پوستر فیلم روز ششم

فیلم‌ سینمایی |درام

روز ششم (۱۳۹۹)

The Sixth Day

۶ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۸ رای

منتقدان:

۲.۵

امتیاز دهید:

جوانی به نام احمد بعد از آزادی از زندان فقط 5 روز وقت دارد که جواب چند معما را پیدا کند، اگر او موفق به انجام این مهم نشود در روز ششم کشته می شود.

معرفی فیلم روز ششم

«روز ششم» فیلمی به تهیه کنندگی رحمان سیفی آزاد، نویسندگی و کارگردانی حجت قاسم‌زاده اصل و مجری طرح حسین رامه و محصول سال ۱۳۹۹ است. این فیلم از مهم‌ترین غایبان سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر بوده است.
این فیلم دومین اثر سینمایی قاسم‌زاده اصل بعد فیلم سینمایی «قتل آنلاین» در سال ۱۳۸۴ محسوب می‌شود.
این کارگردان که در سینما تجربه چندانی ندارد بیشتر مشغول ساخت تله‌فیلم و فیلم‌های کوتاه بوده است. او همچنین در تلویزیون سریال‌های فراوانی را نویسندگی و کارگردانی کرده است که از مهم‌ترین آنها می‌شود به سریال «یادآوری» و «تاریکی شب، روشنایی روز» نیز اشاره کرد. 

 

داستان فیلم روز ششم

این فیلم روایتگر داستان یک زندانی به نام احمد است که تنها پنج‌روز فرصت دارد جواب چند معما را پیدا کند تا بتواند زنده بماند، بخشی از اتفاق‌ها در گذشته رخ‌داده که بدون روشن شدن آنها برای مشکل‌های امروز جوابی پیدا نخواهد شد و اگر او موفق این موضوع را به سرانجام برساند کشته خواهد شد. از سویی دیگر دختری به نام نگین به دنبال انتقام گرفتن از اشخاصی و برای تحقق هدف شخصی‌اش با احمد همراه می‌شود. 

 

حجت قاسم‌زاده اصل نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی روز ششم

حجت قاسم‌زاده اصل متولد ۱۰ دی  ۱۳۴۶در اردبیل، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان سینما و تلویزیون و فارغ‌التحصیل رشته تئاتر با گرایش ادبیات نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. 
وی فعالیت هنری خویش را با نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی «ثقه‌الاسلام تبریزی» در سال ۱۳۷۸ آغاز کرده و از آن سال تا کنون نویسندگی و کارگردانی تله‌فیلم، سریال و نمایشنامه‌های متعددی را بر عهده داشته است.
در سال ۱۳۸۴ قاسم‌زاده اصل با کارگردانی فیلم سینمایی «قتل آنلاین» اولین تجربه سینمایی خویش را به دست آورد.

 

زمان اکران فیلم «روز ششم» و تاریخ پخش در شبکه نمایش خانگی

فیلم سینمایی «روز ششم» از تاریخ ۱ تیر ۱۴۰۱ در سینماهای سراسر کشور به‌صورت عمومی اکران شده است.
تا بدین لحظه هیچ‌گونه خبری مبنی بر زمان پخش در شبکه نمایش خانگی «روز ششم» رسانه‌ای نشده است. به‌محض انتشار این فیلم در شبکه نمایش خانگی، سلام سینما آن را برای دانلود قانونی با کیفیت‌های مختلف و اینترنت نیم‌بها در دسترس مخاطبان عزیز قرار می‌دهد.

 

دانلود قانونی فیلم سینمایی روز ششم

بعد از اکران سینمایی فیلم «روز ششم»، این فیلم در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود، بلافاصله پس از پخش فیلم سینمایی «روز ششم» شما می‌توانید از طریق سلام سینما به‌راحتی و به‌صورت قانونی و باکیفیت بسیار بالا و البته با مصرف اینترنت نیم‌بها این فیلم سینمایی را دانلود نمایید و از تماشای آن لذت ببرید.

بستن

عکس‌های فیلم روز ششم


تست گریم مصطفی زمانی برای فیلم «روز ششم»
تست گریم امیر جعفری برای فیلم «روز ششم»
تست گریم جمشید هاشم پور برای فیلم «روز ششم»
تست گریم بهاره افشاری برای فیلم «روز ششم»
تست گریم بازیگران فیلم «روز ششم»
بهاره افشاری در فیلم «روز ششم»
فیلم «روز ششم»
فیلم سینمایی «روز ششم»

