پوستر فیلم اتاق تاریک

فیلم‌ سینمایی |درام

اتاق تاریک (۱۳۹۶)

۶.۴ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۳۶۳ رای

منتقدان:

۴.۳

امتیاز دهید:

فرهاد و هاله فصل جدید زندگی خود را آغاز کرده اند و این سرآغاز تغییرات دیگری است که آنها را در مواجهه با مسائل جدیدی قرار می دهد

عکس‌های فیلم اتاق تاریک


ساره بیات در فیلم «اتاق تاریک»
ساعد سهیلی در فیلم «اتاق تاریک»
پشت صحنه فیلم «اتاق تاریک»
ساره بیات در پشت صحنه فیلم «اتاق تاریک»
ساره بیات در فیلم سینمایی «اتاق تاریک»
ساره بیات، ساعد سهیلی و روح الله حجازی در پشت صحنه فیلم «اتاق تاریک»
پشت صحنه فیلم سینمایی «اتاق تاریک»
روح الله حجازی در پت صحنه فیلم «اتاق تاریک»

نقدهای فیلم اتاق تاریک

این اتاق تاریک اصلا روشنت نمی کند.


هدی مقدسی
امتیاز منتقد به فیلم / ۱۰
بعد از آقا و خانم میم، فقط دغدغه‌های حجازی مانده و بس... از سرزندگی‌های کارگردانی که نسلش خوب می‌شناسد جز چند دیالوگ چیزی‌نمانده، دیالوگهایی که کمترین اشاره‌ای به گره‌های هرچند اندک قصه دارند و جسن وگریزهای مدام روی معرفی شخصیت‌ها و رابطه‌ای که باهم دارند، آنقدر یکنواخت که حوصله‌ات را سر می‌برند. روایتی سردرگم که هویت اصلی اضطرابش آنقدر درهم و گم است که ترجیح می‌دهی دلت را به پسرک باهوش کوچک فیلم خوش کنی و از شیرین زبانی‌هایش لذت ببری، قصه‌ای که شاید می‌توانست با پرداختی متفاوتر درامی جذاب باشد. استفاده از تلاقی ژانرها شاید راه‌حلی برای کشش بیشتر باشد تنها به شرط آنکه درست و به موقع استفاده شود و نه فقط از حیث ایجاد هیجانات شتابزده، نگاه کنید به آنجا که مرد-با بازی متوسط ساعدسهیلی- سگی را با نگاهی گستاخ گه گاه در مکانهای مختلف می‌بیند، - همین عنصر می‌توانست روی شک شخصیت و کلافگی‌اش بیشتر تاثیر بگذارد و سورئالیسمی دلچسب در دل اتفاقات روزمره تقدیممان مند.  کاش از گنگ بودن نترسیم، نه به معنای نفهمی، که کمی  تعمق برای مخاطب خوب هم‌هست! زودتر از موعود کدهایمان را باز نکنیم و توضیح همه‌ی آنچه مبهم هست همیشه چاره‌ساز نیست. اتاق تاریک، تاریکتر از آن است که روشنت کند.
بعد از آقا و خانم میم، فقط دغدغه‌های حجازی مانده و بس... از سرزندگی‌های کارگردانی که نسلش خوب می‌شناسد جز چند دیالوگ چیزی‌نمانده، دیالوگهایی که کمترین اشاره‌ای به گره‌های هرچند اندک قصه دارند و جسن وگریزهای مدام روی معرفی شخصیت‌ها و رابطه‌ای که باهم دارند، آنقدر یکنواخت که حوصله‌ات را سر می‌برند. روایتی سردرگم که هویت اصلی اضطرابش آنقدر درهم و گم است که ترجیح می‌دهی دلت را به پسرک باهوش کوچک فیلم ...

هیس بچه ها فریاد میزنند!


  سوژه فیلمی چون اتاق تاریک جزو کمیاب‌ترین (یا حتی می‌توان گفت جزو تابوها) سوژه ها حتی در سینمای اروپا و آمریکاست: موضوع آزار و اذیت جنسی کودکان. همین مساله کافیست تا مخاطب را به دیدن فیلم بکشاند و زوایای این معضل را در کنار عناصر فیلم به نظاره بنشیند. روح الله حجازی، کارگردان فیلم که از قضا کارگردان نسبتا کم‌کاری هم هست بعد از سه سال با فیلم اتاق تاریک به پرده سینماها بازگشته که تابوترین اثر در بین کارنامه هنری اوست. موضوع دیگری که این بار در فیلم های این کارگردان به چشم می‌خورد مساله کم تعداد بودن بازیگران مطرح و محدود بودن لوکشین‌هاست که سنخیت چندانی با آثار ساخته شده قبلی وی ندارد. فرهاد (با بازی ساعد سهیلی) و هاله (با بازی ساره بیات) یک زوج هستند که به تازگی از محله جنوب ...
  سوژه فیلمی چون اتاق تاریک جزو کمیاب‌ترین (یا حتی می‌توان گفت جزو تابوها) سوژه ها حتی در سینمای اروپا و آمریکاست: موضوع آزار و اذیت جنسی کودکان. همین مساله کافیست تا مخاطب را به دیدن فیلم بکشاند و زوایای این معضل را در کنار عناصر فیلم به نظاره بنشیند. روح الله حجازی، کارگردان فیلم که از قضا کارگردان نسبتا کم‌کاری هم هست بعد از سه سال با فیلم اتاق تاریک به پرده سینماها بازگشته که تابوترین اثر در بین ...

تمرکز بر روابط انسانی


 سینمای روح الله حجازی تا پیش از فیلم «مرگ ماهی» یکی از محبوب ترین گونه های سینما برای من بود. آنچه در درام های این کارگردان بسیار حائز اهمیت است، توجه به روابط آدم ها با در نظر گرفتن وجوه روانشناسانه است. اتفاقی که حالا و در آخرین ساخته او، «اتاق تاریک» نیز تکرار می شود. «اتاق تاریک» فیلمی اجتماعی- روانشناسانه است که مسئله ای مهم یعنی "کودک آزاری" را به عنوان موضوع اصلی خود طرح کرده است. ابتدا عنوان کنم، جدا از همه ی نقدها و نظراتی که بر ساختار یک اثر سینمایی می شود باید این را در نظر داشت که فیلمهایی که به سراغ موضوعات جسورانه و کم تر پرداخته شده ی اجتماعی می روند به خودی خود بسیار قابل احترام اند. خوشبختانه چند نمونه از این دست فیلمها را در جشنواره امسال داشتیم که یکی از آنها فیلم ...
 سینمای روح الله حجازی تا پیش از فیلم «مرگ ماهی» یکی از محبوب ترین گونه های سینما برای من بود. آنچه در درام های این کارگردان بسیار حائز اهمیت است، توجه به روابط آدم ها با در نظر گرفتن وجوه روانشناسانه است. اتفاقی که حالا و در آخرین ساخته او، «اتاق تاریک» نیز تکرار می شود. «اتاق تاریک» فیلمی اجتماعی- روانشناسانه است که مسئله ای مهم یعنی "کودک آزاری" را به عنوان موضوع اصلی خود طرح کرده است. ابتدا عنوان ...

خبرهای مرتبط با فیلم اتاق تاریک

نظرهای منتشر شده فیلم اتاق تاریک

۳ سال پیش

November 20, 2019

دوستش داشتم. تم‌ روانشناسانه خوب دراومده بود ولی در کل بیشتر راجع به دعواهای زن و شوهر بود تا مساله دست درازی به بچه
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۳ سال پیش

April 4, 2019

فيلمي افتضاح
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۳ سال پیش

March 14, 2019

به هیچ کس تهمت نزنیم
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۳ سال پیش

January 4, 2019

توجه کنید که این از اون فیلم های اجتماعی و سرراست نیست. کمی باید بادقت تر ببینی تا بفهمی چه فیلمنامه خوب و حساب شده ای دارد.
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

