ورود / عضویت
برای ورود یا ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد کنید
۵.۶/۱۰
۱۲۴ رای
۴.۸/۱۰
۴ رای

سرکوب (1397)

به فیلم رای بده:


خلاصه‌‌‌‌‌فیلم
یه کاری کرد وفاداری به شه عادت همه مون حالا همه مون وفاداریم اما اونی که بهش وفاداریم خیلی وقته که مرده... (*تماشای این فیلم به افراد زیر 12 سال توصیه نمی‌شود*)

معرفی کامل فیلم

نظر شما چیست؟

عکس‌های فیلم سرکوب

نقدهای کوتاه سرکوب

هدی مقدسی
ته رودخونه پیداش کردن، ماهیا صورتشو خوردن... شاید همین یک دیالوگ برای دوست داشتن اولین فیلم «رضا گوران» کافی باشد. سرکوب، فیلمی شاعرانه و با ضرب‌آهنگی سیال است که اگر اهل تئاتر باشی، بیشتر لذتش را می‌بری. «سرکوب» با فرم بیرون زده‌اش شاید بیش از روایت توی چشم بیاید و اصلا همین برای سینما و حال خراب این روزهایش خوب است.
فرزانه متین
سرکوب، نقاط ضعف کم نداشته است، سکانس های بی ربط، وجود جمشید هاشم پور که بود ونبودش به قصه چیزی اضافه نکرد، ریتم کند داستان مخصوصا در اوایل، ژست سیاسی گونه و شغل پدرو … بدون آنکه باز شود. اما آنچه که در سرکوب به خوبی نشان داده شده چرخه ی معیوب خشونت است که با بازی روان تک تک بازیگران وحتی مادر داستان که دیالوگ چندانی ندارد به نمایش گذاشته شد. سرکوب فیلمیست سرشار از نکات روانشناسی که به مخاطب می‌گوید با قطع نشدن این چرخه، خشونت نسل به نسل ادامه پیدا می کند.
آزاده جعفری
لازم نیست که نام کارگردان «سرکوب» را بدانیم، کمی که بگذرد می‌فهمیم که فیلمساز از دنیای تئاتر و نمایش می‌آید، تاثیر لورکا، ایبسن، تنسی ویلیامز و آرتور میلر (و حتی فاکنر) در تعریف شخصیت‌ها، موقعیت‌ها و خانواده درهم‌شکسته فیلم آشکارست. اما مانند دیگر فیلم‌های سینمای ایران، فیلمساز نمی‌تواند درون‌مایه‌هایش را بسط دهد یا اصلاً درون‌مایه‌ای بسازد.
سعید قطبی زاده
فیلم پر از ایده‌های بکر و ناب در باب سرگشتگی و تنهایی و ناکامی انسان معاصر است. «سرکوب» علاوه بر ادای دین آشکار به فیلم خوب «آگوست: اوسیج کانتی» به شکلی خلاق، تاثیرپذیر از نمایشنامه «سه خواهر» چخوف و همچنین در فصل پایانی، با نمایش باران در خانه، یادآور «آینه» و بخش اختتامیه «سولاریس» تارکوفسکی است.
خسرو نقیبی
عجب فیلم عجیب، جاه‌طلبانه و بزرگی‌ست ‎سرکوب رضا گوران. جایی حوالی نقطه‌ی امن عاطفی‌ات می‌ایستد و ضربه را لحظه‌ای وارد می‌کند که نمی‌فهمی کِی و کجا بخشی از جهان اثر شده‌ای. یک ‎سینمای جدی بدون شعار و ادا و بلندگو. یک واکاوی از تاریخ‌چه‌ی خشونت؛ چنان که بَرِمان رفت.
ویدیوهای فیلم سرکوب
Current Time 0:00
/
Duration Time 0:00
Progress: NaN%
آنونس جدید «سرکوب»
Current Time 0:00
/
Duration Time 0:00
Progress: NaN%
انونس فیلم «سرکوب»
خبرهای مرتبط
«نت های مسی یک رویا»، «سرکوب»، «قصر شیرین»، «متری شیش و نیم» و «سرخ پوست» کاندید جایزه آسیاپاسیفیک 2019
کارگردان فیلم سرکوب معتقد است که وقتی افراد در جامعه می‌بینند نظام پیشرفت، ارتقا و رفاه متناسب با هیچ تلاش و منطقی نیست، خشونت گسترش پیدا می‌کند.
کارگردان فیلم «سرکوب» می‌گوید، این فیلم تلنگری است تا حواس‌مان باشد که خانواده‌ها ممکن است چه آسیب‌هایی از نزاع‌های سیاسی بخورند.
فیلمبرداری «سرکوب» به تهیه‌کنندگی حبیب اسماعیلی مدتی است که با پایان مراحل فنی اولین فیلم سینمایی رضا گوران آماده نمایش شده است.
۳۳ فیلم سینمایی، ۶ فیلم کوتاه و ۹ فیلم مستند برای نمایش در بازار فیلم سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزیده شده‌اند.
نظرهای منتشرشده

حامد باتی
۷ روز پیش
فیلمی که داستان نخ نمایی را دنبال میکند و بلاتکلیف است کشش خاصی ندارد چون هیجانی در فیلم نیست چند زن دور هم جمع شدند و یا بهم میپرند یا همدیگه رو بغل میکنند من بشخصه از فیلم اصلا خوشم نیومد ولی بازیگران مشخص هست که دارند تلاش میکنند که فیلم بی برنامه رو با بازی خودشون گرم کنند ولی نمیشود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
M Hb
۳ ماه پیش
بنظر میرسد فیلم را کارگردانی ساخته است که سینما را از دریچه خودش میبیند ایشان فقط سعی کرده متفاوتوباشد هم در انتخاب موضوع هم نوشتن متن و بخصوص در کارگردانی عجیب و بی دلیل اش. به هیچ وجه ما شاهد سینما نیستیم فیلم در بهترین حالت چیزی بین سینما و تئاتر و چیزی بنام گوران است . چرا میگویم گوران چون تا بحال چنین ابقوشت هنری ندیده بودم . این جناب گوران دوربین را ببازی گرفته و این باعث میشود مدام تمرکز شما از بازی بازیگران گرفته شود ایشان باید بداند هر حرکت دوربین هر زاویه و هر نمای دور نزدیک یا زوم و زوم بک میتواند حاوی پیامی باشد در سینما پس چطور میتوانیم تمام فیلم را با دوربینی که اکثرا اوقات بی دلیل بازیگران را رها کرده و با ریتمی متفاوت از بازی انها میرود داخل دری دیگر و نهایت دوباره میرسد به بازیگران در حال دعوا و مشاجره فقط میتوان گفت طفلک فیلم بردار ... در داستان هم شما متوجه نمیشوی چرا و با چه عقبه ای باران کوثری مدام سعی میکند نصیحت کند وقتی شخصیت و مقامی براش در فیلم ساخته نشده که بتواند قدرت اینکاررا داشته باشد پس داستان هم چاک و بست خوبی ندارد. نظر منتقدین بالا را خواندم و اکثرا تعریف و تمجید است که نمیدانم چرا؟ ایا میخاهید گوران موفق باشد یا فکر کند موفق است؟ تنها نکته ای که کمی گوران موفق بوده اینکه اندکی مجاب میشوی بفهمی پرویز که بوده یا هست؟ و نقطه شکست هم همینجاست مگر اصلا کسی در نهایت فهمید؟؟؟و در پایان هم متاسفانه سکانسی از باران در منزل که شاعرانه است اما تقریبا نامفهوم و بشدت عجیب که نه پایان باز است نه بسته خلاصه اینکه دوربین بسیار یکنواخت و بی دلیل که اگر مخاطب فیلم دیده ای باشی قطعا اذیت میشوی و آنقدر تکراری که انگار تمام حرف فیلم ساز این است که من تازه یاد گرفته ام در پایان فقط نقدی بود و اگر جسارتی داشته ام عذر میخاهم ... Mhb
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
اشکان عباسی
۴ ماه پیش
سلام فیلم از نوع فیلمهایی بود که بیننده تا مرز به هم خوردن حالش و سرگیجه گرفتن پیش میرفت خستگی روحی و جسمی آدم رو چند برابر میکرد به بهای به رخ کشیدن عمق دانش نویسنده و کارگردان از طراوت و نشاط خانواده ایرانی ذره ای چیزی دیده نمی شد فقط و فقط به درد کسایی می خورد که چند تا فیلم پر ابهام خارجی دیدن و می خوان بگن ما اینقدر می فهمیم که فقط آدمای خارج رفته و کلاس بالا حرفامونو می فهمن از اون فیلمایی بود که بعد از فیلم باید نویسنده و کارگردانش دو برابر وقت فیلم توضیح بدن که تا بفهمی چی به چیه حیف این بازیگرای خوب که وقت عزیزشون رو برای بازی در این فیلم به هدر دادن و سخن آخر آقای کارگردان اینجا ایرانه فیلمی بساز که مردم وقتی از سینما بیان بیرون یه چیزی یاد گرفته باشن یه چیزی مثل شادی و فهم وحودشون رو طراوت بده کم کم تجربه بدست میاری و می فهمی که چقدر فیلم های خوب میشه ساخت با حال و هوای ایرانی ایران با فرهنگی قوی و با پشتوانه
