پوستر فیلم یک کیلو و بیست و یک گرم

فیلم‌ سینمایی |درام

یک کیلو و بیست و یک گرم (۱۳۹۵)

۶.۴ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۴۷ رای

منتقدان:

۵

امتیاز دهید:

«یک کیلو و بیست و یک گرم» یک اثر اجتماعی است و سه قشر از طبقه فرهنگی را کارشناسی و روایت می کند.

کارگردان: رحیم طوفان

نویسنده: لیلا نیک زاد

عکس‌های فیلم یک کیلو و بیست و یک گرم


فرشته صدرعرفایی در فیلم «یک کیلو و بیست و یک گرم»
آناهیتا افشار در فیلم «یک کیلو و بیست و یک گرم»
بابک انصاری و روشنک گرامی در فیلم «یک کیلو و بیست و یک گرم»
لیلا زارع و سعید آقاخانی در فیلم «یک کیلو و بیست و یک گرم»
فرشته صدرعرفایی در فیلم سینمایی «یک کیلو و بیست و یک گرم»
لیلا زارع در فیلم «یک کیلو و بیست و یک گرم»
لیلا زارع و رحیم طوفان در پشت صحنه فیلم «یک کیلو و بیست و یک گرم»
رحیم طوفان در پشت صحنه فیلم «یک کیلو و بیست و یک گرم»

دیالوگ های به یاد ماندنی

نقدهای فیلم یک کیلو و بیست و یک گرم

سه روایتِ نافرجام


   قصه گویی و قصه پردازی یکی از مهم ترین ارکانِ فیلمسازی ست، زمانی که کارگردان بتواند قصه بگوید و به فیلمنامه اش مسلط باشد می تواند خلاقیت هم چاشنی فیلمش کند و از کارکرد فرم هم بهره بگیرد در اولین فیلم رحیم طوفان قصه گویی و شخصیت پردازی نسبتا دیده می شود و در هم تنیده شدن سه روایت از جذابیت های روایی فیلم محسوب می شود، از ساختار فیلم مشخص است که رحیم طوفان در نوشتن فیلمنامه تمرکز خاصی به خرج داده و توانسته با رعایت چفت و بست های سه روایت به نتیجه ی نهایی برسد، یک کیلو و بیست و یک گرم می تواند مخاطب را با فیلم همراه کند چرا که این فیلم به دلیل نوعِ قصه گویی اش پتانسیل لازم را دارد، اساسا فیلم هایی که در چند روایت تنیده شده ساخته می شوند جذابیت دراماتیک دارند در این فیلم ها یک عنصر مهم به نام (کشف کردن) وجود دارد فیلم مسیر خودش را طی می کند اما این مخاطب است که بعد از بیست دقیقه درک می کند که موضوع از چه قرار است این شیوه روایی در سینما اگر چه چند سالی ست که مرسوم شده اما اجرای آن به طور جدی سخت است اگر فیلمساز در یکی از معادله های ساختاری اش اشتباهی کند فیلم به هدف مورد نظر نخواهد رسید، معتقدم یک کیلووبیست و یک گرم توانسته عنصر کشف کردن را از سوی مخاطب در فیلمش لحاظ کند و مخاطب هم این فیلم را می پذیرد چرا که این فیلمِ ملودرام نیت داستان گویی در فضای شهری و خانوادگی دارد در این شرایط که سینمای ایران به فیلم های کمدی سخیفِ سالن پر کن گره خورده است این فیلم حداقل دور از فضای کنونی سینماست و مشخص است که رحیم طوفان به عنوان فیلمساز اول مخاطب برایش اولویت داشته؛ اما حالا بعد از تعریف و تمجید از کارکرد قصه می شود کمی هم به مشکلات این فیلم پرداخت که آن هم برمی گردد به ذوق فیلمساز و بهره ...
   قصه گویی و قصه پردازی یکی از مهم ترین ارکانِ فیلمسازی ست، زمانی که کارگردان بتواند قصه بگوید و به فیلمنامه اش مسلط باشد می تواند خلاقیت هم چاشنی فیلمش کند و از کارکرد فرم هم بهره بگیرد در اولین فیلم رحیم طوفان قصه گویی و شخصیت پردازی نسبتا دیده می شود و در هم تنیده شدن سه روایت از جذابیت های روایی فیلم محسوب می شود، از ساختار فیلم مشخص است که رحیم طوفان در نوشتن فیلمنامه تمرکز خاصی به خرج داده و ...

