۷.۸/۱۰
۷۶۹ رای
۰/۱۰
۰ رای

عصبانی نیستم


خلاصه‌‌‌‌‌فیلم
«عصبانی نیستم» داستان «نوید» با نقش آفرینی نوید محمدزاده، دانشجوی ستاره‌دار و اخراجی است که برای فراهم آوردن حداقل شرایط زندگی در رویارویی با بی‌اخلاقی‌های جامعه با خود تمرین می‌کند تا «عصبانی» نباشد و در تلاش است تا دختر مورد علاقه‌اش «ستاره» با بازی باران کوثری را از دست ندهد.

نظر منتقدین

فريد مسجدي
نوید فیلم، ما هستیم. در قابهایی بسیار خوب، نوید با ما حرف می‌زند. نوید خودمان را به ما نهیب می‌زند. نوید این منفعل بودنمان را نشان می‌دهد. نوید هشدار می‌دهد. نوید آینده‌ای نه چندان دور از ما را که ممکن است به آن برسیم، نشان می‌دهد. نوید درون ما را نشان می‌دهد. نوید تظاهر به عصبانی نبودن را نشان می‌دهد. نوید، حتی منفعل بودن خود را نشان می‌دهد. نوید، تمامی بی عرضه‌گی‌های ماست. نوید ظلم سیاست و جامعه به ماست. نوید، عاشق شدن‌های ماست. کارگردان، ما را خوب نشان می‌دهد، چون خودش از جنس ماست.
خسرو نقیبی
عصبیت جاری بر فیلم، حالِ بد آدم‌ها و ساختار مدرن اثر، هیچ‌کدام فِیک نیست. اصل است. بومی...؛ و درعین‌حال تصویری دقیق از امروزمان برای آن‌ها که دنبال سندی از این زمانه‌اند. فیلم، جوانانه است و در جشنواره‌ای که نه تلخی حُسن است و نه جوانی (بس که مکرر است و قلابی)، از هر دوی این مشخصه‌ها امتیاز می‌گیرد.
جواد طوسي
«عصباني نيستم» به عنوان دومين تجربه بلند رضا درميشيان، يك جهش چشمگير جسورانه و پيشنهادي تازه به سينماي اجتماعي اين دوران است كه به قدر كافي در اين سال ها به لكنت و محافظه كاري افتاده بود. از سر و روي فيلم مي بارد كه گرفتار سانسور و جرح و تعديل شده، ولي در همين نسخه كنوني نيز با اثر شناسنامه داري روبه رو هستيم كه ريتم و نگاه جاري در آن و آدم هايش با جامعه و مناسبات اين دوران همخواني دارند.
مسعود فراستی
دوربين آرام گرفته و ديگر بي خودي رو دست نيست و خودنما. تدوين ادايي و عصبي كننده جاي آن را گرفته شخصيت پسره تا حدي در آمده. نسبت به بغض قدمي به جلو است.
سحر عصرآزاد
«عصبانی نیستم» دومین فیلم رضا درمیشیان بعد از «بغض» است که جهشی بلند برای این فیلمساز جوان محسوب می‌شود. «عصبانی نیستم» چند گام رو به جلو در سبک و سیاق کارگردانی، پرداخت داستان و شخصیت‌ها و وامداری به واقعیت و بازسازی فضا و حال و هوای یک مقطع خاص است. فیلمی که بخصوص به واسطه ساختاری که برای روایت قصه و معرفی شخصیت‌ها انتخاب کرده تبدیل می‌شود به اثری منحصر به فرد که به شکل تمام و کمال در خدمت بازسازی فضای ذهنی قهرمانی است که با خود و زمانه‌اش درگیر است.
محمد شکیبی
عصبانی نیستم! تناسب خوب و یکدستی در اجرا و محتوا دارد و اجزای به وجود آورنده‌ی فیلم اعم از نقش‌آفرینی، تصویربرداری، تدوین و چهره‌آرایی با توازن به کار گرفته شده است. اشکال فیلم هم نه در این اجزای متشکله بلکه در صراحت بیش از حد آن است که سهم چندانی برای مکاشفه و درگیری ذهنی مخاطب برای ردیابی حرف‌های نگفته و پنهان مانده‌ی اثر باقی نمی‌گذارد. بنای فیلم در چشم تماشاگر ممکن است به سالن صاف و بزرگی شبیه باشد که گرچه وسایل زیادی در آن چیده‌اند اما با یک نظر می‌شود همه‌ی محتویاتش را دید.
هادی معیری نژاد
در فیلم درمیشیان شاید بارزترین خصیصه این باشد که بسیاری از جوانانی که به تماشای فیلم می نشینند جنبه هایی از خود را در نوید می بینند... فیلم حتی فارغ از نشانه های معنایی و مفاهیم خود در فرم روایی نیز اثری کامل، دارای ریتمی مناسب و بدون هیچ سکته ای در روایت است. بازی بسیار خوب روان ویکدست بازیگران و در راس آنها نوید محمد زاده و باران کوثری احساس دیدن یک فیلم خوب و پرکشش را تا ثیثراژ پایانی در دل مخاطب گرم نگه می دارد.

خبرهای مرتبط

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: «عصبانی نیستم» اکران نخواهد شد!
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: «عصبانی نیستم» اکران نخواهد شد!/ سخنگوی شورای صنفی نمایش: فردا درباره اکران یا عدم اکران «عصبانی نیستم» تصمیم گیری خواهد شد.
زمستان سینمای ایران با «عصبانی نیستم» داغ می شود/ اکران از 29 آذرماه
فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» از 29 آذر در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود.
چرا قرارداد اکران «عصبانی نیستم!» و «آشغال های دوست داشتنی» ثبت نشد؟
مدیر کل سینمای حرفه ای سازمان سینمایی پروانه نمایش سالن های «عصبانی نیستم!» و «آشغال های دوست داشتنی» را صادر نمی کند!/ اعلام دلیل واقعی اکران نشدن دو فیلم رفع توقیف شده از سوی یک عضو شورای صنفی نمایش
اکران فیلم «عصبانی نیستم» از دو هفته دیگر
اکران فیلم «عصبانی نیستم» بعد از 4 سال قطعی شد.
رفع توقیف 5 فیلم سینمایی/ از «خانه پدری» تا «عصبانی نیستم»
فیلم های خانه دختر، خانه پدری، عصبانی نیستم، آشغال های دوست داشتنی و پارادایس به زودی اکران خواهند شد.