«باند» شغلش را ترک کرده اما چیزی نمی گذرد که دوستش «فلیکس لایتر» از CIA از او درخواست کمک می کند. «باند»، دوباره در مسیر یک شرور اسرارآمیز و تکنولوژی های جدید و خطرناک قرار می گیرد.
ترجمه اختصاصی سلام سینما
آلن مور یک بار مقدمه فوقالعادهای برای شاهکار 1986 فرنک میلر یعنی "بازگشت شوالیه تاریکی" نوشت؛ داستانی که خود میتواند شیفتگی فرهنگی فعلی ما را برای ایجاد پایانی برای قهرمانان سابقاً جاودانهمان راضی نگه دارد. مور در این مقدمه به عنصری اشاره میکند که بدون آن تمام اسطورههای واقعی ناکاملاند و به دلایلی در دنیای کتابهای کامیک معمولی اثری از آن نیست. این عنصر، زمان است.
از آنجایی که دنیل کریگ در طول حرفهاش بارها با مسئله زمان روبرو شده – از نظراتی که در مورد عمر میانگینش در "کازینو رویال" داده شده گرفته تا فیلمهایی که پیرامون رابطه سن و کارکرد او ساخته میشود – بازنشستگیش در “زمانی برای مردن نیست” و از نقش جیمز باند اجتنابناپذیر بود. این موضوع شاید طرفدارانش را خوشحال یا عصبانی کند یا حتی بترساند و تا مدتها موضوع داغ بحثها باشد اما “زمانی برای مردن نیست” قطعاً پایان کریگ است.
“زمانی برای مردن نیست” جدیدترین فیلم از مجموعه فیلمهای جیمز باند است و آخرین قسمتی است که دنیل کریگ در آن نقشآفرینی میکند. عملکرد او باعث بهبود هسته دراماتیک داستان میشود؛ داستانی پر از سکانسهای اکشن مهیج و تأثیرگذار که بدون حضور او پر از شکاف میبود.
زمان در اینجا فراتر از عنوان فیلم است. این فیلم درواقع گذر دلخراش زمان را به تصویر میکشد – اینکه قهرمان سابقاً فناناپذیر آن تا چه مدت زمین را از شر منبع بزرگی از جنایتکاران نجات داده است، اینکه این سالها و دههها تا چه حد به او بخشیده و از او گرفتهاند.
زمانی که داستان پس از مقدمهای کوتاه و قوی سرعت میگیرد، باند و زنی که به خودش اجازه داده محتاطانه عاشقش بشود (لئا سیدو در نقش مدلین سوان)، در ماشینی به سمت ایتالیا ...
ترجمه اختصاصی سلام سینما
آلن مور یک بار مقدمه فوقالعادهای برای شاهکار 1986 فرنک میلر یعنی "بازگشت شوالیه تاریکی" نوشت؛ داستانی که خود میتواند شیفتگی فرهنگی فعلی ما را برای ایجاد پایانی برای قهرمانان سابقاً جاودانهمان راضی نگه دارد. مور در این مقدمه به عنصری اشاره میکند که بدون آن تمام اسطورههای واقعی ناکاملاند و به دلایلی در دنیای کتابهای کامیک معمولی اثری از آن نیست. این عنصر، زمان است.
از ...
پایانی درخور برای جیمز باند
پايانى درخور براى جيمز باندِ دنيل كريگ. كامل ترين مجموعه ى فيلم جيمز باند در تاريخ سينما و روايت كامل داستان مأمور ٠٠٧ از ابتدا تا فرجام نهايى. مجموعه اى كه مديون شاه پيرنگ اساسى قسمت اولش ( كازينو رويال ) است. قصه ى وسپر موتيف تمامى قسمت هاى جيمز باند متأخر بود. اگر چه كه هيچ كدام از دنباله ها به خوش ساختى و قدرت "كازينو رويال" نيستند امّا جيمز باند با حضور دنيل كريگ، مجموعه ى موفقى است. "زمانى براى مردن نيست" آخرين قسمت اين سرى فيلم است. يكى ديگر از قربانيان ويروس منحوس كرونا. فيلمى كه پس از تأخير هاى فراوان، سرانجام در سينماهاى جهان ( متأسفانه به جز ايران ) اكران شد. باند خود را بازنشسته كرده و با معشوقه ى فرانسوى جديدش، مدلين در تعطيلات به سر مى برد. مدلين گذشته اى دارد كه دست از سرش بر ...
پايانى درخور براى جيمز باندِ دنيل كريگ. كامل ترين مجموعه ى فيلم جيمز باند در تاريخ سينما و روايت كامل داستان مأمور ٠٠٧ از ابتدا تا فرجام نهايى. مجموعه اى كه مديون شاه پيرنگ اساسى قسمت اولش ( كازينو رويال ) است. قصه ى وسپر موتيف تمامى قسمت هاى جيمز باند متأخر بود. اگر چه كه هيچ كدام از دنباله ها به خوش ساختى و قدرت "كازينو رويال" نيستند امّا جيمز باند با حضور دنيل كريگ، مجموعه ى موفقى است. "زمانى براى ...
مُردن برای جاودانگی
زمانی برای مردن نیست فیلمی به کارگردانی کری فوکوناگا تلاشی است برای جاودانگی جیمز باند؛ که البته این تلاش تا حدود زیادی موفقیت آمیز بوده است. این فیلم که به واقع یک اکشن دست اول دارد و به مراتب از فیلمی همچون «Tenet» داستان گو تر است، اگر دچار سیاست زدگی علیه روسیه، ژاپن و احتمالا آمریکا نمی شد، می توانست در ژانر خود بی نظیر و بی همتا باشد. از سوی دیگر فیلم یادآور «سکوت برهها» است. در سکانسی از فیلم می بینیم که کریستف والتز بر محفظه ای کاملا محافظت شده نشسته و با تشریفات امنیتی بالا در برابر جیمز باند قرار می گیرد. این سکانس علاوه بر آنکه برایمان لحظه روبه رو شدن جودی فاستر در برابر آنتونی هاپکینز را تداعی می کند، تداعی گر رو در رویی بتمن و جوکر در «شوالیه ...
زمانی برای مردن نیست فیلمی به کارگردانی کری فوکوناگا تلاشی است برای جاودانگی جیمز باند؛ که البته این تلاش تا حدود زیادی موفقیت آمیز بوده است. این فیلم که به واقع یک اکشن دست اول دارد و به مراتب از فیلمی همچون «Tenet» داستان گو تر است، اگر دچار سیاست زدگی علیه روسیه، ژاپن و احتمالا آمریکا نمی شد، می توانست در ژانر خود بی نظیر و بی همتا باشد. از سوی دیگر فیلم یادآور «سکوت برهها» ...