برای دیدن فیلم «هت تریک» در جشنواره جهانی فیلم فجر به رغم داشتن کارت Press که درواقع باید امکان تماشای فیلم ها را در هر سالنی و در هر سانسی به اهالی رسانه و منتقدان بدهد بسیار اذیت شدیم. به دلیل اشتباهی که به هنگام فروش بلیت های فیلم در باشگاه هوادارن و ... پیش آمده بود حدوداً سه برابر حد مجاز بلیت فروخته شده بود و به همین سبب با اعمال شاقه و پس از انتقال به سالنی دیگر سرانجام با تأخیری طولانی توانستیم «هت تریک» را تماشا کنیم و درواقع چوب این اشتباه را ما خوردیم اما به جرئت می گویم که تماشای این فیلم خستگی را از تنمان دور کرد.
فیلم به لحاظ سبک و شیوه ی روایی از همان الگوی رایج سینمای اصغر فرهادی پیروی می کند و راستش از این جنبه نمی توانم آن را اثری نوگرا یا مبتکرانه برشمرم اما بارها گفته ام که اگر فیلمی بتواند حتا در این قالب و چارچوب تکرارشده، راهش را به درستی برود و از قواعد و اسلوب های این گونه ی پرتکرار به درستی تبعیت کند می توان آن را اثری موفق به شمار آورد زیرا سینمای فرهادی اساساً بر پایه ی جذب مخاطب به واسطه ی بازی های جذاب دراماتیک با مخاطب و پیچیده تر کردن تدریجی گره ی درام بنا شده است و این سینما ماهیتاً قابلیت زیادی برای برانگیختن همراهی و توجه مخاطب دارد.
«هت تریک» نیز همچون فیلم های اخیر فرهادی فیلم غافلگیری های متعدد است. گره های پشت سر همی که به تدریج سفت تر و ناگشودنی تر می شوند. فیلم مانند بیشتر درام های از این دست با نمایش یک آرامش نسبی آغاز می شود که پیداست اوضاع به این منوال نمی ماند و خرده اتفاقاتی خبر از بحران هایِ پیش رو می دهند. عنصر "تصادف" بحران اولیه ی درام را شکل می دهد و ورود چهار جوان به منزل رها (ماهور الوند) یک بحران اصلی دیگر را به مسئله ...
برای دیدن فیلم «هت تریک» در جشنواره جهانی فیلم فجر به رغم داشتن کارت Press که درواقع باید امکان تماشای فیلم ها را در هر سالنی و در هر سانسی به اهالی رسانه و منتقدان بدهد بسیار اذیت شدیم. به دلیل اشتباهی که به هنگام فروش بلیت های فیلم در باشگاه هوادارن و ... پیش آمده بود حدوداً سه برابر حد مجاز بلیت فروخته شده بود و به همین سبب با اعمال شاقه و پس از انتقال به سالنی دیگر سرانجام با تأخیری طولانی توانستیم ...
یک تریلر روانشناختی از رامتین لوافی
ترجمه اختصاصی سلام سینما
بنظر می رسد زندگی های پوچ قشر متوسط درون مایه ی مورد علاقه در فیلم های ایرانی است ، که وقتی در قالب گروه در می آیند انفجارهای احساسی در کنار خطاهای اخلاقی شروع به رخ دادن می کنند. هت تریک یک اثر خوش ساخت اضافه شده به این ژانر است که گروه بازیگری آن یک چهار ضلعی پر تعلیق را می سازند. با اینکه به لحاظ پیچیدگی ساختاری فاصله ی زیادی با فیلمی از اصغر فرهادی مانند درباره ی الی دارد اما پویایی و جنب و جوش گروه بازیگران ما را به یاد درباره ی الی می اندازد ، در کنار اینکه آخرین اثر رامتین لوافی به خودیِ خود تنش های عصبی فراوانی را خلق می کند. این سومین اثر از این فیلمساز است ،اولین اثر او " آرام باش و تا هفت بشمار " است که جایزه ی ببر جشنواره روتردام و دیگر جوایز بین ...
ترجمه اختصاصی سلام سینما
بنظر می رسد زندگی های پوچ قشر متوسط درون مایه ی مورد علاقه در فیلم های ایرانی است ، که وقتی در قالب گروه در می آیند انفجارهای احساسی در کنار خطاهای اخلاقی شروع به رخ دادن می کنند. هت تریک یک اثر خوش ساخت اضافه شده به این ژانر است که گروه بازیگری آن یک چهار ضلعی پر تعلیق را می سازند. با اینکه به لحاظ پیچیدگی ساختاری فاصله ی زیادی با فیلمی از اصغر فرهادی مانند درباره ی الی دارد ...
