمای خانگی و مرگ سالن های تاریک، مردمان بسیاری را سرگرم میکرد (و درست سرگرم میکرد)، دیگر کم آورده. 16 سال است که محصولات این فرنچایز چند رسانه ای طرفداران خاص و عام خود را (که عمدتاً از کمیک فن ها) بودند پیدا کرد. حال کاری به افراط ها و تفریط هایش نداریم. و اما جدید ترین اثر این ...
وقتی زمان تارعنکبوت می بندد
مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست اثری سرگرم کننده برای سینما دوستان است که هیچ بوی سینمایی از آن استشمام نمی شود. جان واتس که کارگردانی برخی نسخه های پیشین این مجموعه را بر عهده داشته است، خلاقیتی برای نظام حاکم در استودیو و اقتصاد سینمایی مارول انجام داده که به سرمایه گذاران این اجازه را می دهد از پیتر پارکر به عنوان یک برند مقابل «بتمن» بهره برند. اما مسئله ای که با نام یک تماشاگر جدی سینما، جدای از نقادی، با آن پیدا می کنم، زاویه ای است که کلیت اثر با پیشینه و آینده خود گرفته. فیلم می خواهد ابرقهمانان دوست داشتنی را در یک قاب داشته باشد که متاسفانه اندک باور داستانی بیننده نسبت به ابرقهرمانی و ضد قهرمانی را تخریب می کند.
*غُصه های بی قِصه
به سکانس شروع فیلم ...
مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست اثری سرگرم کننده برای سینما دوستان است که هیچ بوی سینمایی از آن استشمام نمی شود. جان واتس که کارگردانی برخی نسخه های پیشین این مجموعه را بر عهده داشته است، خلاقیتی برای نظام حاکم در استودیو و اقتصاد سینمایی مارول انجام داده که به سرمایه گذاران این اجازه را می دهد از پیتر پارکر به عنوان یک برند مقابل «بتمن» بهره برند. اما مسئله ای که با نام یک تماشاگر جدی ...