پوستر فیلم بیست و یک روز بعد

فیلم‌ سینمایی

بیست و یک روز بعد (۱۳۹۵)

۶.۶ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۸۶۰ رای

منتقدان:

۵.۹

امتیاز دهید:

همیشه همینجوریه! آخرین بار هوا ابر شد. باد گرفت. درختا داشتن از جا کنده می شدن. اونقدر بارون شدید شد که سیل شهرو گرفته بود. پرنده ها دور و بر لونه هاشون جیغ می کشیدن. یکی از بچه ها قسم می خورد خودش دیده خورشید یکی دوبار نورش کم و زیاد شده...!

عکس‌های فیلم بیست و یک روز بعد


مهدی قربانی در فیلم «بیست و یک روز بعد»
ساره بیات در فیلم «بیست و یک روز بعد»
حمیدرضا آذرنگ در فیلم «بیست و یک روز بعد»
نمایی از فیلم «بیست و یک روز بعد»
سید محمدرضا خردمندان و مهدی قربانی در نمایی از پشت صحنه فیلم «بیست و یک روز بعد»
حمیدرضا آذرنگ و مهدی قربانی در فیلم «بیست و یک روز بعد»
نمایی از فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد»
حمیدرضا آذرنگ و مهدی قربانی در «بیست و یک روز بعد»

نقدهای فیلم بیست و یک روز بعد

بیست و یک روز بعد قهرمان جشنواره


 بیست و یک روز بعد، روان‌ترین فیلم جشنواره است، داستان کلاسیک خود را ساده پیش می‌برد و قصه خود را بیان می‌کند، قصه‌ای که قهرمان دارد. چیزی که اکثر فیلم‌های جشنواره امسال نداشتند یک قهرمان که با موانع متعدد پیش رو است و در صدد گذر از این موانع است تا به هدف خود برسد. بیست و یک روز بعد یک سفر قهرمان تمام عیار است. یک سفر قهرمان کلاسیک در ژانر کودک و نوجوان که جذاب است، شخصیت‌ اصلی کنش دارد. تعلیق کم رنگی در انتها دارد و در گره افکنی و گره گشایی موفق عمل می‌کند، هرچند در مقدمه چینی کمی از یک خرده پیرنگ استفاده می‌کند که از داستان بیرون زده است اما زمانی که در داستان اصلی متمرکز می‌شود خوب پیش می‌رود. بیست و یک روز بعد تمام اصول یک داستان کلاسیک را با یک نیروی یاری گر کامل می‌کند. نیروی یارگیری که همواره وجود دارد و موانع متعددی که قهرمان را خسته نمی‌کنند و قهرمان به راه خود ادامه می‌دهد در نقطه اوج به قلب ماجرا می‌زند و از آن خارج می‌شود در پایان یک پایان بندی خوش ندارد و داستانش را فدای مخاطب نمی‌کند، اتفاقا در انتها به مخاطب ضربه می‌زند و به نوعی تمرکز را از مقطع زندگی قهرمان برمی‌دارد و نگاهی کلی تر و بهتر از زندگی قهرمان به مخاطب ارائه می‌کند. این نگاه کلی به مخاطب این احساس را می‌دهد که فریب نخورده و باعث می‌شود که بعد از فیلم نیز زود احساس خود را نسبت به قهرمان از دست ندهد و هنوز با او در ارتباط باشد. فیلم بیشت و یک روز بعد جدا از داستان خوب خود کارگردانی ساده و کلاسیکی هم دارد و بازی خوب ساره بیات در صحنه‌هایی که وجود دارد اثر را ارتقا بخشیده است. البته یاد ندارم که ساره بیات جایی کم فروشی کرده باشد و همواره در هر نقش خوب ظاهر شده است. 
 بیست و یک روز بعد، روان‌ترین فیلم جشنواره است، داستان کلاسیک خود را ساده پیش می‌برد و قصه خود را بیان می‌کند، قصه‌ای که قهرمان دارد. چیزی که اکثر فیلم‌های جشنواره امسال نداشتند یک قهرمان که با موانع متعدد پیش رو است و در صدد گذر از این موانع است تا به هدف خود برسد. بیست و یک روز بعد یک سفر قهرمان تمام عیار است. یک سفر قهرمان کلاسیک در ژانر کودک و نوجوان که جذاب است، شخصیت‌ اصلی کنش دارد. تعلیق کم ...

