هنگامی که انسان،در مفهوم فرامتن جسم،دست به تصویر سازی و یا خلق یک اثر هنری میزند،آنچه خروجی این اثر است به مثابه آینه ای میماند که تراوشات ذهن و مکاشفات درونی شخص را به منصه ی ظهور میرساند.در سینما این امر در واضح ترین شکل ممکن قابل رویت است،هنگامی که کارنامه ی سینمایی افراد را مورد بررسی و مرور قرار میدهیم،به روشن ترین شکل ممکن میتوانیم سیر تحول افکار و جهان بینی یک کارگردان و یا یک نویسنده را از زیر نظر بگذرانیم.
مهمونی کامی ساخته ی علی احمدزاده از جمله فیلم هایی ست که در مرور آن میتوانیم به شکاف های روحی و روانی یک شخص پی ببریم.پس از مدت ها و بعد از عدم دریافت مجوز نمایش برای فیلم مهمونی کامی،کارگردان این اثر،آن را بصورت رایگان بر صفحات اشتراک گذاری ویدیو قرار داده و فیلم مورد رویت دوستداران سینما قرار گرفت.یقینا این فیلم یکی از ضعیف ترین فیلم های سینما چه در طول دوره ی ساخت خود و چه در حال حاضر است.فیلمی فاقد محتوا و بدون فرم و بدون تکنیک که تمام تمرکز خود را بر بزرگنمایی بر مسائل جنسی و عیاشی قرار داده است.یقینا این فیلم در خوش بینانه ترین حالت خود یک سیاه نمایی ست،بلکه در حقیقت یک خودسوزی هنری و یک خودفروشی فرهنگی و یک وطن فروشی آشکار است.
سینما هر چند راوی ست اما روایت بی مقصود به جز پوچی و عدم هیچ دستاوردی نخواهد داشت.کارگردان به جرئت به جای ریشه یابی درد دست بر روی زخم گذاشته و بر آن نمک میپاشد.
آنچه امروزه جای آن بسیار در سینمای ایران خالی ست،مسئله ی اخلاق است.مهمونی کامی نه تنها مرز های اخلاق را مورد توجه قرار نداده،بلکه در یک توهم آشکار و با روی آوردن به مسائلی که در ایران تابو است،خواستار بولد شدن در مجامع اجتماعی ست.
یک باور غلط در بین فیلمسازان جوان خصوصا در ...
هنگامی که انسان،در مفهوم فرامتن جسم،دست به تصویر سازی و یا خلق یک اثر هنری میزند،آنچه خروجی این اثر است به مثابه آینه ای میماند که تراوشات ذهن و مکاشفات درونی شخص را به منصه ی ظهور میرساند.در سینما این امر در واضح ترین شکل ممکن قابل رویت است،هنگامی که کارنامه ی سینمایی افراد را مورد بررسی و مرور قرار میدهیم،به روشن ترین شکل ممکن میتوانیم سیر تحول افکار و جهان بینی یک کارگردان و یا یک نویسنده را از ...
دکوپاز و صحنه بسیار قوی بود. بیشتر داستان در دو اتومبیل سپری می شد و این مساله اصلا خسته کننده نشده بود.
توجه به فرم گاهی بر توجه به مفهوم غلبه می کرد، شاید همین باعث شود که عده ای فیلم را فرمالیستی بداند
انتخاب موسیقی متناسب با موقعیت بود. انتخاب قطعه ی از گروه پلاسیبو در میانه های فیلم توانسته است رابطه ی معنای عمیقی با محتوا پیدا کند.
بازی ها در حد معمول بود، هر چند به نظر می رسد شخصیت ها بیش از حد خودشان معصوم، زود باور و ادا بازی میکنند. همین باعث می شود که گاهی به تیپ بودن این شخصیت ها شک کنیم
تدوین موازی فیلم و رسیدن ماجرای دو ماشین در یک صحنه به یکدیگر، می تواند قوی ترین ویژگی فیلم باشد که با ظرافت خاصی ایجاد شده بود
روایت فیلم در نگاه اول می تواند بی سر و ته باشد ولی با توجه به ارجاعات درون متنی، مثل واکنش بازیگران به دو تصادف - سگ و انسان - لایه های زیرین خود را رمز گشایی می کند.
دیالوگ ها اگر چه گاهی عاری از منطق و سطحی و در مجموع در خور موقعیت و صحنه ها نوشته شده است
به طور کلی کااش فیلم با توقیف مواجه نشده بود، تا احمدزاده مجبور نمی شد در فیلم بعدیش زبان گنگ و نامفهوم استعاره را به شکل افراطی استفاده کند
۱
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
September 12, 2017
من از فیلم بدم نیومد چون روایت ساده و روانی داشت . نقطه ی قوت فیلم بازی نازنین فراهانی هست .