December 26, 2018

فیلم خیلی خوبی بود. به نظر من این فیلم اصلن در مورد تربیت بچه و این جور مسایل نبود. فیلم جنبه های متفاوتی داشت که کمرنگترینش همین مسایل تربیتی بود. همه ی ادمای این فیلم مشکلات ذهنی اساسی و مهمتری نسبت به مشکلات کودک داخل فیلم دارن. به نوعی انگار اتاق تاریک همین کشور ماست. یه جای فیلم گفت هر کی که نرفته خارج و اینجا مونده دیوونه شده...
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

December 20, 2018

یک فیلم روان شناسانه و معمایی که حتی با وجود ریتم کندش،دوست دارید تا دقیقه آخر رو صندلی بنشینید تا معما براتون آشکار بشه.فیلم رو دوست داشتم چون حس جدیدی بهم داد.
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

July 11, 2018

در اوایل دهه چهل بود که فیلم خانه سیاه است فروغ فرخزاد ساخته و با درخشش در جشنواره های بین المللی و داخلی توانست توجه ها را به سمت جزمیان محبوس در باباباغی جلب کند و پس از آن بود گشایش های زیادی در زندگی این افراد صورت گرفت موضوع جزام و جزامیان موضوعی منفور و ممنوع و یا به عبارت کامل تر یک تابو در جامعه آن روزها بود و همین صحبت نکردن در باب مسئله سبب شده بود مانند یک زخم چرکی که بجای درمان فقط آن را پنهان کرده باشند روز به روز بدتر شود جمله ای در این اثر شجاعانه که غیر از پیام و محتوا فرم مناسب و هنری نیز داشت گویی تمام حرف این مطلب را خلاصه کرده :( دنیا زشتی کم ندارد اما زشتی ها بیشتر می شد اگر انسان دیده بر آنها می بست آدمی چاره ساز است.) همیشه برای بار اول به سراغ موضوعی ممنوعه و زخمی سربسته رفتن برای یک فیلمساز رسالت و کار سخت و ارزشمندی است به خصوص اینکه موضوع و ایده را به درستی پرداخت و در فرمی مناسب جای دهد تا نتیجه بخش باشد به عبارت دیگر به جای حکم صادر نمودن و پیام های مستقیم آموزشی دادن خلق موقعیت کرده و قصه بگوید تا به زبان سینما احترام گذاشته و ضمن سرگرم کننده بودن بهترین ارتباط را با مخاطب برقرار سازد مگر رسالت هنر و یا هر فضیلتی غیر از کاستن از رنج های بشریت است؟ یکی از مسائلی که متاسفانه به عنوان تابو و ممنوعه نگاه داشته شده مسئله تجاوز و به خصوص کودک آزاریست پوران درخشنده در فیلم هیس توانست گام بزرگی در جهت مشکلات بانوان بردارد و بعد از آن آثار شاخص بسیاری در سینما ایران با این موضوع تولید شد و زنان آموختند به تدریج در این باب صحبت کنند و به جرات می توان گفت همین آگاهی رسانی ها می تواند نقش چشمگیری در کاهش انواع آسیب های اجتماعی داشته باشد. در جشنواره امسال اما روح الله حجازی گامی بزرگ برداشت و به سراغ موضوعی بسیار مهجور و در عین حال شایع رفت که برخی از گروه های جامعه کمترین اطلاع و تصوری در باب آن نداشته و همین امر موجب تشدید این موضوع می شود ((برای مثال در مصاحبه ای مادر پسر بچه ای قربانی کودک آزاری جنسی توسط ناپدری خود شده و بر اثر آن جان باخته بود می گفت زمانی که پزشکان به ما گفتند و مسئله را با پلیس در میان گذاشتیم پلیس گفت دختر بچه که نیست این موضوع دور از ذهن است و ... که بعدا حقیقت امر روشن گشت)) متاسفانه بسیاری به ویژگی ها و ظرایف روحی و جسمی جنس مذکر بی توجه بوده و خطراتی که متوجه آنان است را نمی بینند و شاید اتاق تاریک اولین فیلمی در ایران باشید که به یک مرد از این جهت که یک انسان با جنسیت