نیمه تاریک قمار زندگی
هت تریک چند عنصر جدید و نسبتا جدید در سینمای ایران را درون خود دارد که نشان میدهد مسیر نوینی در این سینما به همراهی افراد تازهنفستری اتفاق افتاده است. به جرات بعد از دیدن آثاری چون ابد و یک روز و همین فیلم هتتریک میتوان گفت که دیگر لازم نیست برای دیدن یک فیلم خوب انتظار بکشیم تا کارگردانی قدیمی دست به فیلمسازی بزند. شاید صحبت دود از کنده بلند میشود تا چند وقت پیش در سینمای کشور، گزاره درستی محسوب میشد ولی این اواخر با دیدن آثار سینمایی از کارگردانان و بازیگران جدیدتر، ثابت شده که فیلم خوب هم توسط نسل جدید سینما ساخته میشود. هتتریک از همین فیلمهاست و رامتین لوافی، که نمیتوان به آن کارگردان تازهکار و یا نسل جوان لقب داد چرا که نزدیک به ۱۰ سال است در صنعت سینما فعالیت میکند، ...
هت تریک چند عنصر جدید و نسبتا جدید در سینمای ایران را درون خود دارد که نشان میدهد مسیر نوینی در این سینما به همراهی افراد تازهنفستری اتفاق افتاده است. به جرات بعد از دیدن آثاری چون ابد و یک روز و همین فیلم هتتریک میتوان گفت که دیگر لازم نیست برای دیدن یک فیلم خوب انتظار بکشیم تا کارگردانی قدیمی دست به فیلمسازی بزند. شاید صحبت دود از کنده بلند میشود تا چند وقت پیش در سینمای کشور، گزاره درستی ...
فیلم جالبی بود به نظرم
چالش های خوبی در فیلم گنجانده شده بود
پیشنهاد میکنم ببینید
البته قسمت تصادف فیلم کمی خارج از واقعیت و مصنوعی بود و مسیر فیلم رو کمی پرت کرده بود بی مورد
بازیگران هم از هویت خودشون تونستن دفاع کنن
درکل فیلم پیچیده ای نیست بار هنری عجیب و خارق العاده ای نداره ولی خوبه
فیلم درمورد یک موضوع خیلی جدی و ترسناک به اسم اعتیاد به شرط بندی هست، خیلیا همچین عادتی دارن که تمام داراییشونو سر شرط بندی از دست میدن و هیچوقت کسی با شرط بندی موفق نشده هرچقدر هم برد داشته باشن حتی ده میلیارد باز همون پول رو توی شرط بندی از دست میدن و تنها کسی که سود میکنه سایت های شرط بندی هستن و این خانواده طرف هستن که ضرر میبینن و همونطور که دیدین بخاطر شرط بندی برخورد بدی با خانواده و دوستاش داشت و همه پولشو گذاشته بود روی شانسی که باعث میشه خودش هیچ تحرکی برای کسب درآمد یا تلاشی برای موفقیت نداشته باشه.... انقدر برای نتیجه بازی مهم بود که حتی به تصادفی که اتفاق افتاده بود و رابطش با خانمش هم اهمیت نمیداد و اعتماد خانمش هم از دست داده بود...
طرف دیگه ماجرا علاقه و عشق رها(ماهور الوند) که یه شخصیت زودباور و ساده و دل پاک رو نشون میده که با کیوان (صابر ابر) که یه بچه پولدار تهرانی (بی علاقه به رابطه عمیق و طولانی و پایدار) آیندشو تصور میکنه در حالی که کیوان زیاد اهمیتی به رابطه طولانی با رها نشون نمیده و خیلی چیزای مهم رو ازش پنهون میکنه، چیزی که همیشه میبینیم.. خیلیا توی روابط راحت از طرف مقابلشون برای وقت گذرانی و بودن در یه دوره زندگی استفاده می کنن....
در کل موضوعاتی که در فیلم بهشون اشاره میشه قابل بحث هستن و نمیشه گفت فیلم ساده و معمولی هست....
به نظر من برای کسایی که فیلم رو با حوصله میبینن و سعی دارن هدف ساخت فیلم هارو درک کنن، فیلم قابل قبولی هست و نمره هشت برای فیلم خوبه... به نسبت فیلمایی مثل بادیگارد، هزارپا، تابستان داغ، به وقت شام و ..... این فیلم خیلی پر محتوا تر و منطقی تر ساخته شده ....