آدرس ایمیل نادرست است

نمایش کلمه عبور نمی‌تواند خالی باشد

بازیابی کلمه عبور

نام نمی‌تواند خالی باشد

نام خانوادگی نمی‌تواند خالی باشد

آدرس ایمیل نمی‌تواند خالی باشد

نمایش رمز عبور نمی‌تواند خالی باشد

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد نمایید تا دستورات لازم جهت تغییر رمز حساب کاربری شما از طریق ایمیل برای شما ارسال گردد.

Error message here!

بازگشت به لاگین

بستن
2016-10-29 12:21:16
رای کاربران
10 / 7.29
28 رای
رای منتقدان
10 / 7.00
2 رای

هجوم

شهرام مکری

قتلی اتفاق افتاده است و سه پلیس برای بررسی جرم به ورزشگاهی آمده‎اند.آن‎ها مظنون به قتل را هم همراه خود دارند وفقط کافیست که خط سیر وقوع قتل را دریابند اما این برای‌شان کار پیچیده‎ای خواهد بود.دوستان مقتول نمی‌خواهند همکاران خوبی برای پلیس باشند.


قانونی بخرید و دانلود کنید


نظرهای منتشر شده (7 نظر)

شما می‌بایست نام خود را وارد نمایید.

شما می بایست یک ایمیل صحیح وارد نمایید.

شما می‌بایست یک متن وارد نمایید.

خطر لو رفتن داستان
ارمان
25 آبان 96 | 21:32
ارمان

يك فيلم فوق العاده حرفه ايي شهرام مكري رو ميتونم با كريستوفر نولان نزديك بدونم يك جادوگر در سينماي ايران بسيار خلاق و جسور لذت بردم از فيلم و هنوز درگيرشم

پاسخ
پویا
25 آبان 96 | 21:14
پویا

بدترین فیلمی بود که در طول عمرم دیدم

پاسخ
Miss March
21 آبان 96 | 16:17

انتلکتوئال ها میخوان بگن خیلی فهمیدن از این فیلم.
به نطرم یه نقطه ی بسیار تاریک در کارنامه ی شهرام مکری بود که فقط میخواست ثابت کنه که سبک هنری داره با توجه به فرم فیلم.
ولی دریغ از یه محتوای درست.انقدر استعاره به کار رفته که حرف اصلی فیلم به گوش هیچکس نمیرسه.
اونایی که ادعای فهمیدن میکنن بیان بگن چی بود و چی شد؟!
حیف از فیلم ماهی و‌گربه که با یه همچین اثر گیج و وامونده و خلط شده از همه جا مقایسه بشه

پاسخ
میثم داودی
20 آبان 96 | 13:07
میثم داودی

ققنوس در تاریکی/ یادداشت میثم داودی برای فیلم شگفت انگیز هجومِ شهرام مکری

نکته : این یادداشت بلافاصله بعد از دیدن فیلم نوشته شده است ، پس تمام آن برداشت شخصی نگارنده است و وحی منزل نیست ...

یادداشتی بر فیلم شگفت انگیز «هجوم»
نکته : این یادداشت بلافاصله بعد از دیدن فیلم نوشته شده است ، پس تمام آن برداشت شخصی نگارنده است و وحی منزل نیست ...