مذکر است نزدیک می شود نه از منظر یک محافظ برای زنان و یا دشمنی برای آنان... همینطور مسائل نهفته در هر جنس که شاید جنس مخالف درکی از آن احساسات نداشته باشد. اتاق تاریک پا را کاملا فراتر از نشان دادن این مسئله و بیان مشکل می گذارد و به خوبی پیامد های رویداد های این چنینی را در زندگی افراد بررسی می کند همچنین به مسائل اجتماعی دیگری نیز پرداخته نظیر فرهنگ سازی برای برخورد با حیوانات ، طلاق،مهاجرت ، روابط جنسی خارج از ازدواج، قاچاق،مهاجران افغان ،سبک های تربیتی کودکان و رسانه های مجازی و آینه ای تمام نما از مشکلات جامعه است جامعه ای که مدت هاست از اصول سنتی خود فاصله گرفته ولی در عین حال به طور کامل مختصات یک جامعه مدرن را دارا نمی باشد و ما در قالب روابط و تنش های فرهاد و هاله بار ها به این تضاد ها بر می خوریم داستانک مربوط به سوار کردن زن گدا که مسئله عدم اعتماد در جامعه را نشان می داد بسیار نفس گیر و تاثیر گذار است جالبتر اینکه این فیلم چنان همه این ها را در قالبی مناسب و سرگرم کننده بیان می کند و حتی لحظه های مفرحی در دل خود دارد که مخاطب کاملا درگیر قصه شده و از تماشای آن لذت می برد فیلم به هیچ وجه سیاه نمایی و خفه کننده نیست بلکه جذاب و روان می باشد و این خود برای یک فیلم آپارتمانی که نمی خواهد پیام و محتوای خود را به زور فریاد و هیاهو ویا مبالغه و مظلوم نمایی به مخاطب تحمیل کند یک موفقیت است. با این که اتاق تاریک اثری واقع گراست که جامعه و ابعاد گوناگون آن را به تصویر می کشد اما هیچ یک از عناصر داستانی آن و ویژگی های شخصیت ها بی ارتباط به هم نمی باشند و ارتباط آنان نیز عمیق و قابل تامل است نه بیرونی و تصنعی برای مثال مسئله دلیل اختلاف سنی فرهاد و هاله با دقت در لایه های فیلم به خوبی آشکار می شود. قطعا اتاق تاریک بخش زیادی از موفقیت خود را مدیون بازی هاست ساعد سهیلی ، ساره بیات، مروارید کاشیان و علیرضا میرسالاری (بازیگر کودک ) بی نقص بازی کرده اند رابطه میان پدر و پسری بسیار قوی ، باور پذیر و جذابی میان ساعد سهیلی (فرهاد) و بازیگر نقش کودک شکل می گیرد و باید به حجازی و گروه بازیگران تبریک گفت که توانسته اند به این خوبی از این کودک بازی گرفته و در کنارش به ایفای نقش بپردازند بیشتر بار فیلم روی کارکتر فرهاد است که ساعد سهیلی به شایستگی و در آن حضور یافته و نقشی کاملا متفاوت ایفا نموده در اصل فهم ریز رفتار های فرهاد و همراهی او تا مسیری که سخن بگوید خط سیر اصلی داستان است و فرهاد مردی است که به شدت درگیر مشکلات درونی شخصیتی است برای نمونه او همیشه در برخورد با آدم ها و برقراری ارتباط با آنان با مشکل مواجه است و از طرفی نهایت تلاش خود را برای خوب بودن و مواجه با ترس هایش بکار می بندند تمام کارکتر های فیلم شبیه خود ما آدم های واقعی هستند با همه ویژگی های نفسانی و روحانی انسانی که از نظرمن بازی درست و جذاب در نقش آنان بسیار سخت تر از فیلم های هیجانی ، قهرمانی و بسیار احساسی است زیرا کاملا زیر ذربین مخاطب قرار می گیرند و باید به طور کامل آن آدم را خلق کنند و دقیقا به همین خاطر است که واجب است فیلمی با مختصات اتاق تاریک برای اینکه به درستی بتواند در روح نشست کرده و اثرش لمس و لذتش چشیده شود در سینما دیده شود فیلمی که پس از مشاهده روی پرده به خودی خود کامل است ما جای زیادی برای