پوستر فیلم انزوا

فیلم‌ سینمایی |درام ، اسرار آمیز ، هیجانی

انزوا (۱۳۹۵)

Isolation

۶.۵ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۱۸۶ رای

منتقدان:

۳

امتیاز دهید :

زهره در راه منزل احساس می‌کند کسی او را تعقیب می‌کند. او فرار کرده و همین عامل باعث می‌شود تا او در یک سانحه‌ی تصادف فوت کند. پرویز همسر زهره بعد از 6 سال، برای اولین بار، با ضمانت رییس زندان به مدت 72 ساعت به مرخصی می‌رود تا زهره را دفن کرده و در مراسمش شرکت کند. اما او دغدغه‌اش چیز دیگری‌ست.

عکس‌های فیلم انزوا


جمشید هاشم پور در فیلم «انزوا»
امیرعلی دانایی و علیرضا استادی در فیلم «انزوا»
امیرعلی دانایی در نمایی از فیلم سینمایی «انزوا»
نمایی از فیلم سینمایی «انزوا» ساخته مرتضی علی عباس میرزایی
نمایی از فیلم «انزوا»
جمشید هاشم پور در فیلم سینمایی «انزوا»
سیامک صفری در فیلم «انزوا»
امیرعلی دانایی و لیندا کیانی در فیلم «انزوا»

دیالوگ های به یاد ماندنی

نقدهای بلند فیلم انزوا

درام اجتماعی کمدیک جنایی در ژانر وحشت؟ «چه قدر خوبه که یه فیلمی مجبورت نکنه برای خیلی فکر کردن»، اولین جمله من به بغل دستی‌ام در هنگام دیدن «انزوا» بود، البته بزرگ‌ترین حسن #انزوا هم در همین است، چرا که برخی سینماگران تلاش دارند تا بی‌خود و بی‌جهت، فیلم خود را پرمعنا نشان دهند و با همین وسیله ذهن مخاطب را سر هیچ درگیر کنند.  قصد «انزوا» تلنگری به قضاوت‌های نادرست انسان است، در تمام فیلم کلی شبهه مبنی بر بدکاره بودن همسر پرویز مطرح می‌شود، اگرچه شخصیت پرویز به‌گونه‌ای طراحی شده که مخاطب نیز این شبهات را باور نمی‌کند اما پایان‌بندی فیلم هم به این شبهات پاسخ جامعی نمی‌دهد. اگر مخاطب این مساله را باور کرده بود، بدون شک پایان‌بندی فیلم از نارضایتی فراوانی برخوردار می‌شد. ورود داستان‌های فرعی نامانوس پاشنه‌آشیل این اثر است، داستان‌هایی که فهم آن تنها با اشک و درددل مرتضی عباس میرزایی در نشست خبری میسر می‌شود. فرم «انزوا» شباهتی به فیلمنامه آن ندارد، در حالی که سیر فیلمنامه شدیدا کند پیش می‌رود، مدام شاهد موسیقی تند همراه با جامپ‌کات‌هایی هستیم که معنی خاصی جز پوشاندن ضعف فیلمنامه ندارند، کارگردان با کات‌های پی در پی باعث «واقعیت‌زدایی» از این اثر شده  و مخاطب به هیچ وجه نمی‌تواند خود را با شخصیت اصلی فیلم هم‌دل ببیند.  