پوستر فیلم تنت

فیلم‌ سینمایی |اکشن ، هیجانی ، علمی تخیلی

تنت

Tenet

۸.۵ /۱۰
امتیاز سلام سینما

از ۲۲ رای

منتقدان:

۸.۲

امتیاز دهید :

او تنها با یک واژه مسلح شده است. تنت، تنها اسلحه‌اش در مقابل جنگ برای نجات کل دنیاست. او سفری را در دنیایی مبهم و پیچیده آغاز می‌کند و در این دنیا ماموریتی دارد که در چیزی فراتر از زمان واقعی آشکار خواهد شد. این سفر در زمان نیست، بلکه وارونگی زمان است.

عکس‌های فیلم تنت


جان دیوید واشینگتن در فیلم «تنت» (Tenet)
جان دیوید واشینگتن در فیلم سینمایی «تنت» (Tenet)
رابرت پتینسون در فیلم «تنت» (Tenet)
جان دیوید واشینگتن در «تنت» (Tenet)
مارتین دونوان در فیلم «تنت» (Tenet)
جان دیوید واشینگتن و رابرت پتینسون در فیلم «تنت» (Tenet)
جان دیوید واشینگتن و رابرت پتینسون در فیلم سینمایی «تنت» (Tenet)
جان دیوید واشینگتن در نمایی از «تنت» (Tenet)

دیالوگ های به یاد ماندنی

نقدهای بلند فیلم تنت

ترجمه اختصاصی سلام سینما فیلم‌های کمی در طول تاریخ سینما بوده‌اند که با چنین اکران مخاطره‌آمیزی روبرو بوده باشند. «تنت» بالاخره پس از بارها به تعویق افتادن اکران به پرده‌های نقره‌ای سینما رسید. «تنت» با وظیفه‌ای بی‌سابقه روبروست و آن نجات سینماها است. قطعا هیچ فیلمی نخواهد توانست از پس چنین وظیفه‌ی سنگینی برآید اما پس از دو ساعت و نیم تماشای فیلم مغزخراش «کریستوفر نولان» به وضوح درک خواهید کرد که چرا هرگز اکران اینترنتی «تنت»، گزینه‌ی خوبی نبوده است. «تنت» فیلمی بیادماندنی است که لذت تجربه‌ی سینما رفتن را تمام و کمال به مردم یادآوری می‌کند.  نگه داشتن جزئیات داستان فیلم به طور کاملا محرمانه که باعث شده تا دهان استودیوی مارول دوخته شود، بهترین تکنیک ممکن برای این بود که نولان بار دیگر اثری خیره‌کننده در ژانری که در آن استاد است یعنی علمی تخیلی و اکشن بسازد. «جان دیوید واشینگتن» در نقش قهرمان فیلم ظاهر شده است. او نقش مأموری آمریکایی با توانایی‌های ویژه را دارد که وظیفه‌ی او متوقف کردن «آندری سیتور» با نقش‌آفرینی «کنت برانا» از بوجود آوردن جنگ جهانی سوم است. اینکه او چگونه می‌خواهد این کار را انجام دهد را باید بر روی پرده‌ی سینما ببینیم البته اگر ما منتقدان هم بخواهیم داستان را لو دهیم به دلیل پیچیدگی آن نمی‌توانیم. اما فقط می‌توانم بگویم که راه حل او وارونه کردن زمان است. زمان یک فاکتور اصلی در قصه‌پردازی نولان است که به گفته‌ی خودش سالها را صرف فهمیدن آن کرده است.  مخاطبان به نولان اعتماد کامل دارند و او نیز دستش را رو نمی‌کند و از آنها می‌خواهد تا ایمان کامل داشته باشند و تا پایان داستان همراه او بمانند. او این کار را بیش از هر کدام از آثار قبلی‌اش انجام می‌دهد. «تنت» ...ادامه مطلب
 جدیدترین ساخته (کریستوفر نولان) "TENET" است که بعد از پنج ماه تعطیلی سینماها بر پرده نقره‌ای جان گرفت. اهمیت گشایش اکران با این فیلم و همچنین اثری که نام نولان بر آن حک شده است، نگارنده را واداشت تا نقبی کوتاه بر آن بزند. ذهن وسیله شناخت انسان از دنیای بیرون و درون است و شناخت ذهن و بازی با آن تخصص نولان است. واقعی ترین، کاربردی‌ترین و در عین حال رمزآلودترین مفهوم ذهنی، زمان و گذر آن است و چه دستمایه‌ای بهتر از این تا فیلمساز ساعت‌ها و شاید روزها ذهن مخاطب را درگیر نماید. اولین ارتباط مخاطب حتی قبل از دیدن فیلم با عنوان آن است و فیلمسازی با پیچیدگی‌های نولان حتما نسبت به عنوان فیلم بسیار حساس است. برای مثال "INCEPTION" که به «آغاز»، «کاشتن» و «تلقین» ترجمه شده همگی درست ...ادامه مطلب
   تنت (انگاره) ساخته کریستوفر نولان تازه ترین کشف فیلم ساز درباره زمان با توسل به سینما و رویا است . در فیلم های «یادگاری» ، «تلقین» ، «در میان ستاره ای» نولان به دنبال راهی برای دست یابی به گزاره های زمان در آینده و نقش حال و گذشته ، مکان و شخصیت در داستان ها بود . در «تنت» به دنبال تعریف جامع و مانعی از گزاره می پردازد . در ادبیات گزاره به معنای جمله ای خبری است که در حال یا آینده می تواند صحیح یا غلط باشد ؛ که درستی یا نادرستی این جمله خبری بسته به فضا و واکنشی است که شخصیت در آن واحد از خود ارائه می دهد دارد .  *دانشمند نولان به باور من بیشتر یک دانشمند است که به وسیله سینما هیجان حاصل از کشفیات خود در ابعاد : شخصیت ، مکان و زمان را تبدیل به قصه می ...ادامه مطلب

نقدهای کوتاه فیلم تنت

پیتر بردشاو


چه کسی سینما را نجات خواهد داد؟ فیلم جدید از فرنچایز «جیمز باند» که همچنان سردرگم است و نه سینما را برای اکران انتخاب می‌کند و نه سرویس‌های آنلاین. لایواکشن جدید دیزنی یعنی «مولان» نیز در حال آماده شدن برای پخش روی سرویس‌های آنلاین است. در نتیجه این وظیفه‌ی خطیر بر دوش «کریستوفر نولان» است که با اکران اثر جدیدش در سینماها قماری بزرگ کرده است. «تنت» به شکل غول‌آسایی گیج‌کننده،‌ به شکل غول‌آسایی سرگرم‌کننده و به شکل غول‌آسایی متافیزیکی است.

رابی کالین


نمی‌خواهم بگویم که مغز «نولان» خارج از بعد مکان-زمان قدرت تشخیص و تحلیل دارد. اما وقتی آثاری مثل «تلقین»، «در میان ستارگان» و «تنت» را از او می‌بینیم سخت است که بپذیریم مغز «نولان» مانند یک انسان عادی عمل می‌کند. او «دانکرک» را پیش از برگزیت، «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» را پیش از ریاست جمهوری ترامپ ساخت و الان «تنت» را در دنیایی ساخته است که قهرمان داستانش باید ماسک بر صورت بزند.

خبرهای مرتبط با فیلم تنت

نظرهای منتشر شده فیلم تنت

یک سال پیش

۱۵ آذر ۱۳۹۹

فیلم خوش ساخت و خوبی بود اما فکر کنم انتظارم از نولان بیشتر بود. اینکه هیچی از اتفاق‌هایی که داره میفته نمی‌فهمی چیه تا آخر فیلم، برای من جذاب نبود. فیلم‌های قبلی نولان، مسئله اصلی جذاب بود و کم کم به یه درک‌هایی از پیچیدگی قصه میرسیدی و تا آخر فیلم پیش میرفتی ولی سر این فیلم تنت، برای من اینجوری بود که در اصل هیچی نمیفهمم و نمیدونم از چه قراره تا جایی که آخر فیلم میشه.
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

یک سال پیش

۱۷ آذر ۱۳۹۹

خانم نصیری، بی انصافی که نباشه اگه فیلم قبلی نولان یعنی دانکرک رو در نظر بگیریم، بی تعارف میگیم فیلم ضعیفی بود. چرا که هر کارگردانی تو کار خودش واردتره تا کار بقیه. آقای نولان هم جزئی قدرتمند و بزرگ از سینمای اکشن علمی تخیلیه و موفقیتش توی فیلم های این ژانر ربطی به باقی موفقیت ها یا شکست هاش نداره. بزارید یه مثال بزنم. مثلا شما اگه یه نگاهی به کارگردانای صاحب سبک بندازی میبینی که بر فرض مثال جیمز وان که الآن سلطان سینمای وحشت هالیوود هست نمیتونه یه فیلم کمدی یا مثلا اکشن بسازه. چون در توانش نیست و دلیلی هم نمی شه که اگه یه کارگردان تا حالا تمام فیلم های اکشنش عالی بودن فیلم بعدیش که جنگیه هم عالی باشه. در هر حال با در نظر گرفتن ضعف دانکرک، بر خلاف سایر نظرات نولان با تنت دوباره داره رشد میکنه. توی افول نیست بلکه بوده و الآن توی صعوده...
۰
۰
گزارش تخلف

یک سال پیش

۲۶ آذر ۱۳۹۹

البته یه اصلاحیه* آقای جیمز وان اکشن هم میتونه بسازه(سریع و خشن 7) منظور کلی این بود که قرار نیست همه ی آثار یه فیلمساز موفق، به خوبی هم در بیان. یه ورقی که توی تاربخ سینما بزنید میبینید بزرگایی مثل کارل درایر که آخرین فیلم بزرگ و فاخر سینمای صامت یعنی فیلم (مصیبت ژان دارک 1928)که بعد از اون دیگه سینمای ناطق اومد و فیلمها صدا دار شدن رو ساخت. دیگه نتونست فیلمی بسازه که بهتر از مصیبت ژان دارک عمل کنه. اون با این فیلمش، توان خودش رو به حد کمال رسوند و فیلمهای بعدیش همه با اینکه معروف بودن و خوب عمل میکردن اما به پای اون نمیرسیدن. این نقطه برای آقای نولان به نظرم توی سال 2009 با شوالیه تاریکی رقم زده شد. دیگه بخواد هم نمیتونه چیزی فرای اون درست کنه، چون حد کمالش اون بود. همونطور که حد کمال آقای رابرت زمیکس فیلم فارست گامپ بوده. الآن جدید ترین فیلمش لایو اکشن جادوگرانه که امتیازش وقیحانه اس. این امر یه چیز طبیعیه تو سینما. باید باشه. اگه نباشه غیر طبیعیه و فرد رو نابغه میکنه...
۰
۰
گزارش تخلف

یک سال پیش

۱۸ مهر ۱۳۹۹

بهترین فیلم اکشن و علمی تخیلی سال ۲۰۲۰
۰
۰
پاسخ
گزارش تخلف

یک سال پیش

۹ آبان ۱۳۹۹

دقیقا. بدون هیچ اشکال
۰
۰
گزارش تخلف