ورود / عضویت
برای ورود یا ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد کنید

خلاصه‌‌‌‌‌فیلم
قصه پدری است به نام حبیب اله که در سال های آخر عمر تصمیم گرفته به خانه آبا و اجدادی اش برگردد. او خانواده اکرم، از اقوام دورش را برای پرستاری و مراقبت از خود به این خانه دعوت کرده تا با او زندگی کنند. در این میان، خوشی ها و ناخوشی های این خانواده زندگی حبیب اله و دختر و دامادش را تحت الشعاع قرار می دهد...…

معرفی کامل فیلم

نظر منتقدین

نیما حسنی نسب
فیلم ناکام و بیهوده‌ای‌ست، با مایه‌های متعدد اما به بار ننشسته و هدر رفته و سوخته، با فیلم‌نامه‌ای بلاتکلیف و غیر متمرکز میان ماجراهای بلاتکیف و غیر متمرکز. دو سه خط اصلی و فرعی را شروع می‌کند، کِش می‌دهد و وقت تلف می‌کند و وقتی هم به یک موقعیت نسبتاً جذاب (شک مرد به مرگ پدر شوهرش) می‌رسد، نمی‌داند با آن چه کند. نه وقتش را دارد و نه زمینه‌چینی درستی کرده تا بتواند از ایده‌اش طرفی ببندد و فیلم را از بطالت و تکرار و بی‌ظرافتی نجات دهد.
سحر عصرآزاد
فيلمي كه مي‌خواهد به پيچيدگي‌هاي جاري در روابط مردمان عادي، نگاهي دراماتيك داشته باشد اما عاري از خلاقيت، جذابيت و ديد سينمايي است. فيلمنامه به گونه‌اي كند و كشدار با طرح موضوع محوري پيش مي‌رود كه ناخواسته همه نقاط عطف را به نيمه دوم واگذار مي‌كند و در نهايت وقتي يك مرگ رقم مي‌خورد تازه كلاف بحراني فيلم در هم پيچيده مي‌شود اما تاثير و عمق بحران به اندازه‌اي نيست كه بتواند كليت فيلم را اداره كند و تا پايان كار مخاطب را سرپا نگه دارد.

خبرهای مرتبط

جايزه بهترين بازيگر جشنواره ACTION ON FILM به گوهر خيرانديش رسيد/ خيرانديش: خوشحالم كه توانستيم نماينده شايسته اي براي سينماي كشورمان باشيم.
فيلم سينمايي «خانه دیگری» براي حضور در فستيوال «action on film» آمريكا پذيرفته شد.
اکران و نشست فیلم خانه دیگری در برج میلاد برگزار شد.