پرواز ناقص سینمای داستانی


سینمای قصه گو و داستانی در بین فیلم های ایرانی همیشه جلب توجه می‌کند چرا که عموم آثار ساخته شده در کشورمان بیشتر از آنکه روی یک قصه با پایه‌های محکم سوار باشند، سوار بر پیام‌های اجتماعی و یا شعارهای کلیشه زده‌ای هستند که مخاطب را از خود زده می‌کند. کم پیش می‌آید که در این میان یک فیلم سینمایی بتواند قصه خود را قرص و محکم پیش ببرد و در این میان اسیر موانعی که ذکر شد هم نشود. فیلم «یک کیلو و بیست و یک گرم» توانسته تا حد زیادی در این برهوت سینمای داستانی، روایتی را به مخاطب خود عرضه کند که هرچند بی ایراد نیست، ولی کشش کافی را دارد و گاهی مواقع هم پیچش‌هایی در بطن خود نشان دهد که بیننده را غافلگیر کند. رحیم طوفان، کارگردان فیلم یک کیلو و بیست و یک گرم، پیش از ساخت این اثر در ...
سینمای قصه گو و داستانی در بین فیلم های ایرانی همیشه جلب توجه می‌کند چرا که عموم آثار ساخته شده در کشورمان بیشتر از آنکه روی یک قصه با پایه‌های محکم سوار باشند، سوار بر پیام‌های اجتماعی و یا شعارهای کلیشه زده‌ای هستند که مخاطب را از خود زده می‌کند. کم پیش می‌آید که در این میان یک فیلم سینمایی بتواند قصه خود را قرص و محکم پیش ببرد و در این میان اسیر موانعی که ذکر شد هم نشود. فیلم «یک کیلو و بیست و ...

خبرهای مرتبط با فیلم یک کیلو و بیست و یک گرم

نظرهای منتشر شده فیلم یک کیلو و بیست و یک گرم

۲ سال پیش

۴ مرداد ۱۳۹۹

فیلم خوب، داستان خوب، پایان خوب.
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۱۵ تیر ۱۳۹۹

فیلم در نمایش خانگی موجود است بنظرم فیلم بدی نبود و داستان کشش لازم رو داشت بیان موضوعات مختلف در زندگی های مختلف گاهی برای دیدن افراد در جامعه که نگاهی سطحی فقط به زندگی افراد دارند و از عمق موضوع بی اطلاع هستن بد نیست
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۳ سال پیش

۱۲ مهر ۱۳۹۸

5 از 10
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۳ سال پیش

۲۴ مرداد ۱۳۹۸

فیلم بدی نیست فیلمنامه خوبی هم داره ولی یک سری اشکالات کارگردانی و فیلمنامه داره. به نظر من مهمترین اشکال عدم وجود دیالوگ در بسیاری صحنه ها و سکانسها است در حالیکه بیننده منتظر است ببیند چه دیالوگی رد و بدل میشود با سکوت مطلق روبرو میشود !
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۲۷ شهریور ۱۳۹۷

به عنوان یک فیلم اولی خوبه ایراداتی داره ولی در کل از رفتنش ناراضی نبودم بازی لیلا زارع هم عالیه
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۲۲ شهریور ۱۳۹۷

نکته مثبت این فیلم قصه گو بودنشه به هم گره زدن سه تا داستان مختلف به خوبی شکل گرفته و داستان از تب و تاب نمیفته کارگردان فیلم هم به رغم فیلم اولی بودنش پخته عمل کرده از بازی بازیگرا هم نمیشه غافل شد صدر عرفایی چشمگیره آقاخانی بازم خودشو ثابت کرده لیلا زارع موفق بوده و آناهیتا افشار هم بازی قابل قبولی داره البته یه سری نقاط ضعف و ابهام هم وجود داره ولی اگه خودتونو به فیلم بسپارید خیلی به چشم نمیاد دیدن این فیلم رو توصیه می کنم چون حداقل بیننده رو پشیمون نمی کنه
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف