پوستر فیلم روز صفر

فیلم‌ سینمایی |هیجانی ، جنگی

روز صفر (۱۳۹۸)

zero day

۷.۴ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۷۱۴ رای

منتقدان:

۶.۶

امتیاز دهید:

داستان این فیلم در مورد نحوه و چگونگی دستگیری عبدالمالک ریگی توسط وزارت اطلاعات ایران می‌باشد.

معرفی فیلم روز صفر

«روز صفر» فیلمی به نویسندگی سعید ملکان و بهرام توکلی و کارگردانی سعید ملکان محصول سال ۱۳۹۸ است.

این فیلم به همراه فیلم «شنای پروانه» با دریافت 4 سیمرغ بلورین و یک تندیس از سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر، رکورددار دریافت بیشترین جایزه در این جشنواره شد.

 

داستان فیلم روز صفر:

این فیلم به ماجرا و چگونگی دستگیری عبدالمالک ریگی، تروریست شناخته شده توسط وزارت اطلاعات می‌پردازد و با قصه‌ای هیجان‌انگیز و معمایی مخاطب را با خود ۱۰۸ دقیقه همراه می‌کند.

در این فیلم ساعد سهیلی در نقش «عبدالمالک ریگی» و امیر جدیدی در نقش مأمور امنیتی بازی می‌کنند.

 

کارگردان فیلم روز صفر:

سعید ملکان متولد ۱۳ فروردین ۱۳۵۸ در تهران چهره‌پرداز، تهیه‌کننده و کارگردان سینما و فارغ‌التحصیل رشته هنرهای تجسمی از هنرستان صدا و سیما است.

وی فعالیت حرفه‌ای را در سینما از سال ۱۳۷۳ همزمان با تحصیل، در گروه گریم شبکه اول سیما زیر نظر مرتضی اردستانی آغاز کرد. از سال ۱۳۷۵ تا سال ۱۳۷۷ به عنوان مجری چهره‌پردازی با بیژن محتشم به همکاری پرداخت و پس از آن به‌طور مستقل در عرصه سینما و تلویزیون مشغول بکار شد.

وی سابقه بازیگری در فیلم «زرد قناری» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد را دارد و در آثار سینمایی بسیار زیادی به عنوان چهره‌پرداز حضور داشته است. وی  تاکنون 6  بار برنده سیمرغ بلورین بهترین چهرپردازی جشنواره فیلم فجر شده است.

او تهیه کننده آثاری چون «آسمان زرد کم عمق»، «بیگانه»، «آرایش غلیظ»، «گینس»، «در سکوت»، «برادرم خسرو»، «ابد و یک روز»، «ویلایی‌ها»، «بی‌حساب»، «تنگه ابوقریب»، «نهنگ آبی» و «غلامرضا تختی» بوده است.

«روز صفر» اولین اثر سینمایی سعید ملکان در مقام کارگردان است که در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر 5 سیمرغ بلورین، از جمله سیمرغ «بهترین فیلم از نگاه ملی»، «جایزه ویژه هیئت داوران» و «بهترین فیلم اول» را دریافت کرده است.

 

زمان اکران فیلم روز صفر و تاریخ پخش در شبکه نمایش خانگی:

«روز صفر»، یکی از ۷ فیلم انتخاب شده برای اکران نوروزی سال 1401 است و این فیلم از روز ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ به‌صورت همزمان در سینما‌های سراسر کشور اکران شد.

تا بدین لحظه هیچ‌گونه اخباری مبنی بر زمان پخش در شبکه نمایش خانگی «روز صفر» رسانه‌ای نشده است. به‌محض انتشار این فیلم در شبکه نمایش خانگی، سلام سینما آن را برای دانلود قانونی با کیفیت‌های مختلف و اینترنت نیم‌بها در دسترس مخاطبان عزیز قرار می‌دهد.

 

دانلود قانونی فیلم روز صفر:

بعد از اکران سینمایی فیلم «روز صفر»، این فیلم در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود، بلافاصله پس از پخش فیلم سینمایی «روز صفر» شما می‌توانید از طریق سلام سینما به‌راحتی و به‌صورت قانونی و باکیفیت بسیار بالا و البته با مصرف اینترنت نیم‌بها این فیلم سینمایی را دانلود نمایید و از تماشای آن لذت ببرید.

 

حاشیه‌های فیلم سینمایی روز صفر:

- حضور ناگهانی مسعود فراستی (منتقد) و تمجید از فیلم «روز صفر»:

مسعود فراستی منتقد سینما که به‌صورت ناگهانی در نشست خبری فیلم «روز صفر» حاضر شده بود درباره این فیلم گفت:

«تبریک می‌گویم به سینمای ایران. به ملکان، سهیلی و تیم موسیقی فیلم تبریک می‌گویم. جدیدی در این نقش عالی ظاهر شد. این فیلم اندازه است و تکنیک دارد و افتخار می‌کنم حق مطلب ادا شده است. از نظر من بهترین فیلم جشنواره بود، البته با تدوین فیلم مشکل دارم.»