بی توجهی به جزییات


  این فیلم در وهله اول انسان را به یاد تولیدات سالهای اوج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می اندازد. کیفیتش هم به خوبی همانهاست و مخاطب را با خود همراه میکند راستش در نیمه اول فیلم میترسیدم که نکند چگونگی وارد شدن یک کودک به انجمن فیلم کوتاه و جدی گرفته شدن او و تلاش برای فیلم کوتاه ساختن در حد پیش فرض بماند اما شخصیت خلق شده کودک باعث میشود که این موضوع ساخته شود و نیازی به روایت بیشتر چگونگی این مسئله در فیلم نباشد با این وجود اما چند اشتباه کوچک و بزرگ باعث شده تا در بهترین حالت با فیلمی متوسط سر و کار داشته باشیم. مشکل اول فیلم میتواند کل فیلم را پا در هوا کند. تاخیر در تماس گرفتن تهیه کننده با پسر باعث تمامی اتفاقات میشود و همانجا که آقای کارگردان دلیل تلاش برای متوقف کردن قطار را ...
  این فیلم در وهله اول انسان را به یاد تولیدات سالهای اوج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می اندازد. کیفیتش هم به خوبی همانهاست و مخاطب را با خود همراه میکند راستش در نیمه اول فیلم میترسیدم که نکند چگونگی وارد شدن یک کودک به انجمن فیلم کوتاه و جدی گرفته شدن او و تلاش برای فیلم کوتاه ساختن در حد پیش فرض بماند اما شخصیت خلق شده کودک باعث میشود که این موضوع ساخته شود و نیازی به روایت بیشتر چگونگی این ...

قهرمانِ نوجوان


   مهم ترین ویژگی فیلم بیست و یک روز بعد داشتن قصه ی قهرمان محور است، در این برهه ی زمانی که بیشتر فیلم ها با لودگی تماشاگر را به سینما می کشانند، بیست و یک روز بعد با قهرمان سازی شکل گرفته است شاید در نگاه اول تصور کنید که این فیلم یک اثر کودکانه یا فانتزی ست اما وقتی به کلیت قصه و جهان فیلم فکر می کنیم درک خواهیم کرد که بیست و یک روز بعد روایت مهمی از یک اتفاق درام است که خردمندان با پرداختِ مناسب و خلق یک بحران توانسته گره افکنی و مرتضی را وارد یک چالش انسانی کند، بله قصه ی بیست و یک روز بعد نه تنها کودکانه نیست بلکه در لایه های زیرینِ قصه انسانیت، رفاقت، از خودگذشتگی نهفته شده از همین جهت قصه با یک هدف نهایی به فیلمنامه تبدیل شده است و خردمندان با ریسک فراوان به سراغ ساخت این فیلم ...
   مهم ترین ویژگی فیلم بیست و یک روز بعد داشتن قصه ی قهرمان محور است، در این برهه ی زمانی که بیشتر فیلم ها با لودگی تماشاگر را به سینما می کشانند، بیست و یک روز بعد با قهرمان سازی شکل گرفته است شاید در نگاه اول تصور کنید که این فیلم یک اثر کودکانه یا فانتزی ست اما وقتی به کلیت قصه و جهان فیلم فکر می کنیم درک خواهیم کرد که بیست و یک روز بعد روایت مهمی از یک اتفاق درام است که خردمندان با پرداختِ مناسب ...

خبرهای مرتبط با فیلم بیست و یک روز بعد

نظرهای منتشر شده فیلم بیست و یک روز بعد

۳ سال پیش

November 3, 2019

6 از 10
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

May 19, 2018

فیلمی تمام عیار و فوق العاده،و پدیده ای نوجوان بیشتر تماشاچی را راغب دیدن میکند...
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

May 18, 2018

چرت
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

May 1, 2018

به غیر از فیلم و خانوم ستاره بیات راستین عزیزپور پور رو بیشتر دوست داشتم با این که نقشی زیادی نداشت . ولی تو پوستراش اسم این بچه رو نزدن .ولی موفقیتشو خیلی میخوام.
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

January 15, 2018

فیلم خوبی بود به غیر از بازی مصنوعی ساره بیات فیلم دوس داشتم
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

December 24, 2017

فقط یک کلمه میگم محشر بود محشر
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

December 17, 2017

فیلم عالی بود،فقط ای کاش پایانش بهتر تموم میشاون اتفاق آخرین صحنه چطوری رخ داد؟
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

December 11, 2017

فیلم بیست و یک روز بعد فیلم خوبی بود، کارگردانی و فیلمنامه خوب بودند. بازیها عالی بود به خصوص بازیگرای نوجوان. بازیگر نونهال فیلم هم بسیار دوست داشتنی بود. مخاطب فیلم به نظر من کاملا بزرگسال بود، این موضوع برای مخاطب کودک و نوجوان سنگین هست به اعتقاد من، با این وجود فکر می کنم بیشتر خوشایند بزرگسالانی خواهد بود که ارتباط خوبی با دنیای یک نوجوان داشته باشند، هر چند این نوجوان خیلی زود پا به دنیای بزرگسالان گذاشته...
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

October 20, 2017

یک فیلم محشر محشر با بازی های خارق العاده نوجوانان فیلم فیلمی الهام گرفته از بطن مشکلات و مصائب انسان ها بدون دادن شعار و بدون پیروی از تکرار و کلیشه واقعا ارزش دیدن دارد
۳
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

October 19, 2017

وقتی فیلم تموم شد شروع کردم به گریه کردن. عالی بود و تاثیرگذار.
۵
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

October 14, 2017

از زمره فیلم هایی که باید جزء پرفروش ترین فیلم های روی اکران بشه امیدوارم که اون لذتی را که با دیدن فیلم تجربه کردم شما هم تجربه کنید عالی بود
۸
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

October 10, 2017

حیف که کاشان نیومده. من خیلی تعریفش رو شنیدم. علاقه دارم حتما ببینم
۴
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

October 5, 2017

فوق زیبا !! عجب فیلمی بود غرق محتوی آفرین به تک تک عوامل فیلم
۹
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

October 2, 2017

هر چقدر از زیبایی این فیلم احساسی و عاطفی گفته بشه باز هم کم گفتم
۱۳
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

September 27, 2017

با اینکه خیلی اشک ریختم اما یک فیلم عالی بود با پایان فیلم مردم داخل سینما حتی آهنگ تیتراژ هم که فکر کنم آقای ریاحی خواننده اش بودند و چقدرهم قشنگ بود این ترانه گوش کردند آفرین بر همه همه از فیلمنامه تا ساخت فیلم
۱۵
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

September 24, 2017

بازی ساره بیات رو دوست نداشتم . خوب نبود
۲
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

September 22, 2017

فوق العاده بود. برای من بهترین فیلمی بود که دیده بودم حتی زیباتر از بچه های آسمان بود. بازی خانم ساره بیات عالی بود.
۱
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

September 16, 2017

danger iconخطر لو رفتن داستان
اين فيلم عاليه ، روايت كلي فيلم قدرت باور ، تخيل سازي ، انگيز ، ممكن شدن همه چيز ، بازي زندگي
۵
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

September 9, 2017

با سلام و تبریک به همه گروه فیلم . واقعا فیلم زیبای بود , کاملا روایت برای همه آشنا و قابل لمس بود . باز هم ممنون بابت این فیلم زیبا
۱۲
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

September 7, 2017

خیلی تلخ بود
۸
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

September 5, 2017

ایول بعضی فیلمها واقعا ارزش دارن ماندگار بشن مثل این فیلم ولی متاسفانه میخان کمدی سخیف و درب داغون بسازن دیگه سینمای ایران نزول بسیاری کرده فیلم باید مثل فیلم دربند,,لاک قرمز,,من ترانه پانزده سال دارم,,دختری با کفشای کتانی,,روز سوم,,,فروشنده,,که حس وحال واقع گرایی دارن و نقشهای اصلیشون کولاک میکنن ساخته بشه ,,این فیلمها اگه توجه بهشون بکنین حتی نقشهای مکملشونم زیبا هستن مثل احمد مهرانفر و پگاه آهنگرانی تو دربند,,,مسعود کرامتی و بهنام تشکر تو لاک قرمز
۸
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

September 3, 2017

danger iconخطر لو رفتن داستان
فیلمی بسیار عالی فیلمی با موضوع خواستن توانستن است. فیلمی که در بطن خود فقر و بیماری را بسیار خوب نشان داده بود. به خصوص اینکه بعد از فیلم وقتی نام کارگردان را میبینی جذاب تر میشود. وقتی که اول داستان سوالی پرسیده میشود که چرا میخواهی قطار را نگه داری و کودک نمیداند اما در انتهای فیلم دلیل نگه داشتن قطار کاملا مشخص میشود. عالییییی بود
۳
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 26, 2017