نقدهای فیلم روز ششم

وقتی جیب بر خیابان جنوبی آزاد می شود


علی رفیعی وردنجانی
امتیاز منتقد به فیلم / ۱۰
   روز ششم حجت قاسم زاده اصل تله‌ فیلمی است با جریان و شخصیتی سینمایی. در آثار کارگردان سریال «یادآوری» و تله فیلم «تنهایی» از جمله عناوینی است که می توان با «روز ششم» مقایسه کرد. در این مقایسه ردپا یا نشانه‌های مولف منظور نیست بلکه گویی قاسم زاده الگویی کنش‌مند برای مخاطب پیدا کرده و آن را خط مشی خود قرار داده است. اگر روزبه حصاری جای مصطفی زمانی بود چه اتفاقی می افتاد؟ شخصیت‌ها در آثار  مولف محکوم به: تنهایی، زندان، احیانا عشق و هوشمندی ذاتی هستند که خط و ربطی آگاتا کریستی گونه به داستان پیدا می کنند. شخصیت مصطفی زمانی، احمد، از فیلم «جیب بر خیابان جنوبی» به کارگردانی سیاوش اسعدی وام گرفته شده؛ همین طور سمسار آن فیلم تبدیل به اورنگ با بازی امیر جعفری می‌شود. فیلم ظاهرا روی پای خود ایستاده اما عملا رونویسی از دیگر آثار مولف و دیگر مشابهات سینمایی خود است. *قاعده اول از قوانینی که در فیلم‌نامه «روز ششم» وجود دارد و آن را تبدیل به کشمکش می کند وجود نوستالژی و هوش کاراکتر است. قصه با یک واقعه انگاری شروع می شود، اما تبدیل به دغدغه شخصیت نمی‌شود. این جمله در قصه پردازی به این معنا است که فیلم قصه‌ای می گوید که با آن شروع نمی شود. چالشی که در «علف زار» دیدیم. در آن فیلم شکل ورودش به داستان تا حد زیادی پذیرفتنی است ولیکن در «روز ششم» Opening فیلم می خواهد به ادامه داستان تبدیل شود اما آنچه برای تماشاگر مهم خواهد شد چگونگی حل ماجرا است که در این چگونگی، چرایی‌های دیگری مطرح می شود. قاعده اول مولف رسیدن به نقطه‌ای است که تماشاگر با خود بگوید: عجب، و رو دست بخورد. این تلاش قابل ستایش است اما باید پذیرفت که استایل یک فیلم‌ساز هرگاه تبدیل به تکرار و واپسگرایی شد، باید فاتحه ...
   روز ششم حجت قاسم زاده اصل تله‌ فیلمی است با جریان و شخصیتی سینمایی. در آثار کارگردان سریال «یادآوری» و تله فیلم «تنهایی» از جمله عناوینی است که می توان با «روز ششم» مقایسه کرد. در این مقایسه ردپا یا نشانه‌های مولف منظور نیست بلکه گویی قاسم زاده الگویی کنش‌مند برای مخاطب پیدا کرده و آن را خط مشی خود قرار داده است. اگر روزبه حصاری جای مصطفی زمانی بود چه اتفاقی می افتاد؟ شخصیت‌ها در آثار ...

گانگستربازی ملال‌آور «روز ششم»


 حجت قاسم‌زاده در ساخت تله‌فیلم و سریال تبحر خاصی دارد، همین ویژگی باعث شد با یک احساس خوب برای دیدن فیلم اولش به سینما بروم، اما «روز ششم» با تمامی ساخته‌های تلویزیونی او فرق دارد. اولین فیلم سینمایی او از تمامی ساخته‌های تلویزیونی‌اش، نه‌تن‌ها عقب است، بلکه به هیچ وجه نمی‌تواند ویژگی‌های حداقلی یکی از ساخته‌های تلویزیونی او را داشته باشد و معلوم نیست با چه نگرشی به سراغ ساخت اولین فیلم بلند سینمایی رفته است. اثری که قرار بوده پلیسی یا معمایی باشد، ناغافل تبدیل به کمدی ناخواسته شده و صبوری و تحمل می‌خواهد که بعد از ۱۵ دقیقه تا انتها روی صندلی بنشینیم و فیلمی سراسر الکن و نارس ببینیم. فیلمنامه وجود دارد، اما شلخته و آشفته است. آدم‌ها و جهان فیلم شباهت به آثار مسعود کیمیایی دارند. دیالوگ‌های ...
 حجت قاسم‌زاده در ساخت تله‌فیلم و سریال تبحر خاصی دارد، همین ویژگی باعث شد با یک احساس خوب برای دیدن فیلم اولش به سینما بروم، اما «روز ششم» با تمامی ساخته‌های تلویزیونی او فرق دارد. اولین فیلم سینمایی او از تمامی ساخته‌های تلویزیونی‌اش، نه‌تن‌ها عقب است، بلکه به هیچ وجه نمی‌تواند ویژگی‌های حداقلی یکی از ساخته‌های تلویزیونی او را داشته باشد و معلوم نیست با چه نگرشی به سراغ ساخت اولین فیلم بلند ...

خبرهای مرتبط با فیلم روز ششم

نظرهای منتشر شده فیلم روز ششم