وی در گفت‌وگو با تسنیم نیز شخصیت مأمور امنیتی فیلم «روز صفر» را یک مأمور واقعی امنیتی و ضدجاسوسی توصیف کرد. فراستی در این باره گفت:

«فیلم نیازی به پررنگ کردن این مؤلفه‌ها ندارد زیرا مأمورین امنیتی در عالم واقع نیز شخصیت‌هایی سفت‌وسخت و بی‌باک‌اند و باورش انسان نمی‌شود که اینها بچه‌های امنیتی سپاه یا وزارت اطلاعات باشند؛ خوش‌تیپ و قلدر!
فیلم بسیار خوب ساخته شده است هیچ چیزی را به رخ نمی‌کشد و بدون اینکه شعار حکومتی را لوث کند شعار ملی و دفاع از مردم می‌دهد و معلوم است که طرف‌دار چه چیزی است و آن را مخدوش نمی‌کند. به نظرم فیلم بسیار سنگین و پرمخاطبی است و به نظرم اولین فیلم ملی، امنیتی، اکشن و ضدجاسوسی در تمام تاریخ سینمای ایران است.»

وی در ادامه گفت:

«ریگی باید این شعارها را بدهد زیرا به آن برای ساخت کاراکترش نیاز دارد اما مأمور ما نیازی ندارد چون همه با او هستند. نکته دیگر اینکه چنین بدمنی را خلق می‌کند و بعد او را بدون اینکه شعار بدهد می‌زند و باطن پست و کثیف آن را نشان می‌دهد و این‌سو برعکس زمانی که پسربچه‌ای را که آدم آن طرف است را نشان می‌دهد که نجات می‌دهد عالی است و شعاری نمی‌شود. کاملاً برعکس وجهه ضدانسانی ریگی و اردوگاهش این‌سو کاملاً انسانی است و ریتم خوبش را از دست نمی‌دهد و در کل ظرافت بسیار خوبی در ترسیم این مسئله وجود دارد.»

 

- عدم حضور عوامل فیلم «روز صفر» در اختتامیه جشنواره فیلم فجر:

اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، درحالی‌که فیلم «روز صفر» در ۹ شاخه نامزد دریافت سیمرغ شده بود و در بین نامزدهای بخش نگاه نو هم قرار داشت، هیچ یک از عواملش در این مراسم حضور نیافتند.

این فیلم سرانجام توانست ۴ تندیس بخش سودای سیمرغ و یک تندیس بخش نگاه نو را هم از آن خود کند و البته هیچ‌کس از عوامل این فیلم در سالن همایش‌های برج میلاد حضور نداشت تا برای دریافت سیمرغ‌ها روی صحنه برود.

دو ساعت پس از پایان اختتامیه جشنواره فجر، عوامل فیلم «روز صفر» در بیانیه‌ای مبهم، علت تصمیمشان را این‌گونه اعلام کردند:

«خواستیم در کنارِ مدیران فرهنگی قرار نگیریم که اصرار بر جاانداختنِ مسیری دارند که شایسته سینمای ایران نیست. مسیری که پر از باج‌دهی و تکریم کسانی است که با پنجه کشیدن به‌صورت سینما، باعث منفور شدن همکاران سینمایی، نزد مردم می‌شوند.
با سپاس از داوران و احترام به انتخاب‌هایشان و با آگاهی از برنده‌شدن در ۵ رشته، ترجیح دادیم در مراسمِ اختتامیه شرکت نکنیم تا برای آیندگان جوابی داشته باشیم که ما شریکِ این بی‌فرهنگی‌ها و ترویجِ رویه‌هایِ غلط نیستیم. سینما و مردم، تحریم شدنی نیستند.»

ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اما در پاسخ به سؤال یک منتقد و روزنامه‌نگار سینمایی در توییتر از دلایل عدم حضور عوامل این فیلم به‌رغم دریافت ۵ جایزه مهم این دوره از جشنواره این‌طور نوشت:

«آقای ملکان به دو موضوع انتقاد داشتند و اختتامیه فیلم فجر را تحریم کردند. ۱- معتقد بودند نباید افرادی که صحبت از تحریم کرده‌اند یا افرادی که در نشست رسانه‌ای اعتراض کرده‌اند داوری و کاندید می‌شدند. ۲- پذیرش فیلم خورشید علی‌رغم دیر رسیدن به جشنواره.»

