ورود / عضویت
برای ورود یا ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد کنید

خلاصه‌‌‌‌‌فیلم
در بحبوحه‌ی جنگ ایران و عراق در سال1367، تهران بی‌وقفه بمباران می‌شد. عشق، محبت، امید، زندگی و ترس از مرگ را در رو‌زهای پر اضطراب آن زمان برای مردمی که درگیرجنگ بودند از بین می‌برد. اغلب عشق به سختی درک می‌‍شود اما مرگ واقعیتی است ترسناک. «بمب؛ یک عاشقانه» نشان می‌دهد که عشق و امید چطورحتی در مواجهه با تاریکی مرگ، راهشان را پیدا می‌کنند. روایت انسان‌هایی است که هیچ‌گاه فرصت عاشق شدن و به دلخواه خود زندگی کردن را نداشته‌ و تنها برای لقمه نانی به سختی کار کرده‌اند. این فیلم روایت انسان‌هایی است که در استبداد زمان و مکان به دام افتاده‌اند اما گویی که آرزوهای برباد رفته‌ی آن‌ها هم‌چنان گریبان‌گیر ما است. گویی با تمام آن آرزوها از دوردست‌ها آمده‌اند و به انتظار هستند که داستانشان روایت شود، یا شاید کسی دوباره آن‌ را زندگی کند: داستانی از عشقی انسانی و ساده.

عکس‌های فیلم بمب یک عاشقانه

نقدهای کوتاه بمب یک عاشقانه

یاسمن خلیلی فرد
بمب فيلمى خوش ساخت و تلخ و شيرين است كه در دهه ٦٠ مى گذرد و به نظر من براى مايى كه در آن دهه زندگى نكرده ايم به شكلى باورپذير اوضاع آن روزها را ترسيم مى كند. فيلم عارى از گافهاى رايج اين دسته از فيلمها است و بازى بازيگران يكدست و روان.
مهرزاد دانش
بمب یک عاشقانه نشان می‌دهد می‌توان در فیلمی مجموعه ای از دوست‌داشتنی‌ترین آدم‌های سینمای ایران (از لیلا حاتمی و محمود کلاری گرفته تا بهرام دهقانی و خود پیمان معادی) را تماشا کرد، اما خود فیلم را دوست نداشت. فیلم عملا درنیامده است. فضاها واجد نوعی تصنع است و روایت، به رغم جذابیت ایده کلی، نمی‌تواند از این فضای تصنعی راهی به سمت جلو بیابد و افق را گسترش دهد. این که در طبقه فوقانی ساختمانی، عشقی رو به گسست برود و در طبقات زیرین، عشقی جدید به بار نشیند، پتانسیل خوبی برای درام‌پردازی دارد، اما فیلم در حد همین ایده و چند ایده فرعی دیگر (مثل نوستالژی‌های تلخ و شیرین نسل ما از دوران تحصیل) باقی مانده است و در توسل به شاخه‌های فرعی بی‌ربط (مثل دختری که به زبان انگلیسی از طلاق والدینش می‌گوید یا آن دزد اثاث منزل) اوضاع نابه‌سامان تر می‌شود.
خبرهای مرتبط
عکس‌های لیلا حاتمی، پیمان معادی و همسرش و حبیب رضایی در اکران مردمی فیلم «بمب یک عاشقانه» در پردیس سینمایی باغ کتاب
اعلام نامزدهای دوازدهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران/ پیشتازی «مغزهای کوچک زنگ زده»
پوستر فیلم «بمب؛ یک عاشقانه» به کارگردانی پیمان معادی در آستانه اکران رونمایی شد.
چهارمین جشنواره فیلم‌های ایرانی تورنتو با اعلام اسامی برگزیدگان توسط هیئت داوران به کار خود خاتمه داد.
پیمان معادی جایزه‌ی بهترین کارگردانی جشنواره بین المللی بوغار ایچی را دریافت کرد.