۲
۲
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
August 24, 2017
چقدر آخه ، چقدر بی سر وته ، چقدر بی معنی ...
۲
۳
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
July 22, 2017
همین قدر بگم که پشیمونم از اینکه یک ساعت و نیم از عمرم رو پای این فیلم تلف کردم
پوچتر، مزخرفتر و بی مایه تر از این فیلم هیچ جای کره زمین پیدا نمیکنید
۳
۲
پاسخ
گزارش تخلف
۶ سال پیش
December 7, 2016
افتضاح بود. حیف وقت . فقط میخواست به زور شکستن تابوی جنسی فیلمها تماشاگر جذب کنه
۹
۳
پاسخ
گزارش تخلف
۶ سال پیش
November 29, 2016
همه فیلم رو تو 12 دقیقه دیدم
خیلی هم بد نبود
۱
۱۰
پاسخ
گزارش تخلف
۶ سال پیش
November 25, 2016
نظرات بقیه رو که میخونم کمتر کسی رو می بینم که از فیلم خوشش اومده باشه و همه در یک کلام میگن مزخرف! نمیدونم این فیلم چطور از جشنواره پراگ به ادعای ویکیپدیا جایزه گرفت؟
درسته فیلم مزخرف و پوچ بود همون طور که فیلمساز میخواست باشه من فکر میکنم فیلمساز میخواست فیلمی بدون هدف همون طور که زندگی بازیگران فیلم اینطوره بی هدف پوچ یکنواخت بدون مقصد وووو ولی این مفاهیم رو بدون داشتن کشش و به صورت کاملا خسته کننده عنوان کرد امید مرده بود و یا کاملا بی حرف و دراز کش بود همه چیز ساکن بود...
در کل موضوع موردنظر علی احمدزاده در فیلم اصلا بهش پرداخت نشده بود و نتونسته بود اون چیزی که میخواست رو در فیلم نمایش بده...
۸
۱
پاسخ
گزارش تخلف
۶ سال پیش
November 11, 2016
واقعا مزخرفترین فیلمی بود که در عمرم دیدم.از دیروز تا حالا توی شوکم که چطور وقت گذاشتم و اون را دیدم و چطور کسی میتونه فیلم به این مزخرفی بسازه؟واقعا بعضیها چقدر خود شیفته هستن !!!
۱۴
۲
پاسخ
گزارش تخلف
۶ سال پیش
October 13, 2016
افتضاح،مزخرف، فاجعه......هر چی بگم کمه خیلیییییییییییییییییییییییییییییییی بد بود
۱۸
۳
پاسخ
گزارش تخلف
۶ سال پیش
October 10, 2016
این فیلم یکی از مزخرف ترین فیلم های تاریخ سینماست با اینکه مخالف توقیف فیلم ها هستم به نظرم توقیف این فیلم کاملا درست بود چون فیلمش توهین به شعور مخاطب بود
۱۷
۳
پاسخ
گزارش تخلف
۶ سال پیش
October 8, 2016
واقعا که چه؟ فیلم روشنفکرانه بود؟ اینها در و داف بودند؟ اگر در و داف بودند چرا شبیه در و داف نبودند! کارگردان مطلقا این فضا را نمیشناخت. کی گفته فیلم روشنفکرانه یعنی فیلم مبهم و چرت و پرت؟! چرا امید کشته شد؟ چرا دختری که با پسری قطع رابطه میکند با ماشین او از سفر برمیگردد؟ توالی تصادف تا کجا توجیهپذیر است! در و دافی که به چوپان رحم نمیکنند بعد تزهای روشنفکری صادر میکنند! فوقالعاده از دست این فیلم و کارگردانش ناراحتم. توهین مستقیم به فهم تماشاگر کرده. نه برای ساختنش برای اینکه بعدها در بوق و کرنا کرده که چرا فیلمش مجوز نگرفته. این فیلم مزخرف تمام بود.
به پیشنهاد دوستم نگاهش کردم
در یک کلام رک و پوسکنده
امتیاز از 100
44
۶
۴
پاسخ
گزارش تخلف
۶ سال پیش
September 23, 2016
بهترین فیلم تاریخ سینمای ایران بود...شگفت آور
۳
۵۳
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
June 15, 2017
بدنبود
۰
۰
گزارش تخلف
۵ سال پیش
September 13, 2017
فیلم که نبود مسلما. اما یه قصه بی سر و ته ولی محتوا و بی ارزش از یک انسان بیسواد که ادعا داره. آخه خاک بر سر کسی که چهارتا دیالوگ روزمره زندگی عادی رو به نام فیلم سینمایی به خورد ملت میخواد بده...عجیبه برام که هدف کارگردان چی بوده
گند زد به اسم خودش