فرشته طائرپور؛ عضو هیئت داوران بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر در سخنرانی‌اش پیش از اعطای این سیمرغ صحبت‌هایی از واکین فینیکس بازیگر نقش «جوکر» پس از دریافت اسکار مبنی بر لزوم همدلی و همراهی را نقل کرد و پس از اینکه ملکان برای دریافت سیمرغش نیامد گفت:

«این سیمرغ پیش من می‌ماند تا ملکان برای دریافت آن بابت تأخیرش دلیل موجهی داشته باشد.»

فردای آن روز اما در برنامه «کافه آپارات» گفت:

«تا این لحظه فقط دو راه‌حل به ذهنمان رسیده، یا سیمرغ را با یادداشتی که بر آن ضمیمه می‌کنیم و می‌نویسیم: «این تنها سیمرغ بخش فیلم اولی‌های جشنواره سی و هشتم است که برنده آن با ناسپاسی برای دریافت آن روی صحنه نیامد»، برای موزه سینما ارسال می‌کنیم تا آیندگان سینمای ایران در جریان ماجرای آن قرار بگیرند؛ و یا مسئولان جشنواره به ما اجازه خواهند داد که آن را به یکی از دو فیلم دیگری که فقط یک رأی از این فیلمِ برگزیده کمتر داشتند اهدا کنیم. البته احتمال سومی هم هست و آن اینکه مسئولان جشنواره تصمیم‌گیری در مورد این سیمرغ را از اختیارات هیئت داوران ندانند! و امر به تحویل آن کنند که البته این هم حکایتی برای داوران دوره‌های بعد خواهد داشت. دعا کنیم در حین این بلاتکلیفی‌ها، این سیمرغِ جفادیده، دلش نشکند و بال نکشد و از دست نرود.»

طائرپور افزود:

«ملکان کم آورد وگرنه می‌توانست بیاید روی صحنه و حرفش را بزند. او می‌گوید چرا به کسی که تحریم کرده جایزه دادید بعد خودش جشنواره را تحریم کرد! ضمناً این‌طور رفتارهای تیمی برای من عجیب است. این رفتارها بدآموزی دارد. بعد از تولید یک فیلم بازهم باید یک آدابی به‌ویژه از سوی تهیه‌کننده رعایت شود؛ کاری که آقای ملکان انجام نداد و همه عواملش را تشویق کرد که در اختتامیه حضور نیابند و بعد در بیانیه‌ای عذر بدتر از گناه آورد. حرکت او تخریبی بود و من منتظر سناریوی بعدی‌اش هستم.»

 

لوکیشن‌های فیلم روز صفر:

- بخش‌هایی از این فیلم در شهر برلین آلمان فیلم‌برداری شده و تهیه‌کننده «روز صفر» نیز سعید ملکان است.

بستن

ویدیوهای فیلم روز صفر

ملکان: اتفاقات در «روز صفر» ...
مصاحبه اختصاصی سلام سینما ...
آنونس «روز صفر»

عکس‌های فیلم روز صفر


اولین عکس منتشر شده از فیلم «روز صفر»
ساعد سهیلی در فیلم «روز صفر»
امیر جدیدی در فیلم «روز صفر»
امیر جدیدی در فیلم سینمایی «روز صفر»
ساعد سهیلی در فیلم سینمایی «روز صفر»
امیر جدیدی در نشست خبری فیلم «روز صفر» در جشنواره فیلم فجر 38
امیر جدیدی و ساعد سهیلی در نشست خبری فیلم «روز صفر» در جشنواره فیلم فجر 38ر
امیر جدیدی، مسعود فراستی و سعید ملکان در نشست خبری فیلم «روز صفر» در جشنواره فیلم فجر 38