مدت ها بود به این فکر می کردم که چرا در ایران جدا از نبود امکانات، اقدامی برای خلق دنیایی جدید مانند فیلمهایی نظیر آواتار یا مدمکس نمی شود . هجوم اما نشان داد که برای خلق جهانی تازه و گشودن پنجره ای نو رو به روی مخاطب ، لزوما به پروداکشن عظیم نیاز نیست و خلاقیت و جسارت و از همه مهمتر جاه طلبی فیلمساز است که از همه چیز بیشتر اهمیت دارد .
در هجوم ، تاریکی بر گوشه ای از دنیا که دورش حصار کشیده اند ، چیره شده و مردم دارند کم کم به خون آشام هایی بیزار از نور تبدیل می شوند که برای بقا به "خون" نیاز دارند . فیلم از جایی شروع می شود که پلیس ، علی را برای بازسازی صحنه قتل سامان که یکی از هم تیمی هایش بوده به ورزشگاهی مه گرفته می آورد . کم کم ما متوجه می شویم که از طرفی علی عاشق سامان بوده و از طرف دیگر سامان به خون آشام تبدیل شده بوده و بعد از اینکه دیگر بچه های تیم به او خون اهدا نکرده بودند ، اقدام به قتل دو نفر از بچه ها کرده است و پس از آن علی او را کشته و در چمدان گذاشته و آنطرف حصارهایی که در فاصله ای بسیار دور از ورزشگاه قرار دارند ، انداخته است .
اما از طرف دیگر علی می فهمد سامان یک خواهر دوقلو داشته و در اصل علی عاشق او بوده است و تمام ابراز علاقه اش به او بوده و حتی او را به جای سامان کشته است . ماموران هم گویا هدفشان این است که بفهمند آیا سامان تبدیل به خون آشام شده بوده یا نه و اگر شده بوده چه کسانی به او در پنهان شدن کمک کرده اند و آن طور که مشخص است قتل سامان اهمیت چندانی ندارد .
با اینکه فیلم در یک برداشت بلند فیلمبرداری شده ، زمان و مکان و حتی شخصیت ها مدام در حال تغییر هستند و این وجه شگفت انگیز فیلم است . از این جهت فیلم خیلی به یکی از فیلم های کوتاه مکری ، محدوده دایره ، شباهت دارد .
ورزشی خیالی ، چاقوی عجیب و غریب ، چمدان جادویی و نمایشگری که آینده را نشان می دهد تنها گوشه ای عناصر فانتزی موجود در فیلم هستند که به ما یادآوری می کنند ، باید ذهنیت های واقعی خود را دور بریزیم و خود را در فضای سیال فیلم رها کنیم . چون هرچه بخواهیم بین سیمرغ (نقاشی ) و خون آشام هایی که در آفتاب می سوزند ، ارتباط برقرار کنیم به جایی نمی رسیم .
اگر فیلم بردمن را دیده باشید و آن صحنه هایی را که مایکل کیتون در خیالات فرو می رود و مرد پرنده ای را به جای خودش در آینه می بیند و صدای او را می شنود ، به خاطر بیاورید ؛ می توان گفت تمام فیلم هجوم در فضایی آنگونه سیر می کند . ( البته نوع فیلمبرداری هم بر این شباهت می افزاید )
به نظر می رسد فیلم در یک لحظه ، همان لحظه که علی چاقو را در قلب سامان (یا خواهرش ) فرو می کند و در می آورد ، اتفاق می افتد و بقیه آن در ذهن علی شکل می گیرد .
فیلم از هر لحاظ چه فنی ، چه ایده پردازی و فیلمنامه ، خیلی خیلی خوب است و نمونه اش را حداقل من در سینمای ایران سراغ ندارم .
اشارات سیاسی و فرهنگی و حتی جنسیتی فیلم را هم نمی شود نادیده گرفت . از علائم چسبانده شده روی دیوار راهرو ها ، تا دیالوگ هایی سراسر طعنه و متلک ؛ به گمانم تنها نقطه ضعف فیلم همین رو بودن موضع گیری سیاسی – جنسیتی فیلم است که می تواند مانع از این شود که ما نیز چون علی و سامان «از تاریکی فرار کنیم و در ساحل قدم بزنیم و مثل ققنوس دوباره از خاکسترمان برخیزیم »* .

*اشاره به دیالوگ پایانی فیلم ...

خطر لو رفتن داستان
پاسخ
علیرضا نویدی
20 آبان 96 | 00:53

این فیلم کاملا شبیه ماهی و گربه بود. اگر ماهی و گربه را دیدید و خوشتان آمد، این کار را پیشنهاد می کنم. اگر ندیدید باید حتما قبلش بدانید که سبک فیلم چیست. چون فیلم دارای ایماژها و کولاژهای فراوانی هست مثل ماهی و گربه و این اثر با کار دیگر آقای مکری به اسم اشکان و انگشتر متبرک ؛ زمین تا آسمان فرق دارد. ایماژهای فیلم به قدری از کولاژهایش بیشتر است که منجر به این می شود که ۹۹ درصد افراد بعد از فیلم بگن چی شد و این چی بود. پس با دقت بیشتری نسبت به ایماژها و کولاژها به نظاره فیلم بنشینید.

پاسخ
سمانه مرانلو
17 آبان 96 | 15:00

فیلم عجیب و خلاقانه است و نحوه فیلم برداری و روایت قصه، مشابه با فیلم ماهی و گربه شهرام مکری است. فضاسازی، نورها و المان های بکار رفته در فیلم نقش بسیار مهمی را بازی می کنند.

پاسخ
حسین خامی
17 آبان 96 | 00:16

یک جادوی سینمایی که لحظه ای آرام نمی گذاردت. هجوم، یک سورئال موفق است که هر لحظه می تواند غافلگیرت کند. فیلمی ست که هرگز تمام نمی شود و می تواند تا مدتها با مخیله ات بازی کند.

پاسخ