اقتباس «انزوا» از کارگردانی در سینمای بالیوود بشدت مشهود است، استفاده از رنگ‌های گرم، نماهای اکشن، طراحی صحنه، پوشش و حتی آرایش صورت تمام بازیگران نیز، نمود واضحی از سینمای هند است که اگر صدای فیلم را قطع کنیم یا به زبان دیگری دوبله کنیم، تشخیص اینکه «انزوا» در ایران ساخته شده، بسیار دشوار خواهد بود. هرچند در سینمای بالیوود روح واحدی بر ژانر ویژه به ...ادامه مطلب
فیلم، با موسیقی‌ای به سبک هیچکاک برای ایجاد و القای فضای تعلیق و ترس، شروع می‌شود و بعد داستان به جریان می‌افتد. انزوا، سعی می‌کند ضعف در پرداخت شخصیت‌ها و فیلمنامه را پشت موسیقی، اسلوموشن و پلان‌های چندفریمی، پنهان کند. از آنجایی‌که، داستان اقتضای چنین فضایی را دارد که بازیگر مرد نقش اول (پرویز) برای سپردن بچه‌هایش سراغ آدم‌های مختلفی برود بنابراین با چندین بازیگرِ یکی دو سکانسی، روبه‌رو خواهیم شد به همین جهت، کارگردان برای آن که خیال خودش را از شخصیت‌پردازی، راحت کند سراغ تیپ‌سازی می‌رود؛ سیامک صفری را در نظر بگیرید: تیپ سردسته‌ی قاچاقچی‌ها با گریم و طراحی لباسی (موهای بلند، ساعت طلا، کت‌شلوار براق و قس‌علیهذا) که مختص چنین کاراکتری‌ست. دکوپاژ و لوکشین‌های فیلم وقتی با موسیقی آن جمع می‌شود ...ادامه مطلب
   اگر نگاهی به فیلم های فیلمسازان اولی بی اندازیم مطمئنا درک خواهیم کرد که این فیلمسازان تازه نفس زمانی که به سینمای بلند می رسند اغلب سراغِ قصه هایی می روند که ساختار یا کلیت آن ها خاکستری یا سیاه است، اساسا این فیلمسازان با نگرش و نگاهِ منسوخ شده می خواهند با فرمی نا منسجم، فیلم اول شان را بسازند اما سوالِ مهمی ایجاد می شود که چرا این فیلمسازان نمی توانند با یک قصه ی جدید  خود را به تماشاگر معرفی کنند؟ آیا قصه های غم آلود که به خیانت و دورویی و دروغ آغشته شده می تواند تماشاگر را راضی نگه دارد؟ در این میان فیلمساز برای پر و بال دادن به فیلمنامه اش از مصالح و قواعدی استفاده می کند که هیچ کارکردی در بوجود آوری محتوا ندارد چرا که یک اثرِ سینمایی استاندارد از قصه آغاز می شود تا به فرمِ ...ادامه مطلب

نقدهای کوتاه فیلم انزوا

سحر عصرآزاد


از آنجا كه فيلم با يك تم اخلاقي از ابتد‌ا قصد‌ رسيد‌ن به يك پايان خوش و تطهير كاراكترها را د‌اشته، همه طراحي‌ها به قطعات نمايشي با پرد‌اختي اغراق شد‌ه براي انحراف ذهن مخاطب مي‌مانند‌ تا د‌ر انتها به او رود‌ست زد‌ه و همه‌چيز پاك و شسته و رفته با پاياني خوش به پايان برسد‌. استفاد‌ه افراطي و غيركاربرد‌ي از موسيقي براي ايجاد‌ حس تعليق و د‌لهره كاذب، كات‌هاي متوالي و اعصاب خرد‌كن براي متشنج نمايي و نهايتا د‌يالوگ‌هاي نمايشي كه به شكلي سطحي و مستقيم ارايه شد‌ه و قرار است مخاطب را تحت تاثير قرار د‌هند‌، از ويژگي‌هاي ناكارآمد‌ فيلم هستند‌.

خبرهای مرتبط با فیلم فیلم انزوا

نظرهای منتشر شده فیلم انزوا

۲ سال پیش

۳۰ شهریور ۱۳۹۸

واقعا ضعیف بود . از هر جهت . باعث تاسفه
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۲۰ آذر ۱۳۹۶

فیلم برداری بعضی سکانس ها واقعا ابتدایی بود (صحنه های به اصطلاح اکشن!!!) و آدم رو یاد فیلم های صد سال پیش می انداخت اما از نوع ناشیانه اش. اگر کارگردانی بهتری داشت می تونست فیلم خوبی باشه.
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۱۸ آذر ۱۳۹۶

در مجموع فیلم خوبی بود! درگیرانه بود. شما با موسیقی متن فیلم ارتباط برقرار میکردید. داستان جذابی داشت و باعث میشد شما تا آخر فیلم رو دنبال کنید، فیلم 3 جا میتونست تموم شه، یعنی یه جورایی میشه گفت 10 دقیقه پایانی فیلم اضافه بود. اما خب به ایده نویسنده و کارگردان احترام میگذاریم. فیلم خانوادگیست. در جمع خانواده بهتر است دیده شود
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۱۸ آذر ۱۳۹۶

دروغ چرا؟ اصلا با فضا و حال و هواش حال نكردم. البته به ظاهر همه دوستش داشتن؛ احتمالا اشكال از كج سليقگى منه
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۲۷ آبان ۱۳۹۶

موسیقی فیلم و نوع فیلم برداری برای چنین سبکی (اجتماعی) لازم نبود. شاید اگر همین موسیقی و نوع فیلم برداری را روی یک فیلم پلیسی معمایی پیاده میکردند خیلی عالی میشد. کلا فیلم متوسط و خوبی بود.
۴
۴
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۲۵ آبان ۱۳۹۶

فیلمنامه اثر دارای تم خوبی است ، بازی بازیگران خصوصا سیامک صفری و جمشید هاشم پور فوق العاده ،دانایی هم قابل قبول ولی کارگردانی ضعیف و تدوین عصبی کننده به شدت بر روی نتیجه نهایی اثر گذاشته است
۹
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۲۳ آبان ۱۳۹۶

فیلم در مجموع دوست داشتم اما چند تا ایراد داشت اولیش موسیقی متنش بود که خیلی ضعیف بود روندش بود ,که کمی تند بود اگه یکم بازیگرای بهتری انتخاب میکرد حتما امسال میتونست نامزد چندتا از جایزه ها باشه به نظرم از فیلم تابستان داغ بهتر بود اما کمی ناشی گری تو تهیه فیلم اونو از جایگاه اصلیش دور انداخته بود
۱
۳
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۱۶ آذر ۱۳۹۶

danger iconخطر لو رفتن داستان
یه نکته مثبت داشته باشه موسیقیشه
۰
۰
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۲۳ آبان ۱۳۹۶

یه فیلم تلوزیونی که تدوین و موسیقی خاصی داره. فیلمنامه بسیار آبکی ، مضمون اخلاقی تکراری و کلیشه ای. به نظرات خوبی که در مورد این فیلم داده شده واقعا مشکوکم. فیلم این قدر بد بود ، که تعریف های دوستان رو نمی تونم به حساب اختلاف سلیقه بگذارم. شاید واقعا عوامل خود فیلم اینجا نظر گذاشتن. دقت کنید که منتقدهای سایت هم فیلم رو ندیدن که نقدش کنند.
۷
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۲۰ آبان ۱۳۹۶

فیلم عاااالی بود بخصوص اندیشه فولادوند قشنگم که فوق العاده بود عاشقشم 💜💜💜💜
۶
۴
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۲۴ بهمن ۱۳۹۵

انتخاب بازیگرا معرکه س:))
۹
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۲۱ بهمن ۱۳۹۵

فیلمی که با فیلمنامه خوب و بازی خیلی خوب امیرعلی دانایی قابل تماشا و حتی برای من قابل لذت بردن است...
۹
۴
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۲۱ بهمن ۱۳۹۵

فیلمی خوب و بی ادعا - کارگردانی آینده دار - منتظر کارهای موفق این کارگردان جوان هستیم
۵
۳
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۲۱ بهمن ۱۳۹۵