تامل و دقت در تعلیق های آن وجود دارد تعلیق هایی که خود رفتار های انسانی هستند. اتاق تاریک با دقت نظر می گوید کودک آزاری و تجاوز فقط جنبه جنسی ندارد و رفتار های غلط والدین و جامعه ناخواسته باعث پدید آمدن چه آسیب هایی می گردد خصوصا رفتار هایی که سبب عدم اعتماد و فاصله گرفتن فرزندان با والدین شان می شود که این خود ممکن است بر اثر سخت گیری آنان پدید آید و این عدم اعتماد و فاصله گرفتن آغازی است برای انواع آسیب های اجتماعی که این فاصله در رابطه هاله و مادرش و رابطه امیر با او روشن است نکته قابل توجه دیگر درباره این فیلم پرداختن به مسئله قضاوت درباره افراد است و پیام پایانی فیلم نیز شایان توجه است که می گوید در عین این که هیچ یک به طور مستقیم قصد نداریم در جامعه آسیب رسان باشیم اما همه با خطا های کوچک و بزرگی که انجام می دهیم سهمی در آشفتگی جامعه مان داریم یعنی در عین اینکه هیچ یک مقصر نیستیم همه مان مقصریم خصوصا هر کدام در زندگی خود بزرگترین مسئول موفقیت ها و یا اتفاقات نا خوشایند می باشیم و بیشتر از روی ویژگی های خودمان دیگران را قضاوت می کنیم. فیلم با نگاه جامعه شناسانه عمیقی ساخته شده و روایت دقیقی دارد به طوری که می توان به علت ریتم مناسب و غافلگیری های پی در پی در پایان بندی فوق العاده فیلم بدون هیچ ترسی از بی تاثیر شدن قصه اش و لو رفتن آن به راحتی به نقد آن پرداخت برای بیان دقت جامعه شناسانه فیلم نیز بار دیگر گریزی به اتفاقات روز می زنم (در ماجرای تعرض به پسران در دبیرستانی در تهران و رسانه ای شدن آن باید به خاستگاه آن دانش آموزان در منطقه ی خوبی از پایتخت دقت شود که سبب پیگیری اولیا و در نهایت اقدام به درمان روحی آنان و جلوگیری از دنباله دار شدن مسئله در آن آموزشگاه شد اما در نمونه های دیگری شاهد بودیم که در یک شهر دورافتاده تعدادی از بانوان قربانی تجاوز از طرف خانواده های خود تهدید به مرگ شده اند)اگر رویداد آن دبیرستان در مناطقی که کمتر توسعه یافته و کوچک و سنتی هستند (مانند همین مسئله ای که به درستی در فیلم به آن اشاره شد وباعث مشکلاتی نیز از سوی گروهی متعصب جاهل که حسابشان را از مردم آن خطه جدا می سازیم روبرو شد و زمانی که حتی تحمل دیدن فیلمی با این موضوع ندارند می توان حدس زد نمونه واقعی چگونه لا پوشانی می گردد و به اسم آبرو چه آسیب ها که وارد نمی کنند و چقدر خوب که حجازی تا حدودی توانست این تابو را بشکند ) رخ داده بود امکان مسکوت ماندن آن بسیار بیشتر می بود. در پایان باید بگویم اتاق تاریک فیلمی عمیق و زیبا بود که مانند گوهری در فیلم های جشنواره فجر 96 می درخشید هرچند که درجشنواره نایده گرفته شد و به خصوص اتفاق بسیار عجیبی که ساعد سهیلی با وجود سه فیلم متفاوت و قوی کاندید نشد و یک ناحقی آشکار مسلم گشت امیدوارم این کج سلیقگی ها در اکران عمومی جبران شود و مردم آگاه استقبالی شایسته از آن نمایند زیرا این فیلم برای گروه خاصی نیست و هر فرد می تواند با هر هدفی که به سینما می آید و هر سطح سواد و سلیقه ای که دارد بهره ای از آن ببرند اما تماشای به افرادی که در حوزه آسیبهای اجتماعی فعلاند و یا به هر نحوی با این مسائل در ارتباط می باشند و همینطور به والدین خصوصا زوج های جوان توصیه می شود. #اتاق_های_تاریک_را_روشن_کنیم
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

