پوستر سریال نوبت لیلی

سریال خانگی |اسرار آمیز ، عاشقانه ، فانتزی

نوبت لیلی (۱۴۰۰)

Lily's Turn

۶.۶ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۲۹ رای

منتقدان:

-

امتیاز دهید:

لیلی که اتفاقات شوم زمان کودکی‌اش را ناشی از نفرینی کهن می‌داند، از طریق کتابی مرموز در می‌یابد که او و خانواده‌اش تاکنون در زمان و مکان‌های موازی بسیاری زیسته‌اند و اکنون «نوبت لیلی» است تا با رمزگشایی از کتاب و یافتن تابلوی ارزشمند نیاکانش دست به انتخابی بزند که به تمام این زندگی‌های زیسته معنا بدهد.

معرفی فیلم نوبت لیلی

«نوبت لیلی» سریالی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی روح‌الله حجازی است که نماوا پخش انحصاری‌اش را در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ آغاز کرد. این سریال فضایی متفاوت با سریال‌های دیگر شبکه نمایش خانگی دارد، به جهان‌های موازی و دوره‌های تاریخی مختلف سفر می‌کند و داستان عاشقانه‌اش با طلسم و کابوس پیوند می‌خورد.

«نوبت لیلی» یکی از پربازیگرترین سریال‌های ۴۰۱ هم هست. 

 

داستان «نوبت لیلی»

لیلی یک بازیگر جوان است که در کودکی بعد از یک‌رشته ماجرای عجیب و جادویی مادرش را ازدست‌داده و حالا در جوانی به دنبال کشف رمز و رازهایی است که او را به شناخت مادرش نزدیک‌تر کند. «نوبت لیلی» نگاه ویژه‌ای به جهان‌های موازی دارد و داستانش را در بین دنیاهای مختلف پیش می‌برد. 

 

زمان پخش سریال «نوبت لیلی»

پخش این سریال از ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ شروع  شده است و هر هفته دوشنبه‌‎ها ساعت ۸ شب منتشر می‌شود.

 

سریال نوبت لیلی در کدام پلتفرم منتشر می‌شود؟

«نوبت لیلی» به‌طور اختصاصی از پلتفرم نماوا منتشر می‌شود.

 

از کارگردان «نوبت لیلی» چه می‌دانیم؟

روح‌الله حجازی کارگردانی بود که با همان فیلم‌های اولش مثل «در میان ابرها» ‌ به‌عنوان یک فیلمساز اجتماعی شناخته شد. کسی که دغدغه‌های اجتماعی داشت و در فیلم‌هایش به‌نقد اجتماعی می‌پرداخت. او این مسیر را در «زندگی خصوصی خانم و آقای میم» و «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» هم ادامه داد. «مرگ ماهی»، «اتاق تاریک» و «روشن» از فیلم‌های دیگر حجازی هستند که همگی تم اجتماعی دارند و در حال و هوایی کاملاً رئالیستی تعریف می‌شوند. اما «نوبت لیلی» به‌نوعی اولین تجربه غیر رئالیستی روح‌الله حجازی به‌حساب می‌آید. 
البته باید اعتراف کرد که فیلم‌های حجازی هیچ‌وقت آن‌قدری مردم‌پسند نشدند و به فروش‌های ویژه نرسیدند. اما «نوبت لیلی» به‌واسطه فضای فانتزی و روایت پر از تعلیقش می‌تواند تبدیل به محبوب‌ترین ساختهٔ حجازی شود.

 

مهم‌ترین نکته «نوبت لیلی»

مهم‌ترین نکته درباره این سریال همین مایه‌های داستانی رازآلود و اسرارآمیزش است. این سریال پر از تعلیق، موجودات عجیب‌وغریب، حرکت بین دنیاها و زمان‌های مختلف و چیزهای جادویی و اعجاب‌انگیز است. همهٔ این‌ها برای شبکه نمایش خانگی جدید به نظر می‌رسند و خصوصاً در قسمت‌های اول حسابی تماشاگران را سورپرایز می‌کنند. ضمن اینکه دکورها و طراحی لباس شخصیت‌ها هم بر مبنای داستان چند زمانی، فانتزی و جالب‌توجه است. 
اینکه یک سریال ایرانی به سراغ داستان جهان‌های موازی و اسرار یک نفرین شوم رفته است، مهم‌ترین نقطه قوت «نوبت لیلی» محسوب می‌شود. چراکه تجربه جدیدی را برای تماشاگر پلتفرم‌های ایرانی رقم می‌زند. 

 

چرا ممکن است «نوبت لیلی» ناامیدمان کند؟

خب اصلی‌ترین دلیلش این است که کمتر پیش‌آمده که در فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی نویسنده و کارگردان بتوانند از پس ساخت چنین جهان جادویی و فانتزی‌ای بربیایند؛ یعنی هم روایت و داستان را درست پیش ببرند و هم لحظات مسحورکننده بسازند. عموماً در فیلم‌ها و سریال‌های این مدلی، صحنه‌ها یا اتفاقات عجیب اصلاً در سیر روایی درونی نمی‌شوند و شبیه یک‌تکه جدابافته، راه خودشان را می‌روند و بر همین اساس فیلمنامه یک‌پارچه‌ای وجود ندارد. 

ضمن اینکه تجربه‌های جدید فانتزی مثل «نوبت لیلی» یا «قورباغه» همیشه توأم با یک ذوق‌زدگی و هیجان کاذب است که در سازنده‌ها وجود دارد و باعث می‌شود با مشکلات جدی دراماتیک و اجرایی ایده‌شان، سهل‌انگارانه برخورد کنند. این باعث می‌شود تماشاگر با یک محصول خیلی پررنگ و لعاب و ساختارشکن مواجه باشد که از قضا داستان خیلی پیچیده و عجیبی هم دارد اما در انتها فقط یک «که چه؟» پررنگ در ذهنش باقی می‌ماند. «نوبت لیلی» باتوجه‌به موضوع بیناجهانی‌اش، شدیداً پتانسیل این که در آخر تبدیل به یک «که چه؟» ‌بزرگ شود را داراست. مخصوصاً که حجازی در فیلم‌هایی مثل «مرگ ماهی» یا «زندگی مشترک خانم و آقای میم» ‌ نشان داده که در ساختن این «که چه»ها ید طولایی دارد!

 

سایر عوامل «نوبت لیلی»

تهیه‌کننده و کارگردان: سید روح‌الله حجازی، نویسندگان: مهدی شیرزاد، سروش چیت‌ساز، روح‌الله حجازی، مدیر فیلم‌برداری: داوود محمدی، مدیر تولید: محمدصادق میرکریمی، طراح صحنه: آیدین ظریف، طراح چهره‌پردازی: محمود دهقانی، طراح لباس: زهرا صمدی، صدابردار: سعید بجنوردی، آهنگ‌ساز: بامداد افشار، تدوین: محمود نجفی، صداگذار: آرش قاسمی، مدیر جلوه‌های ویژه بصری: جواد مطوری، سرپرست گروه کارگردانی و برنامه‌ریزی: مهرداد یزدانی، (سرپرست بخش شمال محمد عسگری)، منشی صحنه: غزل رشیدی، عکس و فیلم پشت‌صحنه: امیرعلی حمدی پور، مدیر تدارکات: عابد رنجبر، اصلاح رنگ و نور: سینا قویدل.

 

حواشی «نوبت لیلی»

- بخشی از سریال در شمال کشور تصویربرداری شده است.

- واکنش تماشاگران به قسمت‌های اول سریال ضدونقیض بوده است. بعضی‌ها این حال و هوای تازه سریال را دوست دارند و بعضی‌ها معتقدند فیلمنامهٔ بد و گیج‌کننده‌ای دارد و روایتش قابل‌فهم نیست.

- قسمت اول «نوبت لیلی» طولانی‌ترین قسمت در بین سریال‌های شبکه نمایش خانگی تا به اینجاست و تقریباً یک فیلم سینمایی است. این قسمت ۱۰۵ دقیقه می‌باشد!

- بازیگران مطرح و پرشمار نوبت لیلی می‌توانند برگ برنده‌اش باشند.

- نویسندگان این مجموعه مهدی شیرزاد، سروش چیت‌ساز و روح‌الله حجازی هستند.

- «نوبت لیلی» اولین سریال روح الله حجازی است.

- ساخت سریال «نوبت لیلی» یک سال به طول انجامیده است.

 

تیتراژ پایانی سریال «نوبت لیلی»

تیتراژ پایانی سریال با موسیقی جالب و فولکلور بامداد افشار در روزهای پخش سریال موردتوجه ویژه‌ای قرار گرفته است.

بستن

عکس‌های سریال نوبت لیلی


پردیس احمدیه در سریال «نوبت لیلی»
محمدامین شعرباف در سریال «نوبت لیلی»
مریلا زارعی در سریال «نوبت لیلی»
حمید فرخ نژاد در سریال «نوبت لیلی»
نیوشا علیپور در سریال «نوبت لیلی»
علیرضا ثانی فر و ساغر قناعت در سریال «نوبت لیلی»
پردیس احمدیه و محمدامین شعرباف در سریال «نوبت لیلی»
پردیس احمدیه در سریال نمایش خانگی «نوبت لیلی»

نظرهای منتشر شده سریال نوبت لیلی