فیلمی خوب و بی ادعا - کارگردانی آینده دار - منتظر کارهای موفق این کارگردان جوان هستیم
۵
۳
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۲۰ بهمن ۱۳۹۵

موسیقی نامربوط، حال و هوای قصه خیلی جاها تحت تاثیر سبک ساخت فیلم قرار می گرفت و خوب پرداخت نمی شد، ریتم فیلم تو بعضی مواقع مثل سکانس تلفن عمومی الکی ریتم تند به خودش می گرفت و... در کل جو فیلم خوب وبد اما خود فیلم نه!
۳
۴
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۲۰ بهمن ۱۳۹۵

جو فیلم خوب بود اما خود فیلم نه!
۰
۱
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۸ بهمن ۱۳۹۵

یکی از بهترین فیلمهای جشنواره که در رده بندی سایت جایگاه به مراتب بالاتری میتونست داشته باشه. فیلم کاملا جمع جور بود بدون صحنه های اضافی و بدون دیالوگ تدوین بسیار عالی کارگردانی در حد خوب شخصیتها تقریبا در اومده بود در مقام مقایسه که شاید چندان درست نباشه ولی به مراتب از فیلمهایی مثل رگ خواب با بازی خوب لیلا حاتمی و بدون تاریخ و بدون امضاء با بازی تکراری نوید محمد زاده و بازی بسیار بد هدیه تهرانی به مراتب بهتر بود. اون دوستانی که گفتهبودند موسیقی فیلم ربطی نداشت و موسیقی ژانر وحشت بود. بنظر من کار بسیار متفاوتی در خصوص موسیقی روی این فیلم انجام شده بود بنظر من قابل تحسین بود و کاملا باعث میشد شدت توجه تماشاگر در مورد برخی سکانسها بالاتر بره ولی یک نکته منفی کوچیک داشت و اون بیش از حد بلند بودن صدا در همون سکانسها بود. در کل فیلی بود که ارزش وقت گذاشتن و دیدن رو داره و امیدوارم به جایگاه بالاتری در رده بندی دست پیدا.
۴
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۸ بهمن ۱۳۹۵

فیلم "انزوا" از آن دست فیلمها بی‌ادعایی بحساب می‌آید که هر چه از مدت زمان فیلم می‌گذرد بر جذابیت و قدرت فیلم افزوده می‌شود. این فیلم از دو نکته‌ی به شدت منفی رنج می‌برد که می‌توان با توجه به فیلم اولی بودن اثر به رفع این دو مشکل در فیلمهای بعدی کارگردان امیدوار بود. یکی تدوین و تغییر عجیب و بیش از اندازه‌ی زاویه دوربین در بسیاری از سکانسهای همراه با گفتگو که به شدت تماشاگر را به در و دیوار می‌کوبد، دیگری انتخاب موسیقی نامناسب، هر چند که استفاده از موزیک متن با ضرباهنگ تند از دیدگاهی دیگر توانست برای سرعت و از ریتم نیافتادن فیلم یاری دهنده باشد اما در بعضی بخشها به شدت اضافی و متعجب کننده بود، به طور مثال استفاده از ریتم تند و هیجانی همراه با سازهای کوبه‌ای در سکانس جمع‌آوری اثاثیه‌ی خانه و انتقال آنها به حیاط چه مفهومی را می‌تواند در پی داشته باشد!؟ در کنار این دو نکته‌ی منفی فیلم "انزوا" حاوی نکات مثبتی نیز هست، داستانی روان و پرکشش و البته امیدوار کننده، بازی گرفتن خوب از دو کودک قصه و از همه مهمتر بازیِ فوق العاده خوب تقریبا تمام گروه بازیگری به ویژه حضور کوتاه و تاثیرگذار جمشید هاشم‌پور و سیامک صفری و اندیشه فولادوند. با آرزوی موفقیت برای فیلمهای آینده‌ی کارگردان اثر می‌توان گفت "مرتضی علی عباس میرزایی" یکی از امیدوارکننده‌ترین فیلم اولی‌های جشنواره امسال بحساب خواهد آمد. در صندوق آرای مردمی: اصلا نپسندیدم() –نپسندیدم() –میانه() –پسندیدم(*) –خیلی پسندیدم()
۴
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۷ بهمن ۱۳۹۵

حداقل تکلیفش با خودش معلوم است ریتم مناسبی دارد و تدوین جالب و مهمتر از همه پایان دارد و نیمه کاره رها نمی شود بعنوان کار اول فیلمساز قابل قبول بود
۴
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۷ بهمن ۱۳۹۵

دوستانی که به یک فیلم انتقاد میکنید لطف کنید بگید از کدوم فیلم خوش تون اومده یا کدوم فیلم از نظر تون بهتر بوده آخه عده ای مثل من که هیچکدوم از فیلم ها رو ندیدن
۴
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۵ بهمن ۱۳۹۵

يك نكته خنده دار: فيلم خط فرضى نداشت!!!!!
۳
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۵ بهمن ۱۳۹۵

يكي از ضعيف ترين فيلم هاي جشنواره فجر. بازي هاي بسيار بد. گريم خنده دار شقايق فراهاني و تدوين و جامپ كات هاي غلط و بى ربط.
۷
۳
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۵ بهمن ۱۳۹۵

فیلم متوسطی بود با تدوین بسیار بد و عصبی کننده که تماشاگر رو کلافه میکرد و اجازه تمرکز رو ازش میگرفت
۸
۳
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۵ بهمن ۱۳۹۵

من دوستش داشتم اما گویا خیلی ها فیلم رو دوست نداشتن. به نظرم ریتم فیلم خیلی خوب بود و بازی شگفت انگیز امیرعلی دانایی واقعا حال آدم رو خوب می کرد...
۷
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۴ بهمن ۱۳۹۵

فیلم بسیاااار چرتی بود. بازی امیرعلی دانایی در حد مبتدی بود. شقایق فراهانی طبق معمول خراب کرده بود. اصلا یه چیز شلم شوربای بیخودی بود.
۴
۹
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۴ بهمن ۱۳۹۵

متاسفانه خیلی بد بود .موسیقی خیلی جدا از فیلم بود. تدوین بسیار پرایراد بود. کارگردانی غیر اصولی بود . خیلی از اتفاقات باور کردنی نبود .
۶
۵
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۴ بهمن ۱۳۹۵

یه فیلم کاملا خوش ساخت و دقیق که از دیدنش واقعا لذت بردم با یه میزانسن کاملا قدرتمند و بازیهای استادانه جمشید هاشم پور و سیامک صفری که با وجود کوتاه بودن از خیلی از نقش مکمل های امسال بهترن و چقدر خوب شده این بهنوش بختیاری امیدوارم این روند صعودی خودش رو همچنان ادامه بده .
۷
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۲ بهمن ۱۳۹۵

فيلم خوبي بود، بازي ها درخشان بود، آقاي هاشم پور عالي بود بازيشون، آقاي آذرنگ همينطور، خانوم كياني واقعن متفاوت بودند، موضوع هم خوب بود. فقط نميدونم چرا سعي شده بود با صداهاي مهيب براي تماشاگر دلهره بياره، صداهايي كه بعضن بيجا بود، مثلن صداي هواپيما كه يهو پخش ميشه با صداي بسيار بلند كه من تا ميخواستم دوباره به جريان فيلم برگردم 10 ثانيه زمان ميبرد، صداي ماشين شوينده كه كناره هاي خيابون رو ميشست، ... در عين حال نظرم كاملن مثبت بود.
۸
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۲ بهمن ۱۳۹۵

شروع خوب،تدوين جذاب ولى از نيم خسته كننده و قابل پيش بينى..
۱
۶
پاسخ
گزارش تخلف