پوستر فیلم درساژ

فیلم‌ سینمایی |درام

درساژ (۱۳۹۶)

Dressage

۶.۲ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۱۲۹ رای

منتقدان:

۵.۵

امتیاز دهید :

گلسا دختری 16 ساله است که به همراه خانواده‌اش در شهری کوچک در اطراف تهران زندگی می‌کند. او بیشتر اوقات خود را با گروهی از دوستانش می‌گذراند. یک روز آنها تصمیم می‌گیرند تا دست به اقدامی هیجان‌انگیز بزنند؛ اقدامی که پیامدهای غیرمنتظره‌ای در پی خواهد داشت و از کاری صرفاً سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز، به دردسری پیچیده تبدیل می‌شود. اتفاقاتی که رخ می‌دهد، از اساس دیدگاه گلسا نسبت به زندگی را تغییر می‌دهد.

کارگردان: پویا بادکوبه

نویسنده: حامد رجبی

ویدیوهای فیلم درساژ

آنونس فیلم سینمایی «درسا ...

عکس‌های فیلم درساژ


شبنم مقدمی در فیلم «درساژ»
اشکان اشکانی و پویا بادکوبه در پشت صحنه فیلم «درساژ»
علی مصفا و نگار مقدم در فیلم «دِرِساژ»
پشت صحنه فیلم «درساژ»
علی مصفا و شبنم مقدمی در فیلم «دِرِساژ»
پوستر بین الملیی فیلم «دِرِساژ»(Dressage)
نگار مقدم در نمایی از فیلم «دِرِساژ»(Dressage)
نگار مقدم در فیلم «دِرِساژ»(Dressage)