نظرهای منتشرشده

arezoo s
۱۱ روز پیش
واقعا عالی و دیدنی...به همه پیشنهاد میکنم حتما توی سینما این فیلم رو تماشا کنن
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
احمد جعفری
۱۳ روز پیش
سلام. فیلم را دیشب دیدم. نکات زیر به ذهنم رسید: ۱) اغراق در فضاسازی و شعار زدگی: از همان پلان آغازین شروع میشه. گونی‌های خاکی که با دلیل و بی‌دلیل همه‌جا چیده شدند، شیشه‌های چسب زده شده که اصرار شده به وفور دیده بشن (یعنی بیش از مقداری که آدم در حالت عادی شیشه می‌بینه در این سکانس شیشه دیده میشه)، دیوارنوشته‌های فضای مدرسه (بنی آدم اعضای یکدیگرند کمرنگ و خاک خورده، شعارهای «مرگ بر» نو و تر و تازه با تکرار اغراق‌گونه و هجوگونه). شعار زدگی تا آنجاست که کارگردان نمی‌تونه دروغ عاشقانه بودن فیلم رو پنهان کنه و سکانس پایانی فیلم عاشقانه نیست، بلکه باز هم شعارهای «مرگ بر» هست که با دقت ازشون مواظبت میشه اما توپ پلاستیکی که نماد بازی، شادی یا ... هست، پاره شده وسط زمین افتاده. هدف این شعارهای فیلم، فقط حکومت نیست چون شخصیت اصلی نماد یک آدم فرهیخته ست که در تمام فیلم نگاه عاقل اندر سفیه‌ش به بقیه شخصیت‌های داستان و بلکه کل جامعه حس میشه. بنابراین کل جامعه هدف تخریب توسط شعارهای کارگردان قرار دارند. جامعه‌ای که شعر «بنی آدم اعضای یکدیگرند» داره از روی دیوارهاش پاک میشه و کسی براش مهم نیست، اما شعارهای «مرگ بر» کل در و دیوارشو پر کرده. البته شعارها متوجه حکومت هم هست. بدلیل اینکه جای جای فیلم که مسأله جنگ و شعارها در مدرسه بصورت هجوآمیز مطرح میشه، صدای رهبر جامعه (امام خمینی) هم از رادیو شنیده میشه. در کل بیشتر وقت فیلم به این شعار دادن‌ها می‌گذره و انقدر کارگردان مسخ این فضای شعاری فیلم شده که یادش میره باید داستان فیلم رو هم با ما در میون بگذاره (مورد دوم که میگم در ادامه) و یادش می‌ره قرار بوده فیلم به تصریح نامش یک عاشقانه باشه و فیلم رو باز هم با تاکید بر شعارهایی که در کل فیلم به طرز خسته کننده‌ای تکرار کرده، به پایان می‌رسونه. ۲) شروع نشدن داستان و تعریف قصه در دقایق پایانی: فیلم آنقدر درگیر فضاسازی اگزجره و شعاری مدنظر کارگردان از دهه شصته که داستان اصلی، یعنی قصه مربوط به شخصیت اصلی فیلم تا دقیقه ۸۰ اصلا بیان نمیشه. یه زن و شوهر ناراحت می‌بینیم که نمی‌دونیم چرا ناراحت هستند. و وقتی می‌فهمیم که سه‌چهارم فیلم رفته و دیگه وقتی برای شکل‌گیری یک درام نیست و تازه همین فهمیدن هم به بدترین شکل ممکن اتفاق میفته (دیالوگ‌های غیرمنطقی و طولانی بین پدر زن و داماد که انگار قصه فیلم خارج از فیلم داره برای بیننده روخوانی میشه). ۳) صحنه‌های اضافی و غیرقابل حذف (!): دو مورد در این فیلم وجود داره: صحبت لیلا حاتمی با شاگرد خصوصی‌ش و صحبت پیمان معادی با دزد. هر دو صحنه بدون شک کاملا اضافی و قابل حذف هستند اما در اینجا غیرقابل حذف! چون کارگردان می‌خواد باز هم خارج از چارچوب فیلم، شعار بده! توی صحنه اول لیلا حاتمی به شاگردش میگه با پدر و مادرت (که میخوان از هم جدا بشن) حرف بزن؛ چون خیلی مهمه که آدم‌ها مشکلات‌شون رو با حرف زدن با هم حل کنند. این جملات در کنار فضای جنگ و بمب و بمب‌بازی و مرگ بر و ... که کل فیلم رو پر کرده چی داره به ما میگه؟ یعنی این جنگ حاصل ناتوانی در گفتگو ئه؟!! عجب!!! راستی چرا در این صحنه بازیگرها به دو زبان انگلیسی و فارسی صحبت می‌کنند؟! آیا کارگردانی که مجذوب شعارهای خودش شده، منظور خاصی نداشته؟! توی دومی (فارغ از مسخره و غیر واقعی بودن شکل‌گیری دیالوگ بین صاحبخانه و دزد) با فردی مواجهیم که از جبهه فرار کرده و میگه حاضر دزدی کنه اما آدم نکشه و برای همین از جبهه فرار کرده! کارگردان ما به ابلهانه‌ترین و سخیف‌ترین شکل ممکن مقام انسانی دزد رو بالاتر از رزمنده‌ای قرار میده که برای دفاع از میهن‌ش به جبهه رفته و می‌جنگه و احیانا آدم هم میکشه!! ۴) گاف‌های موجود در فضاسازی دهه ۶۰: که زیاد بهش اشاره شده مثل: وجود گاز لوله‌کشی (روشنایی منزل) در کنار صف خرید نفت، نمایش LED در مغازه‌ها، پوشش بازیگر زن که همخوانی با پوشش خانم‌ها در اون زمان نداره، شخصیت اصلی فیلم که برخلاف تیپ رایج اون موقع ریش یا سبیل یا حتی ته ریش هم نداره که البته این مورد قطعاً عمدی بوده برای القای مدرن‌تر بودن شخصیت اصلی نسبت به جامعه خودش و القای اون نگاه عاقل اندر سفیه که گفتم. ۵) بحث محتوایی: فیلم داره دائم با هجو و تمسخر یک جامعه درگیر جنگ در دهه ۶۰، شعار ضدجنگ میده. اما این یا نفهمی است، یا سوء استفاده از مدیوم و خیانت؛ که در پوشش شعار ضدجنگ، خط ضددفاع را تبلیغ کنی! (مخصوصاً با نشان دادن صحنه‌های برانگیزاننده مثل نشستن کودکی روی آسفالت خیابان کنار خرابه‌های ساختمان بمب خورده زیر باران) فرق است بین تجاوز و دفاع! کسی که درباره جنگی دفاعی فیلم می‌سازد و شعار ضدجنگ می‌دهد، یا اصلا چیزی از جنگ و دفاع و ... نفهمیده، یا فهمیده و ...
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
عزفان نوروزیان
۱۴ روز پیش
فیلم از نظر من دارای ایرادات زیادی بود یکی از ایرادات فیلم این بود که بیننده منتطر بود فیلم از یه جایی شروع شه یعنی معلوم نبود داستان از کجا شروع می شه دومین ایرادی که وارد به فیلمنامه اصلا معلوم نبود دلیل این سطح اختلاف زن شوهر چه بوده سومین ایراد برادر پیمان معادی که اصلا معلوم نبود کجا داستان قرار داره چهارمین ایراد فیلم درباره نوع فضا سازی فیلم بود درسته لوکیشن های فیلم مثل پناهگاه خیلی جزیی حال هوای دهه شصت داشت اما بسیار ساده طراحی شده بود جوری که حال و هوای دهه شصت به مخاطب به خوبی القا نمی کرد در مدرسه فقط اون شعار ها و اون میکروفون آقای مدیر به علاوه سنگرهای چیده شده در جلوه مدرسه حال و هوا قدیم زنده میکردو در منزل فقط اون رادیو یا بوق پخش شونده از تلویزیون و چسب دور شیشه اما درکل از آقای پیمان معادی بخاطر کارنامه درخشان بازیگریشون بیشتر انتطار می رود ....
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
Mahya Hosseini
۲۱ روز پیش
واقعا در تعجبم که چطور از چنین تیم بازیگر، و دیگر دست اندرکاران فیلم چنین فیلم سطحی و بی محتوایی بیرون میاد که هیچ چیزش به هیچ چیزش نمیاد. دوستان به دقت فیلم رو بررسی کردن و نظرات خیلی خوبی نوشته. اگر علاقه دارید به صرفا سینما رفتن خب ممکنه ممکنه ممکنه لذت ببرید، اما اگر دوست دارید فیلم خوب ببینید این فیلم به هیچ عنوان المان های خوب بودن رو نداره. من واقعا از دیدن فیلم حس خوبی نگرفتم.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
رضا نوری
یک ماه پیش
یک فیلم تصنعی مثل بازی خود پیمان معادی و همچنین عشق های تصنعی و جعلی
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
Mir Vahid
یک ماه پیش
بمب، یک فیلم بد....کارگردانی ضعیف،شوخی هایی که خنده دار نیست و بیننده ای که منتظر فیلم شروع بشه، ولی هیچ وقت شروع نمیشه ... گریم و انتخاب بازیگر کاملاٌ ابتدایی و آماتور ... انگار دورهمی جمع شدن حالا این وسط یه فیلمی هم ساختن ... بمب و هیاهو برای هیچ
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
پگاه علیزاده
یک ماه پیش
بر خلاف انتظار فیلم خوبی نبود... خسته کننده بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
نی یگانه
یک ماه پیش
عاااالیییییی
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
امیر منظوری
یک ماه پیش
فیلم عاشقانه خوبی است.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
Guest User younax21@gmail.com
یک ماه پیش
نوستالژی بازی خوبی ست اما فیلم خوبی نیست.اکثر فیلم اضافی ست و تکراری
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ROZANA ZAHEDI
یک ماه پیش
من دوستش داشتم.دوباره هم میرم ببینمش
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
محمد باقری
یک ماه پیش
پیمان معادی یک بازیگر بسیار قوی و با دانش و دوست داشتنی است. اما فیلم بمب... نشان داد معادی تا تبدیل شدن به یک فیلمساز و کارکردان شاخص راه درازی در پیش دارد. بمب... جز تلاش برای ایجاد حس نوستالژی در مخاطب و استفاده از موسیقی متن برای احساسی کردن فضا ویژگی قابل ذکر دیگری ندارد. می شود به راحتی نیمی از سکانس های فیلم را حذف کرد بدون این که به کلیت اثر لطمه ای وارد شود.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
خدیجه محمدی
یک ماه پیش
واااااااااااااااااااااااااقعا فیلم فوق العاده ای بود دیروز واسه دومین بار این فیلم رو دیدم نسبت به جشنواره ، تغییرات کوچیکی داده بودن که خیلی فضا را عالی تر کرده بود بازیها عالی و روان بخصوص سیامک انصاری فیلم با اینکه طنز نیست ولی چند باری ، همه رو به قهقهه وا داشت خیلی فوق العاده به فضای دهه شصت پرداخته بود تا جایی که هر سکانسی پخش میشد ، همه آروم میگفت : وای ، یادش بخیر! از همه مهم تر ، پیام و مفهوم فیلم بود که تا ماه ها ، تو ذهن بیننده میمونه واقعا حیفه لذت دیدن این فیلم زیبا رو توی سینمایی که این روزا حال خوبی نداره از دست بدید
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
یاسمن
یک سال پیش
ای جونم... چه قدر این فیلم حالمو خوب کرد. با این که بمبارون ها و موشک بارونهای سالهای مخوف دهه شصت رو تداعی می کرد ولی خیلی روایت شیرینی داشت
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سحر
یک سال پیش
بهترین فیلم جشنواره سی و ششم
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
کیارش
یک سال پیش
غرغروها فیلمو دوست نخواهند داشت. اگر اهل "دل" هستید ببینید و کیفش را ببرید
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مهرپویا
یک سال پیش
پیمان معادی، فیلمساز بداخلاق اما بی حاشیه و محترم. یک فیلم تماشایی و بی ادعا. با این که فیلم در جشنواره هرگز به اونچه حقش بود نرسید ولی ایشون برعکس امثال حاتمی کیا، ساکت و مودب نشست و هیچی نگفت. باید بگم حق خیلیها تو این فیلم خورده شد. از جمله خود معادی، لیلا حاتمی و حبیب رضایی که همه باید نامزد می شدن و نشدن.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
فریده
یک سال پیش
وای محشر بود..... بخش مدرسه و نوستالژی هاش مو بر اندامم راست کرد. بازی حبیب رضایی و سیامک انصاری هم فوق العاده بود. لیلا و معادی نیز مثل همیشه قوی و کوبنده
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
پدرام شیردل
یک سال پیش
فیلمبرداری و موسیقی خوب... روایتی ضد جنگ با تم عشق... یک سوم پایانی فیلم خیلی خوب بود... فیلمی با دوقصه اصلی، قصه اول نجات یک رابطه و به موازات آن قصه دیگر تجربه اولین عشق در کودکی... و سکانس درخشان کلاه موتور سیکلت و پایانی پر از شک که تکلیف رابطه مشخص شد یا نه! و اما باز هم ضعف جلوه های ویژه بصری، تفاوت محسوس و مشهود در سکانس هایی که بسیار فاصله داشت از نماهای واقعی شهر بخصوص تیتراژ آغازین که شاهد پدیده ابرماه بودیم و حسابی حس تله تئاتر به بیننده القا می کرد.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
پیمانه
یک سال پیش
فیلم کم نظیری بود. نمی دونم چطور انقدر توسط داوران محترم نادیده گرفته شد؟ حیف از موسیقی متن درخشانش که جایزه نبرد، حیف از لیلا حاتمی و حبیب رضایی که اصلا نامزد نشدن... واقعا حیف و افسوس
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
رضا آبدار
یک سال پیش
فیلم شاید عالی نبود ولی مجموعه ای از عالی ها بود....
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
حمید رضا
یک سال پیش
فیلم با فضایی دوست داشتنی و روان نمایش غرور یک به اصطلاح آدم بزرگ در کنار سادگی و بی آلایشی یک بچه گوشزد کردن رفتارهایی که ریشه برخی رفتارهای غلط امروزه
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
انگبین
یک سال پیش
فیلم خوش ساخت و قوی. حضور درخشان بازیگران اصلی و مکمل. حقش بود همه شون کاندید بشن. موسیقی متن هم بسیار فوق العاده. دست آقای معادی درد نکنه
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سلماز ادیب
یک سال پیش
انتخاب تیتر تلخ و شیرین در نقد خانم خلیلی فرد چه قدر واژه درستی هست. فیلم در یک کلام تلخ و شیرین هست به ویژه برای هم نسلان من که سالهای سخت دهه 60 رو با همه ناخوشی ها و خوش احوالی هاش تجربه کرده ان
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
حسام نوری
یک سال پیش
فیلم بمب یک عاشقانه، را بعد از اینهمه حرف و حدیث و کاندیداتوری در بخش‌های مختلف جشنواره فیلم فجر امروز دیدم. یک فیلم کاملا سطحی با فیلمنامه ای روهوا، پر از گاف هایی که در نهایت دو داستان موازی فیلم را رو هوا ول میکند وبی نتیجه تماشاگر را میگذارد. بازی لیلا حاتمی بسیار سرد و غیرباور و سطحیست و با سکوت بیش از حد خود صحنه های فیلم را خسته کننده میکند . لوکیشنها فقط سه جا، مدرسه زیرزمین و اتاق میباشد که اصلا خوب پرداخت نشده و حس نوستالژی دهه شصت را ایجاد نمی کند. برعکس اسم عاشقانه، موضوع عاشقانه فیلم به هیچ عنوان باور پذیر نبوده و در آخر هیچ حس عشق و عاشقی در بیننده ایجاد نمیکند. بازیگر کودک فیلم از نظر سنی کوچکتر از بازیگر دختر فیلم بوده و انتخاب درستی برای این نقش نمی باشد و بازی بسیار سطحی و آماتور گونه ای دارد. حتی یکی از گافهای اصلی فیلم حذف ناشیانه کاراکتر پسر در صحنه پایانی فیلم است که معلوم نیست در انفجار پایانی فیلم کجاست و سرانجامش چه می‌شود. اصلا ادمهای صحنه پایانی فیلم در زیرزمین ادمهای شبهای قبل نیستند و از دیگر گافهای این فیلم است. عشق لیلا حاتمی آدم سرد فیلم، هم باورناپذیر بود و بی سرانجام می ماند. حتی در صحنه پایانی فیلم بسیار سرد بی روح در برابر زخمی شدن شوهرش بازی میکند. از گافهای دیگر فیلم نوع پوشش بچه ها و لیلا حاتمی است که به هیچ عنوان دهه شصتی نیست و از لباسهای گشاد آن زمان چیزی نمی بینیم. ضمنا زمان جنگ رگلاتور گاز و ال ای دی در ویترین مغازه ها نبود که از دیگر گافهای این فیلم به اصطلاح دهه شصتیست. صحنه های اضافی نظیر صحنه دزد و صحنه دختری که شاگرد زبان بود درفیلم کم نبود و فیلم را الکی کش دار وخسته کننده کرده بود و به موضوع اصلی هیچ ربطی نداشت و قابل حذف کردن بود. گیر دادن بیش از حد به شعار مرگ بر فلان کشور و توهین های مکرر مدیر مدرسه با بازی سیامک انصاری هم برای شکستن یخ فیلم کمکی به جذابیت فیلم نمیکرد و بدتر کمک به افزایش ایرادات فیلم می‌کرد . نوستالژی دهه شصت در این فیلم محدود به صف نفت، پرتغال روی بخاری، ساخت موشک با کاغذ توسط کودکان و دیوارهای آجری، موتور وسپا بود که زیاد حال و هوای فیلم را به اون دوران نمی برد و المانهای نوستالژی بیشتری نیاز بود که بخاطر لوکیشن‌های محدود فیلم پرداخت نشده بود. فیلم بمب در برابر فیلمهای ضد جنگ چند سال اخیر نظیر نفس حرفی برای گفتن نداشت و یک فیلم دم دستی پر از ایراد و بی کشش بود. به هیچ عنوان دیدن این فیلم خسته کننده و بی محتوا را توصیه نمی کنم و به نظر من شکستی برای کارگردان بنامش بود.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
نگار
یک سال پیش
معرکه بود. لذت زیادی بردم. حالم خوب شد. نشون داد با همه سختی های جنگ و بدبختی هاش می شه حتی زیر آوار عاشق بود و از زندگی لذت برد
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
محمد صالح انصاری
یک سال پیش
اگر اهل ایراد گرفتن هستید و راحت از فیلم دیدن لذت نمی‌برید، این فیلم رو نبینید. ولی اگر آدم سخت‌گیری نیستید و از نشانه‌ها و شخصیت‌ها لذت می‌برید فیلم خوبیه. فضاسازی خوبی هم داره. سوژه هم موضوع نابیه تقریباً. ابداً نمی‌شه فیلم رو دفاع مقدسی دونست.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
صنم طاهریان
یک سال پیش
خیلییییییییییییی خوب بود. دقیقاً آدم می ره تو اون زمان و اون شرایط. لیلا حاتمی باید با این فیلم حتماً نامزد بشه چون با سکوتش بهترین بازی و ارائه داده
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
علیرضا یوسفی
یک سال پیش
تلخ و شیرین اصطلاح درستی برای تعریف فیلمه فیلم متوسطیه اما اصلا بد نیست به نظرم نسبت به برف روی کاج ها بهتر نیست و با فیلم قبلی فاصله داره از نظر بنده طراحی لباس خانم حاتمی کیا درست نبود چون فکر نمیکنم توی اون برهه زمانی خانوما اونجوری لباس میپوشیدن! فیلم ریتم کندی داره که خیلی ادمو اذیت نمیکنه و اینم به دلیل بخش های نوجوان داستان و اتفاق های مدرسه است که به شیرین شدن ماجرا کمک میکنه و فیلم رو دوس داشتنی تر میکنه دوستان دهه پنجاهی و اوایل دهه شصتی بفرماین که واقعا مدیر ها و ناظم ها سر صف با این لحن صحبت میکردن واقعا؟!! این فیلم برای افرادی که کلا بی احساس و بی تفاوتن نه مناسبه و نه اینکه اندک لذتی از فیلم میبرن! شاید اگر ندیدین این فیلم رو چیزی رو از دست نمیدین و اگر هم ببینین پشیمون نیستین بعد از تموم شدن فیلم
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
هادی طالبی
یک سال پیش
پیمان معادی چه کردی با من.خیلی عالی بود.اون پوست پرتغال تو فیلم در دنیای تو ساعت چنده هم بود. واقعا لذت بردم.دمت گرم
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
سروناز
یک سال پیش
واقعا از لحظه به لحظه فیلم لذت بردم...موسیقی متن عالی..فیلم در عین حال بمباران بسیار لطیف...خیلیییی خوب بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
علی
یک سال پیش
بی نظیر بود ....... و البته خیلی منو یاد فیلم "در دنیای تو ساعت چنده؟" انداخت
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
همایون م
یک سال پیش
یک فیلم زیبا و دلنشین که شاید ایرادهای اندک فیلمنامه و کارگردانیش رو بشه فهمید ولی مشخصه که براش زحمت کشیده شده و حتما ارزش دیدن رو داره ... بعضی دیالوگ ها و نماهای فیلم پر از مفهوم و نماد هست پیشنهاد میکنم حتما ببینید و مطمئنا ناراضی از سالن خارج نخواهید شد.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
شقايق
یک سال پیش
من از تماشاش لذت بردم. چون دهه پنجاهي هستم. فكر كنم جوانترها به اندازه ما نتونن اين فيلم رو لمس كنند
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
مجید
یک سال پیش
فیلمی معمولی.با شروعی خسته کننده که بهتر میشه.نوستالژیهاش ریطی به داستان نداره ولی هستند.داستان و سناریو بسیار سبک که اتفاقا تونسته کمک کنه فیلم بتونه روایت کنه.ولی خیلی درگیر کننده نیست.بازیها بد نیستند سیامک انصاری بد نبود.در کل بریم ببینیم یا نه.یکبار دیدنش بد نیست.نمره از ده میتونه پنج باشه.فیلمبرداریش خوب بود و نقطه قوت فیلم که سر گیجه نگرفتم از لحاظ بصری
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
حامد
یک سال پیش
بسیار بسیار ضعیف در دیالوگ های بین زن و شوهر، بسیار ضعیف در فرم، حوصله سر بر، سکوت های بی معنی، واقعا هم خودش (معادی) رو برد زیر سوال هم بازیگرها رو ! چرا به شعور مردم توهین میکنید با این فیلمها؟؟؟ حتما مگه باید هرکی که یکم معروف میشه بیاد فیلم بسازه !!!؟
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
امید عباس آبادی
یک سال پیش
فقط نوستالژی همین و بس یه داستانکی میخواد شکل بگیره اما گسترش پیدا نمیکنه عملا با فیلمی بدون داستان و پر از شوخی های کلامی دهه ۶۰ مواجهیم ....
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
شقایق لعل
یک سال پیش
کیـــــــــف کردم از دیدنش. خیلی حالمو خوب کرد. آدمو می بره به اون دوران. حتی تلخی هاش برای آدم جالبه و یادآور یه دوره عجیب از تاریخ.که خیلی هم خوب بهش پرداخته شده. با شناخت کامل و تسلط. مرسی آقای معادی
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
نفس
یک سال پیش
بي نظير بود، واقعا حس نوستالژيك خوبي داشت.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
موج میر
یک سال پیش
فیلمی که هر چه به پایان نزدیک تر میشه از نظر فرم و محتوا (کارگردانی و فیلمنامه) بهتر میشه.. این فیلم رو میشه به سه قسمت مساوی از نظر زمانی تقسیم کرد : ضعیف ، متوسط و خوب.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
آرمان مسعودی
یک سال پیش
فیلم بسیار معمولی بود و هیچ جذابیتی نداشت
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
محمد عزیزنژاد
یک سال پیش
صفر نه بی ارزش
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
علی
یک سال پیش
فیلم قابل قبولی هست ارزش یکبار دیدن داره، فیلمنامه خوب ولی کارگردانی ضعیف، بازی ها هم قابل قبول
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
محمد نجفی
یک سال پیش
بسیار زیبا بود لذت بردیم....
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
امیر قاسمی
یک سال پیش
داستان دیر شروع شد، خیلی میشد به بطن شخصیت ها بیشتر وارد شد، بازی ها خوب بود، ولی داستان جای کار داشت. یه کم سطحی پرداخت شده بود.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
ndbsb@nxbd.com
یک سال پیش
فیلم خوبی بود دوستش داشتم اکثر تماشاچی‌ها هم با رضایت سالن رو ترک کردن. مشکل شخصیت پردازی داره ولی در کل دلنشین بود
خطر لو رفتن داستان
پاسخ
معین
یک سال پیش
اگه بعد از نیم ساعت از سالن نیاید بیرون به شعور، فهم و وقت خودتتون توهین کردید.
خطر لو رفتن داستان
پاسخ

تلفن تماس:

۸۸۳۹۴۲۱۹-۰۲۱

استفاده از مطالب سلام سینما با ذکر منبع مجاز است.

کلیه حقوق این سایت برای سلام سینما محفوظ می‌باشد.

راه های ارتباطی با ما در شبکه های اجتماعی و پاسخ به سوالات شما:

logo-samandehi