پوستر فیلم داش آکل

فیلم‌ سینمایی |درام

داش آکل (۱۳۹۶)

۱ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۱ رای

منتقدان:

-

امتیاز دهید:

من می‌دونم جای تو، تو قلب من کجاست.... ولی.... نمی‌دونم.... اصلاً جایی تو قلب تو دارم یا نه؟... تو منو قبول کردی فقط به خاطر...؟

کارگردان: محمد عرب

نویسنده: منصور ابراهیمی

عکس‌های فیلم داش آکل


مهران غفوریان در فیلم «داش آکل»
هلیا امامی و فاطمه گودرزی در فیلم «داش آکل»
حسین یاری در فیلم «داش آکل»
مهران غفوریان و محمد عرب در پشت صحنه فیلم «داش آکل»
هلیا امامی در پشت صحنه فیلم «داش آکل»
مهران غفوریان و حسین یاری در فیلم «داش آکل»
حسین یاری، محمد عرب و علی صادقی در پشت صحنه فیلم «داش آکل»
حسین یاری و هلیا امامی در فیلم «داش آکل»

نقدهای فیلم داش آکل

داش آکل نداریم


   بعضی از داستان ها هرگز در قالب دیگری موفقیت اولیه خود را به دست نخواهند آورد چه «داش آکل» کیمیایی باشد و چه داش آکل محمد عرب . داستان کوتاه در ابتدایی ترین فرض سینمایی خود باید به یک فیلم نامه بلند نود دقیقه ای تبدیل شود تا چرخه روایت به طور جامع و مانع در آن شکل گیرد . متاسفانه آنچه صنعت فیلم سازی در ایران را از سینمایی بودن دور می کند برداشت های بد از داستان های خوب است که این داستان ها در عین دراماتیک بودنشان توانایی تجزیه شدن به مدیوم سینما را ندارند و چه بدتر که شکل کمدی گونه ای به آنها ببخشیم و ساختمان عینی و ذهنی نویسنده را دگرگون کنیم .  *سینمایی که داش آکل ندارد سینمای ایران سینمای مردانه ای نیست . مسعود کیمیایی خیلی تلاش کرد تا سینمایی مردانه بسازد ؛ او از معرفت و غیرت و بزرگی صحبت کرد اما صرفا چهره ای پوشالی از این جامعه به مخاطبان حریص ایرانی برای تماشای چنین آثاری نشان داد . در حال حاضر ما با چهره ای از مردانگی در جامعه فئودالیته و سنتی خود در سینما مواجه هستیم که کمترین سایق های ارزشی سینمایی را حفظ نکرده و به طور پویایی در حال ضربه وارد کردن به بدنه ادبیات فارسی است . داش آکل محمد عرب اگر چه مهران غفوریان ، حسین یاری ، محمد رضا شریفی نیا و ... را برای رفع نیاز مالی خود دارد اما هرگز نمی تواند با این بازیگران شناخته شده قصه ای را روایت کند که عمیقا نیاز به فرم و محتوایی وابسته به تاریخ دارد . در واقع شخصیت داش آکل در فیلمنامه این اثر به طور مضحکی از ارزش های اجتماعی اش کاسته شده و به صرف این شعار که طنز می تواند معنا را بهتر به مخاطب منتقل کند ریشه های روانی شخصیت از بیخ کنده شده اند . دیالوگ ها که شدیدا نیاز به امروزی شدن دارند به طرز فزاینده ای رو به زوال ادبی ...
   بعضی از داستان ها هرگز در قالب دیگری موفقیت اولیه خود را به دست نخواهند آورد چه «داش آکل» کیمیایی باشد و چه داش آکل محمد عرب . داستان کوتاه در ابتدایی ترین فرض سینمایی خود باید به یک فیلم نامه بلند نود دقیقه ای تبدیل شود تا چرخه روایت به طور جامع و مانع در آن شکل گیرد . متاسفانه آنچه صنعت فیلم سازی در ایران را از سینمایی بودن دور می کند برداشت های بد از داستان های خوب است که این داستان ها در عین ...

نظرهای منتشر شده فیلم داش آکل

۲ سال پیش

October 7, 2020

7 از 10
۰
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۳ سال پیش

May 16, 2019

فیلم قشنگی نبودش. حیف فیلم داش آکل قدیم که اسمش رو گذاشتن روی این فیلم. داش آکل فقط داش آکل مسعود کیمیایی با بازی اسطوره سینما بهروز خان وثوقی.
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

September 30, 2018

سلام فیلم قصه گذشتن چشم بستن و به قول خودشان جوانمردی است لحظه های کشدارزیاددارد بیشتربه تئاتر می خورد اما بازیگران فوق العاده نقش را ایفا می کنند و همه تلاش خودرا کرده اند. احساس کردم دوباره دارم فیلمفارسی می بینم
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

September 12, 2018

خیلی بیمزه بود خدایش از اول فیلم هی می خواستم بزنم جلو آب بسته بودن به فیلم
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف