پوستر فیلم نگار

فیلم‌ سینمایی

نگار (۱۳۹۴)

Negar

۵.۹ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۱۰۶۸ رای

منتقدان:

۴.۳

امتیاز دهید:

نگار دختر خانواده ای نیمه مرفه و اصیل است. پدر او در یک معامله اقتصادی شکست خورده و به خاطر فشارهای زیاد مرده است. این تحلیلی است که پلیس نسبت به مرگ او اعلام می کند. اما نگار این تحلیل را باور ندارد و تصمیم می گیرد که روزهای آخر پدر را مرور کند تا به اصل ماجرا پی ببرد

کارگردان: رامبد جوان

نویسنده: احسان گودرزی

عکس‌های فیلم نگار


نگار جواهریان در فیلم «نگار» ساخته رامبد جوان
مانی حقیقی در فیلم «نگار» ساخته رامبد جوان
محمد رضا فروتن و نگار جواهریان در فیلم «نگار» ساخته رامبد جوان
نگار جواهریان در نمایی از فیلم «نگار» ساخته رامبد جوان
نگار جواهریان در فیلم «نگار»
نگار جواهریان در فیلم سینمایی «نگار»
نگار جواهریان در «نگار»
نمایی از فیلم «نگار»

دیالوگ های به یاد ماندنی

نقدهای فیلم نگار

روشنفکری ذهنی، بدویت عینی


 «نگار» در ظاهر مدرن جلوه می‌کند و کارگردانی هم بر این رویکرد تأکید دارد؛ در صورتی که در پس نقابِ نماهای شیک و گول‌زننده‌اش، نگاه کلاسیک دریافت می‌شود. هرچند این مسئله به خودی خود اصلا بد نیست به شرطی كه فرم و ساختار در خدمت این نگاه باشند که در فیلم «نگار» چنین نیست. عنوان فیلم، نام قهرمان فیلم است و او آرام‌‌آرام در مسیر داستان معرفی می‌شود و درنهایت هم با گرفتن انتقام پدرش به قهرمان تبدیل می‌شود. رویکرد بدویت کلاسیک‌وار فیلم نسبت به قهرمان در همین مسئله نهفته است. درواقع نگار چگونه در درام رشد می‌کند و چگونه تبدیل به یک قهرمان می‌شود؟ با کمک پدرش. چرا؟ زیرا نگار یک زن است و جثه‌ای کوچک و زنانه دارد و مانند بسیاری از قهرمان‌های زن تاریخ سینما –که تعدادشان زیاد هم نیست- برای رسیدن به قهرمانی نیاز به یاری یک مرد دارد. اگر روح پدر نگار به او کمک نمی‌کرد، قهرمان داستان چه اعمال قهرمانانه‌ای را می‌توانست از خود نشان دهد؟ نگار مانند یک ماشین عمل می‌کند و روح پدرش همه‌چیز را به او می‌گوید و نگار هم طبق گفته‌های پدر پیش می‌رود. این چه قهرمانی است که از خود نه اختیار دارد و نه درک و احساس؟ در اصل قهرمان اصلی روح پدر نگار –فرامرز ولیان- است (یا حداقل باید باشد)، زیرا ابتکار عمل را به دست دارد و نگار وسیله‌ای است تنها برای اینکه یک اکشنِ با قهرمان زن ساخته شود و سؤالی مهم‌تر در همین راستا: لزوم قهرمان زن در این فیلم چیست؟ نگار چه مؤلفه‌ای در شخصیت‌پردازی‌اش دارد که او را از دیگران – به‌ویژه جنس مخالف- متمایز می‌کند؟ پاسخ اینجاست وقتی که یک ماشین بی‌اختیار قهرمان فیلم است، جنسیت و ظاهر و باطن فرقی ندارد و فیلم‌نامه‌نویس با نقابِ نگارِ زیبا، تماشاگر را گول می‌زند و به سالن‌های سینما می‌کشاند ...
 «نگار» در ظاهر مدرن جلوه می‌کند و کارگردانی هم بر این رویکرد تأکید دارد؛ در صورتی که در پس نقابِ نماهای شیک و گول‌زننده‌اش، نگاه کلاسیک دریافت می‌شود. هرچند این مسئله به خودی خود اصلا بد نیست به شرطی كه فرم و ساختار در خدمت این نگاه باشند که در فیلم «نگار» چنین نیست. عنوان فیلم، نام قهرمان فیلم است و او آرام‌‌آرام در مسیر داستان معرفی می‌شود و درنهایت هم با گرفتن انتقام پدرش به قهرمان تبدیل می‌شود. ...

فیلم نگار


بی‌شک، نگار بهترین فیلم جشنواره تا به الآن است و باید در اکران عمومی یک‌بار دیگر، تماشایش کرد. به قدری فیلم‌ها، کپی از هم شده‌اند و آن‌چنان به مسائل تکراری و دم‌دستی پرداخته شده (کمدی‌های مبتذل، درام‌های سخیف و عاشقانه‌های مزخرف و تمام‌نشدنی خیانت) که مجالی برای خلاقیت و بدعت نگذاشته است. سینمای ایران مدام در حال دست و پا زدن در چند ژانرِ معدود است؛ مثلاً در ژانر تریلر، جنایی یا اکشن به هیچ‌وجه موفقیتی نداشته، سال قبل فیلم «اژدها وارد می‌شود» خرق عادت کرد و امسال فیلم نگار. گرچه، بازی جواهریان و کلیت فیلم در همان فضای «اعترافات ذهن خطرناک من» است (نمونه‌ی برترش را در فایت کلابِ دیوید فنچر بجویید.) اما با اثری مواجه هستیم که فرم، حرف نخست را می‌زند. فضایی سوررئال، که وارد ذهن‌خوانی نگار می‌شویم ...
بی‌شک، نگار بهترین فیلم جشنواره تا به الآن است و باید در اکران عمومی یک‌بار دیگر، تماشایش کرد. به قدری فیلم‌ها، کپی از هم شده‌اند و آن‌چنان به مسائل تکراری و دم‌دستی پرداخته شده (کمدی‌های مبتذل، درام‌های سخیف و عاشقانه‌های مزخرف و تمام‌نشدنی خیانت) که مجالی برای خلاقیت و بدعت نگذاشته است. سینمای ایران مدام در حال دست و پا زدن در چند ژانرِ معدود است؛ مثلاً در ژانر تریلر، جنایی یا اکشن به هیچ‌وجه موفقیتی ...

نگار من که به مکتب نرفت و هیچ نشد


  سینما ایران همواره شاهد موج‌هایی بعد از موفقیت یک فیلم بوده است، امسال نیز موج ابد و یک روز سینما را درنوردید، تا در جشنواره نوبت رسید به فیلم نگار که آن نیز خود دنباله رو فیلمی بود که سال گذشته همه‌گان را شگفت زده کرد و آن فیلم «اژدها وارد می‌شود!» بود. نگار در ساختار خود بی ساختار است و این اتفاق ساختارشکنی نیست، ساختارشکنی به این معناست که با فروریختن یک ساختار ساختاری دیگر جایگزین آن شود، اما نگار یک فیلم بدون ساختار است. ساختارها را می‌شکند اما هیچ ساختاری خلق نمی‌کند و در واقع در این حالت فیلم بدون ساختار یک ناسینما است. فیلم‌نامه نگار ملغمه‌ای از متون امیررضا کوهستانی در اجراهای تئاتری، زمان‌مندی دورانی و تکراری شهرام مکری و ساختار شکنی مانی حقیقی است. در کنار این اضافه کنید ...
  سینما ایران همواره شاهد موج‌هایی بعد از موفقیت یک فیلم بوده است، امسال نیز موج ابد و یک روز سینما را درنوردید، تا در جشنواره نوبت رسید به فیلم نگار که آن نیز خود دنباله رو فیلمی بود که سال گذشته همه‌گان را شگفت زده کرد و آن فیلم «اژدها وارد می‌شود!» بود. نگار در ساختار خود بی ساختار است و این اتفاق ساختارشکنی نیست، ساختارشکنی به این معناست که با فروریختن یک ساختار ساختاری دیگر جایگزین آن شود، اما ...

خبرهای مرتبط با فیلم نگار

نظرهای منتشر شده فیلم نگار

۴ سال پیش

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

دوس داشتم،همه چی خوب...
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

ادای فیلمهای معمایی هالیوودرودرآوردن.تقلیدی کورکورانه وبسیارمبتدی وبد
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۱۸ فروردین ۱۳۹۷

متفاوت و نسبت به فیلمهای اکثرا مزخرف ایرانی خوب رو به عالی ، کامنتها رو که میخونم میبینم نوشتند تخیلی و متوهم در نتیجه مزخرف یعنی سلیقه مردم اینقدر محدود شده حاضر نیستند یکم به مغزشون فشار بیارند این خیلی بده نمیگم فیلم کم و کسر نداشت اتفاقا فیلمنامه باگ هم داشت ولی در برآیند با توجه به تجربه و امکانات سینمای ما خیلی خوب عمل کرده بودند مخصوصا از نظر کارگردانی و عوامل پشت صحنه بازی خانم جواهریان هم خیلی خوب بود از نظر من ... جای تبریک داره
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۸ فروردین ۱۳۹۷

متفاوت بود و بنظرم تو سینما ی ما که همه فیلما کپی هست کافیه
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۲۶ اسفند ۱۳۹۶

اونقد چرت بود که بعد از نیم ساعت از دیدنش منصرف شدم
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۲۸ بهمن ۱۳۹۶

بی سرته خسته کننده مثل خندوانه
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۱۷ بهمن ۱۳۹۶

فیلمایی که یکم ابهام توش باشه واقعا جذابه من به شخصه فیلمایی که ادم رو وادار به فکر کردن میکنه دوست دادم اما این فیلم برای بیننده ابهامش خیلی زیاد بود جوری که حوصله ادمو سر میبره
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۱۷ بهمن ۱۳۹۶

فیلم خاص و متفاوتی بود ولی خیلیییی مبهمو گنگ بود جوریکه سروته فیلم مشخص نیست ... از این فیلم فقط میشه از بازی بازیگراش مثل خانم جواهریان و اقای فروتن و یه سری از صحنه های فیلم که واقعا عالی بود و تا حالا توی فیلمای ایرانی ندیدم، لذت برد.. به نظرم فیلمانه در عین متفاوت بودن ، ضعیف بود
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۳ بهمن ۱۳۹۶

خیلی فیلم چرت و بیخود و توهمی بود
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۲۷ دی ۱۳۹۶

دری وری به معنای واقعی! کلا توهم بود
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۲۴ دی ۱۳۹۶

فیلم تخیلی بود؟ چه مسخره! یعنی چی؟ نگار ماشین زمان داشت؟ یا علم غیب؟ باباش هم یه مرد مهربون و درست اما باج گیری می‌کرد! و کلی چیزای مسخره دیگه!
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۴ آذر ۱۳۹۶

خیلی خوب بود مخصوصا وقتی کنار بقیه فیلمهای روی پرده نگاهش میکردی....سبک و ایده جدیدی داشت و من کیف کردم مخصوصا بازی خانم جواهریان....موسیقی متن هم عالی بود
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۲۲ آبان ۱۳۹۶

ايده فيلم خيلي خاص و متفاوت بود
۳
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۵ آبان ۱۳۹۶

من خوشم آمد بی اندازه جالب و متفاوت بود داستان فیلم هم بسیارخوب بود بازیگران قدر و کاربلد جاذبه فیلم را بالاتر برده بودند آقای پسیانی شاهکاره در ایفای نقشش
۴
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۴ آبان ۱۳۹۶

به نظرم تنها کارگردانی که تو این نسل موجود جسارت و شجاعت ساخت این طور فیلمها رو داره رامبد جوان و تا حدودی مانی حقیقیه....به شخصه کیف میکنم از این جسارتش...اینو تو قسمتهای مختلف میبینم چه تو زندگی شخصیش چه زندگی کاریش (اینکه ریسک میکنه هم در کارهای خودش و هم در فرصت دادن به جوونهایی مثل گودرزی)دمش گرم از دیدن فیلمش کیف کردم و اتفاقا برعکس آقای اتابکی معتقدم کارگردانی فیلم خیلی قوی تر از فیلمنامه بود در کل خوشحالم فیلم بعدی آقای جوان هم با همین نویسنده است...
۳
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۴ آبان ۱۳۹۶

فیلم نگار قطعا از خیلی از فیلمهای روی پرده بهتره...آقای اتابکی میفرمایین فیلم پرادعا؟؟؟؟ فیلم پرادعا یعنی خفگی که یک پیج مطرح سینمایی کلا کارش تبلیغ این فیلم شده و حتی بلیت هاشو رایگان تو نمایشگاه مطبوعات پخش کردند، فیلم پرادعا یعنی زرد که به دروغ میگن فیلم برای گلدن گلوب انتخاب شده و.... فیلمهایی مثل شنل، ائو و نگار اتفاق بی ادعا ترین فیلمهای اکران بودند...خداروشکر همه کار هم کردند برای کوبیدن فیلم، اقای جوان فقط گفت فیلم ژانر متفاوتی داره (وظیفه فیلمساز اینه چون لزومی نداره همه این ژانر رو دوست داشته باشن) با وجود اون حرف بازم یه عده با این فکر که کمدیه رفتند فیلمو دیدند... جا داره بگم بازی خانم جواهریان عالی بود واقعا کیف کردم...
۴
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۹ بهمن ۱۳۹۶

danger iconخطر لو رفتن داستان
نگار فیلم خوبی بود بخشهای ماورایی فیلم (کمک روح پدر به دخترش برای فهمیدن حقیقت و پیدا کردن قاتلانش) رو خیلی دوست داشتم تا به حال به این واضحی تقابل بین روح و انسان در ایران ساخته نشده بود و اولین بار بود فیلمی با موضوع ماورا ساخته میشد و فیلم رو خوب درآورده بودن
۰
۰
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۱ آبان ۱۳۹۶

فیلم قشنگی بود ارزش دیدن داشت خصوصا چون بسیار جدید بود و هیچ وجه مشترکی با هیچ فیلمی نداشت
۱۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۰ آبان ۱۳۹۶

خیلی معما گونه و هیجان انگیز بود و از نوع فیلم چون هیچی ازش نمی دانستم بسیار غافلگیر شدم و به دلم نشست به تلاش های تیم ساخت فیلم و فیلمنامه نویس تبریک میگم .آقای مانی حقیقی چقدر خوب بازی کرد و چقدر بهش قدرتمند بودن میاد آقای فروتن هم کمافی السابق عالی بود
۱۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۸ آبان ۱۳۹۶

آقا حامد پس فیلم رو درست و با دقت ندیدین و تعریفی هم ک داشتین (جالب) ؟؟ بعله فیلم از نظر شما جالب بود چون نویسنده تلاشش رو کرده بود برای متفاوت بودن ولی فیلمنامه به این خوبی با کارگردانی ضعیف رامبد جوان خراب شد، آقای جوان بهتره وارد این ژانر نشه و کمدی بسازه مثل ورود آقایان ممنوع که هنوزم جزو بهترین کمدی هاست. بحث من هم دوست داشتن یا نداشتن نیست بحث اینه یه کارگردان بخواد بخاطر فروش فیلمش تفاوت رو تو چشمتون بکنه بدون هیچ اندیشه ای پشتش. دقیقا آقای جوان هیاهوی تفاوت براه انداخت و وسط کار لو رفت که تواناییش رو نداره..
۰
۸
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۵ آبان ۱۳۹۶

اصلاً باهاش ارتباط برقرار نکردم. گنگ و بی معنا
۲
۱۵
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۲ آبان ۱۳۹۶

فیلم قشنگی بود و واقعا ارزش دیدن را داشت فکر کنم با توجه به خیلی از فیلم های روی پرده فیلم موفق تری تلقی می شود همین که کوچکترین رد پایی از تکرار در یک فیلم در حال اکران مشاهده نمی شود آفرین بر نویسنده فیلمنامه و کارگردان باید گفت که ما را به فضایی کاملا جدید رهنمون شدند ضمنا محمدرضا فروتن بسیار زیبا بازی کرد البته مثل سایر هنرپیشه های فیلم
۱۶
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۲۹ مهر ۱۳۹۶

danger iconخطر لو رفتن داستان
نقات قوت فیلم: کات و پیست های در حد هالیوود بازیهای قوی گرفته شده از بازیگران داستان تقریباً دارای کشش و.. نقاط ضعف: پرداخت ضعیف شخصیت پدر، چرا که آن شخصیت با آن روح معنوی نمی تواند برای گرفتن حقش از روش اخاذی استفاده کنه و اون کشتار آخر نگار به شخصیت نمیخورد ولی تراتینویی بود لذتبخش بود
۶
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۲۸ مهر ۱۳۹۶

danger iconخطر لو رفتن داستان
متن زیر رو بخونید و با توجه به منطق ارائه شده در نوشته فیلم رو در ذهنتون مرور کنید. همه ابهاماتتون در مورد فیلم از بین می‌ره. داستان با بازگویی ماجرای قتل پدر توسط پلیس و برای نگار شروع می شه. بعد از اون داستان سه روایت مختلف و تو در تو داره. یکی تصوراتی است که نگار از برخی وقایع داره و در اصل اتفاقات پیش‌آمده برای پدر نگار هست که پلیس‌‌ها برای نگار تعریف می‌کنن و نگار هم خودش رو در اون موقعیت‌ها تصور می‌کنه. (مثل وقتی که به باغ شوهر خاله‌اش می‌ره و مدارک رو می‌دزده که در اصل اون اتفاقاتی هست که برای پدر نگار افتاده بود. نشانه این قسمت‌ها بی‌منطق بودن حضور نگار در اون صحنه‌ها و همچنین شکسته‌شدن تصورات نگار و برگشت به واقعیت هست که سریع بعد از اون تصورات اتفاقا می‌افته). حالت دوم مربوط به اتفاقات و بعضا فلاش‌بک‌هایی هست که برای خود نگار واقعا افتاده. خواه در مساله پیگیری مساله قتل پدر یا موارد دیگه. (مثه درگیری تو خیابون یا کشته شدن اسبش یا موارد دیگر) و دسته سوم هم تصورات ذهنی و آرزوهای نگار برای انتقام هست و پیرامون قتل شوهرخاله و پیمان و بهتاش و محافظاشه که هیچ کدوم واقعیت نداره و تنها خواسته‌های نگار برای انتقامه. نشانه این قسمت‌ها منطق روایی ضعیفی هست. (مثلا نگاری که حتی نمی‌دونه اسلحه رو چطور باید شلیک کنه یهو یکه بزن صحنه می‌شه و اینهمه آدم رو می‌کشه بدون اینکه کوچکترین خراشی برداره. در حالیکه این افراد بعد از لو رفتن قضایا همگی توسط پلیس دستگیر شدن و نگار دیگه دستشون به اونها نمی‌رسه.). تنها نکته مبهم فیلم چکی که هست که یهو تو دست نگار پیدا می‌شه و البته اون هم تعمدی برای انداختن گره و جذابیت در داستان هست. در حالیکه می‌شد خیلی راحت کاری کرد که نگار تو مدارک اون چک رو پیدا می‌کنه. به آقای احسان گودرزی بابت نویسندگی این اثر تشکر می‌کنم و امیدوارم با کسب تجربیات بیشتر کارهای بهتری ارائه بده. نمی‌دونم احسان گودرزی آیا در اژدها وارد می‌شود هم دستی در فیلمنامه داشته یا نه. شباهت‌هایی بین این دو تا فیلم وجود داشت.
۱۱
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۲۷ مهر ۱۳۹۶

چه خوب می شد اگر نقش افسانه بایگان رو بیتا فرهی بازی می کرد
۳
۱۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۲۲ مهر ۱۳۹۶

فیلم اصلا روند منطقی ای نداشت. میتونست مثل یک داستان پیش بره اما به این شکل مخاطب اصلا متوجه نمیشه که نگار چجوری میفهمه فیلم جالبی نبود صرفا توهم بود بدون دلایل منطقی
۳
۱۶
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۲۱ مهر ۱۳۹۶

به نظرم استحقاق تشویق داشت چون هم پرداخت جدیدی بود که کسی با این نحوه تو سینما ایران فیلم نساخته یا حداقل من ندیده بودم موضوع پرکششی انتخاب کرده بود بازی ها بسیار خوب همه خوب نمیشه اسم هنرپیشه خاصی را ببرد از بقیه چیزها هم که همه با اعتماد بنفس شدند منتقدو اظهار نظر می کنند من والله سر رشته ندارم
۲۱
۴
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۲۰ مهر ۱۳۹۶

ببخشید آقای مجید ولی ذهنیت مشوش دختری مثل نگار نمیتونه همچون یک بازی کامپیوتری دقیق عمل کنه که حالا هر چیزی که او تجسم میکنه یکی یکی گره های فیلم رو باز کنه مثل کشف شماره دقیق رمز گاو صندوق
۰
۱۳
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۹ مهر ۱۳۹۶

فیلم خسته کننده و اصلا جذاب نبود . اصلا عامه پسند نبود یه فیلم تاتری
۵
۱۸
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۹ مهر ۱۳۹۶

danger iconخطر لو رفتن داستان
خانم یا آقای ایتن اصلا حرفتونو قبول ندارم و فقط جهت بیان اشتباهتون به این سکانسی که فرمودین بسنده میکنم...نگار رمز گاوصندوق رو میدونست چون وقتی صحنه دزدیده شدن مدارک توسط پدرش رو دید بهمنی خودش گاوصندوق رو باز کرد پس نگار هم رمز رو دید
۱۷
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۸ مهر ۱۳۹۶

danger iconخطر لو رفتن داستان
رامبد جوان باید بداند که تلفیق سبکهای سینمایی جدیتی فراتر از بازیگوشی و صحنه آرایی میخواهد. فیلم پیچیده و چند لایه ساختن هم حداقل قصه ای پیچیده میخواهد، کاراکترهای پیچیده میخواهد، گره ها و گره افکنی های پیچیده میخواهد. نگار فیلمی سطحی است که زور میزند متفاوت و پیچیده باشد اما فقط سطح ناچیزی از دو نوع گونه (فراواقعی یا توهم انگار) و ( جناحی و اکشن) را با وصله و پینه به هم چسبانده. فیلم توهم انگار به شدت وابسطه به حسها و درونیات شخصیتهاست اما فیلم فاقدشخصیت پردازی است. ریشه این همه توهم نگار از کجاست؟ اگر از طرف کاراکتر پدر است که خوب پس چرا پدر و انگیزه هایش این قدر گنگ است و هیچ پیشینه ای از او نیست. روند تحول کاراکتر نگار هم قابل درک نیست چون روند تدیجی این تحول به درستی ترسیم نمیشود و خیلی سریع نگار شجاع و قلدر و همه فن حریف مشود. اما سبک جناحی و اکشن فیلم حتی سطحش پایین تر است و گاهی مضحک با سوراخ ها و ابهام هایی که ذره ای استدلال پشتشان نیست مثل (باز کردن راحت گاو صندوق توسط نگار ) جالب است که فیلمساز تمام گره های ریز و درشت فیلم را با وام گرفتن از همان ایده های توهم زای ناقص و ناکارامدش باز میکند این بیش از آنکه خلاقیت باشد شیره مالیدن سر مخاطب است و لاپوشونی ناتوانی در گره گشایی. قطب های منفی هم مثلا ظاهر جنایتکارهای زرنگ را دارند اما به شکل احمقانه ای توسط دختری که تازه اسلحه به دست گرفته قلع و قمع میشوند. و این پایان هندی وار نتیجه ی لقمه ی بزرگتر از دهان گرفتن است آقای جوان
۲
۱۸
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۶ مهر ۱۳۹۶

قطعا جای کار بیش تری داشت. فضای معمایی را بد در نیاورده بود و مخاطب رو نگه میداشت. در کل نه خیلی خوب بود و نه خیلی بد.
۱۷
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۴ مهر ۱۳۹۶

فیلم جالبی بود البته کل فیلم فضای سورئال داره که شاید همه نپسندن ولی بین فیلمای ایرانی خوب شده بازی ها هم خوب بود.
۲۹
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۳ مهر ۱۳۹۶

چقدر نگار جواهريان خوبه کيف کردم از بازيشون و در مل فيلم حذابي بود من که دوست داشتم به نظرم تو اين نسل آقاي جوان تنها ديوونه اي که جرئت داره اين کارها رو بکنه رامبده دمش گرم
۲۹
۳
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۲ مهر ۱۳۹۶

خیلی خوب بود من که خیلی دوست داشتم جاداره بگم چقدر نگار جواهریان خوب بود واقعا لذت بردم از بازیشون موسیقی فیلم هم درجه یک دم همشون گرم مخصوصا رامبد جوان بابت جسارتش (منکر ضعفهای فیلم نمیشم اما خوبیهای فیلم ارزششو خیلی داشت
۲۹
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۱ مهر ۱۳۹۶

آقا يا خانم اتابكي كسي نگفته اگه كسي از اين فيلم بدش مياد كمدي پسنده ولي محض اطلاعتون ميگم اين سوتي كه شما زحمت كشيدي گفتي خيلي خنده داره. ببخشيد نگار اونجا كاپشن تنش بود والا ديگه خيلي وقته اين جنس كاپشن با دو سه تا حركت و پرت شدن اين ور و اون ور چروك نميشهحتي با توجه به زخمات كاپشن پاره هم نميشه://در ضمن شال ايشون هيچ كجاي فيلم صاف نبود و والا به عنوان كسي كه تا حدودي با جنس لباسها آشنايي دارم هر پارچه اي لزوما به اين راحتي از سر درنمياد ببخشيد كه اينجا ايرانه نميتونن براي بيش از حد طبيعي شدنش درش بيارن...يكم لطفا معقول تر سعي كنين نظر بدين. من كه دوست داشتم فيلمو مخصوصا حال و هواي فيلم و بازي خيلي خوب خانم جواهريان حالمو خوب كرد ولي لزومي نداره همه دوستش داشته باشن اين چيزيه كه خود عوامل هم گفتند تبريك ميگم به آقاي جوان بابت فيلم جالبشون
۳۳
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۰ مهر ۱۳۹۶

خواسته بود فیلم متفاوت بسازه ولی فکر کنم خودشم دقیقاً نفهمیده چی کار کرده؟!:))
۶
۳۹
پاسخ
گزارش تخلف

۴ سال پیش

۱۶ بهمن ۱۳۹۶

این فیلم مثل خیلی فیلم های ایرانی یه فیلم نامه ساده و یکنواخت نداره! پس خیلی ها ممکنه نپسندن این نوع فیلم هایی که ذهن بیننده رو درگیر میکنه !!! تو سینما ایران بهترین تو این سبک بوده
۰
۰
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۰ مهر ۱۳۹۶

من بخاطر حضور آقای فروتن این فیلم را رفتم دیدم که مثل همیشه عالی بود و بسیار طبیعی ایفای نقش می کند فیلم هم یک ایده تازه جالب بود
۳۸
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۰ مهر ۱۳۹۶

سرتون و از لاک روشنفکری در بیارین کی گفته هرکی نقد به این فیلم داره کلا با این ژانر مخالفه و کمدی میپسنده؟ اتفاقا من موافق ژانر های مختلف تو سینمای خودمون هستم ولی نه با این حجم از سوتی های واضح ، دختره از رو ماشین میفته پایین صد تا چرخ میخوره وقتی بلند میشه شال و مانتوش صاف و صوفه. کجای این سورئاله؟؟؟؟؟
۵
۳۸
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۹ مهر ۱۳۹۶

لیلا خانم ایکاش اینقدر سعی نمیکردین برای کوبیدن فیلم وارد جزئیات بشین چون الان ثابت شد هیچ اطلاعی از عالم سینما ندارین حداقل فقط میگفتین مزخرف بود و دوست نداشتم چون موسیقی متن تدوین فیلمبرداری و کارگردانی این فیلم از دید عوامل فنی سینما و افرادی که کمی اطلاعات دارند عالی بود بازی خانم جواهریان نشون دهنده این بود که ایشون واقعا بیخود بازیگر نشدند تو هر فیلمی آدمو سورپرایز میکنن اینجا هم عالی بودن آقای فروتن بعد از فیلمهای ضعیفی مثل بوف کور و آااااادت نمی‌کنیم اینجا در حد قابل قبولی بازی کردند فیلمنامه هم ضعفهایی داشت اما کنارش دیالوگهای عجیب خوبی درش بود که آدم کیف میکرد در کل قطعا ارزش دیدن داره حتی چند بار دیدن من دوبار دیدمش و کیف کردم بار دیدم خیلی بیشتر از دفعه اول واقعا ایکاش بعضی ها اینقدر مغرضانه نظر ندن...جسارت جوان تحسین برانگیزه به امید اینکه بقیه هم یه کتونی بخورن تو این سینما تکراری
۳۵
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۷ مهر ۱۳۹۶

محمدرضا فروتن واقعاً باید به فکر تغییر اساسی در رویه کارش باشه. خیلی تکراری شده. نگار هم اگر همسر رامبد نبود می تونست با بازیگر بهتری جای گزین شه
۴
۳۹
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۷ مهر ۱۳۹۶

کارگردانی،بازی بازیگرها،نوع روایت،فیلمبرداری،موسیقی و تدوین فیلم متفاوت بود.تنها چیزی که میتونم بگم همینه
۱۲
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۶ مهر ۱۳۹۶

واقعا فیلم بد نبود افتضاح بود بازیگری افتضاح تدوین افتضاح فیلمنامه فیلمبرداری افتضاح نگار جواهریان لوس و خیلی بد بازی میکرد افسانه بایگان باز هم تکراری محمدرضا فروتن فاجعه انتخاب بازیگر کلا تعطیل فیلمنامه هم مزخرف به معنی کامل یعنی ۵ تا فیلم بد تو عمرم دیده باشم قطعا این جزو اوناست
۴
۴۳
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۳ مهر ۱۳۹۶

شما یا فیلمو ندیدی یا نمی دونی تدوین و موسیقی و فیلمبرداری بد یا خوب چیه
۰
۰
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۳ مهر ۱۳۹۶

شما یا فیلمو ندیدی یا نمی دونی تدوین و موسیقی و فیلمبرداری بد یا خوب چیه
۰
۰
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۱۳ مهر ۱۳۹۶

شما یا فیلمو ندیدی یا نمی دونی تدوین و موسیقی و فیلمبرداری بد یا خوب چیه
۰
۰
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۶ مهر ۱۳۹۶

به نظر من با وجود بعضی صعف ها در فیلمنامه اما کارگردانی بازیگران خوب خصوصا خانم جواهریان فیلمبرداری و موسیقی عالی کریستف رضائی و مهم تر از همه ژانر متفاوتی که آدم رو یاد فیلم های شاخص دنیا مینداخت که توی ایران نیستن خیلی واقعا جای تقدیر و تخسین داشت. بسیار لذت بردم و توصیه می کنم حتما ببینید و حتما در سالن ببینید که موسیقیش واقعا جو خاصی داره :-)
۳۶
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۵ مهر ۱۳۹۶

نمیدونم‌ واقعا از یه فیلم چه انتظاراتی دارین نه باید توقع داشته باشین یه فیلم جنایی درجه یک خارجی بسازن به هرحال هر فیلمی یه نقص‌هایی داره اما فیلم نگار در کل فیلم خوب جالبی بود فیلمنامه کلا متفاوتی داشت من به شخصه خوشم اومد
۳۹
۳
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۵ مهر ۱۳۹۶

نمیشه گف خیلی بد بود اما فیلنامه خوبی داش و بازگیراش هم‌خوب بودن یه موضوع متفاوت با بقیه
۲۵
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۵ مهر ۱۳۹۶

واقعا بی نظیر بود
۳۵
۲
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۴ مهر ۱۳۹۶

افتضاح و بی سر و ته.
۵
۳۶
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۳ مهر ۱۳۹۶

خانم يا آقاى سروين تصور نكنم اصلا كتابى با اين عنوان وجود خارجى داشته باشه. قصه كتاب كه مربوط به اسبى مى شد كه عاشق يك ماديان كر بود، بيشتر تمثيلىست از عشق ناشنيده و ناديده گرفته شده توسط نگار. در واقع موازى داستانى ماجراجويانه اى كه مشاهده مى شد، داستان عاشقانه اى نيز روايت مى شد كه مكمل قصه بود. صحنه پايانى فيلم، صورت نگار كه مزين به يال ماديان شده بود، نشان از يكى بودن شخصيتهاى داستان ديدارى و شنيدارى داره.
۳۲
۱
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۳ مهر ۱۳۹۶

سلام نویسنده کتاب نامه های عاشقانه یک اسب کی بوده کسی میدونه
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

۵ سال پیش

۲ مهر ۱۳۹۶

اولش خیلی خوب شروع شد ولی هر چی جلو رفت از تب و تاب اولش افتاد پایان خیلی بدی هم داشت اصلا باور پذیر نبود ولی به یک بار دیدنش میرزه در کل بدک نبود ولی بازی درخشان نگار جواهریان نکته مثبتش بود همچنین اشکان خطیبی
۲
۰
پاسخ
گزارش تخلف