فیلمی با آغاز کند و ضعیف، که هر چقدر از زمان فیلم میگذرد انگار پخته تر می شود و به ذهن بیننده مزه میکند و کام ذهن را شیرین. اما افسوس که با انتهایی بد به پایان میرسد ... فیلمی با داستانی کلیشه ای که از همان آغاز فیلم ذهنمان را به واکنش وامیدارد که باز هم با یک داستان تکراری روبرو هستیم اما هر چه از زمان آن میگذرد جریان فیلم ذهنمان را رام میکند و اصلاً تکراری بودن داستان آن را فراموش میکنیم و پیگیر ماجرای فیلم میشویم. فیلمی با شوخی های شیرین رفیق مرتضی که قهقهه آور نیست اما مزه خوبی دارد.. شاید یکی از نقاط ضعف فیلم گریم مادر مرتضی باشد که در سکانس هایی از فیلم ساختگی بودن پیشانی را بوضوح مشخص میکند و این ضعف باعث میشود بیننده لحظاتی بیندیشد که مشغول دیدن فیلم است و همه این ها ساختگی است که این ضعف برای یک فیلم میتواند تا حد فاجعه باشد و کم تجربگی کارگردان را میرساند ..اما رویهم رفته فیلم خوب و شریفی است که دغدغه دارد و ارزش دیدن برای یکبار را دارد.
۸
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 23, 2017

تنها توجیهی که میشه برای این فیلم کلیشه ای با فیلم نامه و داستان بسیار ضعیف آورد اینه که فیلم برای رده سنی کودک و نوجوان ساخته شده باشد . کاش رو پوستر فیلم می نوشتند "منفی دوازده" زیرا فیلم برای مخاطب بزرگسال به شدت تکراری ، حوصله سر بر و کند است .
۲
۱۱
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 23, 2017

در ضمن دوستان نقش امیرحسین صدیق و جلال فاطمی و مهسا در این فیلم کاملا فرعیه و به 4 دقیقه هم نمیرسه
۲
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 23, 2017

بی شک ارزش سینما رفتن رو داشت ولی شاهکار نبود بازی ها خوب کارگردانی خوب فقط فیلم برداری و صدابرداری یکم ضعف داشت
۱۰
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 22, 2017

ای بابا چرا انقدر فیلمای رو پرده همگی باهم ضعیف شدن خب الان که بهترین ایام باید بهترین فیلما اکران شه ولی متاسفانه مسخره ترین فیلما دارن اکران میشن خسته شدم چندتا فیلم درست حسابی پیدا نمیشه فقط یه اکسیدان خوب بود
۸
۱۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 22, 2017

یاد فیلمای کانون پرورش فکری افتادم...
۴
۴
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 19, 2017

من از دیدن فیلم حقیقتا لذت بردم. ساده و روان و بی ادعا بود. بازی هنرمندان نوجوان فیلم رو تحسین می کنم. شاید سوژه از بسیاری جهات قدیمی و تکراری بود ولی اجرا و نتیجه کار به نظرم دلنشین و تاثیر گذار بود. تصور می کنم این فیلم بتونه جزء فیلمهای خوب و نسبتا قوی فصل طبقه بندی بشه.
۱۴
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 17, 2017

دوست نداشتم ...
۱
۱۱
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 14, 2017

به نظر من خیلی تکراری بود و سوژه ش مثل فیلمای دهه 60 بود
۲
۱۳
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 6, 2017

ميتونم بگم عالي بود، فقط پايان فيلم كاشكي بهتر بود. بازي ها خيلي خوب درومده بود
۹
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

February 12, 2017

خسته کننده .
۴
۱۶
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

February 12, 2017

فیلم خوبی بود من که راضی ام
۲۰
۵
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

February 11, 2017

ژانر کودک و نوجوان در یک کلام
۴
۱۴
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 23, 2017

danger iconخطر لو رفتن داستان
سرطان و مریضی یا اون ماجراهای پدر سینا به نظرتون ژانر کودک و نوجوانه؟؟؟
۰
۰
گزارش تخلف

۶ سال پیش

February 11, 2017

فیلم خیلی خوبی بود بازی بازیگرهای نوجوان و خانم بیات عالی بود،داستان هم جذاب و تاثیرگذار بود،من لذت بردم
۱۷
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

February 10, 2017

چقدر راحت حق این فیلم محترم و خوب برای نامزدی در بهترین فیلم و کارگردانی کارگردان جوانش و بازی روان ساره بیات راحت خورده شد، همانطور که حق فیلم سد معبر و بازی بهداد، حق فیلم آباجان و بازی بانو معتمد آریا و حق فیلم رگ خواب و کارگردانی جناب نعمت الله..بعد همه حرف از فیلم کلیشه ای سیاسی ماجرای نیمروز می زنن، برید یک دور حرفهای صادق زیبا کلام رو گوش بدید و یک دور هم مزخرفات افخمی و فراستی رو تا بفهمید پشت پرده ها چیه و فیلمها به کجاها وصل اند ...تمام شد و رفت سال دیگر...
۲۴
۱۳
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

August 11, 2017

کاملا با نظر شما مخالفم.... فیلم ماجرای نیمروز هر چند کلیشه ای و سیاسی باشد ولی به طور کلی فیلمی عالی وبدون نقص است که تمام چیزا از جمله کارگردانی و فیلمبرداری و......به طور منظم و شمرده قرار گرفته شده است...نباید منکر این شد که حق حامد بهداد و جناب نعمت الله و غیره خورده شد ...البته تمام این ها به نظر بنده تقصیر داوران جشنواره فجر امسال بود وبس..ولی با این حال نمیشه فیلم ماجرای نیمروز رو کوچک بشمارید..
۰
۰
گزارش تخلف

۶ سال پیش

February 9, 2017

فیلم جالب با موضوع و بازی خوب...ولی ایکاش پایان کمی تاثیر گذار تر بود و قطار انقدر راحت...
۲۲
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

September 3, 2017

danger iconخطر لو رفتن داستان
انتهای فیلم عالی بود... منظور این بود که خواستن توانستن است.حتی اگر بخواهی قطار را هم نگه داری میتوانی.... همانگونه که خواست دارو را تهیه کند که کرد
۰
۰
گزارش تخلف

۶ سال پیش

February 9, 2017

فیلمنامه ای روان، با بازی گرفتن عالی از بچه های فیلم، سکانس پایانی فیلم خیلی خوب و بجا بود ، البته میتونست با جلوه های ویژه بهتر این سکانس خیلی بهتر ازینا بشه، نیم ساعت ابتدایی فیلم ایراداتی داره و فیلم از دقیقه 40 شروع میشه و کاملا میدونه داره چی میگه و با زبان بسیارساده و البته روان خودش. از بهترین فیلم های جسنواره بدون شک.
۱۳
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

February 8, 2017

فیلم معمولی.بسیار خسته کننده و داستان تکراری.به درد رده سنی نوجوان و یک روز جمعه عصر پخش از صدا سیما ایران.صدا برداری بسیار بد که نمیدونم مشکل از فیلم بود یا از سالن بی نظم و پر از خاک حافظ شیراز .
۳
۱۱
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

February 8, 2017

در زمان تماشای "بیست و یک روز بعد" احتمالا به یاد فیلمهای موفق کانون پرورش فکری در سالهای دور خواهید افتاد اما با این حال باید توجه داشت که این فیلم با عناوینی چون "بچه‌های آسمان" و "خانه دوست کجاست" و "هفت‌تیرهای چوبی" و ... فاصله‌ای کهکشانی دارد و مقایسه‌ی آن با فیلمهای موضوع کودک نامبرده مقایسه‌ی صحیحی نیست (با توجه به انتشار تیز مقایسه‌ای فیلم). بازیِ بازیگران فیلم به ویژه سه نوجوان اصلی فیلم در سطح بالایی قرار گرفته، کارگردانی و فیلمنامه‌ی اثر قابل قبول کار شده، اما سطح و رضایت‌بخشی فیلم در جایگاه میانه باقی می‌ماند. در برخی از سکانسهای فیلم سازنده تمام تلاش خود را به کار گرفته تا از تماشاگر اشک جمع‌آوری کند این در حالی است که اگر این تلاش صرف پیوند خوردن عمیق‌تر خرده داستانها (اشاره به شخصیت امیرحسین صدیق و دختربچه‌ی همسایه و ...) و همچنین پایان فیلم (حذف جلوه‌های ویژه ضعیف و یا ساخت تصاویر باکیفیت‌تر) می‌شد سطح کیفی فیلم قطعا در رتبه‌های بالاتری قرار می‌گرفت. با این حال فیلم "بیست و یک روز بعد" از چند سکانس بیادماندنی با کارگردانی و بازیگری قوی بهره‌مند شده که ارزش تماشا کردن را دارد... در صندوق آرای مردمی: اصلا نپسندیدم() –نپسندیدم() –میانه(*) –پسندیدم() –خیلی پسندیدم()
۹
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

February 7, 2017

"بیست و یک روزر بعد" بین فیلمهای کم نام و نشان، سورپرایز مهم جشنوراه است. واقعا بهت زده شدم وقتی متوجه شدم این فیلم فقط در رشته جلوه های بصری نامزد سیمرغ شده! نمونه ای چون داوری این فیلم، عمق فاجعه ناداوری جشنواره امسال را ثابت میکند اگر قرار بود یک فیلم اول همچون سیاق گذشته مورد توجه ویژه باشد این فیلم از هر نظر شایستگی اش را داشت نه فیلمی مانند تابستان داغ! بیست و یک روز بعد موفق میشود بدون لکنت قصه تعریف کند در واقع روایتی پویا و پیش رونده را طرح ریزی میکند که در آن اجزا و عناصر روایت به خوبی بر روی هم چفت میشوند و همدیگر را و در کل قصه را پیش می برند و بیننده لحظه به لحظه بیشتر با فیلم و شخصیت اصلی که یک نوجوان است همراه میشود و به تدریح هر آنچه در اثر است از نام آن گرفته تا چیزهای دیگر هویت مند میشوند. . به طور مثال دلمشغولی نوجوان فیلم به تخیل بافی و عشق به فیلمسازی و مرعوب ساری اطرافیان که از شاخه های روایت است هم در زیبایی شناسی بافت بصری ویژه فیلم، هم در تکاپو و کنشهای نوجوان در برابر موانع بحران آفرین ناشی از پیرنگ اصلی( یعنی تهیه پول برای درمان بیماری مادر) و هم در تاویل ها و تفسیرهای زیر لایه اثر و همچنین پایان بندی رویاگون فیلم جریان می یابد و تناقضی که بین این دلمشغولی و واقعیت تلخ پیرامون نوجوان وجود دارد تلخی گزنده فیلم را بیش از واقع گرایی مرسوم دیگر فیلمهای اجتماعی این روزها در ذهن مخاطب حک میکند. در ضمن فیلم ارجاع خوشایندی هم به دو فیلم مهم نوجوانانه ی سینمای ایران یعنی دونده امیر نادری و مسافر عباس کیارستمی دارد.
۱۲
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

February 7, 2017

خیلی خیلی خوب و پویا واقعا عالی بود و این حال خوب در مخاطب با دیدن اندک فیلم هایی بدست میاد. یاد فیلم تنهای تنهای تنها افتادم از نظر ریتم و حضور پسر نوجوان و خط داستان ممنون از تمامی سازندگان فیلم حتما بعدا در سینما هم خواهم رفت و مجدد می بینم این فیلم کجا و فیلم مزخرفی مثل کمدی انسانی کجا
۱۱
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

February 7, 2017

خيلي خوب بود هم بازي ها هم فيلمنامه و از معدود فيلمايي تو ايران كه تونسته قهرمان ايجاد كنه، بازي دو تا پسر نوجوان اصلي فيلم فوق العاده س، فقط ميشه گفت دست مريزاد
۹
۵
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

February 7, 2017

خيلي خوب بود هم بازي ها هم فيلمنامه و از معدود فيلمايي تو ايران كه تونسته قهرمان ايجاد كنه، بازي دو تا پسر نوجوان اصلي فيلم فوق العاده س، فقط ميشه گفت دست مريزاد
۴
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

February 7, 2017

به به از این فیلم
۱۰
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

February 6, 2017

فیلمنامه به شدت ضعیف و بد
۸
۱۷
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

February 6, 2017

خیلی غمگین بود من اصلا دوست نداشتم...
۷
۱۵
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

February 5, 2017

فیلمی بسیار غمگین با بازی خوب. ولی من این سبک فیلم رو نمی پسندم.
۷
۱۲
پاسخ
گزارش تخلف

۶ سال پیش

February 5, 2017

بسیار زیبا و اثرگذار و دیدنی
۱۷
۳
پاسخ
گزارش تخلف