دیالوگ های به یاد ماندنی

نقدهای بلند فیلم درساژ

ترجمه اختصاصی سلام سینما- درام نوپای« درساژ »داستانی اخلاقی برای عصر جدید است که به صورت قدرتمندی عواقب افزایش فاصله طبقاتی را در جامعه معاصر ایران جلو دوربین آورده و نشان می دهد که طبقات متوسط و بالا دست باورها و اعتقادات خود را از دست داده اند. فیلم پویا بادکوبه بر محوریت نوجوانی منزوی از یک خانواده متوسط می گردد که پس از انجام جرمی از گروه همسالان پولدارش جدا می شود. این فیلم در بخش نسل جشنواره برلین از سوی داوران مورد تقدیر ویژه قرار گرفت، که به دلیل نگاه بحث برانگیزش بر قدرت، پول، دورویی و فاصله بین نسل ها  به نظر می رسد از کارهای محمد رسول اف الهام گرفته است.  فیلم در مهرشهر اتفاق می افتد، حومه سبز کرج که در 25 مایلی تهران واقع شده است و دارای ویلاهای خصوصی فانتزی به همراه بلوک های آپارتمانی با قیمتی ارزان تر است. گلسا زیبا، سرسخت و دوست داشتنی( با بازی نگار مقدم که شبیه جوانی گلشیفته فراهانی است )تنها فرزند والدینی( با بازی علی مصفا و شبنم مقدمی ) با پشتکار، شاغل و از طبقه متوسط اجتماع است که می خواهند بیش از آنچه خودشان داشتند به دخترشان آزادی بدهند که از جمله این آزادی ها فرصتی برای اسب سواری در اصطبلی بومی شان است.  اگرچه والدین گلسا اعتقاد دارند که بهترین را برای او می خواهند، اما اعضای خانواده به ندرت باهم ارتباط برقرار می کنند. شام ها در سکوت سرو می شود و بعد از آن به تماشای تلویزیون می پردازند. گلسا که دائما در گوشش هدفون می گذارد و به موزیک گوش می دهد معمولا به این نوع زندگی والدینش توجهی ندارد. بدون اینکه والدینش دوستانش را بشناسند یا بدانند که او کجا می رود او بین خانه و بیرون رفت و آمد می کند.  هروقت که فرصتش پیش بیاید خانه را ترک می کند و اوقاتش را با همکلاسی ...ادامه مطلب
 «درساژ» نخستین فیلم بلند پویا بادکوبه در مقام کارگردان است؛ فیلمی که پیش ­تردر فستیوال برلین به نمایش درآمده بود. به روال معمول نقد مفصل فیلم ها را به زمان اکران عمومی موکول می کنم اما در این یادداشت کوتاه نگاهی کلی به این فیلم خواهم داشت. «درساژ» دست کم برای من آن قدری که انتظار داشتم مبتکرانه و خاص نبود. پیش تر نمونه های مشابه این فیلم را –البته به لحاظ محتوا و داستان- دیده ایم؛ شاید یکی از نمونه های خلاقانه ی چنین گونه از فیلم هایی «سیزده» به کارگردانی هومن سیدی باشد. با این تفاوت که در «سیزده»، سیدی بازی های فرمیک جالبی دارد و در پردازش و اجرا نیز قوی تر از بادکوبه عمل کرده است و یک طرح روان شناسانه- اجتماعی را به اثری کاملاً متفاوت به لحاظ بصری مبدل ساخته است. با این حال به جرئت ...ادامه مطلب
درساژ:خرامش عنوانی که شاید، حتی وسوسه‌ات کند که برایش فیلم بسازی، فیلمی میان خرامش یک دخترنوجوان از آنچه که هست به آنچه که باید. اما درساژ بیش از آنکه خرامش را به یادآورد خشمی نهفته است از نسلی که دلیل نمی‌خواهند و مناسفانه فیلم به شدت در بیان پوچی افکارشان موفق است! خانواده‌ای معمولی و امروزی که تنها در چند رفت و امد کوتاه در خانه‌ای نه چندان عجیب در حومه شهر معرفی می‌شوند، دخترکی که می‌دود و هرازگاه مرهم داوودنژاد را به خاطر می‌آورد و‌تنهایی اعتراض‌آمیزش که فصل باران‌های موسمی را.... و‌هیچ اتفاق دیگری نمی‌افتد، علاقه‌ی بی‌دلیل و بی‌ریشه‌ای به یک اسب، اعتراضی که با یک سیلی و تهاجمی بچه‌گانه شروع می‌شود، و انگار هیچوقت تمام نخواهد شد، حتی با رقص نور و یالهای اسب موردعلاقه‌اش.  درساژ ...ادامه مطلب

نقدهای کوتاه فیلم درساژ

آلیسا سیمون


درام نوپای« درساژ »داستانی اخلاقی برای عصر جدید است که به صورت قدرتمندی عواقب افزایش فاصله طبقاتی را در جامعه معاصر ایران جلو دوربین آورده و نشان می دهد که طبقات متوسط و بالا دست باورها و اعتقادات خود را از دست داده اند.بادکوبه با اطمینان از به تصویر کشیدن چنین شخصیتی، لجاجت و کج خلقی گلسا را تحت کنترل نگه می دارد که این منجر شده است تا دیگر انرژی برای حفظ هیجان فیلم نداشته باشد. گلسا تقریبا همیشه با پای پیاده حرکت می کند، نه بخاطر اینکه پول تاکسی ندارد یا اینکه بدون امین نمی تواند اسب سواری کند بلکه پیاده روی تنها زمانی است که احساس خوشحالی و آسودگی می کند. مزیت کار کردن با اشکان اشکانی( فیلمبردار فیلم لرد )تصویرهای متعدد شبانه ای است که در آن خلق و خوی سرکش شخصیت اصلی داستان را به خوبی برجسته می کند.

امیرحسین بهروز


«درساژ» فیلمی است ساده و خوش ساخت که ادعا نمی‌کند بلکه نشان می‌دهد. فردیت دارد و شخصیت. تکنیکش اندازه است و معتقدم به جز بازی ضعیف علی مصفا ایراد چندانی نمی‌شود از اثر گرفت. نخستین تجربه پویا بادکوبه در ساختن فیلم بلند، منجربه اثری کنشمند و توانا شده و می‌توان به آینده‌ی این کارگردان محترم امید بست.

خبرهای مرتبط با فیلم درساژ

نظرهای منتشر شده فیلم درساژ

یک سال پیش

۱۵ تیر ۱۳۹۹

اگر این فیلم را نبینید چیزی از دست ندادید اگر هم ببینید چیزی بدست نیاوردید فیلم فقط 20 دقیقه اس بقیه اش تماشاگر رو در له له یک اتفاق تشنه نگه میدارد و در آخر هم تمام بازی بازیگران تازه کار و جوان غیر گلسا خیلی بد و معمولی است مخصوصا پسر سانتافه سوار که قبلا هم چند فیلم بازی کرده بوده ولی انگار دفعه اول بود دوربین میدید در کل همین ولی از خانم یایا باز بهتر بود!
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۲۶ مرداد ۱۳۹۸

5 از 10
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۹ مرداد ۱۳۹۸

خوشم نیومد ،فیلمو همش میبردم جلو ،دختر همش درحال دویدن و راه رفتن و زل زدن بود😒
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

۲۲ تیر ۱۳۹۸

فیلمی کسل کننده و بی محتوا ، اصلا خوشم نیامد.
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۳ سال پیش

۹ فروردین ۱۳۹۸

از لحاظ سناریو به شدت ضعیف و در نهایت اصلا پیام فیلم مشخص نبود
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۳ سال پیش

۱۷ بهمن ۱۳۹۷

موضوع متفاوت و جالبی داره و انتظار داستان های تکراری و عاشقانه و طنز نداشته باشید ، فیلم درام و اجتماعی میباشد که باید با حوصله و تفکر تماشاکنید
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۳ سال پیش

۱۷ بهمن ۱۳۹۷

فیلمی کاملا هجو. بدون حتی یک پیام آموزنده. بازی بد نابازیگرهای جدید.
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۳ سال پیش

۱۱ بهمن ۱۳۹۷

فیلم به شدت از نظر فیلمنامه و روند پیشرفت فیلم بسیار ضعیف بود و وقت گذاشتن برای این فیلم اشتباه محض است .
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۳ سال پیش

۴ بهمن ۱۳۹۷

اول باید بگیم که فیلم به هدفی که داشته رسیده و موضوعی رو که بهش پرداخته که در راس اون خانواده بوده رو خیلی خوب به تصویر کشیده. بازی بسیار خوب بازیگران به این موضوع خیلی کمک کرده، شبنم مقدمی و علی مصفا در نقش یک پدر و مادر طبقه متوسط جامعه به شدت باور پذیر بودن که این خیلی دیدن روابط خانوادگی در این فیلم رو لذت بخش میکنه. پرداخت ها و بازی گرفتن ها در رابطه های بازیگران نوجوان فیلم هم بسیار خوب بود که کاربلدی کارگردان رو میرسونه. در کل فیلمیه که باید دید و بهش توجه کرد و ازش درس گرفت!
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

danger iconخطر لو رفتن داستان
فیلم خیلی خوب دغدغه خانواده هایی که نوجوون دارن رو نشون میداد،نگرانی خانواده برای فرزندش که دچار مشکل شده و درست یا غلط یک سری از کارها رو برای رفع مشکل انجام میده،خوب نشون داده شده. اما چیزی که خیلیی خوب به تصویر کشیده شده حس تنهایی دختر نوجوون بود. ولی واقعا ی دختر نوجوون ۱۶ ساله تا چه حد میتونه با توجه به اقتضای سنش، بی پروا وگستاخ پیش بره.
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

اواسط فیلم خسته کننده شده بود اما درکل فیلم خوبی بود.
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف