به فیلم رای بده:
در بزنگاه روزهای سخت، اعتیاد و مواد مخدر هم گریبان زندگی مردم این شهر را رها نمی کند. داستان «متری شش و نیم» داستان جستجوی پلیس مبارزه با مواد مخدر برای پیدا کردن فروشنده بزرگ شیشه در پایتخت است... (تماشای این فیلم به افراد زیر 15 سال توصیه نمیشود)
سینمای اجتماعی از آن ژانرهاییست که در ایران بسیار پرطرفدارتر از گونههای دیگر جلو میرود و مخاطبش را نگه میدارد،شاید از آنجا که درگیریهای زندگی روزمره آنقدر بیشمارند که دیدن و مطرح شدنشان روی پرده سینما جذابتر از فلسفههای ذهنی، یا همهمههای عاشقانه است
«سعید روستایی» بعد از ساخت فیلم ابد و یک روز توانست اسم و رسمی در سینمای کشورمان برای خود بیافریند. روستایی توانست با ساخت اولین فیلم خود در مقام کارگردان (پیش از این او در سینما نقش دستیار کارگردان را برعهده داشت) ثابت کند که هم سینما را بلد است و هم فیلمنامه نویس قهاری است. فیلم ابد و یک روز تبدیل ...
متری شش و نیم قطعا از ابدویک روز عقب تر است، اما برای مخاطب و جامعه فیلم مهمی محسوب می شود.
این تقلیل گرایی و غریب گویی و خلاصه کردن همه چیز در دوربین، کنشی به شدت ضعیف از منتقد می سازد و شکنندگی نقدهایش را نوید می دهد. مثلا دوربینی که به سرعت در حال تِرَکینگ و تعقیب و گریز است؛ کات به زاویه دیدی از جلو میخورد و خط فرضی را می شِکَنَد؛ و لحن متضاد با دوربین ایستایی پیدا میکند، که نظاره گر است. ...
«متری شیش و نیم» از برخی جهات نسبت به «ابد و یک روز» فیلم بهتری است و از برخی جهات نوعی پسرفت در کارنامه ی سعید روستایی به شمار می رود.
متری شیش و نیم، ساخته سعید روستایی،یک فیلم به شدت خوش ساخت، با یک فیلمنامه دقیق و پر از جزئیات است؛ که این جزئیات دقیقا برای ساخت کلیت قصه و تبعیت از یکی بود، یکی نبود آن، شکل گرفته است..
به نظر می آید درگیری بیش از حد سعید روستایی در حاشیه ها و نیز غرق شدن وی در آثاری از قبیل بریکینگ بد و شهر خدا و اصرارِ بیش از حد وی در به نمایش کشیدن اوضاع حاکم بر بازداشت گاه ها تا محاکم قضایی او را از هسته ی اصلی فیلمنامه ی خویش دور نموده است، تا بیش ترین ضربه از این سمت به فیلم وارد شود.