«نگهبانانی از دیرباز» داستان گروهی از سربازان جاویدان را دنبال میکند که سالیان سال از انظار مخفی بودهاند اما ناگهان در دید عموم قرار میگیرند. حال باید تمام تلاش خود را بهکار گیرند تا هویتشان فاش نشود...
ترجمه اختصاصی سلام سینما
مفهوم جاودانگی متریال تازهای برای ساخت فیلمهای کمیکبوکی، علمی تخیلی یا فانتزی نیست اما در «نگهبانانی از دیرباز» این موضوع به هیچ عنوان کلیشهای از آب درنیامده است. این فیلم که براساس رمان تصویری اثر «گرگ روکا» و «لیاندرو فرناندز» از مفهوم جاودانگی، برای ساختن ابرقهرمانی کاراکترهایش، سادهانگارانه استفاده نمیکند بلکه به قسمت منفی آن مثل تحمل بیپایان دشواریها، حس تنهایی، درد تماشای از دست دادن عزیزان و در خاطر هیچکس نماندن پرداخته است. مرگ برای انسان فناپذیر یک ترس و برای انسان جاودانه یک هوس است.
«نگهبانانی از دیرباز» داستان چهار انسان جاودانه است که یک گروه را تشکیل میدهند و با یکدیگر پیمان بستهاند تا تاریخ را نجات دهند. با نگاهی از درون به بیرون متوجه تردید در میان آنها میشویم که این تردید در عملکرد آنان نیز نمایان است. اما با نگاه از بیرون به درون یک مأمور سابق CIA را میبینیم که هیچگونه شکی به آنان ندارد. «اندی»(شارلیز ترون) مسنترین آنهاست و «لاورز جو»(مروان کنزاری) و «نیکی»(لوکا مارینلی) از زمان جنگهای صلیبی همرزم او هستند. «بوکر»(ماتیاس اسخونارتس) از قرن نوزدهم میلادی به آنها پیوسته است. در همین حین شخصی به نام «مریک»(هری ملینگ) به دنبال شکار کردن آنهاست. او «کاپلی»(چیوتل اجیوفور) استخدام میکند تا به او کمک کند. کاپلی این کار را فرصتی برای کمک به بشر میبیند اما مریک تنها به دنبال کسب ثروت است. در همین حال گروه چهار نفره با مشکلاتی روبروست. آنها یک فرد جاودانهی دیگر که یک تکاور دریایی به نام «نایل»(کیکی لین) است را پیدا کردهاند اما اندی متوجه میشود که او تواناییهایش را از دست داده است.
«نگهبانانی از دیرباز» ترکیبی از ...
ترجمه اختصاصی سلام سینما
مفهوم جاودانگی متریال تازهای برای ساخت فیلمهای کمیکبوکی، علمی تخیلی یا فانتزی نیست اما در «نگهبانانی از دیرباز» این موضوع به هیچ عنوان کلیشهای از آب درنیامده است. این فیلم که براساس رمان تصویری اثر «گرگ روکا» و «لیاندرو فرناندز» از مفهوم جاودانگی، برای ساختن ابرقهرمانی کاراکترهایش، سادهانگارانه استفاده نمیکند بلکه به قسمت منفی آن مثل تحمل بیپایان دشواریها، حس تنهایی، ...
گارد متلاشی شده جاویدان
زمانی که فیلم Exaction با وجود تمام نقصهایی که داشت مورد تمجید اکثر کاربران قرار گرفت، باید حدس میزدیم که فیلمهای اکشن پاپ کورنی (سرگرمکننده و بدون پیچ و خم داستانی خاص) به سلیقه مردم در قرنطینه خوش آمده، با نبود سینماها و کمبود اکران فیلمهای درخور توجه، حالا فیلمهایی که آنچنان دندانگیر هم نیستند تبدیل به پربازدیدترین آثار سینمایی میشوند. مردم در خانههایشان ترجیح میدهند چند بازیگر مشهور را در یک فیلم پر زرق و برق ببینند و برای خودشان یک سینما بازسازی کنند. آنها چند ماه است که رنگ پرده نقرهای را به چشم ندیدند و نتفلیکس و سایر VODها مسئولیت تامین محتوای سینمایی فاخر مردم را بر عهده گرفتهاند. با نقد آخرین اثر مورد توجه قرار گرفته نتفیلکس در این روزها همراه ویجیاتو ...
زمانی که فیلم Exaction با وجود تمام نقصهایی که داشت مورد تمجید اکثر کاربران قرار گرفت، باید حدس میزدیم که فیلمهای اکشن پاپ کورنی (سرگرمکننده و بدون پیچ و خم داستانی خاص) به سلیقه مردم در قرنطینه خوش آمده، با نبود سینماها و کمبود اکران فیلمهای درخور توجه، حالا فیلمهایی که آنچنان دندانگیر هم نیستند تبدیل به پربازدیدترین آثار سینمایی میشوند. مردم در خانههایشان ترجیح میدهند چند بازیگر مشهور ...
ارتش ابدی های نتفلیکس
به نام خدا
نقش آفرینی در فیلم های اکشن.. ابرقهرمانی حرف اول را میزند. نه اینکه سایر را در نظر نگرفته یا نادیده بگیریم. بلکه فقط روی آن قسمت کمی زوم کنیم. بازی شارلیز ترون در فیلم نکته تحسین برانگیز و دراماتوروژیک آن بود اما نقطه عطف نبود. نقطه عطف ریشه در فیلمنامه دارد که احتمالا اقتباسی از کمیک بوکی قدیمی باشد. فیلم ما دارای نقطه اتصال و نقطه اشتراک وقایع نمی گشت. دنبال تنظیم ساختار و نظم خود نبود. حتی دنبال نشان دادن چیزی خاص به جز پیغامش به مخاطب نبود. شاید برخی فیلم را درجه دو یا B بخوانند اما آن دسته باید این نکته را در نظر بگیرند که این فیلم عمدا دارد نامنظم پیش میرود. ناسلامتی همه چیز را که در یک مقدمه کوتاه خلاصه نمیکنند. این فیلم همانند انیمیشن جدید مورتال کمبت که چندی پیش ...
به نام خدا
نقش آفرینی در فیلم های اکشن.. ابرقهرمانی حرف اول را میزند. نه اینکه سایر را در نظر نگرفته یا نادیده بگیریم. بلکه فقط روی آن قسمت کمی زوم کنیم. بازی شارلیز ترون در فیلم نکته تحسین برانگیز و دراماتوروژیک آن بود اما نقطه عطف نبود. نقطه عطف ریشه در فیلمنامه دارد که احتمالا اقتباسی از کمیک بوکی قدیمی باشد. فیلم ما دارای نقطه اتصال و نقطه اشتراک وقایع نمی گشت. دنبال تنظیم ساختار و نظم خود نبود. ...