دیالوگ های به یاد ماندنی

نقدهای فیلم روز صفر

غیابِ حضورآفرین


در فرم روایی بسیاری از فیلم‌‌ها یا بر پی‌رنگ و حوادث بیرونی داستان تکیه ‌‌شده یا بر درونیات شخصیت‌‌ها تمرکز می‌‌شود. در فیلم‌‌های اکشن، جنگی یا پلیسی که برجستگی سیر وقایع قصه معمولا به پرورش وجوه درونی کاراکترها می‌‌چربد عملا شخصیت‌‌پردازی از دست می‌‌رود و از سوی دیگر، در فیلم‌‌های شخصیت‌پردازانه نیز به‌علت تمرکز بر درونیات افراد، داستان عملا از جهان اجتماعی و سیر وقایع پیچیده‌‌ آن جدا می‌شود. «روز صفر» اما در‌عین‌حال که مساله‌‌ای آشوب‌ناک و عظیم در واقعیت را روایت می‌‌کند، وجوه پر ظرافت قهرمان و ضدقهرمانش را نیز به تصویر می‌‌کشد. به همین جهت است که فیلم، مطابق با اصول یک اثر هنری درخور، تعادل و سنتزی میان این دوگانه‌‌ها برقرار ساخته، از واقعیت روزمره آشنایی‌‌زدایی می‌‌کند و در دل زندگی روزمره و مثلا در درون فضاهای شاعرانه‌‌ای مثل «بازار رشت»، پیچیده‌‌ترین و ظریف‌‌ترین طرح‌ها و عملیات‌‌های امنیتی را به تصویر می‌‌کشد. کارگردانی فیلم به‌خوبی نشان‌‌دهنده‌‌ همین درآمیختگی جریان به ظاهر «طبیعی» زندگی به مثابه‌‌ نوعی روبنا و طرح‌های امنیتی به منزله زیربناست. در اینجا روبنا و زیربنا نه به‌عنوان دو قلمروی مجزا که به‌عنوان دو ساحت متداخل به تصویر کشیده شده‌‌اند. فیلمساز نشان می‌‌دهد امنیت، شرط پیشینی جریان زندگی است. پس از توجه به این نکته، لازم نیست در قسمتی مجزا به سمت درک «محتوا»ی فیلم حرکت کنیم. جنبه‌‌ فرمال فیلم، «همان» محتوای آن است. رفع معضله دوگانگی‌‌ها و رسیدن به سنتز و تعادل، علاوه‌بر ویژگی فرم روایی، مشخصه‌‌ محتوایی فیلم نیز هست. روز صفر در این ساحت، تلاشی است برای رفع ضدیت دو قلمروی ظاهرا آشتی‌‌ناپذیر: آزادی و ضرورت یا به تعبیر دیگر مردم و دولت، کثرت و وحدت. تلاش فرمی فیلم، ...
در فرم روایی بسیاری از فیلم‌‌ها یا بر پی‌رنگ و حوادث بیرونی داستان تکیه ‌‌شده یا بر درونیات شخصیت‌‌ها تمرکز می‌‌شود. در فیلم‌‌های اکشن، جنگی یا پلیسی که برجستگی سیر وقایع قصه معمولا به پرورش وجوه درونی کاراکترها می‌‌چربد عملا شخصیت‌‌پردازی از دست می‌‌رود و از سوی دیگر، در فیلم‌‌های شخصیت‌پردازانه نیز به‌علت تمرکز بر درونیات افراد، داستان عملا از جهان اجتماعی و سیر وقایع پیچیده‌‌ آن جدا می‌شود. «روز ...

نقد فیلم سینمایی "روز صفر"


 كاش اگر گلوله اى هم به سمت او شليك شود، در وسط كوير باشد يا در دل دريا، كه كسى صدايش را نشنود و دلى نلرزد... قرار بود جنگ براى ما باشد، نه براى مردم... ••••• سى و هشتمين جشنواره فيلم فجر "روز صـفـر" اولين اثر قابل ستايش سـعـيـد مـلـكـان ••••• يك نفر دارد دنبال ريگى مى گردد؛ سايه به سايه، كوه به كوه، يكه و تنها... و در نهايت در آسمان پيدايش مى كند. ساخت چنين اثرى كه همه پايان آن را مى دانند، بى شك كار دشوارى ست... و تنها موردى كه مى تواند تماشاگر را راضى نگه دارد، صحنه ها و پروداكشن است؛ و سعيد ملكان همين كار را به بهترين شكل ممكن انجام داده است... با توجه به قصه "شبى كه ماه كامل شد" كه بر پايه عشق و عاطفه ساخته شده است، اين بار سعيد ملكان، ...
 كاش اگر گلوله اى هم به سمت او شليك شود، در وسط كوير باشد يا در دل دريا، كه كسى صدايش را نشنود و دلى نلرزد... قرار بود جنگ براى ما باشد، نه براى مردم... ••••• سى و هشتمين جشنواره فيلم فجر "روز صـفـر" اولين اثر قابل ستايش سـعـيـد مـلـكـان ••••• يك نفر دارد دنبال ريگى مى گردد؛ سايه به سايه، كوه به كوه، يكه و تنها... و در نهايت در آسمان پيدايش مى كند. ساخت چنين اثرى كه همه پايان آن را مى دانند، بى ...

انقلابی شجاعانه در ترسیم یک ضد قهرمان


سینمای ایران در سال های اخیر تا حد زیادی به سوی قهرمان های چند بعدی و باور پذیر رفته و شخصیت های خاکستری هم در آن هر روز بیشتر می شوند در این فضا ایفای نقش یک ضد قهرمان تمام عیار برای هر بازیگر چالشی بزرگ محسوب می گردد به خصوص وقتی که پای یک ضد قهرمان واقعی در میان باشد که اخلاقا نمی توان خیلی درباره او خیال پردازی کرد در نتیجه کمتر شاهد چنین نقش هایی بر پرده نقره ای بوده ایم و در مواردی هم که مشاهده شده معمولا کاریکاتوری هیولا گونه از کارکتر ارائه می شود و یا آنقدر دست به عصا حرکت شده که نقش دیگر ضد قهرمان محسوب نمی شود بلکه خود بدل به یک قربانی می گردد. ساعد سهیلی که ثابت کرده در هر نقشی به اندازه ظاهر می شود و کارکتر هایش را زندگی می کند ، هم می تواند در شمایل یک قهرمان پر غوغا درخشان ...
سینمای ایران در سال های اخیر تا حد زیادی به سوی قهرمان های چند بعدی و باور پذیر رفته و شخصیت های خاکستری هم در آن هر روز بیشتر می شوند در این فضا ایفای نقش یک ضد قهرمان تمام عیار برای هر بازیگر چالشی بزرگ محسوب می گردد به خصوص وقتی که پای یک ضد قهرمان واقعی در میان باشد که اخلاقا نمی توان خیلی درباره او خیال پردازی کرد در نتیجه کمتر شاهد چنین نقش هایی بر پرده نقره ای بوده ایم و در مواردی هم که مشاهده ...

خبرهای مرتبط با فیلم روز صفر

نظرهای منتشر شده فیلم روز صفر

۲۰ روز پیش

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

به نظر من که خیلی بزرگ نمایی احساسی خارجی طور مزخرفی بود ولی ساخت فیلم خوبه
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲۱ روز پیش

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

فیلم خوبی بود توصیه میشه حتما
۰
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۲۲ روز پیش

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

تست
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۲۴ آبان ۱۳۹۹

باسلام خسته نباشیدبه همه من کل سایتها راگشتم فقط تیزر این فیلم دیدم کاملش ندیدم کجا هست تا دانلودکنم هرکس میدونه اگرراهنمایی کن ممنون میشم
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۲۴ بهمن ۱۳۹۸

زیباترین فیلم جشنواره بود غرور آفرین و جذاب خیلی خوب نشون داده بود که سربازای گمنام امام زمان چقدر واسه امنیت این کشور زحمت میکشن و ما چقدر قدر نشناسیم امیر جدیدی عااالی بود یه مرد جنتلمن در عین حال متواضع مخصوصا دیالوگ آخرش که هممونو به گریه انداخت خسته نباشین 👍👍
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۱۵ مرداد ۱۳۹۹

سلام از کجا باید رفت تماشا کرده میشه بگید
۱
۰
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۲۴ بهمن ۱۳۹۸

سلام عزیزان. دوستان به خیلی نکات قبل من اشاره کردن که من تکرار نمیکنم. اول یه منفی: زبان استفاده شده در فیلم با لهجه خوبی اجرا نشد. اما خوب‌ها: من شخصا عاشق رگه های ملوسانه طنز در شخصیت جیمز باندی داستان شدم، بسیار ظریف و زیبا بود. و اینکه گزارش ساعت‌های مختلف عملیات را در اقصی نقاط دنیا میداد، بسیار هیجانی و دوباره طنز آلودبود. البته باید اعتراف کنم به خاطر اینکه زن هستم، بدم نمیومد یه داستان رومانتیک هم قاطی داستان اصلی می‌شد،خخخ . من از اینکه وقتم رو واسه دیدن این فیلم گذاشتم خوشحالم، چون بعد فیلم کلا حالم بهتر شد.
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۲۴ بهمن ۱۳۹۸

danger iconخطر لو رفتن داستان
سلام-اینقدر دوست داشتنی و تاثیر گذار بود که نگو و بازهم این سکانس آخر که ملکه ذهنم شده : بالاخره یک روز اتفاق میوفته ...حس می کنم یک اسلحه پیشونیمو نشونه گرفته ، کمتر از یک ثانیه طول میکشه ولی تو اون یک ثانیه فقط دارم به این فکر می کنم، که کاش یک جوری بزنه که مردم صدای شلیک نشنون صدای شلیک بدجوری می ترسونتشون زندگی کردن تو وحشت حقشون نیست قرار بود جنگیدن فقط سهم ما باشه ، اصلا کاش وقتی بزنه که وسط خلیجت باشم یا خزر یا یه جایی که تو بیشتر از همیشه باهام بودی بزنه و همه این کابوسا رو تموم کنه ، فقط خیالم راحت باشه که همه تو خیابونها دارن راحت قدم می زنند و می گن و می خندن ، اون وقته که دیگه منم آروم میشم یک دل سیر بغلت می کنم و راحت تو خاکت می خوابم ...
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۲۳ بهمن ۱۳۹۸

عالی بود عالی
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۲۱ بهمن ۱۳۹۸

بهترین فیلم جشنواره امسال. فوق العادس. مخصوصا امیر جدیدی
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۲۱ بهمن ۱۳۹۸

