دختر بچهای مادر خود را از دست داده و قرار است از سوی خانواده مادری نگهداری شود، اما در خانواده جدید ماجراهای خارقالعادهای برای وی رخ میدهد که زندگی خانواده را با چالشهایی روبرو میکند.
پریناز روی کاغذ و پوستر فیلم بسیار جذاب و عامه پسندی به نظر میرسد. حضور ستارگانی چون طنازطباطبایی ، فاطمه معتمد آریا ، شبنم قلیخانی، مصطفی زمانی و فرهاد آییش و همچنین کارگردانی با داشتن یکی از بهترین فیلمهای ترسناک ایرانی، یعنی آل در کارنامه فیلمسازی خویش. خبر توقیف شدن چندین ساله فیلم و رفع توقیف آن و اجازه اکران را کنار این اسامی و مسائل بگذارید تا بفهمید که چقدر مخاطب عام را به سمت خود می کشاند. ولی مشکل از همینجا نشات میگیرد. پریناز برخلاف ظاهر گول زنک عام پسندانه، فیلمی بسیار خاص، برای مخاطبان خاص است. اگر این فیلم را در سینما دیدید و بعد از اتمام آن از دوروبر خود الفاظی مثل چقدر بد بود و امثال آنرا شنیدید، جای تعجبی ندارد. پریناز هم در فیلمنامه و هم نوع کارگردانی و حتی بازیگری، بسیار خاص عمل کرده و بهرام بهرامیان را صاحب سبک نموده است. بهرامیان در فیلم پیشین خود یعنی آل نیز سبک خود را تا حدودی پیادهسازی کرده بود. از قرار دادن زاویه دوربین و استفاده از موسیقی و تدوینهای عجیب و .. . شاخصهای فیلمسازی این کارگردان با سینمای کلی ایران تفاوت دارد . این تفاوت به معنی بدی آن نیست، بلکه یک درجه از سایر آثار بالاتر است.
شوکهایی بر روی خط قرمز سینما
داستان با صحنه کوبنده و نابی در سینما آغاز میشود. صحنه تجاوز یک مرد به یک زن. که بعدها کاشف به عمل میآید که این مرد، شوهر دوست این زن است. همین سکانس دهشتناک آغازین، اتمام حجتی با مخاطب است که با فیلمی تک و خاص روبهرو هستید. بعد از این سکانس ما با مرگ شخصیت زن با بازی شبنم قلیخانی روبهرو میشویم که معلوم نیست عمدی است یا غیر عمدی. دختر این زن یعنی پریناز که اسم آن زیبنده فیلم نیز هست (نام اولیه فیلم آنگونه که از قراین ...
پریناز روی کاغذ و پوستر فیلم بسیار جذاب و عامه پسندی به نظر میرسد. حضور ستارگانی چون طنازطباطبایی ، فاطمه معتمد آریا ، شبنم قلیخانی، مصطفی زمانی و فرهاد آییش و همچنین کارگردانی با داشتن یکی از بهترین فیلمهای ترسناک ایرانی، یعنی آل در کارنامه فیلمسازی خویش. خبر توقیف شدن چندین ساله فیلم و رفع توقیف آن و اجازه اکران را کنار این اسامی و مسائل بگذارید تا بفهمید که چقدر مخاطب عام را به سمت خود می ...
خرافات علیه فرشته
خرافات علیه فرشته
پس از بررسی و اخبار و حواشی فیلم سینمایی " پریناز " و پشت سر گذاشتن مراحل توقیف فیلم و اکران محدود آن در برخی سینماهای کشور متوجه شدیم که چرا این اثر سینمایی به کام مسئولین ارشاد تلخ آمده و با آن مخالفت کرده اند.
بهرام بهرامیان به دنبال یک موضوع جدید و یک سوژه مناسب و کمتر اشاره شده ی این روزهای سینمای ایران، به سراغ مذهب و خرافات رفته که شاید قبل از ساختن فیلم این جربان ها (جلوگیری از اکران فیلم) را پیش بینی کرده است. داستان فیلم قابل درک و روان بیان شده است. در گوشه و کنار شهر کم نیستند چنین افرادی که باورها و تفکرات غلط را جزئی از زندگی خود می دانند و با این گونه استدلال ها و برداشت های نادرست از مذهب، چارچوب های سخیف و غیر قابل معقولی ...
خرافات علیه فرشته
پس از بررسی و اخبار و حواشی فیلم سینمایی " پریناز " و پشت سر گذاشتن مراحل توقیف فیلم و اکران محدود آن در برخی سینماهای کشور متوجه شدیم که چرا این اثر سینمایی به کام مسئولین ارشاد تلخ آمده و با آن مخالفت کرده اند.
بهرام بهرامیان به دنبال یک موضوع جدید و یک سوژه مناسب و کمتر اشاره شده ی این روزهای سینمای ایران، به سراغ مذهب و خرافات رفته که شاید قبل از ساختن فیلم این جربان ها (جلوگیری ...
توگوشم پُر حرفهای بیربط بود
پیش از شروع هرگونه نقد و بررسی فیلم «پریناز» باید چند نکته برجسته شود. اول اینکه این فیلم به هیچ عنوان مناسب سینمای هنر و تجربه نبوده و کاملا یک فیلم جریان اصلی است، و امیدوارم این فیلم با حدی از مخاطب روبهرو شود تا شاید این تکنیک ضربه زدن به یک فیلم ازمدافتاده، و تفکیک فیلمها بر اساس معیارهای فنی صورت پذیرد. دوم اینکه وقتی فیلمی با ممیزیِ سنگین روبهرو میشود، دستهای منتقد بسته میشود، زیرا از یک سو نباید در حق اثر بیانصافی صورت دهد و از سوی دیگر میبایست نقد خود را معطوف به چیزی کند که تمامی مردم امکان تماشای آن را دارند، یعنی محصول نهایی، و بنده نیز چنین خواهم کرد. زمانی که یک فیلم سالهای طولانی توقیف میشود، به بچهای میماند که بدموقع به دنیا آمده و حتی اگر به حیات خود ادامه ...
پیش از شروع هرگونه نقد و بررسی فیلم «پریناز» باید چند نکته برجسته شود. اول اینکه این فیلم به هیچ عنوان مناسب سینمای هنر و تجربه نبوده و کاملا یک فیلم جریان اصلی است، و امیدوارم این فیلم با حدی از مخاطب روبهرو شود تا شاید این تکنیک ضربه زدن به یک فیلم ازمدافتاده، و تفکیک فیلمها بر اساس معیارهای فنی صورت پذیرد. دوم اینکه وقتی فیلمی با ممیزیِ سنگین روبهرو میشود، دستهای منتقد بسته میشود، زیرا ...
فیلم قشنگی بود 👍😍 با بازی فاطمه معتمد آریای عزیز و دختر بچه ای که نقش پریناز رو ایفا می کرد 👍👍 متاسفانه خرافات همیشه و همه جا هست 😐 در کل دیدنش رو توصیه می کنم
سانسور به شدت روی فیلم تاثیر گذاشته بود اما از تاثیر فضای اکسپرسیونیستی و نمادگرایی رنگ ها(بخصوص قرمز و زرد) در فیلم نمی شد به سادگی عبور کرد، فیلمی که در فرم حرف های تازه و خلاقانه ای برای گفتن داشت،اما ای کاش فیلم سانسور نمی شد و در مورد فیلمنامه آن هم می شد نظر مثبتی داشت.
۲
۰
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
October 5, 2017
معرکه بودددددددد میخکوب شدم.
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
September 29, 2017
فیلم بدی نبودفکر می کنم بیشترین ضربه رو از سانسور و حزفیات خورده بود
۴
۰
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
September 26, 2017
خیلی موضوع خاص و عجیبی داشت و احساس عجیبی به مخاطب می داد. بازی معتمدآریا رو دوست داشتم. خیلی خوب بود.
۴
۰
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
September 23, 2017
یه فیلم مبهم و بد
خیلی بده وقتی یه نویسنده نمیتونه قصه اش رو تعریف کنه، رو بیار به اینکه الکی فیلم رو مبهم کنه تا ماهیت پوچ فیلم لو نره.
با این که سانسورهای بسیار زیاد باعث شد تا فهم ناقصی از فیلم بدست بیاد، اما در کل فیلم عالی بود! بازی بازیگران و طراحی صحنه و لباس، خاص و منحصر به فرد بود. ای کاش بدون سانسور پخش می شد تا از خودمون داستان چینی نکنیم برای بعضی قسمت های فیلم...
۱۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
August 25, 2017
فیلم جالبی بود و موضوع نسبتا خاص و خوبی داشت. گریم و فیلمبرداری فیلم واقعا عالی بود. بازی خانم معتمد آریا هم عالی بود. مجموعا جمع و جور و خوب بود.