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
نرگس محمدی
۵ ماه پیش
وقتی فیلم رو دیدیم بعدش گفتم خب که چی اصلا چی شد کی به کی بود واسه چی دخترا بدشون میاد از پدرشون کلا بی سرو ته بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
زهرا بهشتی
۶ ماه پیش
به نظر من یکی از بهترین فیلم هایی بود که این چند وقته شاهدش بودیم شخصیت پردازی خیلی خوبی داشت فیلمنامه نسبتا خوبی داشت تنها چیزی که غیر قابل باور بود لوکیشن انتخاب شده به عنوان محل زندگی شخصیتی با پیشینه پرویز بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
امیر بنی آدم
۶ ماه پیش
خیلی خیلی کارکردانی ضعیفی داشت این فیلم و اگر کارگردانی قویتر بود به احتمال زیاد میتونست اشکالات فیلنامرو زیاد ب چشم نیاره موسیقی فیلم خوب بود فقط و موردی که خیلی تو ذوق میزد آذری صحبت کردن خانم افشار بود که اصلا نتونسته بود از عهده این مسئله بر بیاد با احترام به ایفای نقش خوب خانم افشار ما بازیگرهای بسیار خوب دیگه ای هم داریم ک ب زبان آذری تسلت داشته باشند در کل نمره من 2 از 10 هستش
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
نرگس اسدي
یک سال پیش
خيلي مزخرف و بي سر وته بود، بهتون توصيه مي كنم وقتتون رو هدر نديد، يه كاراكتر سياه به نام پدر ساختن و يه خانواده بي انسجام
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
snaderes
یک سال پیش
هر چند بازی بازیگرها قابل قبول است و شاید ایده پشت فیلمنامه هم خوب بوده باشد ولی اصلا خوب از آب در نیامده است. انسجام بین سکانسها بسیار ضعیف است. بیننده با سوالات بی جواب زیادی روبرو میشود. تدوین فیلم هم اشکالات زیادی دارد. پلان های بی هدف، حرکات اضافی بی مورد دوربین و همچنین موزیک متن بلند و اغراق شده. به نظر من ارزش دیدن ندارد.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مصطفی مهرازاد
یک سال پیش
مزخرف
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سانا رضایی
یک سال پیش
خعلی چرت و بی محتوا بود اگه محتوا داشته به خاطر پرداخت بسیار ضعیف تا چن دقیقه مونده ب پایان فیلم ما اصن موضوع فیلم نفهمیدیم و متوجه نشدیم دقیقا چی میخواد بگه بنابراین تموم نشده از سینما اومدیم بیرون
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
صبورا جوانمرد
یک سال پیش
این فیلم واقعا خیلی ابهام برای بیننده میذاره سراسر فیلم پر از قفلاییه که هیچ کلیدی تا انتهای فیلم برای بیننده نداره
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
علی عطاپور
یک سال پیش
موسیقی و نوع فیلمبرداری فیلم بیشترین چیزی بود که تونستم ازش لذت ببرم اما از این فیلم خیلی انتظارم بیشتر بود ... کانسپت فراموشی و حال آشفته ی یک خانواده ی از هم پاشیده به خوبی به نمایش گذاشته شده بود اما فیلمنامه سرراست نبود و پر از حفره بود و لکنت داشت . شاید اگر کارگردانی پخته تر و منسجم تری داشت , نقص های فیلمنامه خیلی به چشم نمی اومد و اینکه آدم خیلی بیشتر از این می تونست با فیلم ارتباط برقرار کنه و درگیرش بشه . بازی ها یکنواخت و مثل همیشه بود اما رویا افشار انتخاب بسیار مناسبی برای نقش مادر بود . در کل امتیاز من به سرکوب : ۵ از ۱۰ .
خطر لو رفتن داستان
پاسخ