February 20, 2018

یکی از بهترین کارای جشنواره 36 که کلن انگار داوری نشده بود! باورم نمی شه تو هیچ شاخه یی نامزد نشد.
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

February 17, 2018

مثل نوید محمدزاده که دیگه رسماً تو همه فیلماش همون نقش "ابد و یک روز" رو تکرار می کنه ساره بیات هم داره مدام یک نقش تکراری رو توی همه فیلماش بازی می کنه. خیلی بده در حالی که توی همه دنیا بازیگرا سعی می کنن خودشونو ارتقا بدن تو مملکت ما بازیگر در یک نقش تکراری درجا می زنه و انتظار جایزه هم داره
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

February 13, 2018

خیلی متوسط بود. به نظرم ساره بیاتم داره تکراری می شه
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

February 12, 2018

این فیلم خیلی خوب بود. چرا تو هیچی نامزد نشد؟
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

February 10, 2018

از تماشاش لذت بردم و یک حس تعلیق رو در سر تا سر فیلم تجربه کردم. ساعد سهیلی و پسرک عالی بودند
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

February 9, 2018

یک فیلم خیلی آموزنده و خوب. آفرین بهشون
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

February 9, 2018

روح الله حجازی موضوعی برای فیلم انتخاب کرده که خیلی بلد نیست گسترشش بده و با یکسری سکانس های بیشتر اضافی سعی در پر کردن فیلم داره .... سکانس ماقبل فینال جایی که گره گشایی انجام میشه بسیار خوب در اومده ... بازی های فیلم هم خوبه .... کارگردانی خوبع ... فیلم بیشتر از گسترش نیافتن داستان لطمه میخوره
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

February 9, 2018

بزرگترین دستاورد فیلم این بود که با وجود اینکه فیلم آرامی بود و تعداد محدودی شخصیت داشت و به آن ها نزدیک می شد اما لحظه خسته کننده نبود و تا آخر فیلم مخاطب با آن همراهی میکرد-بار آموزشی فیلم هم قابل احترامه-بازی بازیگران عالی بود خصوصا ساعد سهیلی- در کل به خوبی خلق موقعیت کرده بود- بچه هم خیلی خوب بود - اما در مجموع کاش قدری عمیق تر پرداخت و ریشه یابی می شد... تماشای فیلم خصوصا به زوج هایی که بچه کوچک دارن توصیه میشه.
۰
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

February 9, 2018

این بازیگر ها واقعا بی شعور هستند چون به مردم استان ایلام بی احترامی کرده اند
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

February 8, 2018

خوش ساخت و موضوع جدید
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

February 8, 2018

فيلم قوي و پرهيجاني بود و واقعا مخاطبشو ب فكر فرو مي برد. ففط بازي خانم بيات به نظر من تكراري شده. ساعد و بازيگر خردسال فيلم فوق العاده بودن
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

February 7, 2018

دریک کلام فقط می تونم بگم عالی بود. فیلم تلخ و دلهره آور روح اله حجازی را می تونم بهترین فیلم چند سال اخیر سینمای ایران بدونم. پایان بندی فیلم هم فوق العاده و میخکوب کننده بود . در یک کلام شاهکار. فیلمی که یک سرو گردن از بقیه فیلمهای جشنواره بالاتر بود .
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

February 5, 2018

فیلم خوب یعنی این یعنی تو کل فیلم یه نفر نمیبینی که بخواد توجهشو یه لخظه بده جای دیگه آفرین
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

February 5, 2018

اين فيلم واقعا عالي بود يك اگاهي به تمام معنا و داستاني بسياز زيبا و سكانس ها همه جاي نقد داشت
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

February 5, 2018

انتخاب موضوعی حساس و جسورانه برای ساخت فیلم اجتماعی - خانوادگی از نکات مثبت فیلم بود. همچنین بازی خوب پسربچه خردسال. فیلم در بخش هایی شبیه کارهای قبلی حجازی بود، بازی قضاوت کاراکترها سر میز شام در زندگی مشترک آقای محمودی و بانو و زندگی خصوصی خانم و آقای میم هم به چشم می خورد. ضعف در جلوه های ویژه و اصلاح رنگ باعث شده بود قاب های بد و تقریبا افتضاحی از چشم انداز بالکن بوجود بیاد. با همه ایرادات ریز و درشت فیلم نسبتا خوبی بود.
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

February 5, 2018

فیلم خوبی بود...فیلمنامه خوبی داشت وآدم و درگیر می کرد...بازی پسر بچه از نقاط قوت فیلم بود
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

February 4, 2018

متاسفانه فیلم خوبی نیست مخاطبو درگیر نمیکنه بازی ها بدک نیست بچه ی کوچک فیلم خوبه ولی فیلمساز هی مشکل میندازه تو فیلم و خیلی سطحی ازش میگذره ایده ی فیلم طوریه که میتونست به یه فیلمنامه خوب تبدیل شود ولی در کل فیلم ضعیفه هدر رفته ایی است
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

February 4, 2018

به نظرم خیلی خیلی ضعیف و لوس و یخ بود، بازی تکراری ساره بیات در نقشی شبیه عاشقانه و دیالوگ های خشک و مصنوعی و آخرشم هیچی.این جور نقش ها به ساعد سهیلی نمیاد اصلا، کارگردانی هم ضعیف بود، طراحی صحنه ضعیف و فیلم کشدار و خسته کننده
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

February 3, 2018

به نظرم جالب بود.
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

February 3, 2018

عالي بود عالي دست كارگران درد نكنه راضيم ازش
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

February 4, 2018

موافقم
۰
۰
گزارش تخلف

۴ سال پیش

February 3, 2018

فيلمه خوبي بود و تربيتي براي پدر مادرهايي كه بچه كرچيك دارن شايد براي مجردها جالب نباشه ولي هر پدر مادري كه بچه كرچيك داره با اين فيلم حال ميكنه چو خيلي اموزنده هست و جذاب
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

February 3, 2018

فيلم قشنگي بود تا اخر فيلم با داستان فيلم خيلي حال كردم
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

February 3, 2018

هر پدر مادري بايد اين فيلمو ببينه فيلم بسيار زيبا اموزنده و داستاني بسيار جالب
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

February 3, 2018

اينقدر زيبا بود هر چي بگم كم گفتم
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

February 3, 2018

امشب یکی از فوقالعاده ترین فیلم های سینما را دیدم فقط 10 دقیقه اخر فیلم ادم را میخکوب می کرد
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

February 3, 2018

يك فيلمه بسيار زيبا گيرا و تربيتي از مشكلات جامعه تمام صحنه ها به جا و موضوع بي نظير و اموزنده البته براي زن و شوهر هاي بچه دار عالي
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

February 3, 2018

افتضاح بود
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

February 2, 2018

یه فیلمنامه تا حدودی خوب با بازی عالی خردسال میرسالاری که اقای حجازی خیلی خوب تونستن ازش بازی بگیره. ارزش نگاه کردن داره این فیلم
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

February 2, 2018

نسبت به کارهای قبلی روح الله حجازی این فیلم متوسط بود و در روایت دچار لکنت بود ولی وجه مشترک این فیلم با فیلم های قبلی این کارگردان این بود که همان خط فکری کارهای قبلی در این فیلم هم دیده می شود . از نکات مثبت فیلم اشاره های دقیق به معضلات اجتماعی موجود در جامعه ی ناسالم و به ظاهر مدرن ما بود که بدون اغراق در طول فیلم به آن ها پرداخته شده بود اما حرف اصلی این فیلم به نظر من , دقت در تربیت و نگهداری از فرزندان است . بازی ساره بیات هم که مثل همیشه دوست داشتنی و درخشان بود.
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف