پوستر فیلم سارا و آیدا

فیلم‌ سینمایی

سارا و آیدا (۱۳۹۵)

۵.۲ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۶۱۳ رای

منتقدان:

۳.۵

امتیاز دهید:

سارا و آیدا دوستان صمیمی هستند که آبروی یکی از آنها به خطر افتاده و حالا باید به کمک هم شرایط را به حالت عادی بازگردانند، اما این دو دوست تا کجا پای یکدیگر می‌ایستند؟

کارگردان: مازیار میری

نویسنده: امیر عربی

عکس‌های فیلم سارا و آیدا


غزل شاکری در فیلم «سارا و آیدا»
غزل شاکری در فیلم «سارا و آیدا» ساخته مازیار میری
پگاه آهنگرانی در فیلم «سارا و آیدا» ساخته مازیار میری
پگاه آهنگرانی در فیلم «سارا و آیدا»
تینا پاکروان در فیلم «سارا و آیدا»
پگاه آهنگرانی در «سارا و آیدا» ساخته مازیار میری
مصطفی زمانی در فیلم «سارا و آیدا»
مصطفی زمانی و پگاه آهنگرانی در فیلم «سارا و آیدا»

نقدهای فیلم سارا و آیدا

دنیای بدون جزئیات


 سارا و آیدا فیلمنامه ای حساب شده دارد. ساختار سه پرده ای ، چیدن درست نقاط عطف، گره افکنی و گره گشایی ، روابط علت و معلولی و در نهایت شخصیت هایی که تا حدودی در حد درام به آن ها پرداخت شده است. اما چه چیزی در این اثر وجود دارد که با تمام این حسابگری ها، تبدیل به اثری دلنشین و درخشان نمیشود؟ واقعیت این است که صرفِ دانستن تکنیک، منجر به خلق احساس نمیشود. نوشتن فیلمنامه ای که حداقل های ساختار را رعایت کرده باشد، برای یک فیلم حرفه ای امتیاز نیست. بلکه جزو ملزومات کار است. یکسری از موارد قواعد سینماست. و ربطی به سلیقه ندارد. مهم این است که شما در ساختار حساب شده خود، چگونه به موضوع نگاه میکنید. چه آدم هایی را خلق میکنید و آن ها را در چه مسیری قرار میدهید. کیفیت این طی شدن این مسیر است که اهمیت دارد. فیلم پیش داستانی دارد که به آن اشاره چندانی نمیشود. اتفاقاتی رخ داده و حال شخصیت های ما رفته رفته درگیر تبعات آن اتفاقات میشوند. اما برخورد شخصیت ها با بحران، همان برخورد کلیشه ای همیشگی است. بدون هیچ خلاقیت و نگاه جدیدی. سارا ویژگی های تیپیکال دختری ساده، مظلوم و اهل خانواده را همراه دارد. دختری که حال باید تاوان بدهی های برادرش را بدهد تا مادر زندان نیفتد. و در ادامه در دوراهی انجام کاری قرار میگیرد. فیلم تمرکز بر رابطه دوستانه او با آیدا دارد. و طی شدن مسیر این بحران توسط این دو. شخصیت ها بیشتر در کنار هم یکدیگر را تکمیل میکنند. سارای آرام و ساکت، مکمل شلوغی ها و حضور انرژیک آیدا میشود. آیدایی که در ادامه متوجه میشویم از شهرستان به تهران آمده و گویا در محل کار با سارا آشنا شده و این دو رابطه ای خواهرانه با یکدیگر دارند. اما این طراحی های شخصیتی، بعد پیدا نمیکند. و در همین نشانه های تیپیکال ...
 سارا و آیدا فیلمنامه ای حساب شده دارد. ساختار سه پرده ای ، چیدن درست نقاط عطف، گره افکنی و گره گشایی ، روابط علت و معلولی و در نهایت شخصیت هایی که تا حدودی در حد درام به آن ها پرداخت شده است. اما چه چیزی در این اثر وجود دارد که با تمام این حسابگری ها، تبدیل به اثری دلنشین و درخشان نمیشود؟ واقعیت این است که صرفِ دانستن تکنیک، منجر به خلق احساس نمیشود. نوشتن فیلمنامه ای که حداقل های ساختار را رعایت ...

مورد عجیب رابطه سارا و آیدا !


  درباره فیلم سارا و آیدا می‌توان بسیار نوشت و تمام این بسیار معطوف است به فیلم‌نامه این اثر، فیلم‌نامه به مثابه نقشه راه است که می‌شود تمام یک فیلم را از روی آن خوانش کرد، از همین رو است که فیلم مازیار میری را زیر ذره بین تحلیل فیلم‌نامه قرار می‌دهیم تا ببینیم چرا سارا و آیدا تا این اندازه بی رمق بود. امیر عربی نویسنده اثر در مصاحبه با ماه‌نامه فیلم‌نگار بیان کرده بود که آن چیز که برایش بیش از هر چیز دیگر دارای اهمیت بوده است روابط بین سارا و آیدا است. چیزی که هر چه داستان پیش می‌رفت کمتر به چشم می‌آمد. ارتباط بین سارا و آیدا آنقدر در سطح حرکت کرد و به عمق نفوذ نکرد که تمام اتفاقات فیلم را تحت تاثیر قرار داد، این تحت تاثیر قرار دادن بزرگ‌ترین ضربه‌اش به داستان این بود که مخاطب را ...
  درباره فیلم سارا و آیدا می‌توان بسیار نوشت و تمام این بسیار معطوف است به فیلم‌نامه این اثر، فیلم‌نامه به مثابه نقشه راه است که می‌شود تمام یک فیلم را از روی آن خوانش کرد، از همین رو است که فیلم مازیار میری را زیر ذره بین تحلیل فیلم‌نامه قرار می‌دهیم تا ببینیم چرا سارا و آیدا تا این اندازه بی رمق بود. امیر عربی نویسنده اثر در مصاحبه با ماه‌نامه فیلم‌نگار بیان کرده بود که آن چیز که برایش بیش از هر ...

فیلم سارا و آیدا


به گمانم مازیا میری به جای ساختن این اثر سینمایی می‌توانست سریالی تلوزیونی برای شبکه سه، شبکه جوان، بسازد (خاصه با نام جذابی که فیلم دارد در ژانرِ نام‌های دخترانه‌ی تلوزیون‌پسند می‌گنجد: ریحانه، ستایش، کیمیا و...) یا کارگردانی چند قسمت از مجموعه کلید اسرار را به عهده بگیرد؛ قطعاً چنین کاری موفقیت بیشتری به حساب می‌آمد. برادر سارا از کل فامیل پول قرض گرفته و با کلی بدهی الان فراری‌ست؛ کسی که تا آخر فیلم هم او را نمی‌بینیم. سارا، از ابتدای فیلم دروغ‌های ریز و درشت می‌گوید، گویا آیدا دختر هرزه‌ای‌ست که مستقل زندگی می‌کند، اما چرا مستقل زندگی می‌کند؟ مصطفی زمانی (سعید) در حد یک تیپ نزول کرده و حتی به مرحله شخصیت‌پردازی هم نمی‌رسد، نامزد سارا کیست؟ چه کاره است؟ چرا مادر سارا با نامزدش مشکل دارد؟ ...
به گمانم مازیا میری به جای ساختن این اثر سینمایی می‌توانست سریالی تلوزیونی برای شبکه سه، شبکه جوان، بسازد (خاصه با نام جذابی که فیلم دارد در ژانرِ نام‌های دخترانه‌ی تلوزیون‌پسند می‌گنجد: ریحانه، ستایش، کیمیا و...) یا کارگردانی چند قسمت از مجموعه کلید اسرار را به عهده بگیرد؛ قطعاً چنین کاری موفقیت بیشتری به حساب می‌آمد. برادر سارا از کل فامیل پول قرض گرفته و با کلی بدهی الان فراری‌ست؛ کسی که تا آخر ...

خبرهای مرتبط با فیلم سارا و آیدا

نظرهای منتشر شده فیلم سارا و آیدا

یک سال پیش

May 20, 2021

3 از 10
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۲ سال پیش

July 6, 2020

فیلم قشنگیه ارزش 1 بار دیدن رو داره
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۳ سال پیش

July 12, 2019

هیچ چیزش جالب نبود خصوصاً داستان بسیار ضعیف فقط یه مقدار پگاه آهنگرانی به نقشش نزدیک شده بود
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

January 30, 2019

فیلمی متوسط
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

May 4, 2018

فیلمنامه ضعیف بود. بازی مصطفی زمانی و غزل شاکری و خانم یزدانبخش خوب بود. خصوصا غزل شاکری بنظر من حقش بود نامزدی بهترین بازیگر نقش اول زن
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

August 13, 2018

داستان تقلیدی واضح از درباره الی بود
۰
۰
گزارش تخلف

۵ سال پیش

December 2, 2017

افرین me vahid نظرتونو خیلی پسندیدم
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

December 2, 2017

اقای مجتبی حوض نقاشی هم کپی کامل بود از فیلم من سم نیستم مازیار میری کارنامه متوسط روبه پایینی داره در کل فیلمای ایرونی همش چرنده این حقیقته همه میدونن ولی الکی بعضییا امیدوارن بهش خسته شدیم ازین همه فیلم اجتماعی مضخرف دیگه سینما نخواهم رفت
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

یک سال پیش

May 18, 2021

مازیار میری تازه جزو کارگردان های خوب این چند وقت اخیره. دوست عزیز شما که میگه فیلمای ایرانی چرنده بفرمایید بروید فیلم های پر زرق برق هالیوود را نگاه کنید. نمی گم این فیلم خوبه ولی نظر شما خیلی کوته بینانه است. اگه فیلم های اجتماعی چیزی از جامعه را نشون بدن که درسته از هالیوود خیلی بهتره از نظر من کسی که میگه سینمای ایران مضخرفه ایرانی نیست
۰
۰
گزارش تخلف

۵ سال پیش

December 2, 2017

خیلی بد بود در کل سینمای ایرانو من نمیپسندم غیر از 2/3 تا فیلم در سال اون از نهنگ2 و گشت2 واقعا ضعیف بودن و فقط فروختن
۲
۰
پاسخ
گزارش تخلف

یک سال پیش

May 18, 2021

از فیلم هایی که نام بردی معلومه اصلا نمی دونی سینمای خوب یعنی چی
۰
۰
گزارش تخلف

۵ سال پیش

December 2, 2017

خانم کیمیا این سلیقه شخصی شماست یعنی تعداد زیادی از دوستان بد میگن شما صحیح میفرمایید فیلم برای مخاطب ساخته میشه و فیلمی خوب و موفقه که اکثریت بپسندنش ماهم به شما خرده نمیگیریم چون سلیقه شماست ولی یه جوری گفتی چرا اینجور گفتید و اینا به نظر همه احترام بذارید متاسفانه سینمای اجتماعی اکثر قصه ها بی محتوا و غیر جذابند و فقط یه مخاطب محدود 80/90 هزار نفری دارن که ازین تعداد خیلیا دوسشم ندارن
۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

November 21, 2017

ولی بر خلاف نظر دوستان،به نظرم فیلم خیلی خوب و آموزنده ای بود هم سر داشت هم ته،بازی ها هم خوب بودن تقریبا،ولی دوستان اینقدر بد گفتن از این فیلم که من قبل از دیدنش فکر میکردم خیلی بده ولی اینطور نبود
۱
۳
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

November 14, 2017

از همه لحاظ فیلم معمولی رو به پایین بود واقعا کارگردان حوض نقاشی این فیلم رو ساخته؟؟!!!
۲
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

October 19, 2017

danger iconخطر لو رفتن داستان
واقعاً ابلهانه بود. یه همچین دزدی ای انجام می شه و یه دونه دوربین بالای اون گاوصندوق نیست؟؟؟ مردمو چی فرض کردن؟
۱۳
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

October 18, 2017

بازی غزل شاکری رو دوست نداشتم. تینا پاکروان هم حضوری معمولی داشت. در کل از نظر بازی فیلم قوی ای نبود.
۴
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

October 10, 2017

خیلی بد بود
۵
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

October 9, 2017

کاملاً متوسط بود و از آثار درخشان ایشون مثل پاداش سکوت و سعادت آباد خیلی پائین تر قرار می گیره
۲
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

October 7, 2017

از آقای میری بعید بود. بازی خانمها شاکری و آهنگرانی هم ضعیف
۵
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

October 7, 2017

danger iconخطر لو رفتن داستان
وقتی در سینما مشغول دیدن این فیلم هستیم ناخودگاه به یاد فیلم های سطح پایین صدا و سیما می افتیم و شاید تنها تفاوت این فیلم یا بهتر است بگوییم تله فیلم، با فیلم های تلویزیونی نبود پیام های بازرگانی بی کیفیت و اعصاب خورد کن صدا وسیما در میانه های آن باشد. قصه تلویزیونی ، بازی های تلویزیونی ، میزانسن تلویزیونی و .... . فیلمی با داستانی تکراری و بدون جذابیتی نو برای مخاطب. ... از تصادف آیدا به بعد کارگردان سعی می کند به مخاطبش مفهومی را انتقال دهد و آن مفهوم این است : «قضاوت بر اساس معلومات متقن هم شاید غلط باشد.»که در این موضوع هم کارگردان با پایان بد فیلمش موفق نبوده است. معلوم نیست چرا کارگردانان با تجربه ایرانی هر ایده ای که به ذهنشان میرسد را بدون داشتن فیلم نامه ای قوی و دارای چفت و بس، روانه ی پرده سینما میکنند این عجله عجیب است، نیست!!! آنچه قابل تأمل و نگرانی است این است که با این فیلم های سطح پایین ، مخاطب ایرانی را از سینما، روز به روز ناامید تر و شاید متنفرتر بکنند چرا که وقت طلاست!!. نمونه دیگرش فیلم ضعیف زیر سقف دودی پوران درخشنده..
۶
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

October 5, 2017

نمی دونم این بدتر بود یا مالاریا؟
۳
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

October 2, 2017

یعنی خنگ ترین مخاطبم به این فیلم می خنده
۱۰
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

September 29, 2017

یعنی از نظر کپی برداری دیگه سنگ تمام گذاشته بودن. بابا جان خب همه نباید مثل هم فیلم بسازن که. اصغر فرهادی یه سبک کاری داره شما یک سبک دیگه بسازید. اصلاً اجباری نیست همه کارشون شبیه باشه. بعدم بازیگران فیلم اصلا خوب بازی نکرده بودن. پگاه آهنگرانی خیلی مصنوعی بود. بقیه هم متوسط. خانم یزدان بخشم اخیراً همه بازیهاشون تکراری شده.
۸
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

September 29, 2017

یعنی از نظر کپی برداری دیگه سنگ تمام گذاشته بودن. بابا جان خب همه نباید مثل هم فیلم بسازن که. اصغر فرهادی یه سبک کاری داره شما یک سبک دیگه بسازید. اصلاً اجباری نیست همه کارشون شبیه باشه. بعدم بازیگران فیلم اصلا خوب بازی نکرده بودن. پگاه آهنگرانی خیلی مصنوعی بود. بقیه هم متوسط. خانم یزدان بخشم اخیراً همه بازیهاشون تکراری شده.
۳
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

September 26, 2017

این فیلم قرار بوده رفاقت رو نشون بده ولی بیشتر حماقت رو نشون داده و مخاطبشو زیادی دست پایین گرفته
۱۲
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

September 16, 2017

عاشق نقش نامزد دختره شدم. تو زندگي واقعي نقش هويچ در زندگي يه نفر از اين يارو بيشتره خداييش نشون ميده كارگرداني يه آميب يا جولبك از فكر اين كارگرداناي امروز ما بيشتره.
۱۳
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

September 15, 2017

سارا و آيدا فيلمي به شدت ضعيف و بازي خانم غزل شاكري به معناي حقيقي از بد هم بدتر بودند ، از مازيار ميري انتظار فيلم قوي تري را داشتم ولي پگاه آهنگراني و مصطفي زماني بازي هاي قابل قبولي داشتند . فيلم قرار بود راجع به رفاقت باشه كه اصلا نتوستند اين نكته را خوب برجسته كنند در كل فيلمي است كه ارزش نمايش خانگي هم ندارد
۱۲
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

September 15, 2017

چقدررررر سطحی و بد بود. واقعا یه کم به شعور مخاطب مون نمی خوایم احترام بذاریم.
۸
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

September 11, 2017

رفاقت.........
۰
۳
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

September 11, 2017

خيلي احمقانه بود. چه قدر راحت سارا اين خلافها رو انجام داد؛ انگار نه انگار ... واقعا يه كمي مخاطب رو دست بالا بگيرن بد نيست. خانم شيرين يزدان پناه خوب بازي كرده بودن ولي نه غزل شاكري بازي مشعشعانه اي داشت نه آهنگراني. به نظر من آهنگراني افت زيادي داشته. مصطفي زماني هم بد نبود؛ مثل هميشه بود. در كل فيلمنامه خيلي آبكي بود و تقليد دست چند از كارهاي فرهادي.
۱۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 30, 2017

واقعا کسل کننده بود باید قبل از فیلم اطلاع رسانی می کردن دو تا اسپرسو میزدم بعد میرفتم سینما خوب که مصطفی زمانی و پگاه آهنگرانی بودن چند دقیقه از فیلم رو بشه دنبال کرد روند کند و کسل کننده مازیار میری فقط سعادت آباد و حوض نقاشی
۶
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 30, 2017

عمق روابط خیلی سطحی بود ، اون صحنه ای هم که معروف شده به صحنه شوک فقط شوک آور بود!!! حتی شخصیت منفعل فیلم هم واکنش خاصی نشون نداد بهش!!! بعد از تماشای فیلم حتی راجع ب یک صحنه اش هم نمیشد فکر کرد و تحلیل کرد چون اساسا چیزی نداشت
۷
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 29, 2017

فيلم خوبي بود، فقط افت و خيزش كم بود براي اين موضوع، در كل راضي بودم
۲
۵
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 28, 2017

غزل شاکزی خییییلی بدلهجه ست بازیشم داغونه چطور بازیگرشده اخه
۱۱
۷
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 28, 2017

این فیلما چیه آخه؟ تا کی فیلم تکراری؟؟؟؟
۸
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 26, 2017

فیلم داستان خوبی داشت ، اوج رفاقت و سنگ تمام گذاشتن 2نفر برای هم ! اینکه میگن بازی پگاه آهنگرانی خوب نبود رو قبول ندارم خودم با همین دید رفتم ولی نظرم عوض شد . بازی غزل شاکری باید با احساس تر می بود. صحنه هایی بود که میشد با اشک و احساس بیشتری بازی کنه و نکرد و شاید اگر بازیگر با احساس تر دیگه ای بود بهتر میشد. چقدر خوب که وقتی داریم سریال شهرزاد و چهره خوبی از مصطفی زمانی میبینیم ، یک فیلم به این قشنگی میاد و وجهه دیگه ای از بازی ایشون رو نشون میده. این نشون میده نقش منفی رو هم میتونن خوب بازی کنن. البته که فیلم در نقاطی دارای ضعف هایی بوده ولی در مجموع میتونم بگم ارزش یک بار دیدن رو داشت.
۲
۸
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 25, 2017

واقعا فیلم قشنگی بود شما بدی و خوبی فیلم تو چی میبینید؟ فیلم برداری و صدابرداری و موسیقی فیلم بینظیر واقعا فیلم خوبی بود،
۲
۸
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 24, 2017

اصولا هر فیلمی و که میبینم به این فک میکنم که بیاماینجا و نظرمو هر چه دقیق تر واقعی تر و واضح بگم ولی این فیلم هیچ حس و انگیزه ای در من ایجاد نکرد.نمیتونم بگم بد بود ولی واقعا خوب هم نبود.داستان و تم تقلیدی از درباره الی بود که البته به نظرم تقلید داستان یا تم ایرادی نداره اما نتونسته بود شخصیت پردازی درستی کنه شخصیت ها برای مخاطب تا اخر اخته میمونن.سوراخ های زیادی داشت داستان .نگه داشتن ریتم کار سختی بود.ایدا و سارا غیر قابل باورن.بعنوان مخاطب نتونستم فیلم و باور کنم شخصیت ها رو قبول کنم.کارگردانی واقعا ضعیف بود به نظرم بازیگرا نقطه اوج کار بود.البته باید بگم منظورم از بد اینکه: در قیاس با فیلم هایی عین هلن این فیلم یه شاهکار بود
۵
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 21, 2017

فیلم سارا و ایدا فیلم خوبی نبود وقتی کارگردانی مثل اقای میری فیلم هایی مانند سعادت اباد حوض نقاشی ارائه میکنند دیگر ایا سارا و ایدا قابل قبول است؟ بازی بازیگران ضعیف بود . خانم پگاه اهنگرانی دارای ایراد های جدی هستند و بشدت افت میکنند . بازی غزل شاکری نسبت به بقیه بهتر بود ولی این بازی نبود که کاندید جشنواره فجر شود . و پسرفت در سینمای ایران همچنان ادامه دارد
۴
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 21, 2017

خانم پگاه اهنگرانی بسیار مصنوعی بازی میکنن و باید تمرین کنند
۳
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 17, 2017

خيلي ضعيف بود. بازي بازيگرانشم ويژگي آنچنان خاصى نداشت. فيلما بايد مقداري از فاز تكرار خارج بشن
۷
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 15, 2017

افتضاح بود. كاري به سر و ريخت فيلم ندارم. موضوعش شديداً تكراري بود. همون گره هاي آشناي سينماي فرهادي كه هيچ كس هم نمي تونه درست ازش تقليد كنه و نتيجه به فاجعه منتهي مي شه اصولاً. من كه لذت نبردم. بازي خانم آهنگراني هم فوق العاده ضعيف هست ضمناً. فن بيانشون داره به سطح سحر قريشى مي رسه ديگه. يك كمي از مادرشون بخوان كه باهاشون تمرين كنه.
۷
۳
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 15, 2017

صرفا با توجه به نام کارگردان فیلم آقای مازیار میری به سینما و تماشای فیلم رفتم ولی فیلم به دلم ننشست و خیلی منو ناامید کرد آقای میری با این فیلم ضعیف و کسل کننده
۶
۳
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 15, 2017

موسیقی زیبا ..... فقط همین......انتظار بیشتری از مازیار میری داشتم و در کل فیلم بی روحی بود که می تونست جذاب تر هم داستان یک رفاقت رو نشون بده.
۴
۴
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 15, 2017

فیلم خوبی بود. به نظرم این نظرات منفی واسه اینه که رفاقت دخترا رو یه جور دیگه نشون داد. و شباهتی آنچنان به درباره ی الی نداره. به هرحال من از دیدن این فیلم لذت بردم.
۵
۸
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 14, 2017

کلاً آقای میری اسم فیلمو می زاشتی "درباره الی" همه مونو راحت می کردی! والا!
۶
۴
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 10, 2017

فیلم خوبی بود
۳
۶
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 9, 2017

اصلا دوست نداشتم. یه فیلمنامه کسل کننده و کشدار که فقط یه صحنه شوک کننده داشت !!! تا اخر فیلم منتظر بودم یه اتفاقی بسفته یه چیزی بشه . خیلی خیلی لوس بود
۸
۳
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

June 22, 2017

تینا پاکروان خیلی در کارگردانی موفقه که حالا اومده بازیگرم شده؟؟؟؟
۷
۵
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 15, 2017

ببخشید کدوم فیلمش خوب بود
۰
۰
گزارش تخلف

۶ سال پیش

February 11, 2017

شالکه فیلمنامه بر روی کاشتهای روایتی ای بنا شده است که ناتوان از رساندن مخاطب به برداشت هایی باورپذیر و ملموس است. به طور نمونه نمیتوان قانع شد که چرا کاراکتر سارا بدهی های مالی اش را از نامزدش پنهان نگاه میدارد و به جای آن به دوستش آیدا همه چیز را میگوید و به او اعتماد دارد؟ فیلمساز پاسخ روشنی به این سوال اساسی نمیدهد. عمق دوستی رابطه سارا و آیدا هم قرار است در طول روایت و کنش پایانی سارا تعیین کننده باشد اما در مقدمه چینی ما عمقی در این رابطه نمیبینیم با یک بار خرید رفتن و داب اسمش بازی این رابطه در نمی آید. نامزد سارا که ادعای زرنگی دارد و دائما در حال تعقیب سارا برای سر درآورد از کارهایش است معلوم نیست چرا همواره در اقدام کردن دیر عمل میکند؟ کاراکتر آیدا چرا وقتی میداند که دوست پسرش سعید قصد دسترسی به اسناد مناقصه را دارد به سارا اطمینان میدهد که به سعید اعتماد داشته باشد؟ این کاشتهای غیرمعقول را میتوان ادامه داد تا متوجه شد گره افکنی و گره گشاهی های فیلم بر پایه های سست روایی بنا شده است. فیلنمامه ای که هنوز تا پختگی فاصله دارد و همچنین اتخاذ کردن ناشیانه ی شگردهای روایی و مضمونی تقلیدی ( فاز فرهادیسم) سارا و آیدا را به فیلمی ضعیف و بی اثر تبدیل کرده است.
۴
۶
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

February 9, 2017

danger iconخطر لو رفتن داستان
حجم قصه از زمان فیلم کمتر بود(به عبارتی مقادیری آب بسته شده بود در فیلم) تصادف غیر قابل قبول بود (ظاهرا نویسنده نمی دونسته باید با این شخصیت چکار کنه.) بازی غزل شاکری و پگاه اهنگرانی خوب بودند مصطفی زمانی بد نبود. سعید چنگیزیان همون شخصیت سرد و سنگی همیشگی رو بازی کرد. در مجموع ارزش یک بار دیدن رو با ارفاق داره.
۵
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

February 6, 2017

چرا غزل شاکری برای این فیلم کاندید شده؟؟؟؟؟؟؟؟ بازیش اصلا چیز عجیب و خاصی نبود! به نظر من ترلان پروانه توی فیلم "فراری" خیلی قشنگ تر بازی کرده بود
۱۲
۵
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

February 5, 2017

بد نبود ولى به نظرم تكرار خيلي لوثى از "درباره الي" بود. بازي آهنگراني خيلي بد.
۱۴
۵
پاسخ
گزارش تخلف