روزصفر
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۲۱ بهمن ۱۳۹۸

عالی
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۲۱ بهمن ۱۳۹۸

چطوری میشه فیلمارو دید؟
۰
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۲۱ بهمن ۱۳۹۸

danger iconخطر لو رفتن داستان
عالی از همه نظر مخصوصا طریقه فیلم برداری و انتخاب صحنه عالی بود
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۲۱ بهمن ۱۳۹۸

عالی از همه نظر مخصوصا طریقه فیلم برداری و انتخاب صحنه عالی بود
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۲۱ بهمن ۱۳۹۸

بهترین تخریب بد دفاع کردن است !! با تعریفی که فراستی از فیلم کرده و سابقه بدی که این آقا در نقد فیلم ها داره از همین حالا میشه گفت فیلم شکست خورده !! البته بنده به عنوان یه سینما دوست فعلا فیلم رو ندیدم ولی اینو مطمعن شده ام که فراستی همیشه خلاف جهت آب شنا که نه دست و پا میزنه !!
۰
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۲۱ بهمن ۱۳۹۸

danger iconخطر لو رفتن داستان
سلام- عجب سکانسی بود سکانس آخرش حرف نداشت عشق کامل یک ایرانی تمام عیار با موزیک فوق العاده من ملکه ذهنم شد شاهکار بود و به شدت اثربخش براتون می نویسم تا همه لذت ببرید : بالاخره یک روز اتفاق میوفته ...حس می کنم یک اسلحه پیشونیمو نشونه گرفته ، کمتر از یک ثانیه طول میکشه ولی تو اون یک ثانیه فقط دارم به این فکر می کنم، که کاش یک جوری بزنه که مردم صدای شلیک نشنون صدای شلیک بدجوری می ترسونتشون زندگی کردن تو وحشت حقشون نیست قرار بود جنگیدن فقط سهم ما باشه ، اصلا کاش وقتی بزنه که وسط خلیجت باشم یا خزر یا یه جایی که تو بیشتر از همیشه باهام بودی بزنه و همه این کابوسا رو تموم کنه ، فقط خیالم راحت باشه که همه تو خیابونها دارن راحت قدم می زنند و می گن و می خندن ، اون وقته که دیگه منم آروم میشم یک دل سیر بغلت می کنم و راحت تو دلت می خوابم ...
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۲۴ بهمن ۱۳۹۸

وای خدا دقیقا چقد خوبه حست مث منه آخرش نشستم تو سینما گریه کردم دقیقا به خاطر همین سکانس آخر خیلی غرور آفرین بود انگار فقط و فقط کشورش واسش مهم بود و کارشو رسانه ای نمیکرد درحالی که اون مامور پرواز که هیچکاری نکرده بود جلوی دید رسانه ها بود و مصاحبه میکرد خدا قوت بهشون عالی بود
۱
۰
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۲۰ بهمن ۱۳۹۸

خیلی فیلم عالییییی حرففف نداشتتتت
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۲۰ بهمن ۱۳۹۸

متاسفاته توی جشنواره معمولا یک جوی حاکم هست که وقتی از یک فیلم تعریف های زیادی شنیده میشه , انتظار دیدن بهترین فیلم اون دوره رو پیدا می کنی و وقتی می بینی که انتطارت برآورده نمیشه , ناامید میشی . روز صفر هم از اون فیلم ها بود ... فیلمنامه که به ساده ترین شکل ممکن یک عملیات رو روایت کرده بدونه اینکه ذره ای بتونه با دیالوگ ها تاثیری روی مخاطب بذاره (البته به غیر از سکانس پایانی فیلم) . به لحاظ فنی و تکنیکی واقعا چشمگیر بود و به عنوان اولین فیلم یک کارگردان , قابل قبول . بازی سهیلی و جدیدی از نظر من تعریف زیادی نداشت. موسیقی فیلم هم می تونست خیلی بهتر از این باشه . در کل اون حالت هیجانی و دلهره آوری که باید تو این جور فیلم ها برای تماشاگر ایجاد بشه , تو این فیلم به اندازه کافی وجود نداشت متاسفانه . امتیاز من : ۶/۵ از ۱۰
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۱۹ بهمن ۱۳۹۸

خیلی هزینه برای فیلم شده و حتما فروش خوبی خواهد داشت به نظر من سعی بر این بوده که جیمز باند بسازن ولی یه شوخی از اب درامده داست واقعی دستگیری خیلی جالب تر هست و فیلم خانم ابیار رو بیشتر می پسندم بازی ساعد سهیلی خیلی خوب امیر جدیدی هم که مثل همیشه عالی واقعا این سوال ذهنم رو مشغول کرده که اخرین سطح جلوه های ویژه در ایران همینه که در این فیلم میبینیم؟ مسعود فراستی شلوغش کرد وگرنه خیلی هم خوب نبود
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۲۴ بهمن ۱۳۹۸

من به نظرت احترام میزارم ولی چجوریه که فیلم های هالیوودی با اینهمهههه اغراق رو کسی نمیگه چقد غلو میکنین درحالی که قهرمان داستان های اونا واقعی نیست اما این فیلم وقتی داره یک قهرمان واقعی رو نشون میده که سربازای امام زمان چقدر واسه امنیت این کشور زحمت میکشن میگین جیمز باندیه به نظرم جیمز باند باید بره جلو بوق بزنه
۱
۰
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۱۹ بهمن ۱۳۹۸

در فیلم خانواده دیده نمیشه. بعضی صحنه هاش مثل اکشن های هندی میشه. آخرش به جای نمایش دادن فقط یک متن میاد.
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۱۹ بهمن ۱۳۹۸

از حالا باید یه سیمرغ دیگه برای امیر جدیدی کنار گذاشت
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۲۴ بهمن ۱۳۹۸

آره موافقم
۰
۰
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۱۹ بهمن ۱۳۹۸

بهترین فیلمی که فعلا بعد از شنای پروانه دیدم روز صفر بود. بسیار قوی و جذاب
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۱۹ بهمن ۱۳۹۸

یه فیلم سخت و خیلی خوب و بسیار جذاب.. که کارگردان قدرت خودش رو به رخ کشونده..
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۱۹ بهمن ۱۳۹۸

سینمای ایران در سال های اخیر تا حد زیادی به سوی قهرمان های چند بعدی و باور پذیر رفته و شخصیت های خاکستری هم در آن هر روز بیشتر می شوند در این فضا ایفای نقش یک ضد قهرمان تمام عیار برای هر بازیگر چالشی بزرگ محسوب می گردد به خصوص وقتی که پای یک ضد قهرمان واقعی در میان باشد که اخلاقا نمی توان خیلی درباره او خیال پردازی کرد در نتیجه کمتر شاهد چنین نقش هایی بر پرده نقره ای بوده ایم و در مواردی هم که مشاهده شده معمولا کاریکاتوری هیولا گونه از کارکتر ارائه می شود و یا آنقدر دست به عصا حرکت شده که نقش دیگر ضد قهرمان محسوب نمی شود بلکه خود بدل به یک قربانی می گردد. ساعد سهیلی که ثابت کرده در هر نقشی به اندازه ظاهر می شود و کارکتر هایش را زندگی می کند ، هم می تواند در شمایل یک قهرمان پر غوغا درخشان عمل کند و هم در ایفای نقش های ظریف و زیرپوستی مهارت دارد این بار در روز صفر یک ضد قهرمان را زندگی می کند که اقدام بسیار شجاعانه ای در کارنامه بازیگری با وسواس چیده شده او محسوب می گردد. سهیلی در روز صفر با احساس مسئولیتی که درباب کارکتر دارد برای اولین بار در نشان دادن یک ضد قهرمان از تیپ های کلیشه ای فراتر می رود بدون آنکه از ضد قهرمان بودن کارکتر چیزی کم کند ، او به کمک تحقیق و تمرین و مهم تر از آن با کمک روح سرکش بازیگری و جست و جو درونی خویش ضد قهرمانی خلق می کند که بسیار به نمونه عینی نزدیک است هم از محیط تاثیر گرفته و هم یک میل درونی او را به سمت جنایت سوق می دهد، عبدالمالک روز صفر در نهایت تناسب با مستندات سمعی و بصری موجود از عبدالمالک ریگی حقیقی ظاهر شده و از او نه یک هیولای آشکار بلکه یک رهبر کاریزماتیک دارای قدرت تاثیر گذاری می سازد... شاید لهجه عبدالمالک آموختنی باشد اما لحنی که سهیلی با آن لهجه توام کرده از یک نیروی درونی ناشی از شناخت صحیح شخصیت بر می خیزد که در تمام نگاه های او نیز جاری است... وقتی نگاه آسیب شناسانه و ریشه یاب ساعد را در کنار توانایی های بازیگری او قرار دهید می توانید حدس بزنید کارکتر عبدالمالک در روز صفر تا چه حد در خلق لحظه های ناب سینمایی موفق است ، تمام نگاه ها و ریز رفتار هایش در این نقش قواره پرده نقره ایست و کارکرد سینمایی دارد... در پایان باید اشاره کرد ساعد سهیلی با شجاعتی که در ترسیم عبدالمالک ریگی ضمن ایفای نقش خود نشان می دهد توانسته در تریلر خوش ریتم و با کیفیت روز صفر در کنار کمک به به افزایش جذابیت روند طولی فیلم مخاطب را مشتاق به رفتن به سوی عمق شخصیت عبدالمالک کند به کیفیتی که او را تشنه شناخت ریگی کرده و انگیزه تعمق و مطالعه ایجاد نماید...
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۱۸ بهمن ۱۳۹۸

