امروزه در فیلم های ملودرام شاهد یک نوع تقلید یا کپی هستیم به طوری که بعضی از فیلمسازان کار اولی برای شکل گیری قصه از عناصر ساختاری مثلا سینمای اصغر فرهادی استفاده می کنند که نمونه هایش را در این چند سال اخیر به وفور دیده ایم ، کپی هایی که تماشاگر عام هم می تواند به راحتی اِلمان های تقلیدی آن ها را تشخیص بدهد در این اوضاع و هجوم تکرارها، فیلم خوب را می شود تشخیص داد فیلمی که فیلمسازش با دغدغه و نگرش اجتماعی می خواهد قصه سرایی کند ، قصه یی که می تواند تماشاگر را با خودش همراه کند، فیلم آپاندیس اولین تجربه ی سینمایی حسین نمازی که مشخص نیست چرا در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر پذیرفته نشد یک عنصر بسیار مهم دارد به نام قصه ، این اولین نکته یی ست که در آپاندیس به نظر می رسد از آنجایی که فیلمنامه را هم خود کارگردان نوشته یک دغدغه یی در فیلم دیده می شود انگار بخش اجتماعی بودن قصه برای حسین نمازی بسیار مهم بوده که این فیلمساز با استفاده از یک اتفاق به بحران می رسد، بحرانی اجتماعی و جبران ناپذیر. اساسا فیلم آپاندیس در قصه شکل می گیرد و این یکی از ارکان مهم این فیلم محسوب می شود به طوری که فیلمساز ما در اولین ساخته ی سینمایی اش توانسته با یک نگرش مهم در انتخاب ایده و گسترش آن در سطح یک بحران موقعیت هایی ایجاد کند که مسئله ی مهم اجتماعی ست اما خیلی ها از آن بی خبرند، در وهله ی نخست حسین نمازی در پرداخت به این موضوع از خرده اتفاقات استفاده نکرده است به همین دلیل فیلم از نقطه ی شروع برای تماشاگر قصه می گوید اما نوع روایت و لحن فیلم طوری جلو می رود که انگار نمازی به عنوان دانای کل نمی خواهد ابعاد شکل گیری فیلم را به تماشاگر لو بدهد به همین دلیل اطلاعات به صورت قطره چکانی به تماشاگر داده می ...
امروزه در فیلم های ملودرام شاهد یک نوع تقلید یا کپی هستیم به طوری که بعضی از فیلمسازان کار اولی برای شکل گیری قصه از عناصر ساختاری مثلا سینمای اصغر فرهادی استفاده می کنند که نمونه هایش را در این چند سال اخیر به وفور دیده ایم ، کپی هایی که تماشاگر عام هم می تواند به راحتی اِلمان های تقلیدی آن ها را تشخیص بدهد در این اوضاع و هجوم تکرارها، فیلم خوب را می شود تشخیص داد فیلمی که فیلمسازش با دغدغه و نگرش ...
غافلگیر کننده ترین
عادت ندارم برای هر فیلمی بنویسم،نه حوصله اش را دارم نه وقتش را.
خیلی وقت بود که فیلم کم میدیدم و فیلمها هم انچنان ک مرا به نوشتن تشویق کنند نبودند.
اما فیلم غافلگیرم کرد.
"آپاندیس" را بدون انتظار و تصورات قبلی دیدم بدون خواندن واکنش ها و نقدهایش.
"اپاندیس" کامل ترین فیلم اولی سال است و بهترین فیلمنامه سال را دارد.
پس از موفقیت های "فرهادی"،به مرور،فیلمهایی که ناشیانه به تقلید از او پرداختند،افزایش یافتند
#اپاندیس از هیچ فیلم موفقی تقلید نمیکند.
همین یک نقطه قوت بزرگ برای فیلمهای امروزی ست.
این فیلمی قصه گوست که سینمای ما خیلی وقت است به آن نیاز دارد.
فیلم درباره ...
عادت ندارم برای هر فیلمی بنویسم،نه حوصله اش را دارم نه وقتش را.
خیلی وقت بود که فیلم کم میدیدم و فیلمها هم انچنان ک مرا به نوشتن تشویق کنند نبودند.
اما فیلم غافلگیرم کرد.
"آپاندیس" را بدون انتظار و تصورات قبلی دیدم بدون خواندن واکنش ها و نقدهایش.
"اپاندیس" کامل ترین فیلم اولی سال است و بهترین فیلمنامه سال را دارد.
پس از موفقیت های "فرهادی"،به مرور،فیلمهایی که ناشیانه به تقلید از او پرداختند،افزایش ...
یه فیلم بسیار خوب ازونا که یه رزومه معتبربرا فیلم اولی میسازه واقعا باکیفیت وتروتمیزو کم نقص بودولی فهمیدیم بازیگرچه تاثیری درفیلم داره که این فیلم رو نتونست به درجه عالی برسونه بازی وبازیگرا خیلی مطلوب نبودن هرچند گمنام ها بهتر بودن وامیر علی دانایی کاراکتری بسیار ضعیف وکارنشده ساخت هرچند توفیلمنامه درست تعریف شده بود امیرعلی دانایی ازضعیف ترین بازیگران شناخته شده ومعروفه که جزاعتماد به نفس وخونسردی درکار چیز بیشتری نداره شخصیت داستان که میتونست چندلایه باشه مناسبش نبودو بایه بازی خطی خرابش کرد هرچند کارگردان بازیگرارو درست هدایت کرده بود ایکاش بازیگر بهتری باتوجه به بودجه برای این نقش دراختیار میگرفتن حتی تئاتری کاراکتر جالبی درمیومد
فیلمش فوق العادس,این فیلم تو جشنواره فجر شرکت داده نشده،ولی تو جشنواره مونترال کانادا برنده بهترین فیلمنامه شده که واقعا افتخار بزرگیه...اگه بازیگرهای شناخته شده تری تو این فیلم بازی میکردن خیلی بیشتر از اینها دیده می شد...
فیلم بینظیر بود...بعد از رگ خواب بهترین فیلم سال....فیلمنامش کاملترین فیلمنامه سال بود...یادداشتی برای این فیلم نوشتم در اینستاگرام @naeemesma
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف
۵ سال پیش
December 27, 2017
من در کل بازی های خانم آناهیتا نعمتی رو نمی پسندم. به نظرم همه جا شبیه هم بازی می کنه و فن بیان قوی و خوبی هم نداره. ولی فیلمش پرکشش و بسیار جذاب بود ... البته با نظر دوست عزیزی که نوشتن تکرار کارهای فرهادیه موافقم.