نظرهای منتشرشده


شقایق لعل
یک سال پیش
نمی شه گفت فاجعه ولی اصلا خوبم نبود. انتظارم بیشتر بود.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
الاله
یک سال پیش
كاش اين فيلمو براي تلوزيون مي ساختن
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
پدرام شیردل
یک سال پیش
تله فیلم ضعیف... قصه تکراری و بازی های افتضاح
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
فاطيما
یک سال پیش
فيلمنامه ضعيف در حد سريالاي تلويزيوني. بازي تكراري خيرانديش و بازغي و حتي ليلا زارع. كم جان و احمقانه.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ارسطو
یک سال پیش
فيلمنامه فيلم خيلي ساده و قابل حدس بود، اينهمهزحمت و بازيگر ووقت مخاطب و سهميه جشنواره براي چنين داستان ساده اي ! سينما چهارسو هر چهارتا سالن رو ادغام كرده بود توي يك سالن!! مسوولين جشنواره جدا معيار راه دادن فيلم ها به اين رويداد مهم چيه؟
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
بردیا ولی نعمتی
یک سال پیش
فیلم "خانه دیگری" باز هم یکی دیگر از فیلمهای مشابه جشنواره امسال است، با همان موضوع بی‌پولی و خشونت مردان، داد و دعوا و اشک و آه... فیلمنامه‌ی بسیار ساده و بدون کوچکترین چالش (فقط یک جرقه‌ی کوچک!)، کارگردانی ضعیف و بازیگری متوسط که شاید بتوان بهترین بازی را از آن خواهر کارگردان دانست... نکته‌ی ناامید کننده و مشترک بین فیلمهای متعدد جشنواره امسال که توسط کارگردانان زن ساخته شده‌اند، وجود شخصیتهای مرد عصبی و کتک‌بزن و بی‌خاصیت (بی دلیل و با دلیل) در اکثر عناوین ساخته شده است. از آنجایی که فیلمهای جشنواره فجر سال به سال رنگ تیره و تارتر به خود می‌گیرند و بر میزان اندوه و آه و ناله‌ی بازیگران می‌افزایند، با وجود ورود کارگردان پرتعداد خانم و نکته‌ی گفته شده در جشنواره امسال با این شرایط می‌توان پیش‌بینی کرد جشنواره سال آینده در کنار ژانر دل انگیز اشک و آه، کارگردانان مرد نیز دست به ساخت فیلمهای انتقام‌جویانه‌ی فیلمهای جشنواره امسال بزنند و شاهد کلی کاراکتر زن نچندان مثبت در فیلمها باشیم تا شاهد رزمِ رسمی دیدگاه‌های ضد مرد و ضد زن در کنار چاشنی آه و ناله و بدبختی در فیلمهای سطح بالا و دلچسب جشنواره‌ای باشیم!!!... متاسفانه باید گفت اکثر فیلمسازان نه تنها مایل به ترک فیلمهای کلیشه‌ای غم‌بار نشده‌اند بلکه در حال تزریق موضوع مرد ستیزی یا زن ستیزی به فیلمهایشان هستند... تماشای فیلم "خانه دیگری" برای یک مرتبه (مناسب در قاب تلویزیون) می‌تواند قابل قبول باشد... در صندوق آرای مردمی: اصلا نپسندیدم() –نپسندیدم(*) –میانه() –پسندیدم() –خیلی پسندیدم()
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
احشان هاشمی
یک سال پیش
این فیلم بدون اغراق بعد از حادثه پلاسکو دومین فاجعه بزرگ امسال بود! فیلمنامه در بدترین وضعی که ممکن بود یک فیلمنامه نوشته شود کاراکتر های بی شناسنامه ، حتی نقش اول! پارادوکس در شخصیت پردازی به طور مثال کاراکتری که علیرضا جعفری بازی میکند یک جوان با موی تیفوسی و سبیل با دغدغه "کاست" دادن است!! کاملآ مربوط به اوایل دهه ی هشتاد ، در سکانسی که با گوشی ایفون از او فیلم میگیرند و آهنگ های دهه هشتادی میخواند! هم شخصیت پیر داستان با بازی ناصر هاشمی پولدار است و هم دامادش که میلیاردر است و از پدرزنش 14 میلیون قرض کرده! چرا یک میلیاردر باید 14 میلیون قرض کند؟ و پدرزنش لنگ 14 میلیون باشد؟ جایی از فیلم پژمان بازغی 5 ، 6 عدد تراول 50 هزارتومنی نشان میدهد و میگوید: این 8 میلیون تومن! همچنین پایان بندی فیلم که از پایان فاجعه پلاسکو هم بدتر بود: داماد به مرگ پدرزنش شک میکند ، به داخل میرود و وصیت نامه مرحوم را میبیند که میگوید اون پول را به که قرار بود به این بیچاره ها بدید یادتون نره و داماد متحول میشود! و تمام!!!
خطر لو رفتن داستان
پاسخ

تلفن تماس:

۸۸۳۹۴۲۱۹-۰۲۱

استفاده از مطالب سلام سینما با ذکر منبع مجاز است.

کلیه حقوق این سایت برای سلام سینما محفوظ می‌باشد.

راه های ارتباطی با ما در شبکه های اجتماعی:

logo-samandehi