سیاوش (امیر جدیدی ) : خاطره های واقعی معمولا وحشتناکن ! فیلم خوش ساخت و خوبیه اما نه به قدری که ازش تعریف می کنند .
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۱۶ بهمن ۱۳۹۸

فیلم خوش ساخت و قوی بود امیر جدیدی عالی بود واقعا چهره و فیزیک منحصر به فردی داره
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۲۴ بهمن ۱۳۹۸

خیلییییی خوبه امیر جدیدی خییییلی خوبه
۰
۰
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۱۶ بهمن ۱۳۹۸

فیلم خوبی است بیشتر نوجوان و جوان پسند و اکشن ولی بازی امیر جدیدی خیلی خوب بود و ساعد سهیلی در نقشی خیلیییی متفاوت از همیشه.
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۱۵ بهمن ۱۳۹۸

سلام -یک فیلمی که سعی شده طعنه خاصی به هالیوود بزنه که تا حدودی هم موفق بوده ... سعید ملکان و نوع نگاهش قابل تقدیره مخصوصا نوع بازی گرفتنش از جدیدی و سهیلی ...سایه خاص توکلی هم در فیلم هویداست ... صادقانه خوش ساخت و روانه ...
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۱۵ بهمن ۱۳۹۸

یک فیلم سفارشی و بی ارزش
۰
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۱۸ بهمن ۱۳۹۸

اصلا فیلم رو دیدی ؟ . اینکه شخصی در حمایت از وطنش دست به ساخت فیلم بزنه میشه سفارشی و اگر نشون بده که مردم تهران با شتر رفت و آمد می کنند و ما هنوز آتش رو در ایران کشف نکردیم میشه اجتماعی و منتقدانه . برای شما که از ایران و مردمش تنفر داری معلومه که این فیلم سفارشیه . به کوری چشم شما میریم سینما و فیلم رو میبینیم .
۱
۰
گزارش تخلف

یک سال پیش

۳۰ خرداد ۱۴۰۰

فیلم های سفارشی فیلم هایی هستن که به دست اربابت امریکا ساخته میشه و اسکار میبره فیلم های ما سفارشی باش فیلم ما سفارش شده هشت سال دفاع از این مملکته سفارش شده همون شهدایی که اون آدم های اونور ابی و غربی حاظر نشده آن بگن که افتخار ما شهدا هستن اره سفارشی
۱
۰
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۱۴ بهمن ۱۳۹۸

بهترین فیلم اکشن تاریخ ایران ، یه فیلم امنیتی کامل ، حتما ببینید
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۱۴ بهمن ۱۳۹۸

فیلمه متوسطه اما امیر جدیدیش درخشان.
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۱۴ بهمن ۱۳۹۸

فیلم بدی نبود. ساخت همچین فیلمی در سینمای ایران نیازه اما علاوه بر اینکه خسته کننده بود، فیلم شعاری هم بود و این زننده بود من بازی امیر جدیدی و ساعد سهیلی رو دوست داشتم هرچند خیلی‌ها موافق بازی ساعد سهیلی نبودند.
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۱۴ بهمن ۱۳۹۸

تریلری با جلوه های ویژه عالی ،طراحی چهره پردازی و صحنه و لباس خوب و از همه بهتر فیلبرادری با کیفیت بالای فنی.جذاب و پر کشش بود.به نظر من هم انتخاب ساعد سهیلی و هم امیر جدیدی به نقش نشسته بود و کلا گروه بازیگران چه ایرانی و چه خارجی خوب بازی کردند. در مجموع فیلم خوبی بود و من و همسرم از دیدن فیلم لذت بردیم. تبریک به آقای ملکان و گروهش به خاطر ساخت فیلم
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۱۳ بهمن ۱۳۹۸

یه فیلم با جلوه های ویژه عالی که به احتمال زیاد کاندید خواهد شد. بازی امیر جدیدی مانند همیشه عالی هست و اونم کاندید خواهد شد. فقط کاش بیشتر به نقش و زندگی عبدالمالک پرداخته میشد و فلسفه وجودیش به دور از مسایل سیاسی معلوم میشد. دسته اخر اینکه اون تیتراژ پایانی و متن انتخابی با توجه به مسایل این روزهای جامعه ما مقدار زیادی تو ذوق میزد و کاش میزاشت خود تماشاچی در مورد قهرمان فیلم و نیت کارهاش قضاوت میکرد نه اینکه القا بشه
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۲۴ بهمن ۱۳۹۸

برعکس اگه به زندگی عبدالمالک میپرداخت قصه ای تکراری از فیلم شبی که ماه کامل شد میشد این فیلم بیشتر روی امیر جدیدی یعنی سربازای میهن تمرکز کرده تا زندگی عبدالمالک ریگی
۰
۰
گزارش تخلف